Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

Arrow purkin softassa aika outoja haasteita nykyversiossa. Tuli jotain hyvää, mutta esim. Toistuvat kautta et voi poistaa (sininen nappula ei käytössä myöskään?), laitettava toisto päälle ja sitten kesken listalta tai etsi Kaikki listalta. Wau.  Miksi tuo sininen nappula ei toimii enää joka paikassa vaan valittava erikseen toiminto poista, jos on edes tarjolla (e,. Toistuvat haaste).

Vielä karseempi o ngelma on, jos on jo nauhoitettu ohjelma ID X ja sama on tulossa tulevaisuudessa, niin et voi katsoa “KUN ON VASTA TULOSSA”. Kun haetaan kannasta kamaa ORDER BY olisi hyvä olla oikein tehty. Listassa pitäisi näkyä tallennuksen pvm jos on jo tallennus. Eikä tulevaa. 

 


Hei,
Sovellus eroaa Telia Play-boksista hieman. Sovelluksella Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema&Fem ovat katseltavissa suorana ilman tallennusta. Digiboksilla ja Telian yhteydellä kaikki kanavat ovat katsottavissa ilman tallennusta suorana.

On aika kökkö juttu tämmöinen. Olette varmaan ylpeitä teknisestä osaamisesta kun tuo on noin pitänyt toteuttaa.Eletään vuotta 2023 niin mitenkähän vaikeaa on katsoa teeveetä 50 vuoden kuluttua jos “kehitys” kehittyy tähän suuntaan 🤣

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


Hei,
Sovellus eroaa Telia Play-boksista hieman. Sovelluksella Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema&Fem ovat katseltavissa suorana ilman tallennusta. Digiboksilla ja Telian yhteydellä kaikki kanavat ovat katsottavissa ilman tallennusta suorana.

On aika kökkö juttu tämmöinen. Olette varmaan ylpeitä teknisestä osaamisesta kun tuo on noin pitänyt toteuttaa.Eletään vuotta 2023 niin mitenkähän vaikeaa on katsoa teeveetä 50 vuoden kuluttua jos “kehitys” kehittyy tähän suuntaan 🤣

 

Sovelluksen toiminta ei tietenkään ole näiltä osin se virtaviivaisin tai käyttäjäystävällisin. Tekijänoikeudet ja niiden tuomat rajoitteet ovat käsitykseni mukaan tässä “tallennuspakossa” taustalla.

 

Telia Play -boksin ohjelmisto on meidän itse räätälöimää ja sen vuoksi pystymme varmuudella tunnistamaan, kun laite on käytössä meidän verkossa. Tällöin asiakas voi katsoa kanavia ilman tallentamista. Android ja iOS-laitteilla samaa varmuutta ei ole tietääkseni mahdollista saada, jonka vuoksi toistaiseksi tallennuspakko on ainoa mahdollinen keino tarjota kanavia katsovaksi. 


 

Jaahas - TeliaTV-sw -päivitysversio 8-25-24-27 saapui juuri VIP4302-boxiin.

Nyt suuri osa talletetuista ohjelmista ei starttaa - olipa ne sitten katsomattomia tai keskeytettyjä.

Boxin uudelleen-starttaus ei auta...

** **

Mielestäni tämä keskusteluaihe tulisi pitää jatkuvasti tarjolla siellä keskustelualueen alkupäässä.

 


Digiboxeihin toivoisi sellaista lisäystä ajastettujen (siis sekä tulevien että jo talletettujen) ohjelmien kohdalle, että niitä voisi merkata useamman kappaleen poistettavaksi ennen varsinaista “poista” -komentoa.

Tulevien ohjelmien kohdalla tuolla saisi kerralla ne listan monet duplikaatit siivilöityä pois…

 

En tiä onko tämä nettiversiossa mahdollista, kun siellä olen aniharvoin edes käynyt katsomassa...(??)

 


Digiboxeihin toivoisi sellaista lisäystä ajastettujen (siis sekä tulevien että jo talletettujen) ohjelmien kohdalle, että niitä voisi merkata useamman kappaleen poistettavaksi ennen varsinaista “poista” -komentoa.

Tulevien ohjelmien kohdalla tuolla saisi kerralla ne listan monet duplikaatit siivilöityä pois…

 

En tiä onko tämä nettiversiossa mahdollista, kun siellä olen aniharvoin edes käynyt katsomassa...(??)

 

Kun menee Toistuvat välilehdelle tallennoksissa, siellä voi poistaa vaikka koko sarjan kerralla tallennoksineen, jos huomaakin ettei se ole mieleinen. Muuta vaihtoehtoa ei ole valita useaa poistettavaa kerralla. Ja tässä on kyse siitä pienestä neliskanttisesta digiboksista jonka nimi ei vain jää mieleeni. 


Digiboxeihin toivoisi sellaista lisäystä ajastettujen (siis sekä tulevien että jo talletettujen) ohjelmien kohdalle, että niitä voisi merkata useamman kappaleen poistettavaksi ennen varsinaista “poista” -komentoa.

Tulevien ohjelmien kohdalla tuolla saisi kerralla ne listan monet duplikaatit siivilöityä pois…

 

En tiä onko tämä nettiversiossa mahdollista, kun siellä olen aniharvoin edes käynyt katsomassa...(??)

 

Kun menee Toistuvat välilehdelle tallennoksissa, siellä voi poistaa vaikka koko sarjan kerralla tallennoksineen, jos huomaakin ettei se ole mieleinen. Muuta vaihtoehtoa ei ole valita useaa poistettavaa kerralla. Ja tässä on kyse siitä pienestä neliskanttisesta digiboksista jonka nimi ei vain jää mieleeni. 

 

Jep - sarjamuotoisen ohjelman jaksojen poistaminen yhdellä kerralla tosiaan toimii - mut se on vain pieni osa tuosta kokonaisuudesta, mitä tuossa tarkoitan…

Erityisesti kaipaan toimintoa tuon violettilauseen tarkoitukseen…

 


Digiboxeihin toivoisi sellaista lisäystä ajastettujen (siis sekä tulevien että jo talletettujen) ohjelmien kohdalle, että niitä voisi merkata useamman kappaleen poistettavaksi ennen varsinaista “poista” -komentoa.

Tulevien ohjelmien kohdalla tuolla saisi kerralla ne listan monet duplikaatit siivilöityä pois…

 

En tiä onko tämä nettiversiossa mahdollista, kun siellä olen aniharvoin edes käynyt katsomassa...(??)

 

Mikä on dublikaani?

 

--

Muokkaus katjane: Muokattu lainausta


Digiboxeihin toivoisi sellaista lisäystä ajastettujen (siis sekä tulevien että jo talletettujen) ohjelmien kohdalle, että niitä voisi merkata useamman kappaleen poistettavaksi ennen varsinaista “poista” -komentoa.

Tulevien ohjelmien kohdalla tuolla saisi kerralla ne listan monet duplikaatit siivilöityä pois…

 

En tiä onko tämä nettiversiossa mahdollista, kun siellä olen aniharvoin edes käynyt katsomassa...(??)

 

Mikä on dublikaani?

Duplikaatti, kaksoiskappale, eli tässä tapauksessa sama ohjelma kahteen tai useampaan kertaan, kuten ohjelmien uusinnat.


 

Jaahas - TeliaTV-sw -päivitysversio 8-25-24-27 saapui juuri VIP4302-boxiin.

Nyt suuri osa talletetuista ohjelmista ei starttaa - olipa ne sitten katsomattomia tai keskeytettyjä.

Boxin uudelleen-starttaus ei auta...

** **

Mielestäni tämä keskusteluaihe tulisi pitää jatkuvasti tarjolla siellä keskustelualueen alkupäässä.

 

Sama vika täällä! Pikaista korjausta kiitos!


 

Jaahas - TeliaTV-sw -päivitysversio 8-25-24-27 saapui juuri VIP4302-boxiin.

Nyt suuri osa talletetuista ohjelmista ei starttaa - olipa ne sitten katsomattomia tai keskeytettyjä.

Boxin uudelleen-starttaus ei auta...

** **

Mielestäni tämä keskusteluaihe tulisi pitää jatkuvasti tarjolla siellä keskustelualueen alkupäässä.

 

Kiitos nostosta! Huomasimme tämän samaisen asian ja laitoimme pikaisen korjauspyynnön eteenpäin tästä. Myös tiedoksi @Katti37, että palvelussa havaittu vikatilanne on laitettu korjaukseen. Aihetta voi seurata telia.fi -tiedotteen kautta. 


 

Jaahas - TeliaTV-sw -päivitysversio 8-25-24-27 saapui juuri VIP4302-boxiin.

Nyt suuri osa talletetuista ohjelmista ei starttaa - olipa ne sitten katsomattomia tai keskeytettyjä.

Boxin uudelleen-starttaus ei auta...

** **

Mielestäni tämä keskusteluaihe tulisi pitää jatkuvasti tarjolla siellä keskustelualueen alkupäässä.

 

Kiitos nostosta! Huomasimme tämän samaisen asian ja laitoimme pikaisen korjauspyynnön eteenpäin tästä. Myös tiedoksi @Katti37, että palvelussa havaittu vikatilanne on laitettu korjaukseen. Aihetta voi seurata telia.fi -tiedotteen kautta. 

Tiedotetta päivitetty tuossa hetki sitten eli häiriö on saatu korjattua nopeasti. Virtajohtoa irti seinästä 10sek ajaksi ja takaisin. Tämän jälkeen tallenteet käynnistyvät normaalisti. 


Tiedotetta päivitetty tuossa hetki sitten eli häiriö on saatu korjattua nopeasti. Virtajohtoa irti seinästä 10sek ajaksi ja takaisin. Tämän jälkeen tallenteet käynnistyvät normaalisti. 

 

Sen verran nipottaisin vielä näistä, että tiedotteissa voisi myös mainita kohteena olevan softaversion täsmällisesti.  Päiväyskin hyvä mutta siitäkään ei ota tarkkaan selkoa, jotta mitä “uusimmalla ohjelmistoversiolla” milloinkin tarkoitetaan. 

Lisäksi tuossa tiedotteessa sekoitetaan pasmoja puhumalla myös “aiemmasta päivityksestä”, vaikka sillä tässä nyt kai juuri tarkoitetaan tuota ongelmallista “uusinta ohjelmistoversiota” - vai tarkoitetaanko?? 🙄

 

Häiriön alkamisaika: 26.09.2023 17:48:00
Häiriön päättymisaika: 26.09.2023 20:40:00

Uusimman ohjelmistoversion jälkeen Arris-digiboksin osa tallennuksista eivät käynnistyneet. Häiriö on korjattu klo 19 aikaan.

Jos aiempi päivitys oli mennyt digiboksille, niin irroitathan boksin virtajohdon seinästä ja johto takaisin 10sek.kuluttua. Tämän jälkeen palvelu palautuu ja tallenteet toimivat taas normaalisti.

Pahoittelemme häiriötä.”


Tiedotetta päivitetty tuossa hetki sitten eli häiriö on saatu korjattua nopeasti. Virtajohtoa irti seinästä 10sek ajaksi ja takaisin. Tämän jälkeen tallenteet käynnistyvät normaalisti. 

 

Sen verran nipottaisin vielä näistä, että tiedotteissa voisi myös mainita kohteena olevan softaversion täsmällisesti.  Päiväyskin hyvä mutta siitäkään ei ota tarkkaan selkoa, jotta mitä “uusimmalla ohjelmistoversiolla” milloinkin tarkoitetaan. 

Lisäksi tuossa tiedotteessa sekoitetaan pasmoja puhumalla myös “aiemmasta päivityksestä”, vaikka sillä tässä nyt kai juuri tarkoitetaan tuota ongelmallista “uusinta ohjelmistoversiota” - vai tarkoitetaanko?? 🙄

 

Häiriön alkamisaika: 26.09.2023 17:48:00
Häiriön päättymisaika: 26.09.2023 20:40:00

Uusimman ohjelmistoversion jälkeen Arris-digiboksin osa tallennuksista eivät käynnistyneet. Häiriö on korjattu klo 19 aikaan.

Jos aiempi päivitys oli mennyt digiboksille, niin irroitathan boksin virtajohdon seinästä ja johto takaisin 10sek.kuluttua. Tämän jälkeen palvelu palautuu ja tallenteet toimivat taas normaalisti.

Pahoittelemme häiriötä.”

Kiitos palautteestasi! Otan seuraavan kerran huomioon kirjoittaessani häiriötiedotetta. Mietin silloin tätä ohjelmistoversion kirjaamista, mutta tiedotteet haluamme pitää hyvin selkeinä ja ytimekkäinä. Kyseinen korjaus lähti käyntiin kirjoituksestasi, kun tätä tallennepuolta kyselit. Eli iso kiitos sinulle siitä 🌺


“Pientä fixiä” näköjään tapahtunut tallenteiden tekstityksissä…

(TeliaPlay sw-versio 8_25_26 / boxi Arris VIP4302)

 

Aiemmin, kun pidin oletustekstityksen asennossa “Suomi - huonokuuloisille”, niin FIN-tekstit tuli niin FIN- kuin muun kielisille ohjelmille - ei tarvinnut säätää mitään.

 

NYT näköjään on menty pari askelta vanhempaan suuntaan:

Em. oletusasetuksella ulkomaankielisille ohjelmille pitää vaihtaa tekstitys asentoon “Suomi”, jotta FIN-kielinen tekstitys näkyy.

MTV3 HD-kanavan kohdalla on palattu näköjään historiaan syvälle, kun vaatii tekstitysasetuksen “Hollanti”, jotta FIN-teksti näkyy taululla…

 

Pikku plussana kuitenkin, että jopa Nelosen ohjelmille on ilmaantunut digiajan tekstitys - jopa FIN on mahdollinen Suomen kielisille ohjelmille...

 

Kukahan nääkin nyt taas on virittäny vähä niinku sivuraiteelle???

 

Tohon Telia-boxiinkin vois virittää sen muualla jo >10v olleen toiminteen, että itse saa valkata ensi- ja toissijaisen tekstityksen, jolloin laittamalla niihin “Suomi - huonokuuloisille” ja “Suomi” saataisiin aiemmin toteutunut yhden säädön tulos… ...vai saataisiinko…?? 😉

 

Btw:

Niin - tän sw-version mukana taas sekin ongelma, että osa ohjelmista tallettuu vain täsmälleen EPG-ajan verran - 10min extra puuttuu.. ..haittaa pahasti ennenmuuta mainoskanavien ainaisesti myöhässä olevien ohjelmien kanssa… ...kyllä te tiedätte…

 

Btw2:

Piti viä sanoo, että (ainakin) “omat tallenteet” -osion erinäiset toiminteet ja kelaukset takkuilee pahasti nykyään!!

 

 

 


Em. oletusasetuksella ulkomaankielisille ohjelmille pitää vaihtaa tekstitys asentoon “Suomi”, jotta FIN-kielinen tekstitys näkyy.

MTV3 HD-kanavan kohdalla on palattu näköjään historiaan syvälle, kun vaatii tekstitysasetuksen “Hollanti”, jotta FIN-teksti näkyy taululla…

Tohon Telia-boxiinkin vois virittää sen muualla jo >10v olleen toiminteen, että itse saa valkata ensi- ja toissijaisen tekstityksen, jolloin laittamalla niihin “Suomi - huonokuuloisille” ja “Suomi” saataisiin aiemmin toteutunut yhden säädön tulos… ...vai saataisiinko…?? 😉

Btw:

Niin - tän sw-version mukana taas sekin ongelma, että osa ohjelmista tallettuu vain täsmälleen EPG-ajan verran - 10min extra puuttuu.. ..haittaa pahasti ennenmuuta mainoskanavien ainaisesti myöhässä olevien ohjelmien kanssa… ...kyllä te tiedätte…

Btw2:

Piti viä sanoo, että (ainakin) “omat tallenteet” -osion erinäiset toiminteet ja kelaukset takkuilee pahasti nykyään!!

 

Hyviä huomioita, vien palautetta eteenpäin! Olisiko sinulla antaa esimerkkejä ohjelmista joiden tallennus on jäänyt kesken? 


 

Btw2:

Piti viä sanoo, että (ainakin) “omat tallenteet” -osion erinäiset toiminteet ja kelaukset takkuilee pahasti nykyään!!

 

 
Myös DV8919:lla kelaus takkuilee aika paljon nykyään.

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia


 

Btw2:

Piti viä sanoo, että (ainakin) “omat tallenteet” -osion erinäiset toiminteet ja kelaukset takkuilee pahasti nykyään!!

Myös DV8919:lla kelaus takkuilee aika paljon nykyään.

Millä tavalla takkuamista kelauksessa ilmenee ja onko se alkanut ihan vasta, esim. ohjelmistopäivityksen jälkeen?


 

Btw2:

Piti viä sanoo, että (ainakin) “omat tallenteet” -osion erinäiset toiminteet ja kelaukset takkuilee pahasti nykyään!!

Myös DV8919:lla kelaus takkuilee aika paljon nykyään.

Millä tavalla takkuamista kelauksessa ilmenee ja onko se alkanut ihan vasta, esim. ohjelmistopäivityksen jälkeen?

En tiedä milloin päivitys on tullut eli en osaa vastata kysymykseen. Voin vastata näin tarkasti, että vähän aikaa on takunnut. Tai itseasiassa kelaus toimii, mutta kuvake ei tahdo näkyä missä mennään. Eli välillä mainoksia yli kelatessa pitää kelata eteen, eteen, eteen... Ei tule kuvake näkyviin. Odotan, että mihin olen kelannut ja sitten mennään taakse, taakse.. Onkohan tämä ymmärrettävästi selitetty. 

Eli kuvasta puuttuu se kaivattu kuvake, mitä tarvitsisin aina kelatessa. Joskus toimii, useammin ei.

 


Millä tavalla takkuamista kelauksessa ilmenee ja onko se alkanut ihan vasta, esim. ohjelmistopäivityksen jälkeen?

En tiedä milloin päivitys on tullut eli en osaa vastata kysymykseen. Voin vastata näin tarkasti, että vähän aikaa on takunnut. Tai itseasiassa kelaus toimii, mutta kuvake ei tahdo näkyä missä mennään. Eli välillä mainoksia yli kelatessa pitää kelata eteen, eteen, eteen... Ei tule kuvake näkyviin. Odotan, että mihin olen kelannut ja sitten mennään taakse, taakse.. Onkohan tämä ymmärrettävästi selitetty.

Hyvin kuvailtu ja jos oikein ymmärrän, tarkoitat sitä kuvaa tallenteesta/hetkestä mikä pitäisi ruudulla näkyä? En itsekkään saanut sitä esille vaikka kävin useamman tallenteen läpi, ei näkynyt myöskään elokuvien tai ohjelmakirjastojen sisältöjen kanssa. Laitan tästä kyselyä eteenpäin, onko tämä tällä hetkellä ominaisuus vai vikatilanne, kiitos jälleen ilmoituksestasi @Hannele2022 


Hyvin kuvailtu ja jos oikein ymmärrän, tarkoitat sitä kuvaa tallenteesta/hetkestä mikä pitäisi ruudulla näkyä? En itsekkään saanut sitä esille vaikka kävin useamman tallenteen läpi, ei näkynyt myöskään elokuvien tai ohjelmakirjastojen sisältöjen kanssa. Laitan tästä kyselyä eteenpäin, onko tämä tällä hetkellä ominaisuus vai vikatilanne, kiitos jälleen ilmoituksestasi @Hannele2022 

Ihan samalla kartalla ollaan. 

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia


Hyvin kuvailtu ja jos oikein ymmärrän, tarkoitat sitä kuvaa tallenteesta/hetkestä mikä pitäisi ruudulla näkyä? En itsekkään saanut sitä esille vaikka kävin useamman tallenteen läpi, ei näkynyt myöskään elokuvien tai ohjelmakirjastojen sisältöjen kanssa. Laitan tästä kyselyä eteenpäin, onko tämä tällä hetkellä ominaisuus vai vikatilanne, kiitos jälleen ilmoituksestasi @Hannele2022 

Ihan samalla kartalla ollaan.

Tänään tehtiin uudelleen testejä tämän suhteen ja vaikuttaisi, että pienellä odotuksella ne kuvat tulee näkyviin tallenteeseen. Eli kun tallenteen katselun aloittaa ja alkaa heti kelaamaan, pikkukuva ei aina tule näkyviin. Pienen odottelun jälkeen kuva kuitenkin ilmestyy. Tässä voi kuitenkin nettiyhteyden nopeus ja laatu vaikuttaa, eli kuinka kauan joutuu odottamaan. Myös jos kelaa kerralla pidemmän pätkän, esim. alusta yli puolen välin, alkaa kuvat vilisemään palkin yläpuolella.

Pystytkö vielä kertaalleen testaamaan tätä?


Hyvin kuvailtu ja jos oikein ymmärrän, tarkoitat sitä kuvaa tallenteesta/hetkestä mikä pitäisi ruudulla näkyä? En itsekkään saanut sitä esille vaikka kävin useamman tallenteen läpi, ei näkynyt myöskään elokuvien tai ohjelmakirjastojen sisältöjen kanssa. Laitan tästä kyselyä eteenpäin, onko tämä tällä hetkellä ominaisuus vai vikatilanne, kiitos jälleen ilmoituksestasi @Hannele2022 

Ihan samalla kartalla ollaan.

Tänään tehtiin uudelleen testejä tämän suhteen ja vaikuttaisi, että pienellä odotuksella ne kuvat tulee näkyviin tallenteeseen. Eli kun tallenteen katselun aloittaa ja alkaa heti kelaamaan, pikkukuva ei aina tule näkyviin. Pienen odottelun jälkeen kuva kuitenkin ilmestyy. Tässä voi kuitenkin nettiyhteyden nopeus ja laatu vaikuttaa, eli kuinka kauan joutuu odottamaan. Myös jos kelaa kerralla pidemmän pätkän, esim. alusta yli puolen välin, alkaa kuvat vilisemään palkin yläpuolella.

Pystytkö vielä kertaalleen testaamaan tätä?

Kun kelaan mainoksia yli, niin ei siinä voi kauaa odotella. Jos odottelee, on mainokset menneet ja pitää lähteä kelaamaan taaksepäin. Takaisinpäin kelaus on aina todella hidasta, en tiedä miksi. Mutta se taitaa olla ominaisuus, ei vika.

En tiedä mitä olet kelaamassa, jos alusta puoleenväliin. Et ainakaan mainoksia. Kuvakkeen pitäisi tulla heti, kun olen klikannut pienen hetken, että saan näkyville sen kohdan, mihin kuvake tulee. Sitten klikkailen ja odotan, että tuleeko kuvake. Jos on paljon mainoksia se ehtii useimmiten tulla. Jos vähän, ei ehdi. Se takkuili tässä vähän aikaa enemmän, nyt se on vain taas normaalin huono. Jos kaikki on aina huonon nettiyhteyden syytä, niin miksi ihmeessä minun nettiyhteys on mennyt niin huonoksi? Se oli vuosia todella hyvä, itseasiassa ei olisi voinut olla yhtään parempi. Nyt on huono. 


@HenriLie  Tänään maanantaina katsoin tallennoksista Viidakon tähdet (tänään tallennettu) niin en saanut millään keinoin pikku kuvaa näkyville missä kohti kelaus on menossa mainoksia yli kelatessa.


Kun kelaan mainoksia yli, niin ei siinä voi kauaa odotella. Jos odottelee, on mainokset menneet ja pitää lähteä kelaamaan taaksepäin. Takaisinpäin kelaus on aina todella hidasta, en tiedä miksi. Mutta se taitaa olla ominaisuus, ei vika.

En tiedä mitä olet kelaamassa, jos alusta puoleenväliin. Et ainakaan mainoksia. Kuvakkeen pitäisi tulla heti, kun olen klikannut pienen hetken, että saan näkyville sen kohdan, mihin kuvake tulee. Sitten klikkailen ja odotan, että tuleeko kuvake. Jos on paljon mainoksia se ehtii useimmiten tulla. Jos vähän, ei ehdi. Se takkuili tässä vähän aikaa enemmän, nyt se on vain taas normaalin huono. Jos kaikki on aina huonon nettiyhteyden syytä, niin miksi ihmeessä minun nettiyhteys on mennyt niin huonoksi? Se oli vuosia todella hyvä, itseasiassa ei olisi voinut olla yhtään parempi. Nyt on huono. 

@HenriLie  Tänään maanantaina katsoin tallennoksista Viidakon tähdet (tänään tallennettu) niin en saanut millään keinoin pikku kuvaa näkyville missä kohti kelaus on menossa mainoksia yli kelatessa.

 

Testasin eilisiä SUB tallenteita (Viidakon tähtösiä ei ollut) ja huomasin taas pari uutta seikkaa: Kun latauspalkki ei ole näkyvissä ja painaa vain kerran eteen- tai taaksepäin, tallenne kelaa vain 10sek ja edes palkkia ei tule. Jos pitää pohjassa, tulee palkki ja kuvat näkyviin JOS ne on kerennyt latautua. Tuntuu ainakin omassa käytössä, että kun kerralla kelaa enemmän (n 5-10min) niin pikkukuvatkin latautuu paremmin, sen jälkee jokaisen kertapainalluksen jälkeenkin pikkukuva näkyy. Myös takaisinpäin kelaus itsellä tuntuu yhtä nopealta kuin eteenpäinkelaus, tässäkin voi nettiyhteyden laatu vaikuttaa.

Nettiyhteys vaikuttaa hyvin pitkälti kaikkeen Telia Play -palvelun käytössä, koska kaikki sisältö tulee verkosta. Oletko milloin viimeksi rajannut nettiyhteytesi häiriötä asiakaspalvelussamme, oliko tähän jo löydetty syy miksi yhteys on heikentynyt?