Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!
Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.
Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun.
Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.
Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa?
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa.
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.
Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.
Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.
Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.
Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.
Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.
Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.
Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.
Sivu 31 / 31
Kun kelaan mainoksia yli, niin ei siinä voi kauaa odotella. Jos odottelee, on mainokset menneet ja pitää lähteä kelaamaan taaksepäin. Takaisinpäin kelaus on aina todella hidasta, en tiedä miksi. Mutta se taitaa olla ominaisuus, ei vika.
En tiedä mitä olet kelaamassa, jos alusta puoleenväliin. Et ainakaan mainoksia. Kuvakkeen pitäisi tulla heti, kun olen klikannut pienen hetken, että saan näkyville sen kohdan, mihin kuvake tulee. Sitten klikkailen ja odotan, että tuleeko kuvake. Jos on paljon mainoksia se ehtii useimmiten tulla. Jos vähän, ei ehdi. Se takkuili tässä vähän aikaa enemmän, nyt se on vain taas normaalin huono. Jos kaikki on aina huonon nettiyhteyden syytä, niin miksi ihmeessä minun nettiyhteys on mennyt niin huonoksi? Se oli vuosia todella hyvä, itseasiassa ei olisi voinut olla yhtään parempi. Nyt on huono.
@HenriLie Tänään maanantaina katsoin tallennoksista Viidakon tähdet (tänään tallennettu) niin en saanut millään keinoin pikku kuvaa näkyville missä kohti kelaus on menossa mainoksia yli kelatessa.
Testasin eilisiä SUB tallenteita (Viidakon tähtösiä ei ollut) ja huomasin taas pari uutta seikkaa: Kun latauspalkki ei ole näkyvissä ja painaa vain kerran eteen- tai taaksepäin, tallenne kelaa vain 10sek ja edes palkkia ei tule. Jos pitää pohjassa, tulee palkki ja kuvat näkyviin JOS ne on kerennyt latautua. Tuntuu ainakin omassa käytössä, että kun kerralla kelaa enemmän (n 5-10min) niin pikkukuvatkin latautuu paremmin, sen jälkee jokaisen kertapainalluksen jälkeenkin pikkukuva näkyy. Myös takaisinpäin kelaus itsellä tuntuu yhtä nopealta kuin eteenpäinkelaus, tässäkin voi nettiyhteyden laatu vaikuttaa.
Nettiyhteys vaikuttaa hyvin pitkälti kaikkeen Telia Play -palvelun käytössä, koska kaikki sisältö tulee verkosta. Oletko milloin viimeksi rajannut nettiyhteytesi häiriötä asiakaspalvelussamme, oliko tähän jo löydetty syy miksi yhteys on heikentynyt?
Tidän kyllä, miten kelaus toimii tai pitäisi toimia, sillä olen käyttänyt sitä koko ajan. Nyt vain ei toimi kunnolla. Tai kelaus toimii, mutta pikku kuva ei tahdo tulla uusissa tallennoksissa. Kuten tänään Asian ytimessä ohjelmassa.
Kuten kuvasta näkyy, olen antanut aikaa kuvalle latautua, mutta ei toimi. Aika usein käy nykyään noin. Enkä usko, että syy on huonossa yhteydessä.
Minulle ei ole ainakaan kerrottu mitään syytä miksi yhteys on huono niin Telia Playssa ja puhelimessa. On vain tarjottu paljon kalliimpaa yhteyttä jonka avulla EHKÄ netti toimisi paremmin.
Tidän kyllä, miten kelaus toimii tai pitäisi toimia, sillä olen käyttänyt sitä koko ajan. Nyt vain ei toimi kunnolla. Tai kelaus toimii, mutta pikku kuva ei tahdo tulla uusissa tallennoksissa. Kuten tänään Asian ytimessä ohjelmassa.
Kuten kuvasta näkyy, olen antanut aikaa kuvalle latautua, mutta ei toimi. Aika usein käy nykyään noin. Enkä usko, että syy on huonossa yhteydessä.
Minulle ei ole ainakaan kerrottu mitään syytä miksi yhteys on huono niin Telia Playssa ja puhelimessa. On vain tarjottu paljon kalliimpaa yhteyttä jonka avulla EHKÄ netti toimisi paremmin.
Ongelma näillä tiedoilla vaikuttaisi olevan digiboksin heikossa nettiyhteydessä, eli kaista ei riitä tuon kuvan lataamiseen aina. Mikään muu ei oikein voi selittää sitä, miksi kuva tulee välillä ja välillä ei. Tämä ja moni muu ongelma palvelussa ratkeaa jos nettiyhteyden saa toimimaan laadukkaammin.
Onko digiboksillasi nettiyhteys verkkokaapelilla vai WiFi -yhteydellä? Ja onko nettiä jakava reititin mobiilireititin vai tuleeko siihen seinäpistokkeesta yhteys? Tarkoitatko myös puhelimen heikolla nettiyhteydellä mobiiliverkon yhteyttä vai WiFi -yhteyttä?
Tidän kyllä, miten kelaus toimii tai pitäisi toimia, sillä olen käyttänyt sitä koko ajan. Nyt vain ei toimi kunnolla. Tai kelaus toimii, mutta pikku kuva ei tahdo tulla uusissa tallennoksissa. Kuten tänään Asian ytimessä ohjelmassa.
Kuten kuvasta näkyy, olen antanut aikaa kuvalle latautua, mutta ei toimi. Aika usein käy nykyään noin. Enkä usko, että syy on huonossa yhteydessä.
Minulle ei ole ainakaan kerrottu mitään syytä miksi yhteys on huono niin Telia Playssa ja puhelimessa. On vain tarjottu paljon kalliimpaa yhteyttä jonka avulla EHKÄ netti toimisi paremmin.
Ongelma näillä tiedoilla vaikuttaisi olevan digiboksin heikossa nettiyhteydessä, eli kaista ei riitä tuon kuvan lataamiseen aina. Mikään muu ei oikein voi selittää sitä, miksi kuva tulee välillä ja välillä ei. Tämä ja moni muu ongelma palvelussa ratkeaa jos nettiyhteyden saa toimimaan laadukkaammin.
Onko digiboksillasi nettiyhteys verkkokaapelilla vai WiFi -yhteydellä? Ja onko nettiä jakava reititin mobiilireititin vai tuleeko siihen seinäpistokkeesta yhteys? Tarkoitatko myös puhelimen heikolla nettiyhteydellä mobiiliverkon yhteyttä vai WiFi -yhteyttä?
Wifillä mennään. Sillä joskus taannoin piti johdolliset yhteydet poistaa jotta Telia tv toimi. Reititin on yhdistetty puhelimen pistokkeeseen. ADSL(?) yhteys (?)
Puhelimesta tiedän vain sen, että iltaisin katkoo yhteyttä koko ajan. Käytän puhelinta vain kotona niin en tiedä tekisikö sen muualla.
Kyllä Telian puolella pitäisi tajuta, mitä tarkoittaa tallenteiden kelailujen (tai yleensä toiminteiden) jonkun sw-päivityksen jälkeinen jumittaminen ilman, että sitä aletaan näin yksityiskohtaisesti utelemaan.. ..uskomatonta touhua..
Kas kun ei pyydetä tarkistamaan sähköverkon taajuutta Energiayhtiöltä…
Jonkun kesäisen sw-päivityksen jälkeenhän toiminteet ovat jumitelleet siten, että ne laahustavat suunnilleen viis painallusta perässä siitä mitä on näppäilemässä - ja sekin pahasti takeltelemalla...
Kyllä Telian puolella pitäisi tajuta, mitä tarkoittaa tallenteiden kelailujen (tai yleensä toiminteiden) jonkun sw-päivityksen jälkeinen jumittaminen ilman, että sitä aletaan näin yksityiskohtaisesti utelemaan.. ..uskomatonta touhua..
Kas kun ei pyydetä tarkistamaan sähköverkon taajuutta Energiayhtiöltä…
Jonkun kesäisen sw-päivityksen jälkeenhän toiminteet ovat jumitelleet siten, että ne laahustavat suunnilleen viis painallusta perässä siitä mitä on näppäilemässä - ja sekin pahasti takeltelemalla...
Meillä ei ole tässä käsillä asiakastietoja, minkä takia joudumme kyselemään tarkkaan tietoja. Ne saattavat joskus tuntua jopa hölmöiltä kysymyksiltä. Näitä päivityksiä testaavat kyllä ja heti jos tulee ongelmakohdat vastaan, niin niistä lähtee korjauspyyntö eteenpäin. Myös eri digiboksit käyttäytyvät eri tavalla. Teemme kyllä taustalla töitä näiden epäkohtien poistamiseksi, kun saamme tietoomme että onko kyseessä yleinen ongelma vai yksittäinen ja mitä digiboksia koskettaa sekä minkälaisessa tilanteessa häiriö esiintyy.
Arris VIP4302-boxiin tuli pari vk siten päivitys (v8-28-24), missä mm. seuraavanlaisia "uutuuksia" ohjelmien tallenteiden hallinnassa:
(Kaikki nämä siis ovat toimineet kunnolla ennen em. päivitystä)
1: Ohjelmatekstitykset sekoilee vaihtelevasti - tarkoittaa, että monissa tallenteissa tekstejä tulee aluksi ryöppyämällä ja sitten on pitkiä taukoja ilman tekstejä. Tämä ainakin niin Ylen kuin MTV3.n ohjelmissa.
2a: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" kun on poistamassa sarjatallennuksessa olevaa yksittäistä ohjelmajaksoa, poistuukin nykyään koko sarjan tallennus, eikä vain ko. ohjelma. Esim. tulevien tallenteiden listalta ei enää voi ennakkoon napsia tupla-/tripla- tms. haluamiaan jaksoja tai uusintoja pois.
2b: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" kun selaa ja poistaa jonkun ohjelman (tai halutun sarjan jakson, kts myös 2a), niin poiston jälkeen kursori aina pompahtaa listan alkuun, mikä hidastaa huomattavasti listan läpikäyntiä, kun joka poiston jälkeen pitää taas kelata listalla edelliseen poistokohtaan.
3: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" ei ohjelman kohdalla enää suoraan saa inforuutua näkyviin, vaan ohjelma pitää painaa "starttimoodiin" tai käynnistää se, jolloin vasta inforuudun saa näkyviin.
4: EPG.ssä talletukseen laitetut ohjelmat (siis punaiset pallurat) näkyvät vasta, kun nuolinäppäimillä niitä käy "klikkaamassa".
5: Ohjelmat tallettuvat vaihtelevasti joko tarkasti EPG-ajan mukaan tai siten, että niissä on 10min. vara-aika lopussa. Ennen tuo vara-aika oli aina.
Aika virtuooseja ovat, ketkä tätä virittelee.. ..eituu koskaan kunnollisen valmista..
..mut näähän kai kaikki kuuluu osastoon "muita tuunauksia ja fiilailuja" eli miten päivitysinfoissa joka kerta selostetaan joskus kuukausi sen jälkeen, kun päivitys on jo saapunut...
Nytkin tuorein on...
"Päivitys 10.10.2023 alkaen
Päivitys versioon 8.26
Korjasimme virheen jonka vuoksi yksittäisen Liiga-pelin ostaminen ei onnistunut
Muita tuunauksia ja viilauksia"
“Bravo!”
Arris VIP4302-boxiin tuli pari vk siten päivitys (v8-28-24), missä mm. seuraavanlaisia "uutuuksia" ohjelmien tallenteiden hallinnassa:
(Kaikki nämä siis ovat toimineet kunnolla ennen em. päivitystä)
1: Ohjelmatekstitykset sekoilee vaihtelevasti - tarkoittaa, että monissa tallenteissa tekstejä tulee aluksi ryöppyämällä ja sitten on pitkiä taukoja ilman tekstejä. Tämä ainakin niin Ylen kuin MTV3.n ohjelmissa.
2a: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" kun on poistamassa sarjatallennuksessa olevaa yksittäistä ohjelmajaksoa, poistuukin nykyään koko sarjan tallennus, eikä vain ko. ohjelma. Esim. tulevien tallenteiden listalta ei enää voi ennakkoon napsia tupla-/tripla- tms. haluamiaan jaksoja tai uusintoja pois.
2b: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" kun selaa ja poistaa jonkun ohjelman (tai halutun sarjan jakson, kts myös 2a), niin poiston jälkeen kursori aina pompahtaa listan alkuun, mikä hidastaa huomattavasti listan läpikäyntiä, kun joka poiston jälkeen pitää taas kelata listalla edelliseen poistokohtaan.
3: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" ei ohjelman kohdalla enää suoraan saa inforuutua näkyviin, vaan ohjelma pitää painaa "starttimoodiin" tai käynnistää se, jolloin vasta inforuudun saa näkyviin.
4: EPG.ssä talletukseen laitetut ohjelmat (siis punaiset pallurat) näkyvät vasta, kun nuolinäppäimillä niitä käy "klikkaamassa".
5: Ohjelmat tallettuvat vaihtelevasti joko tarkasti EPG-ajan mukaan tai siten, että niissä on 10min. vara-aika lopussa. Ennen tuo vara-aika oli aina.
Aika virtuooseja ovat, ketkä tätä virittelee.. ..eituu koskaan kunnollisen valmista..
..mut näähän kai kaikki kuuluu osastoon "muita tuunauksia ja fiilailuja" eli miten päivitysinfoissa joka kerta selostetaan joskus kuukausi sen jälkeen, kun päivitys on jo saapunut...
Nytkin tuorein on...
"Päivitys 10.10.2023 alkaen
Päivitys versioon 8.26
Korjasimme virheen jonka vuoksi yksittäisen Liiga-pelin ostaminen ei onnistunut
Muita tuunauksia ja viilauksia"
“Bravo!”
Kohta 2b on ollut ongelmana koko ajan. Olen siitä varmaan pariin otteeseen kirjoittanut täällä.
Kohta 1. Olen huomioinut saman. Välillä Olen ihan pihalla, että kuka puhuu ja kenelle teksti kuuluu.
2a. Tuo on iso harmitus. Tallennuslista on tosi pitkä, kun siellä on nykyään kaikki uusinnatkin.
3. En ole edes tiennyt, että inforuudun saa jostakin näkyviin.
5. Tallennusaika on todellakin tosi nafti. Ei aina riitäkkään.
Edit. Huomasin nyt vasta, että kyse olikin Arrisin boksista. Mutta täsmälleen samat ongelmat DV8919:llä.
Arris VIP4302-boxiin tuli pari vk siten päivitys (v8-28-24), missä mm. seuraavanlaisia "uutuuksia" ohjelmien tallenteiden hallinnassa:
(Kaikki nämä siis ovat toimineet kunnolla ennen em. päivitystä)
1: Ohjelmatekstitykset sekoilee vaihtelevasti - tarkoittaa, että monissa tallenteissa tekstejä tulee aluksi ryöppyämällä ja sitten on pitkiä taukoja ilman tekstejä. Tämä ainakin niin Ylen kuin MTV3.n ohjelmissa.
2a: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" kun on poistamassa sarjatallennuksessa olevaa yksittäistä ohjelmajaksoa, poistuukin nykyään koko sarjan tallennus, eikä vain ko. ohjelma. Esim. tulevien tallenteiden listalta ei enää voi ennakkoon napsia tupla-/tripla- tms. haluamiaan jaksoja tai uusintoja pois.
2b: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" kun selaa ja poistaa jonkun ohjelman (tai halutun sarjan jakson, kts myös 2a), niin poiston jälkeen kursori aina pompahtaa listan alkuun, mikä hidastaa huomattavasti listan läpikäyntiä, kun joka poiston jälkeen pitää taas kelata listalla edelliseen poistokohtaan.
3: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" ei ohjelman kohdalla enää suoraan saa inforuutua näkyviin, vaan ohjelma pitää painaa "starttimoodiin" tai käynnistää se, jolloin vasta inforuudun saa näkyviin.
4: EPG.ssä talletukseen laitetut ohjelmat (siis punaiset pallurat) näkyvät vasta, kun nuolinäppäimillä niitä käy "klikkaamassa".
5: Ohjelmat tallettuvat vaihtelevasti joko tarkasti EPG-ajan mukaan tai siten, että niissä on 10min. vara-aika lopussa. Ennen tuo vara-aika oli aina.
Aika virtuooseja ovat, ketkä tätä virittelee.. ..eituu koskaan kunnollisen valmista..
..mut näähän kai kaikki kuuluu osastoon "muita tuunauksia ja fiilailuja" eli miten päivitysinfoissa joka kerta selostetaan joskus kuukausi sen jälkeen, kun päivitys on jo saapunut...
Nytkin tuorein on...
"Päivitys 10.10.2023 alkaen
Päivitys versioon 8.26
Korjasimme virheen jonka vuoksi yksittäisen Liiga-pelin ostaminen ei onnistunut
Muita tuunauksia ja viilauksia"
“Bravo!”
Kohta 2b on ollut ongelmana koko ajan. Olen siitä varmaan pariin otteeseen kirjoittanut täällä.
Kohta 1. Olen huomioinut saman. Välillä Olen ihan pihalla, että kuka puhuu ja kenelle teksti kuuluu.
2a. Tuo on iso harmitus. Tallennuslista on tosi pitkä, kun siellä on nykyään kaikki uusinnatkin.
3. En ole edes tiennyt, että inforuudun saa jostakin näkyviin.
5. Tallennusaika on todellakin tosi nafti. Ei aina riitäkkään.
Edit. Huomasin nyt vasta, että kyse olikin Arrisin boksista. Mutta täsmälleen samat ongelmat DV8919:llä.
Jep - laitoin tän saman sinne uuden boxin palstalle hieman erilaisena versiona.. ..tavoitteena juuri udella, että onko DV8919.llä samoja ropleemia näiden osalta…
1: Ohjelmatekstitykset sekoilee vaihtelevasti - tarkoittaa, että monissa tallenteissa tekstejä tulee aluksi ryöppyämällä ja sitten on pitkiä taukoja ilman tekstejä. Tämä ainakin niin Ylen kuin MTV3.n ohjelmissa.
Pitkän listan ykköskohtaan on positiivista kerrottavaa sen verran, että tänään iltapäivällä tuo tekstitysongelma on saatu korjattua, ja nyt tallennettujen ohjelmien tekstitysten tulisi näkyä nyt normaalisti. Laitoin kokonaisuudessaan viestiä eteenpäin näistä tehdyistä havainnoista.
Arris VIP4302-boxi ja softaversio 8_29_56.
Ainakin Joulusta lähtien ollut niin, ettei MTV-Katsomo -App starttaa ollenkaan…
...onkohan tuo joku uus ominaisuus, kun täällä muut ei tätä ihmettele - tai ainakaan en oo huomannut… ??
Tarkkaa vian ilmenemishetkeä en osaa sanoa, kun tuota App.ia tulee niin harvoin käytettyä.
Arris VIP4302-boxi ja softaversio 8_29_56.
Ainakin Joulusta lähtien ollut niin, ettei MTV-Katsomo -App starttaa ollenkaan…
...onkohan tuo joku uus ominaisuus, kun täällä muut ei tätä ihmettele - tai ainakaan en oo huomannut… ??
Tarkkaa vian ilmenemishetkeä en osaa sanoa, kun tuota App.ia tulee niin harvoin käytettyä.
Oletko tehnyt perusjutut eli sovelluksen poistaminen, ja uudelleenasennus sekä aitteen uudelleenkäynnistäminen? Testasin äsken, niin toimi ihan ok ja muualtakaan ei ole valituksia aiheesta kuulunut.
Arris VIP4302-boxi ja softaversio 8_29_56.
Ainakin Joulusta lähtien ollut niin, ettei MTV-Katsomo -App starttaa ollenkaan…
...onkohan tuo joku uus ominaisuus, kun täällä muut ei tätä ihmettele - tai ainakaan en oo huomannut… ??
Tarkkaa vian ilmenemishetkeä en osaa sanoa, kun tuota App.ia tulee niin harvoin käytettyä.
Oletko tehnyt perusjutut eli sovelluksen poistaminen, ja uudelleenasennus sekä aitteen uudelleenkäynnistäminen? Testasin äsken, niin toimi ihan ok ja muualtakaan ei ole valituksia aiheesta kuulunut.
Kiitos!
Kuinkahan tämä perusjuttu eli joku App erikseen poistetaan ja asennetaan uudelleen tuossa boxissa?
Kyllä esim. YleAreena-app.in päivitykset ovat tähän saakka tulleet boxin käynnistyksen yhteydessä joko ihan yksikseen eli vaikkei TeliaPlay-softapäivitystä olisikaan tullut - tai sitten sen yhteydessä..
Kuinkahan tämä perusjuttu eli joku App erikseen poistetaan ja asennetaan uudelleen tuossa boxissa? ..
Sovelluksen poistaminen ja uudelleen asennus ovat yksinkertaisia ja nopeita toimenpiteitä. Ennen sovelluksen poistoa voit myös kokeilla sovellusvalikossa painaa OK-painiketta pitkään ja valita “informaatio” ja poistaa sovelluksen välimuistin. Itse sovelluksen poisto onnistuu painamalla sovelluksen kohdalla OK-painiketta ja viltsemalla sen jälkeen “Poista asennus”. Sovellusvalikon +-painikkeen takaa pääseet asentamaan sovelluksen Google Play -kaupasta uudelleen boksille.
Kuinkahan tämä perusjuttu eli joku App erikseen poistetaan ja asennetaan uudelleen tuossa boxissa? ..
Sovelluksen poistaminen ja uudelleen asennus ovat yksinkertaisia ja nopeita toimenpiteitä. Ennen sovelluksen poistoa voit myös kokeilla sovellusvalikossa painaa OK-painiketta pitkään ja valita “informaatio” ja poistaa sovelluksen välimuistin. Itse sovelluksen poisto onnistuu painamalla sovelluksen kohdalla OK-painiketta ja viltsemalla sen jälkeen “Poista asennus”. Sovellusvalikon +-painikkeen takaa pääseet asentamaan sovelluksen Google Play -kaupasta uudelleen boksille.
Oho - en ole ennen tuota nimenomaista Sovellus-valikkoa käyttänytkään…
Olen siis mennyt päävalikkoon ja sit ylös/alas -selauksella siirtynyt “App-sivulle”
No nyt tuossa Sovellus-valikossa heti näkyy ylälaidassa tiedote tyyliin, että tällä vanhalla boxilla ei uutta MTV-Katsomo -appia voi käyttää - heeg - ilmeisesti uusi app siis on latautunut mut sitä ei sit voikaan enää käyttää. Tämä tiedote ei näy tuossa em. “App-sivulla” ja on siten jäänyt huomaamatta.
Korjausehdotuksena ruudulla on web-osoite (telia.fi/uusiboxi), mistä kehotetaan tilaamaan uusi boxi veloituksetta.. ..mahtaakohan tuo siis olla se kovasti täälläkin haukuttu Android-boxi, missä monet perusasiatkaan ei kuulemma pelaa vieläkään ja missä jotkut peruskanavatkin pitää tallettaa, ennen kuin niitä voi katsella + mitälie kummajaisia??
Tuo em. web-osoitekaan ei muuten toimi - mut kokeilemani telia.fi/uusiboksi toimii.
Pelottavan lähellä siis ollaan pinnalla olevaa “Taksi Helsinki” / “Taxi Helsinki” -tuskailua…
Noh, vähän huumoriakin siis mut onko nyt siis niin, että näiden ohjeiden antajilla on tämä Arris-VIP4302 ja että siinä on saatu em. ohjeilla tuo ilmeisesti boxille hivuttautunut uusi MTV-Katsomo -app toimimaan?? Vai onko ohjeen antajalla nyt tuo Android-boxi mahdollisesti?
** **
Koitin mm. tätä ohjetta:
‘ Itse sovelluksen poisto onnistuu painamalla sovelluksen kohdalla OK-painiketta ja viltsemalla sen jälkeen “Poista asennus” ‘
Ainakin tässä mun Arris-boxissa OK-painallus aiheuttaa heti App.in käynnistymisen - tai siis tässä MTV-tapauksessa sen käynnistysyrityksen.. ..en ohjeista huolimatta pääse mihinkään valikoihin, missä App.ia voisi käplätä...
** **
Yleisesti vielä ihmettelen, että onkohan vai eiköhän Telia mitenkään oo erikseen infonnut tämän yhdistelmän Arris-boxi + MTV-app siirtymistä osastolle “käyttökelvoton”?
Ainakaan ite en oo huomannut - ja saapuneet Telia-sähköpostitkin kertoilevat vain oman kännyliittymän vuosittaisesta hinnankorotuksesta…
Odottaisin vielä myös “Pia, tekninen asiantuntija“ kommentteja - hän kun ekassa vastauksessaan oli suit-sait saanut tuon MTV.n pelaamaan Arriksessa… ...vai olikohan sittenkään…
Oho - en ole ennen tuota nimenomaista Sovellus-valikkoa käyttänytkään…
Olen siis mennyt päävalikkoon ja sit ylös/alas -selauksella siirtynyt “App-sivulle”
No nyt tuossa Sovellus-valikossa heti näkyy ylälaidassa tiedote tyyliin, että tällä vanhalla boxilla ei uutta MTV-Katsomo -appia voi käyttää - heeg - ilmeisesti uusi app siis on latautunut mut sitä ei sit voikaan enää käyttää. Tämä tiedote ei näy tuossa em. “App-sivulla” ja on siten jäänyt huomaamatta.
Korjausehdotuksena ruudulla on web-osoite (telia.fi/uusiboxi), mistä kehotetaan tilaamaan uusi boxi veloituksetta.. ..mahtaakohan tuo siis olla se kovasti täälläkin haukuttu Android-boxi, missä monet perusasiatkaan ei kuulemma pelaa vieläkään ja missä jotkut peruskanavatkin pitää tallettaa, ennen kuin niitä voi katsella + mitälie kummajaisia??
Tuo em. web-osoitekaan ei muuten toimi - mut kokeilemani telia.fi/uusiboksi toimii.
Pelottavan lähellä siis ollaan pinnalla olevaa “Taksi Helsinki” / “Taxi Helsinki” -tuskailua…
Raportoin tuosta kirjoitusvirheestä eteenpäin, jotta url saadaan tarkistettua ja muokattua oikeaksi.
Noh, vähän huumoriakin siis mut onko nyt siis niin, että näiden ohjeiden antajilla on tämä Arris-VIP4302 ja että siinä on saatu em. ohjeilla tuo ilmeisesti boxille hivuttautunut uusi MTV-Katsomo -app toimimaan?? Vai onko ohjeen antajalla nyt tuo Android-boxi mahdollisesti?
** **
Koitin mm. tätä ohjetta:
‘ Itse sovelluksen poisto onnistuu painamalla sovelluksen kohdalla OK-painiketta ja viltsemalla sen jälkeen “Poista asennus” ‘
Ainakin tässä mun Arris-boxissa OK-painallus aiheuttaa heti App.in käynnistymisen - tai siis tässä MTV-tapauksessa sen käynnistysyrityksen.. ..en ohjeista huolimatta pääse mihinkään valikoihin, missä App.ia voisi käplätä...
** **
Yleisesti vielä ihmettelen, että onkohan vai eiköhän Telia mitenkään oo erikseen infonnut tämän yhdistelmän Arris-boxi + MTV-app siirtymistä osastolle “käyttökelvoton”?
Ainakaan ite en oo huomannut - ja saapuneet Telia-sähköpostitkin kertoilevat vain oman kännyliittymän vuosittaisesta hinnankorotuksesta…
Odottaisin vielä myös “Pia, tekninen asiantuntija“ kommentteja - hän kun ekassa vastauksessaan oli suit-sait saanut tuon MTV.n pelaamaan Arriksessa… ...vai olikohan sittenkään…
Itseltäni löytyy bokseista tuo tuorein versio eli DV8919 ja ohje oli tarkoitettu sitä mallia varten. Tietenkin unohdin tarkentaa aiemmassa ohjeessani, että OK-painiketta tulee painaa sovelluksen kohdalla pitkään pohjassa jotta lisävalinnat avautuvat.
Käsittääkseni tuosta C More → Katsomo muutoksesta on jokaiselle kanavapakettia tilaavalle lähtenyt infoviestiä sähköpostilla/kirjeitse. Sisältö on vastaava kuin tällä verkkosivulla
Oho - en ole ennen tuota nimenomaista Sovellus-valikkoa käyttänytkään…
Olen siis mennyt päävalikkoon ja sit ylös/alas -selauksella siirtynyt “App-sivulle”
No nyt tuossa Sovellus-valikossa heti näkyy ylälaidassa tiedote tyyliin, että tällä vanhalla boxilla ei uutta MTV-Katsomo -appia voi käyttää - heeg - ilmeisesti uusi app siis on latautunut mut sitä ei sit voikaan enää käyttää. Tämä tiedote ei näy tuossa em. “App-sivulla” ja on siten jäänyt huomaamatta.
Korjausehdotuksena ruudulla on web-osoite (telia.fi/uusiboxi), mistä kehotetaan tilaamaan uusi boxi veloituksetta.. ..mahtaakohan tuo siis olla se kovasti täälläkin haukuttu Android-boxi, missä monet perusasiatkaan ei kuulemma pelaa vieläkään ja missä jotkut peruskanavatkin pitää tallettaa, ennen kuin niitä voi katsella + mitälie kummajaisia??
Tuo em. web-osoitekaan ei muuten toimi - mut kokeilemani telia.fi/uusiboksi toimii.
Pelottavan lähellä siis ollaan pinnalla olevaa “Taksi Helsinki” / “Taxi Helsinki” -tuskailua…
Raportoin tuosta kirjoitusvirheestä eteenpäin, jotta url saadaan tarkistettua ja muokattua oikeaksi.
Noh, vähän huumoriakin siis mut onko nyt siis niin, että näiden ohjeiden antajilla on tämä Arris-VIP4302 ja että siinä on saatu em. ohjeilla tuo ilmeisesti boxille hivuttautunut uusi MTV-Katsomo -app toimimaan?? Vai onko ohjeen antajalla nyt tuo Android-boxi mahdollisesti?
** **
Koitin mm. tätä ohjetta:
‘ Itse sovelluksen poisto onnistuu painamalla sovelluksen kohdalla OK-painiketta ja viltsemalla sen jälkeen “Poista asennus” ‘
Ainakin tässä mun Arris-boxissa OK-painallus aiheuttaa heti App.in käynnistymisen - tai siis tässä MTV-tapauksessa sen käynnistysyrityksen.. ..en ohjeista huolimatta pääse mihinkään valikoihin, missä App.ia voisi käplätä...
** **
Yleisesti vielä ihmettelen, että onkohan vai eiköhän Telia mitenkään oo erikseen infonnut tämän yhdistelmän Arris-boxi + MTV-app siirtymistä osastolle “käyttökelvoton”?
Ainakaan ite en oo huomannut - ja saapuneet Telia-sähköpostitkin kertoilevat vain oman kännyliittymän vuosittaisesta hinnankorotuksesta…
Odottaisin vielä myös “Pia, tekninen asiantuntija“ kommentteja - hän kun ekassa vastauksessaan oli suit-sait saanut tuon MTV.n pelaamaan Arriksessa… ...vai olikohan sittenkään…
Itseltäni löytyy bokseista tuo tuorein versio eli DV8919 ja ohje oli tarkoitettu sitä mallia varten. Tietenkin unohdin tarkentaa aiemmassa ohjeessani, että OK-painiketta tulee painaa sovelluksen kohdalla pitkään pohjassa jotta lisävalinnat avautuvat.
NoJep - kyllä mä ihan aloitin päivän tuskailut kertomalla:
“Arris VIP4302-boxi ja softaversio 8_29_56.“
Käynnistyykö DV8919.ssä app.sit sun muut siis jollain toisella näppäimellä kuin OK.lla, jos sen painaminen kerran availee jotain menuja?
VIP4302.ssahan kaikenlaiset asiat käynnistyvät OK.lla eli se on kuin tietsikan Enter-namiska.
Käsittääkseni tuosta C More → Katsomo muutoksesta on jokaiselle kanavapakettia tilaavalle lähtenyt infoviestiä sähköpostilla/kirjeitse. Sisältö on vastaava kuin tällä verkkosivulla
CMore/Katsomo -säädöistähän tietää koko Suomi ihan telkun mainosmyllyn ansiosta/takia - mut ainakaan mulle ei oo tullu mitään kautta infoa, jotta mitä se tarkoittaa TeliaPlayn erinäisien digiboxi-tyyppien haltijoille.. ..vasta nyt tuosta linkistä asian näin.
Ei ole @DigiHate Arrista käytössä, enpäs sitä eilen oivaltanutkaan että siitä oli kyse. Arriksen bokseilla tämä kyseinen sovellus MTV Katsomo ei toimi ja se tullaankin poistamaan. Äsken sain tiedon tästä meidän digiboksien tuotevastaavilta. Vahva suositus on siis DV8919 hankkimiseen, vaikka aiemmin mainitsit, että täällä on sitä arvosteltu. Tekniikka vanhenee ja tilalle tulee uusia ratkaisuja.
Ei ole @DigiHate Arrista käytössä, enpäs sitä eilen oivaltanutkaan että siitä oli kyse. Arriksen bokseilla tämä kyseinen sovellus MTV Katsomo ei toimi ja se tullaankin poistamaan. Äsken sain tiedon tästä meidän digiboksien tuotevastaavilta. Vahva suositus on siis DV8919 hankkimiseen, vaikka aiemmin mainitsit, että täällä on sitä arvosteltu. Tekniikka vanhenee ja tilalle tulee uusia ratkaisuja.
Noniin.. ...ohessa nappaamani kuva Arris VIP4302 -boxin tuottamasta näkymästä, kun valikon “Sovellukset” avaa…
Kun tässä kyseisessä boxissa Appit ovat aina ilmestyneet ja päivittyneet ns. pakko-ohjatusti by Telia, niin ihmettelen vähän sitäkin, ettei noita MTV ja CMORE -app.eja ole nyt sit poistettu… (MTV-app ei näy tässä kuvassa mut ruudulla se on mukana ihan oik. laidassa)
Noh, pitääköhän tämä kuvanäkymä (siis tuo ylälaidan teksti) nyt osata esittää jossain tilauskaavakkeen yhteydessä, jotta luvattu uuden boxin hinta 0e pitää kutinsa? Vai osataankohan tuo “veloituksetta”-lupaus pitää ihan automaattisesti näinä aikoina, kun uusi boxi on tarjolla, eikä vanha taivu enää kaikkiin App.eihin, kun niitä ei viitsitä päivittää… ???
Minkähänlainen “hinta-tappelu” on odotettavissa…
Btw: Muinoin, kun tuohon Arris-boxiin jo oli pakko siirtyä siitä jostain alkuperäisestä, niin siitäkään ei silloin veloitettu mitään - ainoastaan, jos sen olisi halunnut jo heti, kun tuli tarjolle...
Ei ole @DigiHate Arrista käytössä, enpäs sitä eilen oivaltanutkaan että siitä oli kyse. Arriksen bokseilla tämä kyseinen sovellus MTV Katsomo ei toimi ja se tullaankin poistamaan. Äsken sain tiedon tästä meidän digiboksien tuotevastaavilta. Vahva suositus on siis DV8919 hankkimiseen, vaikka aiemmin mainitsit, että täällä on sitä arvosteltu. Tekniikka vanhenee ja tilalle tulee uusia ratkaisuja.
Noh, pitääköhän tämä kuvanäkymä (siis tuo ylälaidan teksti) nyt osata esittää jossain tilauskaavakkeen yhteydessä, jotta luvattu uuden boxin hinta 0e pitää kutinsa? Vai osataankohan tuo “veloituksetta”-lupaus pitää ihan automaattisesti näinä aikoina, kun uusi boxi on tarjolla, eikä vanha taivu enää kaikkiin App.eihin, kun niitä ei viitsitä päivittää… ???
Ei tarvitse lomakkeeseen mainita kampanjasta erikseen. Yhteystietosi riittää, niin asiakaspalvelusta soitetaan sinulle ja hoidetaan uusi boksi tilalle! :)
Milloin saadaan yksinkertaistettua mainoskanavien katsominen ilman tallennusta. Käytössä on muu kuin Telian laajakaista.
Esimerkiksi Mtv3 uutisten katsominen täytyy aloittaa aina alusta tallennuksen kanssa. Katsominen tulisi alkaa kyseisestä hetkestä. Sitten kun jatkaa säätiedotuksiin ja urheiluruutuun, niin lähes katkeaa jossain vaiheessa. Ja sitten pitää siirtyä taa urheiluruudun alkuun.
Suora katsominen pitää olla mahdollista ilman tallennusta. Ja tallennuksiin menisi ainoastaan ne ohjelmat jotka haluaa katsoa myöhemmin.
Milloin saadaan yksinkertaistettua mainoskanavien katsominen ilman tallennusta. Käytössä on muu kuin Telian laajakaista.
Meillä ei tällä hetkellä ole mitään kovin tyhjentävää vastausta tähän olemassa. Laitoimme viestisi (kuten olemme laittaneet aiemmatkin asiaan liittyvät palautteet) eteenpäin Telia Playn kehitystiimille. Tiedämme siis, että tämä tiettyjen kanavien katsominen pelkästään tallentamalla aiheuttaa harmistusta ja katselukokemus ei siten ole paras mahdollinen. Parhaaseen mahdolliseen haluamme tietenkin pyrkiä, eli toivottavasti vielä jossain kohtaa saamme katselun mahdolliseksi myös ilman tallentamista. Aikataulusta emme vain pysty tässä kohtaa sanomaan mitään.
Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.