Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

Kehitysehdotus tallennuspalveluun. Itse näen tämän Tallennuspalvelun uudistumisen hyvänä asiana. Nyt sarjojen kaikki jaksot löytyvät samasta "nipusta", saman kuvakkeen alta. Mahtava uudistus. Ennen oli työlästä kahlata pelkkää tekstipötköä ja etsiä tietyn sarjan eri jaksoja. Hyvä uudistus joka varmasti entisestään vielä paranee päivityksillä. Toivoisin kuitenkin, että tallennuksiin saataisiin Tallennukset- välilehdelle ensimmäisenä "Jatka katselua"- lista. Näin olisi helppoa katsella katselussa olevia tallenteita. Tuo "pian tallennuksessa"- lista mikä nyt on ensimmäisenä on ihan turha. Lisäksi päivittäkää viimeinkin tuo antiikkinen 90 päivän tallennusaika siihen kahden vuoden maksimiaikaan!



@jarkko35@  kirjoitti:

Kehitysehdotus tallennuspalveluun. Itse näen tämän Tallennuspalvelun uudistumisen hyvänä asiana. Nyt sarjojen kaikki jaksot löytyvät samasta "nipusta", saman kuvakkeen alta. Mahtava uudistus. Ennen oli työlästä kahlata pelkkää tekstipötköä ja etsiä tietyn sarjan eri jaksoja. Hyvä uudistus joka varmasti entisestään vielä paranee päivityksillä. Toivoisin kuitenkin, että tallennuksiin saataisiin Tallennukset- välilehdelle ensimmäisenä "Jatka katselua"- lista. Näin olisi helppoa katsella katselussa olevia tallenteita. Tuo "pian tallennuksessa"- lista mikä nyt on ensimmäisenä on ihan turha. Lisäksi päivittäkää viimeinkin tuo antiikkinen 90 päivän tallennusaika siihen kahden vuoden maksimiaikaan!


Omalla kohdalla osa sarjoista on niputettu osa ei. Sekavaa.



@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Tässä oli Hybridin kiinteä linja muutaman päivän alhaalla jonkun vian takia. Tilanne ei tänä aikana ole muuttunut. Vieläkään Huutokauppa keisari kanavalta: Jim, ei tallennu. Lisäksi löytyi vielä tv3 kanavalla Kirppiksen kingi, tallentaa mutta ei näytä kuvaa eikä ääntä. Sininen palkki liikkuu kuin ohjelma pyörisi. Näitä ongelmia on lukuisia, kuten eri postauksista voi lukea. Milloin Telialla tullaan siihen päätökseen että "Mehän peritään maksu näistä sekoiluista asiakkailta. Laitetaan  kiireesti vanha järjestelmä, ja kehitetään tämä uusi rauhassa loppuun"??


Onko teknisesti mahdollista saada näkymään sen alueen YLE:n maakunta alueuutiset missä asuu?

Nyt näkyy uudenmaan uutiset, vaikka asutaan täällä lännessä.



@Eeros@  kirjoitti:


Onko teknisesti mahdollista saada näkymään sen alueen YLE:n maakunta alueuutiset missä asuu?



Nyt näkyy uudenmaan uutiset, vaikka asutaan täällä lännessä.






Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa onnistuu katsoa näitä lähetyksiä. 🙂> Täältä löytyy tarkempaa tietoa asiasta. 



@HannaSu@  kirjoitti:

@Eeros@  kirjoitti:

Onko teknisesti mahdollista saada näkymään sen alueen YLE:n maakunta alueuutiset missä asuu?

Nyt näkyy uudenmaan uutiset, vaikka asutaan täällä lännessä.


Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa onnistuu katsoa näitä lähetyksiä. 🙂> Täältä löytyy tarkempaa tietoa asiasta. 


Niin, meillä on kiinteä 5G-laajakaista palvelu. Olisiko Telian aika laittaa meitä maksavia asiakkaita samalle viivalle palvelujen kanssa. Teknisesti ei varmaan olisi mahdottomuus.



@DigiHate@  kirjoitti:

"Tällä hetkellä käyttöohjeita löytyy Telia.fi:n Apu ja Tuki -osiosta, jota päivitettiin aivan viime vuoden lopulla ohjeiden löydettävyyden parantamiseksi."

 

Tuon linkin sisältämä ohjeistus näyttäisi äkkiseltään olevan oikein seikkaperäinen ja selkeäkin!

 

Voisiko siis ajatella, että tämän palstan alussa olisi yksi otsikko "TeliaTV -käyttöohjeet", mikä sisältäisi em. linkin?  Nythän tänne TV-palstalle saapuva ei varmaankaan tuonne osaa löytää, etenkään jos linkki on vain täällä jossain ketjun syövereissä viestissä x...


Sinulla on todella hyviä ideoita ja kehitysehdotuksia päivityksistä viestimiseksi ja ylipäätään viestinnän kehittämiseksi. Mukava kuulla, että Tallennuspalvelun ohje on mielestäsi seikkaperäinen ja selkeä 🙂>

Otan palautteesi pohdintaan, ja tuumailen myös miten käyttöohjeita voisi nostaa paremmin esiin täällä yhteisössä.



@kshji@  kirjoitti:

Kuten muutkin toteaa, kaukosäädin versioon palauttakaa vanha ennen joulukuista epäonnistunutta päivitystä ollut versio.

 

Sen jälkeen päivityksiä tullut ja mennyt, mutta tilanne karsee.

"EI tallenteita" ilmoitus kohta useammin kuin tallenteita. Aikaisemmin stabiili versio toimi kuten on iät ja ajat oppinut "digiboxin" toimivan. Kuten mikä tahansa sulautettu käyttis ollen käyttäjälle piilossa.

 

Nyt ei riitä "virrat pois - päälle", vaan virtajohtoa pitää olla repimässä ja boottailemassa kuin Win98:a konsanaan. Ihan liian usein.  Ei näin toimi sulautettu järjestelmä, jonka tarkoitus toimia "laitteena". Olette kadoksissa.

 

Tämä ei ole enää minkään "asiakaskokemustiimin" ongelma, tämä on isompi ongelma. Lisätty kokonaisuus, joka ei ole sillä tasolla kuin tulisi olla.  Eikä edes mietitty kuuluuko ollakaan.

 

Lusikka kauniisti käteen ja reverse siellä. Ja ottakaa aikalisä oikeasti käyden läpi "asiakaskokemuksia" asiakkailta.

Kyse on aika samasta kuin auton 3 perus poljinta poistetaan ja pakotetaan käyttämään kosketusnäytöllä. Niin kauaksi kimpositte alkuperäisestä de facto -mallista. Lisänä voitte tarjota ihan mitä haluatte, mutta älkää poistako tuota vanhaa ja toimivaa, jota voit käyttää vaikka silmät kiinni. Sitä on kaukosäädin käyttö.

 

Hiplaan mieluummin jotain muuta kuin kaukosäädintä ylettömästi.

 

 


Kiitos jälleen hyvästä palautteestasi.

 

Olen täysin samaa mieltä siinä, että Telia TV:n kehittäminen ei ole vain asiakaskokemustiimin asia. Asiakaskokemuksen ymmärtäminen ja kehittäminen on tärkeä osa yhtälöä, mutta teknisen kehitystiimin rooli on vähintään yhtä tärkeä. Yhteisössä keskusteleminen on yksi tapa, jolla haluamme lisätä asiakasymmärrystä koko Telia TV tiimissä. Palautteita täältä ja muista kanavista käydään läpi, ja ne vaikuttavat kehityksen suunnitteluun ja aikataulutukseen merkittävästi. Palautteilla on tottakai ollut merkittävä rooli aiemminkin, eikä asiakaskokemusajattelussa sinänsä ole mitään uutta. Aktiivisempi osallistuminen yhteisössä on kuitenkin uudenlainen toimintatapa, joka vielä hakee muotoaan.



@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔>


Ootteko aatellu miten kätevää olisi jos Tallennukset- valikossa olisi ensimmäisenä "Jatka katselua"-lista? Nyt joutuu selaamaan tallenteita, että löytäisi ne tallenteet jotka ovat katselussa.



@jarkko35@  kirjoitti:

Voisiko Telia kehittää ja korjata omaa C More- ohjelmakirjastoa? Nyt siellä on monessa sarjassa jaksot miten sattuu. Esimerkiksi sarjoissa Farang, Tin Star ja Kadonnut. Taisi olla joissain muissakin. Näyttää todella sekavalta. Tuntuu tällä hetkellä, että Telialla on tämä Telia tv- palvelu ihan hunningolla ja pakka levällään. Missähän on syy? Kyseessä kuitenkin maksullinen palvelu.


Kerrotko vähän lisää, millä tavalla jaksot ovat miten sattuu? 



@jarkko35@  kirjoitti:

Ootteko aatellu miten kätevää olisi jos Tallennukset- valikossa olisi ensimmäisenä "Jatka katselua"-lista? Nyt joutuu selaamaan tallenteita, että löytäisi ne tallenteet jotka ovat katselussa.


Mielenkiintoinen idea, otamme tämän pohdintaan. 🙂>



@LuMaria@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Voisiko Telia kehittää ja korjata omaa C More- ohjelmakirjastoa? Nyt siellä on monessa sarjassa jaksot miten sattuu. Esimerkiksi sarjoissa Farang, Tin Star ja Kadonnut. Taisi olla joissain muissakin. Näyttää todella sekavalta. Tuntuu tällä hetkellä, että Telialla on tämä Telia tv- palvelu ihan hunningolla ja pakka levällään. Missähän on syy? Kyseessä kuitenkin maksullinen palvelu.


Kerrotko vähän lisää, millä tavalla jaksot ovat miten sattuu? 


Noissa luettelemissani sarjoissa osa jaksoista on kahteen kertaan ja välistä puuttuu jaksoja... ja sarja Heikolla jäällä, siinä on jaksot 1-3 oikein ja sitten viisi jaksoa jaksoa 8. Nämä ongelmat siis C More- kirjastossa Telia tv:n digiboksilla. Ja The Office- sarjasta puuttuu myös jaksoja.



@LuMaria@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Ootteko aatellu miten kätevää olisi jos Tallennukset- valikossa olisi ensimmäisenä "Jatka katselua"-lista? Nyt joutuu selaamaan tallenteita, että löytäisi ne tallenteet jotka ovat katselussa.


Mielenkiintoinen idea, otamme tämän pohdintaan. 🙂>


Elisa Viihteessä katselussa olevat tallenteet tallentuvat "Jatka katselua"-listalle. Todella helppoa jatkaa tallenteiden katsomista kun ei tarvitse etsiä että mitä olikaan katsomassa. Heillä näkyy 50 katselussa olevaa tallennusta katselulistalla. Ei ihme, että ihmiset tykkää Elisa Viihteestä.


Tähän väliin kuulumisia kehitystiimistä:

  • 9.2. tehdyn päivityksen myötä digiboksille pääsi livahtamaan virhe, jonka takia tallenteiden katselun jatkaminen ei toiminut. Virhe taklattiin korjauspäivityksessä, joka julkaistiin 15.2.. Päivitysten sisällöt listataan omaan ketjuunsa.
  • Hyviä uutisia HD-kuvalaadun ystäville! HD-laatuinen maksukanavatarjontamme laajenee. HD-laatuisina saatavat kanavat tulevat HD-laadulla myös Telia TV digiboksille ja Telia TV sovellukseen. Tämän hetkisen aikatauluarvion mukaan kanavat siirtyvät HD-maailmaan vaiheittain maaliskuun loppuun mennessä.
  • Entä kiinnostaako NHL? Ensi viikon lauantaina 27.2. näytämme ilmaisen NHL:n pelin Telia TV Extra -kanavalla, kanavapaikalla 41.
    • Klo 21.30: NHL Studio, jossa selostajina Iiro Harjula, Ville Nieminen ja Sami Hoffren
    • Klo 22.05: NHL Live: Nashville Predators – Columbus Blue Jackets, selostajana Antti Mäkinen

 

Lisäksi haluan taas kiittää kaikkia hyvästä keskustelusta. Tässä ketjussa on saatu esiin myös aivan uudenlaisia ideoita ja ajatuksia, ja vanhoja emme tietenkään unohda. Pelkästään tässä ketjussa on esitetty yli 50 eri ideaa! 🙂> Tästä on hyvä jatkaa!

 



@jarkko35@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Voisiko Telia kehittää ja korjata omaa C More- ohjelmakirjastoa? Nyt siellä on monessa sarjassa jaksot miten sattuu. Esimerkiksi sarjoissa Farang, Tin Star ja Kadonnut. Taisi olla joissain muissakin. Näyttää todella sekavalta. Tuntuu tällä hetkellä, että Telialla on tämä Telia tv- palvelu ihan hunningolla ja pakka levällään. Missähän on syy? Kyseessä kuitenkin maksullinen palvelu.


Kerrotko vähän lisää, millä tavalla jaksot ovat miten sattuu? 


Noissa luettelemissani sarjoissa osa jaksoista on kahteen kertaan ja välistä puuttuu jaksoja... ja sarja Heikolla jäällä, siinä on jaksot 1-3 oikein ja sitten viisi jaksoa jaksoa 8. Nämä ongelmat siis C More- kirjastossa Telia tv:n digiboksilla. Ja The Office- sarjasta puuttuu myös jaksoja.


Kiitoksia lisätiedoista, selvitetään tätä tarkemmin.



@LuMaria@  kirjoitti:

Tähän väliin kuulumisia kehitystiimistä:

  • 9.2. tehdyn päivityksen myötä digiboksille pääsi livahtamaan virhe, jonka takia tallenteiden katselun jatkaminen ei toiminut. Virhe taklattiin korjauspäivityksessä, joka julkaistiin 15.2.. Päivitysten sisällöt listataan omaan ketjuunsa.
  • Hyviä uutisia HD-kuvalaadun ystäville! HD-laatuinen maksukanavatarjontamme laajenee. HD-laatuisina saatavat kanavat tulevat HD-laadulla myös Telia TV digiboksille ja Telia TV sovellukseen. Tämän hetkisen aikatauluarvion mukaan kanavat siirtyvät HD-maailmaan vaiheittain maaliskuun loppuun mennessä.
  • Entä kiinnostaako NHL? Ensi viikon lauantaina 27.2. näytämme ilmaisen NHL:n pelin Telia TV Extra -kanavalla, kanavapaikalla 41.
    • Klo 21.30: NHL Studio, jossa selostajina Iiro Harjula, Ville Nieminen ja Sami Hoffren
    • Klo 22.05: NHL Live: Nashville Predators – Columbus Blue Jackets, selostajana Antti Mäkinen

 

Lisäksi haluan taas kiittää kaikkia hyvästä keskustelusta. Tässä ketjussa on saatu esiin myös aivan uudenlaisia ideoita ja ajatuksia, ja vanhoja emme tietenkään unohda. Pelkästään tässä ketjussa on esitetty yli 50 eri ideaa! 🙂> Tästä on hyvä jatkaa!

 


Nyt näyttää siltä, että Telia oikeasti alkaa panostamaan omaan TV-palveluunsa. Hienoa! Toivottavasti saataisiin pian myös lisää sovelluksia saataville digiboksille. Me asiakkaat kuitenkin maksamme joka kuukausi tästä boksista. Toiveina Yle Areena ja Netflix.



@DigiHate@  kirjoitti:
Sitten lopulta täällä "Kehitetään yhdessä..." -viestiketjussa voisi olla vastaavan nimiset viestiketjut polemisointia varten, niin viestiketjussa heti tiedettäisiin, minkä päivityksen jälkeistä polemisointia nyt harrastetaan ja mitä kehuja ja moitteita tulee.... 


Sori mutta avaatko tätä vähän lisää, tarkoitatko että aloituspostauksessa olisi linkki, josta pääsee hyppäämään tässä ketjussa kohtaan, jossa kommentoidaan aina sitä uusinta päivitystä?



 




@DigiHate@  kirjoitti:
Tätä palstaa voisi sitten kenties tuon softan säätöä harrastava osastokin vähän silmäillä...


Emme tee tähän nykyiseen enää muutoksia koska Yhteisön skini uudistuu totaalisesti noin kuukauden sisällä. Skini vaikuttaa sekä ulkoasuun ja jonkin verran varmasti myös käytettävyyteen. Samalla tulee muutamia uusia toimintoja. Jäähän kuulolle 🙂>



@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔>


Olettaisin että palvelu (Telia Tv) tulee kuluttajille useammalta palvelimelta. Olisiko palvelin yhteinen tekijä tälle virheelle?

 


Onhan tämä todella outoa, että näin iso operaattori mitä Telia on, ei saa tuotua boksilleen palveluita! En yhtään ihmettele, että Elisa Viihde on ykkönen. Tämä on Telialta niin suuri virheliike, että se tulee ja on jo tullut maksamaan paljon. Näin ei asiakkaita saada, ja jos saadaan, niin lyhyeksi aikaa. Asiakkaat maksavat kuukausittain tuosta boksista, ja sille ei tarjota palveluita. Miksi näin Telia? Miksi suoratoistopalveluita ei ole saatavilla? Missä Netflix, Yle Areena, Ruutu, Amazon Prime, Viaplay... Ettekö halua asiakkaita?



@jarkko35@  kirjoitti:

Onhan tämä todella outoa, että näin iso operaattori mitä Telia on, ei saa tuotua boksilleen palveluita! En yhtään ihmettele, että Elisa Viihde on ykkönen. Tämä on Telialta niin suuri virheliike, että se tulee ja on jo tullut maksamaan paljon. Näin ei asiakkaita saada, ja jos saadaan, niin lyhyeksi aikaa. Asiakkaat maksavat kuukausittain tuosta boksista, ja sille ei tarjota palveluita. Miksi näin Telia? Miksi suoratoistopalveluita ei ole saatavilla? Missä Netflix, Yle Areena, Ruutu, Amazon Prime, Viaplay... Ettekö halua asiakkaita?


Samaa olen ihmetellyt minäkin. Jos olisin vastuussa Telian TV-palveluista niin tuo digiboxi pitäisi sisällään kaikki palvelut mitä voisi kuvitella. Laadukasta omaa sisältöä tuotettaisiin moneen makuun ja kansa jonottaisi laitteita Telia myymälän edessä pidemmässä jonossa kuin ilmaisia ämpäreitä konsanaan. No onhan siinä tuo youtube c more 😁>



@Eeros@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Onhan tämä todella outoa, että näin iso operaattori mitä Telia on, ei saa tuotua boksilleen palveluita! En yhtään ihmettele, että Elisa Viihde on ykkönen. Tämä on Telialta niin suuri virheliike, että se tulee ja on jo tullut maksamaan paljon. Näin ei asiakkaita saada, ja jos saadaan, niin lyhyeksi aikaa. Asiakkaat maksavat kuukausittain tuosta boksista, ja sille ei tarjota palveluita. Miksi näin Telia? Miksi suoratoistopalveluita ei ole saatavilla? Missä Netflix, Yle Areena, Ruutu, Amazon Prime, Viaplay... Ettekö halua asiakkaita?


Samaa olen ihmetellyt minäkin. Jos olisin vastuussa Telian TV-palveluista niin tuo digiboxi pitäisi sisällään kaikki palvelut mitä voisi kuvitella. Laadukasta omaa sisältöä tuotettaisiin moneen makuun ja kansa jonottaisi laitteita Telia myymälän edessä pidemmässä jonossa kuin ilmaisia ämpäreitä konsanaan. No onhan siinä tuo youtube c more 😁>


Ehkä Telia haluaa tällä tavoin erottua kilpailijoistaan. Kun muilla on boksillaan vaikka ja mitä, niin Telia tarjoaa pari palvelua. Ja tv- operaattoreiden lyhimmän tallennusajan verkkotallenteille vielä lisäksi. Kun ei Telia parempaan pysty. Se on pienin ja köyhin.



@jarkko35@  kirjoitti:


Miksi suoratoistopalveluita ei ole saatavilla? Missä Netflix, Yle Areena, Ruutu, Amazon Prime, Viaplay... Ettekö halua asiakkaita?






Mitähän tähän voi sanoa, ettei mene vanhan toistamiseksi. Tätähän on veivattu varmaan sen 10^6 kertaa 🙂> 



 



Ehkä "uutena" sanoisin sen, että asioilla on aina puolensa ja puolensa. Tarkoitan, että asian x toteuttaminen ei ole välttämättä kiinni tahdosta tai sen puutteesta. Ulospäin toki voi näyttää tietyllä tapaa mutta taustalla voi olla paljonkin eri tekijöitä. Harmillisesti niistä ei voi kertoa ulospäin, vaikka olisi nyt siihen hyvä paikka muun muassa tämän ketjun myötä.



 



Sen voin luvata - varmasti myös @LuMaria puolesta - että jos meillä on joskus tästä sovellusasiasta uutta kerrottavaa niin Yhteisö saa tietää asiasta ensimmäisenä.



@TeroRe@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Miksi suoratoistopalveluita ei ole saatavilla? Missä Netflix, Yle Areena, Ruutu, Amazon Prime, Viaplay... Ettekö halua asiakkaita?


Mitähän tähän voi sanoa, ettei mene vanhan toistamiseksi. Tätähän on veivattu varmaan sen 10^6 kertaa 🙂> 

 

Ehkä "uutena" sanoisin sen, että asioilla on aina puolensa ja puolensa. Tarkoitan, että asian x toteuttaminen ei ole välttämättä kiinni tahdosta tai sen puutteesta. Ulospäin toki voi näyttää tietyllä tapaa mutta taustalla voi olla paljonkin eri tekijöitä. Harmillisesti niistä ei voi kertoa ulospäin, vaikka olisi nyt siihen hyvä paikka muun muassa tämän ketjun myötä.

 

Sen voin luvata - varmasti myös @LuMaria puolesta - että jos meillä on joskus tästä sovellusasiasta uutta kerrottavaa niin Yhteisö saa tietää asiasta ensimmäisenä.


Onhan tämä jo naurettavaa! Miksihän tämäkin "ketju" on perustettu? "Kehitetään yhdessä Telia tv- palveluja... " Digiboksin hinta nousi tuossa jokin aika sitten, ja asiakkaat ovat pitkään toivoneet sille lisää palveluja - mitään ei tapahdu! Telia on täysin haluton palvelemaan asiakkaitaan ja tuomaan boksilleen palveluita. Ei vain voi ymmärtää. Mitähän se Telia sitten aikoo näissä tv- palveluissa kehittää, kun sovelluksia ei ole tulossa eikä verkkotallennuksen säilymisaikaa olla myöskään pidentämässä? Ihmeellistä.



@jarkko35  kirjoitti:

Onhan tämä jo naurettavaa! Miksihän tämäkin "ketju" on perustettu? "Kehitetään yhdessä Telia tv- palveluja... " Digiboksin hinta nousi tuossa jokin aika sitten, ja asiakkaat ovat pitkään toivoneet sille lisää palveluja - mitään ei tapahdu! Telia on täysin haluton palvelemaan asiakkaitaan ja tuomaan boksilleen palveluita. Ei vain voi ymmärtää. Mitähän se Telia sitten aikoo näissä tv- palveluissa kehittää, kun sovelluksia ei ole tulossa eikä verkkotallennuksen säilymisaikaa olla myöskään pidentämässä? Ihmeellistä.





Niin, jos halukkuutta ei ole palvelun kehittämiseen niin miksi silloin perustaa tällainen ketju? Come on, kyllä me oikeasti ollaan yhdessä rakentamassa Telia TV:tä entistä paremmaksi 🙂>



 



En sanonut emmekä ole koskaan sanoneet, ettei sovelluksia ei ole boxille koskaan tulossa. Emme ole toisaalta myöskään sanoneet, että on tulossa. Yllä sanoin, että jos asia muuttuu niin kerromme siitä täällä ensimmäisenä. 



Onhan TV-palveluissa muitakin kuin "vain" boxin sovellukset ja verkkotallennuksen kesto. Esimerkkinä vain mutta palvelun käytettävyys ja muut toiminnallisuudet/ominaisuudet. 



Jos vaikka tuota käytettävyyttä miettii niin ne eivät ole niitä salassa pidettäviä sopimusasioita, valikot ja napit ja mitä niitä nyt on. Boxilla olevat sovellukset taas ovat ja niistä emme voi kertoa etukäteen. Tai vaikka kanavat mistä neuvottelemme tuotantoyhtiöiden kanssa, niistä emme voi myöskään kertoa ennakkoon.



 



(noita joku taannoin kysyi, nyt vasta muistin kommentoida)