Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


@TeroRe@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Miksi suoratoistopalveluita ei ole saatavilla? Missä Netflix, Yle Areena, Ruutu, Amazon Prime, Viaplay... Ettekö halua asiakkaita?


Mitähän tähän voi sanoa, ettei mene vanhan toistamiseksi. Tätähän on veivattu varmaan sen 10^6 kertaa 🙂> 

 

Ehkä "uutena" sanoisin sen, että asioilla on aina puolensa ja puolensa. Tarkoitan, että asian x toteuttaminen ei ole välttämättä kiinni tahdosta tai sen puutteesta. Ulospäin toki voi näyttää tietyllä tapaa mutta taustalla voi olla paljonkin eri tekijöitä. Harmillisesti niistä ei voi kertoa ulospäin, vaikka olisi nyt siihen hyvä paikka muun muassa tämän ketjun myötä.


Niin. Olisikohan mahdollisesti mitenkään kuinkaan mahdollisuuksien salliessa mahdollista, että miettisitte uudelleen tätä ulosantinne politiikkaa? 

 

Tässä nyt nokkelasti vihjailet että muiden(sopimusosapuolien) vika, joten kysytäänpä esimerkkinä palvelusta joka on kilpailijalle tiedettävästi tulossa ja toisella jo valikoimassa. Discovery+. Elisa on sen boksilleen tuomassa ja DNAn Android boksilla sen jo saa, eli kilpailijat ei saa mitään etua jos tietää. 

Aivan, niin arvelinkin.

 

Palaa alkuun.


Olisko muuten mahdollista, että C more tulisi yläpalkkiin saatavaksi? Eli vaikka heti siihen Youtuben viereen. Kun kerran Youtubekin on sinne yläpalkkiin päässyt.



@Poksuvau@  kirjoitti:
Tässä nyt nokkelasti vihjailet että muiden(sopimusosapuolien) vika, joten kysytäänpä esimerkkinä palvelusta joka on kilpailijalle tiedettävästi tulossa ja toisella jo valikoimassa. Discovery+. Elisa on sen boksilleen tuomassa ja DNAn Android boksilla sen jo saa, eli kilpailijat ei saa mitään etua jos tietää. 


Itseasiassa, en vihjaile mihinkään tiettyyn suuntaan. Tarkoitan vain, että asioissa on aina monta tekijää jotka vaikuttavat. En lähde niitä tässä luettelemaan mutta aina ei pelkkä tahto riitä.



 



Näin kirjoitin aiemmin sopimusasioista:



 




@TeroRe  kirjoitti:

Kuten tuolla yllä aiemmin varoittelin niin kaikkea emme voi avata. Etukäteen siis. Emme voi avata, että millaisia neuvotteluja käymme. Tai minkä toimittajan / valmistajan kanssa. Emme voi myöskään avata, että millaisia neuvotteluja olemme jo käyneet tai millaisia on parhaillaan käynnissä. TV-business on tosi sensitiivinen tässä mielessä. On myös otettava huomioon, että kilpailu tällä alalla on tosi tiukka ja kukaan ei halua antaa kilpailijoille etukäteen vihiä siitä mitä on tulossa.






Tosiaan ala itsessään on sensitiivinen ja kilpailutilanne ei ole ainoa syy miksi sopimusneuvotteluista ei voi eikä saa kertoa.



@TeroRe@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:
Tässä nyt nokkelasti vihjailet että muiden(sopimusosapuolien) vika, joten kysytäänpä esimerkkinä palvelusta joka on kilpailijalle tiedettävästi tulossa ja toisella jo valikoimassa. Discovery+. Elisa on sen boksilleen tuomassa ja DNAn Android boksilla sen jo saa, eli kilpailijat ei saa mitään etua jos tietää. 

Itseasiassa, en vihjaile mihinkään tiettyyn suuntaan. Tarkoitan vain, että asioissa on aina monta tekijää jotka vaikuttavat. En lähde niitä tässä luettelemaan mutta aina ei pelkkä tahto riitä.

 

Näin kirjoitin aiemmin sopimusasioista:

 


@TeroRe@  kirjoitti:

Kuten tuolla yllä aiemmin varoittelin niin kaikkea emme voi avata. Etukäteen siis. Emme voi avata, että millaisia neuvotteluja käymme. Tai minkä toimittajan / valmistajan kanssa. Emme voi myöskään avata, että millaisia neuvotteluja olemme jo käyneet tai millaisia on parhaillaan käynnissä. TV-business on tosi sensitiivinen tässä mielessä. On myös otettava huomioon, että kilpailu tällä alalla on tosi tiukka ja kukaan ei halua antaa kilpailijoille etukäteen vihiä siitä mitä on tulossa.


Tosiaan ala itsessään on sensitiivinen ja kilpailutilanne ei ole ainoa syy miksi sopimusneuvotteluista ei voi eikä saa kertoa.


Toivottavasti Telia uudistaisi digiboksinsa, vaihtaisi sen android- malliin. Sitten saatavilla olisi kaikki suoratoistopalvelut ja mahdollisuus vaikka mihin.



@TeroRe@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:
Tässä nyt nokkelasti vihjailet että muiden(sopimusosapuolien) vika, joten kysytäänpä esimerkkinä palvelusta joka on kilpailijalle tiedettävästi tulossa ja toisella jo valikoimassa. Discovery+. Elisa on sen boksilleen tuomassa ja DNAn Android boksilla sen jo saa, eli kilpailijat ei saa mitään etua jos tietää. 

Itseasiassa, en vihjaile mihinkään tiettyyn suuntaan. Tarkoitan vain, että asioissa on aina monta tekijää jotka vaikuttavat. En lähde niitä tässä luettelemaan mutta aina ei pelkkä tahto riitä.

 

Näin kirjoitin aiemmin sopimusasioista:

 


@TeroRe@  kirjoitti:

Kuten tuolla yllä aiemmin varoittelin niin kaikkea emme voi avata. Etukäteen siis. Emme voi avata, että millaisia neuvotteluja käymme. Tai minkä toimittajan / valmistajan kanssa. Emme voi myöskään avata, että millaisia neuvotteluja olemme jo käyneet tai millaisia on parhaillaan käynnissä. TV-business on tosi sensitiivinen tässä mielessä. On myös otettava huomioon, että kilpailu tällä alalla on tosi tiukka ja kukaan ei halua antaa kilpailijoille etukäteen vihiä siitä mitä on tulossa.


Tosiaan ala itsessään on sensitiivinen ja kilpailutilanne ei ole ainoa syy miksi sopimusneuvotteluista ei voi eikä saa kertoa.


Aivan, se olisikin liian helppoa lähteä luettelemaan 😂>

 

Te ette myönnä, ette kiellä, ettekä kommentoi ja jätit myös vastaamatta voisitteko miettiä kommunikointianne ja tällä tarkoitan, että kysytte niiltä jotka jotain päättää. Äh ei sekin lienee neuvotttelukysymys joten turha odottaa muutosta.

 

Mikä on virallinen kantanne kun myyjältä kysyy digiboksin palveluista ja tulevista palveluista? Huom. Saatan tehdä testejä ja verrata vastauksia.



@jarkko35@  kirjoitti:

@TeroRe@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:
Tässä nyt nokkelasti vihjailet että muiden(sopimusosapuolien) vika, joten kysytäänpä esimerkkinä palvelusta joka on kilpailijalle tiedettävästi tulossa ja toisella jo valikoimassa. Discovery+. Elisa on sen boksilleen tuomassa ja DNAn Android boksilla sen jo saa, eli kilpailijat ei saa mitään etua jos tietää. 

Itseasiassa, en vihjaile mihinkään tiettyyn suuntaan. Tarkoitan vain, että asioissa on aina monta tekijää jotka vaikuttavat. En lähde niitä tässä luettelemaan mutta aina ei pelkkä tahto riitä.

 

Näin kirjoitin aiemmin sopimusasioista:

 


@TeroRe@  kirjoitti:

Kuten tuolla yllä aiemmin varoittelin niin kaikkea emme voi avata. Etukäteen siis. Emme voi avata, että millaisia neuvotteluja käymme. Tai minkä toimittajan / valmistajan kanssa. Emme voi myöskään avata, että millaisia neuvotteluja olemme jo käyneet tai millaisia on parhaillaan käynnissä. TV-business on tosi sensitiivinen tässä mielessä. On myös otettava huomioon, että kilpailu tällä alalla on tosi tiukka ja kukaan ei halua antaa kilpailijoille etukäteen vihiä siitä mitä on tulossa.


Tosiaan ala itsessään on sensitiivinen ja kilpailutilanne ei ole ainoa syy miksi sopimusneuvotteluista ei voi eikä saa kertoa.


Toivottavasti Telia uudistaisi digiboksinsa, vaihtaisi sen android- malliin. Sitten saatavilla olisi kaikki suoratoistopalvelut ja mahdollisuus vaikka mihin.


Älä nyt. Hinta on jo muutenkin liian korkea. 😀>



@Poksuvau@  kirjoitti:
Aivan, se olisikin liian helppoa lähteä luettelemaan 😂>

 



Te ette myönnä, ette kiellä, ettekä kommentoi ja jätit myös vastaamatta voisitteko miettiä kommunikointianne ja tällä tarkoitan, että kysytte niiltä jotka jotain päättää. 

Mikä on virallinen kantanne kun myyjältä kysyy digiboksin palveluista ja tulevista palveluista? Huom. Saatan tehdä testejä ja verrata vastauksia.


Luotan siihen, että fiksuna kaverina osaat kuvitella millaisia sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä voi olla.



 



Tottakai kommunikointia voi aina miettiä ja parantaa. Jätin siihen vastaamatta kun oletin, että muistat mikä ketju tämä on. @LuMaria:lla on vastaukset, eri asia mitä milloinkin voidaan kertoa. 



Eiköhän ne myyjät kerro tulevaisuudesta samaa mitä täälläkin on kerrottu, yhtäläinen ohjeistus kun kaikissa kanavissa on. Jos haluat niin käy ihmeessä mysteryshoppaamassa. 






@TeroRe@  kirjoitti:


Luotan siihen, että fiksuna kaverina osaat kuvitella millaisia sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä voi olla.



 



Tottakai kommunikointia voi aina miettiä ja parantaa. Jätin siihen vastaamatta kun oletin, että muistat mikä ketju tämä on. @LuMaria:lla on vastaukset, eri asia mitä milloinkin voidaan kertoa. 



Eiköhän ne myyjät kerro tulevaisuudesta samaa mitä täälläkin on kerrottu, yhtäläinen ohjeistus kun kaikissa kanavissa on. Jos haluat niin käy ihmeessä mysteryshoppaamassa. 







No melko vaikea kuvitella kun ette selkeästi ilmaise mitään.



 



 



Selitätte neuvotteluista joka antaa kuvan että tekisitte jotain - toisessa tilanteessa ilmaisette että mitäänhän ei ole luvattu - sitten 'muiden vika' - sitten 'koska kilpailijat'



 



Niin, tämä ketju on samaa kiertelyä ja tekosyiden latomista kuin aikaisemminkin ja ei ole muuttanut kommunikointia lainkaan. Eikun anteeksi, voittehan te nyt hinkata nappuloita ja tekstejä jne.  Valitit taannoin kuinka turhauttavaa on kun ette voi mitään kertoa ja siksi kehotin ottamaan asian käsiteltäväksi kommunikoinnista päättävän tahon kanssa jos saisitte edes jotain konkreettisempaa kuin 'laaja kattaus viihdettä'. Edes ilmaistu pyrkimys kasvattaa sovellustarjontaa olisi jotain, mutta ei. Tai rehellisesti kertoisitte että ei ole tulossa.



 



Se mitä tulee myyjien & aspan kertomuksiin niin tuossa parin vuoden aikana puhelimitse ainakin valehdeltiin useampaan otteeseen kuinka sovellukset on ihan juuri tulossa, hyvä jos se on lopetettu ja rehellisesti kerrotte ettei niitä ole tulossa vaan keskitytte hinkkaamaan nappuloita. 



 



edit katjane: muokattu lainausta 


Ymmärrän, että olet närkästynyt ja turhautunutkin. Toivoisin kuitenkin, ettet vääristele sanomisiani. 



Kuten joku tuolla kirjoitti niin ollaan tämän ketjun myötä menossa oikeaan suuntaan. Hyvä tästä tulee, uskokaa pois 🙂> Yritetään löytää hyvä (tapauskohtainen) kompromissi viestinnän suhteen, tästä puhuin jo aiemmin. Opettelemme edelleen. 



@TeroRe@  kirjoitti:

Ymmärrän, että olet närkästynyt ja turhautunutkin. Toivoisin kuitenkin, ettet vääristele sanomisiani. 

Kuten joku tuolla kirjoitti niin ollaan tämän ketjun myötä menossa oikeaan suuntaan. Hyvä tästä tulee, uskokaa pois 🙂> Yritetään löytää hyvä (tapauskohtainen) kompromissi viestinnän suhteen, tästä puhuin jo aiemmin. Opettelemme edelleen. 


Sääli jos omat laajasti tulkinnanvaraiset lausunnot ilman konkretiaa nyt tuntuu vääristellyiltä, toivottavasti se kertoo jotain. 


Ratkaisin TV-palvelujen vajavaisuuden omalta kohdalta tilaamalla Sonyn 75" android television. Jatkossa katson Yle Areenaa, Netflixiä ym,ym sujuvasti. Vielä 1,5 vuotta ja Telia-TV lentää mäkeen.



@jarkko35@  kirjoitti:


Olisko muuten mahdollista, että C more tulisi yläpalkkiin saatavaksi? Eli vaikka heti siihen Youtuben viereen. Kun kerran Youtubekin on sinne yläpalkkiin päässyt.






Minulla on Arris VIP4302 -digiboksi niin mielestäni tämä olisi hyvä ratkaisu tai vaihtoehtoisesti lisätä ohjelmaoppaaseen kuten Netflix tai luoda "Sovellukset"-välilehti, jos saisimme sinne mm. Yle Areena, Youtube, Netflix, Disney jne. Sovellus helposti hukkuu sinne "Kirjasto"-välilehteen, kun ovat siellä ikään kuin piilossa aktiivikäyttäjältä 🙂>


Voisiko Telia tv:n Tallennuspalvelua kehittää niin, että katselussa olevat tallenteet, eli tallenteet joiden katselu on aloitettu, mutta ei vielä lopetettu, tallentuisivat omaan Jatka katsomista- listaan? Tämä lista olisi Tallennukset- valikossa ensimmäisenä, siinä missä tällä hetkellä on Pian tallennuksessa- lista.

 

Nyt on työlästä etsiä niitä tallenteita joiden katselu on kesken, varsinkin kun tulee aika ahkerasti tallennettua. Ja tällä hetkellä on todella hölmöä, että kun menee tietyn sarjan kansioon, niin siinä ensimmäisenä, siinä "play"- nappulan kohdalla on viimeksi tallennettu jakso, vaikka olisi jo aloittanut aiemmin katsomaan kyseisen sarjan aiempaa jaksoa. Ymmärrättekö? On pakko ns. avata kansio ja etsiä jaksojen joukosta se katselussa oleva jakso. On tehty todella työlääksi tämä Telian tallennuspalvelu.



@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔>


Olettaisin että palvelu (Telia Tv) tulee kuluttajille useammalta palvelimelta. Olisiko palvelin yhteinen tekijä tälle virheelle?

 


Todennäköinen juurisyy on löytynyt ja korjattu. Oletko kokeillut uudestaan, toimiiko Huutokauppakeisarin tallentaminen sarjassa nyt? Itselläni Huutokauppakeisari näyttää tallentuvan. 



@Sekunti@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Olisko muuten mahdollista, että C more tulisi yläpalkkiin saatavaksi? Eli vaikka heti siihen Youtuben viereen. Kun kerran Youtubekin on sinne yläpalkkiin päässyt.


Minulla on Arris VIP4302 -digiboksi niin mielestäni tämä olisi hyvä ratkaisu tai vaihtoehtoisesti lisätä ohjelmaoppaaseen kuten Netflix tai luoda "Sovellukset"-välilehti, jos saisimme sinne mm. Yle Areena, Youtube, Netflix, Disney jne. Sovellus helposti hukkuu sinne "Kirjasto"-välilehteen, kun ovat siellä ikään kuin piilossa aktiivikäyttäjältä 🙂>


C Moren tai sovellusten tuominen päävalikkoon on erinomainen idea. Ohjelmaopas voisi olla myös yksi paikka, jonka kautta C More -sovelluksen voisi avata. Tutkimme näitä vaihtoehtoja tarkemmin. 🙂>



@jarkko35@  kirjoitti:

Voisiko Telia tv:n Tallennuspalvelua kehittää niin, että katselussa olevat tallenteet, eli tallenteet joiden katselu on aloitettu, mutta ei vielä lopetettu, tallentuisivat omaan Jatka katsomista- listaan? Tämä lista olisi Tallennukset- valikossa ensimmäisenä, siinä missä tällä hetkellä on Pian tallennuksessa- lista.

 

Nyt on työlästä etsiä niitä tallenteita joiden katselu on kesken, varsinkin kun tulee aika ahkerasti tallennettua. Ja tällä hetkellä on todella hölmöä, että kun menee tietyn sarjan kansioon, niin siinä ensimmäisenä, siinä "play"- nappulan kohdalla on viimeksi tallennettu jakso, vaikka olisi jo aloittanut aiemmin katsomaan kyseisen sarjan aiempaa jaksoa. Ymmärrättekö? On pakko ns. avata kansio ja etsiä jaksojen joukosta se katselussa oleva jakso. On tehty todella työlääksi tämä Telian tallennuspalvelu.


Tätä on pohdittu yhtenä ominaisuutena uuteen listanäkymään, joka helpottaa suurten tallennemäärien selailua.


Aivan ketjun alussa kerroin Tallennuspalvelun kehityksen seuraavista askelista, ja nyt on korkea aika palata niihin.

  • Tallenteiden kuvakkeiden kokoa on jo joissain näkymissä muutettu, ja selailu on niissä helpompaa.
  • Sarjatallenteiden järjestäminen kausittain etenee hyvää vauhtia. Ominaisuus on jo tuotannossa Telia TV sovellukselle, ja digibokseille päivitys tulee lähiaikoina.
  • Suurten tallennemäärien tehokkaampi selaaminen on työlistamme tärkeysjärjestyksessä ihan kärkisijoilla. Tähän liittyen olette erityisesti toivoneet vanhan listanäkymän palauttamista, mutta sarjatallenteiden vuoksi näkymä ei välttämättä tule olemaan täysin samanlainen vanhan version kanssa. Tämä yksinkertaisesti sen vuoksi, ettemme halua sarjatallenteiden aiheuttavan tulvaa kenenkään tallennelistaan.
  • Tallenteiden haku on asiakaspalautteen perusteella koettu tärkeäksi ominaisuudeksi, mutta edellä mainitut ovat nousseet tärkeysjärjestyksessä vielä korkeammalle. Hakutoimintojen kehittäminen on siis edelleen työlistalla.

Lisäksi käymme keskusteluja viestinnästä ja sen kehittämisestä. Palautteenne on auttanut meitä listaamaan kehitystarpeita ja viemään niitä eteenpäin.



@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔>


Olettaisin että palvelu (Telia Tv) tulee kuluttajille useammalta palvelimelta. Olisiko palvelin yhteinen tekijä tälle virheelle?

 


Todennäköinen juurisyy on löytynyt ja korjattu. Oletko kokeillut uudestaan, toimiiko Huutokauppakeisarin tallentaminen sarjassa nyt? Itselläni Huutokauppakeisari näyttää tallentuvan. 


Tallennus toimii nyt. Kiitos. Vielä kun saatte Heikki Silvennoisen kuvan pois huutokauppa keisarin kuvakkeesta.. Heh, tämä kyllä kaikkein vähäisin huolenaihe.



@LuMaria@  kirjoitti:



@Sekunti@  kirjoitti:



@jarkko35@  kirjoitti:


Olisko muuten mahdollista, että C more tulisi yläpalkkiin saatavaksi? Eli vaikka heti siihen Youtuben viereen. Kun kerran Youtubekin on sinne yläpalkkiin päässyt.






Minulla on Arris VIP4302 -digiboksi niin mielestäni tämä olisi hyvä ratkaisu tai vaihtoehtoisesti lisätä ohjelmaoppaaseen kuten Netflix tai luoda "Sovellukset"-välilehti, jos saisimme sinne mm. Yle Areena, Youtube, Netflix, Disney jne. Sovellus helposti hukkuu sinne "Kirjasto"-välilehteen, kun ovat siellä ikään kuin piilossa aktiivikäyttäjältä 🙂>






C Moren tai sovellusten tuominen päävalikkoon on erinomainen idea. Ohjelmaopas voisi olla myös yksi paikka, jonka kautta C More -sovelluksen voisi avata. Tutkimme näitä vaihtoehtoja tarkemmin. 🙂>






Kiitos! C More löytyy nyt ohjelmaoppaassa paikalla 122 🙂>


Huomasitteko jo tämän uuden keskustelun, johon jaoin kuvamaistiaisia siitä miltä listanäkymä saattaisi tulevaisuudessa näyttää? Lisäsin sinne juuri pari uutta kuvaa, joten käykää kurkkaamassa ja antamassa palautetta! Kiitos 🙂>

 

Sarjatallenteet digiboksilla -maistiainen odottaa palautettasi 


Tänään tuli uusi päivitys digiboksille, ja nyt katselussa olevat tallennukset tallentuvat Jatka katsomista- listalle. Todella hyvä uudistus, kiitos! Nyt näkee, että Telia alkaa arvostamaan omaa tv- palveluaan ja kehittämään sitä vauhdilla paremmaksi ja paremmaksi. Onpa kiva jatkossa katsella tallenteita, kun niitä ei seuraavalla kerralla tarvitse hakemalla hakea, vaan ne löytyvät heti alku- valikosta katselulistalta. Niin huippua!



@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔>


Olettaisin että palvelu (Telia Tv) tulee kuluttajille useammalta palvelimelta. Olisiko palvelin yhteinen tekijä tälle virheelle?

 


Todennäköinen juurisyy on löytynyt ja korjattu. Oletko kokeillut uudestaan, toimiiko Huutokauppakeisarin tallentaminen sarjassa nyt? Itselläni Huutokauppakeisari näyttää tallentuvan. 


Tallennus toimii nyt. Kiitos. Vielä kun saatte Heikki Silvennoisen kuvan pois huutokauppa keisarin kuvakkeesta.. Heh, tämä kyllä kaikkein vähäisin huolenaihe.


Ja nyt taas tilanne että huutokauppa keisaria ei saa äänitykseen. Jos tuo todella riippuu siitä onko Silvennooisen kuva, niin laittakaa sitten. Kunhan sais vaan ohjelman äänitykseen.


Ei näy boksin listassa kaikki tallennukset. Selaimen kautta tallennuspalvelun sivulla näkyy.

Välillä boksi ei näytä muuta kuin virheen. Mikä homma?

Aina on joku ongelma jota "selvitellään".

Ilmeisesti tätäkin on selvitelty jo kuukausi kaupalla.

Olisikohan minulla mahdollisuus irtisanoa määräaikaiset sopimukset Telian kanssa koska he eivät kykene toimittamaan tilattua palvelua.

En tiedä, mutta aion ottaa asiasta selvää.



@panukokko82@  kirjoitti:


Ei näy boksin listassa kaikki tallennukset. Selaimen kautta tallennuspalvelun sivulla näkyy.



Välillä boksi ei näytä muuta kuin virheen. Mikä homma?



Aina on joku ongelma jota "selvitellään".



Ilmeisesti tätäkin on selvitelty jo kuukausi kaupalla.



Olisikohan minulla mahdollisuus irtisanoa määräaikaiset sopimukset Telian kanssa koska he eivät kykene toimittamaan tilattua palvelua.



En tiedä, mutta aion ottaa asiasta selvää.






Kuten arvelitkin niin tämä ongelma tallennusten kanssa on tiedossa ja korjauksen alla. Ikävä häiriö on tietenkin kyseessä ja toivotaan, että se tulee pian kuntoon eikä tarvitsisi lähteä palvelua lopettamaan. Tarvittaessa kuitenkin asiakaspalvelustamme voidaan varmistella Tallennuspalvelun irtisanomiseen liittyvät asiat. 


Nyt on sellainen vika boxissa, että kun valitsee tallennetun ohjelman ja laittaa sen pyörimään, niin se ei pyörikään. Vaikka kuinka painaa playta, niin ei pyöri. Loikkimalla menin tallennuksen puoliväliin, ei lähtenyt siitäkään. Parin tunnin päästä ei ollut mitään ongelmaa. Alkaa olla Telialla vikojen ilmaantuvuusluku jo koronan luokkaa. Kannattiko mennä sotkemaan toimiva systeemi?