Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

Samaa täällä aika moni toivoo, että palattaisiin toimivaan versioon ennen joulukuun säätämisten alkamista. Sitten kun maistijaiset https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Sarjatallenteet-digiboksilla-maistiainen-odottaa-palautettasi/m-p/219170#M16352 testattu oikeasti, niin uusi yritys.  Siis muutkin kuin sarjatallennukset.

 

Milloin näkyy jotain tallennuksia, milloin ei. Saattaa olla ajastetuissa tai ei.  Ja välillä virtajohto irti, että ehkä näkyy tallenteita tai ei. "Välillä" on pahimmillaan 2x illassa.

 

Sarjatallennus on tosi hauska, jos tulee 5xuusinta niin todellakin kaikki 5 tallentaa. Tälläisellä sarjatallennuksella ei tee yhtään mitään. 

 


Meidän taloudessa näyttää siltä, että verkkotallennus alkaa kaatutumaan joka päivä samaan aikaan ja kaatuilu kestää noin pari tuntia. Tätä on ollut jo viikkkoja. Päivityksen jälkeen alkoi myös kelaus tökkimään.



@Ocxid@  kirjoitti:


Meidän taloudessa näyttää siltä, että verkkotallennus alkaa kaatutumaan joka päivä samaan aikaan ja kaatuilu kestää noin pari tuntia. Tätä on ollut jo viikkkoja. Päivityksen jälkeen alkoi myös kelaus tökkimään.






Oletko jo ottanut tästä yhteyttä meihin? Päästäisiin tutkimaan tilannetta tarkemmin.



 



Edit TeroRe: lisäsin lainauksen


Huomasin, että Telia tv- sovelluksessa on Tallennukset- välilehdellä nyt Jatka katsomista- lista ensimmäisenä, ennen "pian tallennuksessa"- listaa. Olisiko mahdollista saada sama uudistus myös digiboksin Tallennukset- valikkoon?


Pieni toivonkipinä minullakin oli palvelun laadun parantumisen suhteen. Päivitin boxin ja nyt tökkii tallennelistat oikein huolella. Näkyy muutama ohjelma listassa, sitten tulee virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe .

Mitähän nyt on rikottu?

Talon väeltä kysyisinkin, mikä on suorin ja kätevin tie tehdä reklamoinnit?



@LordKhaos@  kirjoitti:


Pieni toivonkipinä minullakin oli palvelun laadun parantumisen suhteen. Päivitin boxin ja nyt tökkii tallennelistat oikein huolella. Näkyy muutama ohjelma listassa, sitten tulee virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe virhe .



Mitähän nyt on rikottu?



Talon väeltä kysyisinkin, mikä on suorin ja kätevin tie tehdä reklamoinnit?







Olemme havainneet häiriön verkkotallenteissa
, jonka vuoksi osa tallenteista ei näy listauksessa, mutta tallenteet palaa kun digiboksin virtajohtoa käyttää irti 30sek. Tämänkin jälkeen ongelma voi toistua uudelleen. Tätä häiriötä tutkitaan ja korjaamme sen mahdollisimman pian.

Virhe -ilmoituksia ei tähän häiriöön liittyen ole taidettu havaita. Suosittelen kokeilemaan virtajohdon irroitusta digiboksista 30 sek ja tarkistamaan, poistuiko ongelma. Jos ei, niin otathan yhteyttä meidän asiakaspalveluumme, niin tutkitaan asiaa tarkemmin. Reklamaatiot käsitellään myös meidän asiakaspalvelussamme, niin voit tästä kysyä samalla kertaa.


Nyt ei toimi tallentaminen ainakaan verkkosivun kautta lainkaan. Ja kun mainitsin aiemmin sopimusten irtisanomisesta, niin en tarkoittanut ainoastaan tallennuspalvelua vaan kaikkia sopimuksia.

Telia on näyttänyt miten se hoitaa näitä asioita ja en vaan tahdo uskoa että tilanne on parantumassa mitenkään dramaattisesti.

Joten nettiliittymä ja TV-palvelu lähtevät vaihtoon viimeistään sopimuskauden lopussa.

Olisi mukava jos näistä jatkuvista vioista edes saisi jotain kompensaatiota, mutta taitaa olla turha toivo.

 

Edit: Nyt boksi näyttää, että verkkosivuilla tallennukseen valitut ohjelmat olisikin menossa tallennukseen vaikka verkkosivu ilmoitti että tallennus ei onnistu.

Jännä nähdä toimiiko vai ei. Vähän niin kuin veikkausta tekisi.



@panukokko82@  kirjoitti:








Nyt ei toimi tallentaminen ainakaan verkkosivun kautta lainkaan. Ja kun mainitsin aiemmin sopimusten irtisanomisesta, niin en tarkoittanut ainoastaan tallennuspalvelua vaan kaikkia sopimuksia.



Telia on näyttänyt miten se hoitaa näitä asioita ja en vaan tahdo uskoa että tilanne on parantumassa mitenkään dramaattisesti.



Joten nettiliittymä ja TV-palvelu lähtevät vaihtoon viimeistään sopimuskauden lopussa.



Olisi mukava jos näistä jatkuvista vioista edes saisi jotain kompensaatiota, mutta taitaa olla turha toivo.



 



Edit: Nyt boksi näyttää, että verkkosivuilla tallennukseen valitut ohjelmat olisikin menossa tallennukseen vaikka verkkosivu ilmoitti että tallennus ei onnistu.



Jännä nähdä toimiiko vai ei. Vähän niin kuin veikkausta tekisi.












Verkkosivujen etätallennuksessa on havaittu häiriö, jonka vuoksi sivusto ilmoittaa virheestä / ongelmasta, mutta tallennus silti tulee asetetuksi. Tämä häiriö tulisi poistua tyhjentämällä selaimesta välimuisti tai kokeilemalla toista selainta. Auttaisiko tämä sinunkin ongelman kohdalla?

Jokainen häiriö palveluissa on epätoivottu ja korjaamme häiriöt mahdollisimman pian. Osa häiriöistä pystytään korjaamaan nopeammin kuin toiset. Aina häiriöstä eniten kärsii käyttäjä. Hyvitykset palvelun häiriön vuoksi käydään aina tapauskohtaisesti asiakkaan kanssa asiakaspalvelussamme. Eli pyytäisin olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun, jossa reklamaatio ja hyvitys voidaan katsoa kanssasi läpi. Toivottavasti voimme jatkaa kanssasi myös muiden sopimuksien kanssa.



@Wiikari@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔>


Olettaisin että palvelu (Telia Tv) tulee kuluttajille useammalta palvelimelta. Olisiko palvelin yhteinen tekijä tälle virheelle?

 


Todennäköinen juurisyy on löytynyt ja korjattu. Oletko kokeillut uudestaan, toimiiko Huutokauppakeisarin tallentaminen sarjassa nyt? Itselläni Huutokauppakeisari näyttää tallentuvan. 


Tallennus toimii nyt. Kiitos. Vielä kun saatte Heikki Silvennoisen kuvan pois huutokauppa keisarin kuvakkeesta.. Heh, tämä kyllä kaikkein vähäisin huolenaihe.


Ja nyt taas tilanne että huutokauppa keisaria ei saa äänitykseen. Jos tuo todella riippuu siitä onko Silvennooisen kuva, niin laittakaa sitten. Kunhan sais vaan ohjelman äänitykseen.


Minullakin toistuu sama ongelma. Tämä on selvityksessä. 



@jarkko35@  kirjoitti:

Huomasin, että Telia tv- sovelluksessa on Tallennukset- välilehdellä nyt Jatka katsomista- lista ensimmäisenä, ennen "pian tallennuksessa"- listaa. Olisiko mahdollista saada sama uudistus myös digiboksin Tallennukset- valikkoon?


Jatka katsomista -lista näkyy nyt digiboksin valikossa heti "Alku"-sivulla. 


Jos palveluiden käytössä ilmenee ongelmia, kannattaa tosiaan olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun, jotta saamme ongelmat korjausprosessiin. 
Esimerkiksi verkkotallennusten osalta yksi virhe korjattiin jo, mutta se ei ratkaissut koko ongelmaa, eli selvitys- ja korjaustyöt jatkuvat vielä. 


Tallenna kaikki jaksot-toiminto.
Miksi tallentamiset pitää pysäyttää, jos haluaa poistaa kaikki jaksot?

Eikö tallennukset voisi jatkua, vaikka edelliset jaksot poistaisi?


Verkkotallennuksien kelaus on muuttunut todella epäkäytäbnölliseksi. Toimii jostain syystä melkoisella viiveellä. painaessa kelauksen aikana play-painikettaa jatkaa kelaus eteenpäin vielä useita sekunteja, joka normaaliajassa tarkoittaa helposti minuutin tai kaksi. ja toisekseen se jää aina pause-tilaan, josta pääsee jatkamaan play-painikkeella. vika ei liene kaukosäätimessä, koska kaikki muu toimii normaalisti ja viiveettä.



 



Edit SannaMKoo: Siirretty tähän ketjuun, jossa palautteita ja kehitysideoita Telia TV:en



@Jannen78@  kirjoitti:

Verkkotallennuksien kelaus on muuttunut todella epäkäytäbnölliseksi. Toimii jostain syystä melkoisella viiveellä. painaessa kelauksen aikana play-painikettaa jatkaa kelaus eteenpäin vielä useita sekunteja, joka normaaliajassa tarkoittaa helposti minuutin tai kaksi. ja toisekseen se jää aina pause-tilaan, josta pääsee jatkamaan play-painikkeella. vika ei liene kaukosäätimessä, koska kaikki muu toimii normaalisti ja viiveettä.


Olen huomannut saman, on todella huono juttu. Toivon tähän nopeasti korjausta!

 

Lisäksi viime viikkoina on ollut ongelmana, että varsinkin iltaisin joutuu tallennuksen katsomisen jälkeen käyttämään digiboksin kiinni, jotta tallennelistan saa jälleen näkyviin tai ylipäätään oikein mitään pystyy tekemään. Voi olla, että johtuu meidän hieman kehnosta yhteydestä, jos tämä uudenlainen näkymä vie enemmän kaistaa. On tarkoitus nostaa nopeutta. Jos se ei auta tähän ongelmaan, otan yhteyttä asiakaspalveluun.

 

Edit SannaMKoo: Lisätty lainaus


Sama ongelma täälläkin, johon auttoi sama ratkaisu kuin kaikkiin joulukuun jälkeisiin toistuviin ongelmiin: Kävele digiboksille, ota virtapiuha irti. Ja takaisin.

 

Suosittelen Teliaa lisäämään digiboksin varusteisiin kaukosäätimellä toimivan virransyötön.

 

Mitä oli ennen joulukuussa alkaneita jatkuvia päivityksiä ? Toimiva digiboksi.

 

Eikö Telia kykene näistä digiboksi viesteistä tekemään johtopäätöksiä? Pitääkö tosiaan meidän alkaa jokaisen tekemään tiketti asiakaspalveluun, jota kautta tikettien riittävä määrä saa jonkun tajuamaan, että ...


Tämäkin on hyvä keino: kävele digiboxille, ota virtapiuha irti ja jätä se irti. Näin minä olen toiminut.



@madass@  kirjoitti:

Tämäkin on hyvä keino: kävele digiboxille, ota virtapiuha irti ja jätä se irti. Näin minä olen toiminut.


Hyvin yksinkertainen niksi @madass! Piuha pois ja takaisin. Digiboksi normaalisti menee virransäästötilaan eli punainen valo palaa siinä. Telia TV käynnistyy nopeasti tästä tilasta, mutta tuo joskus ongelmia verkkoyhteyden ja päivityksien suhteen. Hyvin harvoin on minun tarvinnut tuota tehdä 🙂>


Toinen vaihtoehto on kaukosäätimellä asetuksista uudelleenkäynnistys. Mutta pitäisihän tämä"muistivuoto"nopeasti osata korjata.

Vuosia sitten kilpaileva yhtiö korjasi monta vikaa päivitämällä laitteeseen automaatti bootin.


Ihan pakko myös laittaa tämä. Uusin päivitys tallenuksiin eli tämä että tulee kuvat jne. on huonoin päivitys ikinä. Hidasti palvelua aivan järkyttävän paljon ja kestää tallenuksiin etsiminen vuoden. Tällaisesta pitäisi vielä maksaa !



 



Edit SannaMKoo: Siirretty viesti tähän palaute- & ideointiketjuun


Noista Huutokauppa keisarin tallennuksista. Vielkään ei tallennus toimi. Tämä siis jim kanavalta. Myöskään tv4 kanavalta kyseisen ohjelman tallennus ei toimi.



@Wiikari@  kirjoitti:


Noista Huutokauppa keisarin tallennuksista. Vielkään ei tallennus toimi. Tämä siis jim kanavalta. Myöskään tv4 kanavalta kyseisen ohjelman tallennus ei toimi.






Kokeiletko tehdä tallennusta digiboksilla vai tätallennuksen verkkosivuillamme? Tuleeko tallennusta asettaessa joku virheilmoitus vai tallentuuko ohjelma, mutta sitä ei voi katsoa? Oletko kokeillut virtajohdon irroitusta, jotta digiboksi varmasti käy virroitta hetken ja käynnistyy uudelleen, auttaako se? Kaukosäätimestä digiboksin voi asettaa lepotilaan.


Kiitos hienosta palvelusta, joka loppui joulukuussa. Sen jälkeen on telia tv tarjonnut pelkkää tuskaa. Verkkosivun guidesta ei voi ajastaa mitään kanavia tälläkään viikolla. Ja tallennusten kelaaminen tökkii tosi pahasti. Mitähän vielä? No tuo sekuntilähettiläs ei tajunnut minun pointtia tuossa edellä. Kysyn edelleen, että kannattiko mennä sotkemaan toimiva systeemi?


Ei alkanut toimiin vaikka käyttänyt kuinka monesti virtajohtoa irti. Toistuvia tallennuksia on poistunut itsestään. Välissä näyttää että tallennuksia ei löydy. Ja todella monimutkainen jos vaikka laitat jatkuvan tallennuksen nii sitten kuitenkin on yksittäisten listalla. 


Tallennus digiboksista kaukoksäätimellä. Ei anna mitään varoituksia. Ei vaan tallenna, ei edes tule tallentamisen "rec" kuvaketta. Johoa on irroteltu tavan takaa.



@Mano75@  kirjoitti:

Ei alkanut toimiin vaikka käyttänyt kuinka monesti virtajohtoa irti. Toistuvia tallennuksia on poistunut itsestään. Välissä näyttää että tallennuksia ei löydy. Ja todella monimutkainen jos vaikka laitat jatkuvan tallennuksen nii sitten kuitenkin on yksittäisten listalla. 


Käytätkö Telia TV Digiboksia Telian laajakaistalla vai ilman Telian laajakaistaa? Asetitko tallennuksia verkkosivuilla vai suoraan digiboksilla?