Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.
- Telia TV ja boxi
- Telia TV -sovellus
- Kaapeli-TV
Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.
Melko valikoidusti täällä vastataan kysymyksiin ylläpidon puolesta. Löytyisikö jotain vastausta vaikka kolmeen edelliseen kysymykseen, kun itseänikin kiinnostaisi tietää?
Valikoidusti ei ole tarkoitus vastailla, selvittelen näitä ja palaan sitten vastauksen kera! :smileyhappy:
@SannaMKoo@ kirjoitti:Valikoidusti ei ole tarkoitus vastailla, selvittelen näitä ja palaan sitten vastauksen kera! :smileyhappy:
Kiitos.
Sain nyt vastausta Telia TV:n kehityksestä ja näistä tehdyistä päivityksistä, mistä keskustelimme täällä loppuviikosta! Tällaista "release notes" -listausta ei ole saatavilla, mutta monesti päivityksissä tehdään suorituskykyä parantavia toimenpiteitä ja bugien fiksauksia.
Viimeisin isoin muutos on ollut Telia TV digiboksin Tallennuspalvelun asiakkaille tuotu uusi ominaisuus, jolla pystyy ohjelman aloittamaan kätevästi alusta. Tämä päivitys tuli lokakuun puolivälin tienoilla, ja näkyy siten että kun siirryt kanavalle, tarjotaan vaihtoehto: "Paina OK: tallenna ja katso alusta"
Uusia ominaisuuksia on ilman muuta tulossa vielä lisää, ja palvelua kehitetään koko ajan myös saatujen palautteiden pohjalta. Jatkuvasti tutkimme myös mahdollisuuksia kehittää palvelua eteenpäin . Nämä mitä tässä keskustelussa nousikin esiin on nyt viety uudelleen tuonne Telia TV:n kehityksestä vastaavalle taholle.
Olisi kyllä mukava nähdä viimeinkin jokin oikeasti uusi sovelluskin usean vuoden odottamisen jälkeen, kun niitä ei ole kaikesta hehkutuksesta huolimatta vieläkään näkynyt, nekin joita on lupailtu on lopulta kaikessa hiljaisuudessa haudattu unohduksiin? :smileyfrustrated:
Pieni elämänlaatua parantava ehdotus:
kun painan tallenna nappia niin softa voisi alkaa tallentamaan sd kanavaa vaikka katsonkin hd kanavaa.
Eli sen sijaan että boksi kerta toisensa jälkeen ilmoittaa että hd kanava ei tue tallennusta, ehdottaisi että tallennetaanko ei-hd kanavalta.
Tai sitten hd-tallennus mahdollisuus. Verkkotallennuksena.
3 kuukautta sitten ihmettelin, että kun teen jatkuvan tallennuksen webbi-ohjelmaoppaasta "verkkoon", niin kuitenkaan nämä tallenteet eivät näy äpillä eli ipadillä.
Myöskään tv-boksilla ei pysty tekemään jatkuvia tallennuksia "verkkoon", joita voisi katsoa sekä tv-boksilla, että äpillä eli ipadillä.
Nyt odotan 3 päivää, että mulle kerrotaan, että asia on hoidettu kuntoon ja miten jatkuva tallenne molemmilla laitteilla toistettavaksi ajastetaan,
tai sitten kerrotaan koska tämä palvelu toimii
tai sitten irtisanon tämän verkkotallennusmaksun.
@tokel@ kirjoitti:3 kuukautta sitten ihmettelin, että kun teen jatkuvan tallennuksen webbi-ohjelmaoppaasta "verkkoon", niin kuitenkaan nämä tallenteet eivät näy äpillä eli ipadillä.
Myöskään tv-boksilla ei pysty tekemään jatkuvia tallennuksia "verkkoon", joita voisi katsoa sekä tv-boksilla, että äpillä eli ipadillä.
Nyt odotan 3 päivää, että mulle kerrotaan, että asia on hoidettu kuntoon ja miten jatkuva tallenne molemmilla laitteilla toistettavaksi ajastetaan,tai sitten kerrotaan koska tämä palvelu toimii
tai sitten irtisanon tämän verkkotallennusmaksun.
Voisin tähän tietty vielä lisätä, että arvostaisin, jos sinä vuonna, kun tämä ajastus- ja toisto-ongelma on saatu selvitettyä, niin siitä myös kerrottaisiin, niin voisin sitten harkita, otanko palvelun uudestaan käyttöön.
Ihmettelen, että tätä Telia tv-palvelua ei haluta kehittää. Vieläkään ei Telialla ole HD-verkkotallennusta, tallenteita ei voi edelleenkään jatkaa eri laitteella samasta kohdasta, ei ole jatkuvia tallennuksia, tallenteiden säilymisaika lyhempi kuin kilpailijoilla...
Lisäksi kun tämä Arriksen "mediaboksi" tuli pari vuotta sitten tähän lupailtiin Youtuben ja Netflixin lisäksi myös lisää sovelluksia... nyt uusimmassa boksissa tuo Netflixikin on poistettu. Miksi asiakkaille valehdellaan ja annetaan katteettomia lupauksia? Vastauksia kiitos!! Surkein tv-palvelu mitä Suomessa on tarjolla.
Vuoden 2018 toukokuussa tässä ketjussa arveltiin, että HD-verkkotallennus tulee vuoden loppuun mennessä. Kuitenkin aikaisintaan syksyllä.
Onko arvio tarkentunut vai mennäänkö edelleen samoilla sanoilla, vain vuosi vaihtaen?
Aikataulu HD-verkkotallennuksen osalta on hieman elänyt viimeisen vuoden aikana. Tavoitteena on saada HD-verkkotallennus käyttöön tämän vuoden aikana. Tarkempia speksejä ei ikävä kyllä tässä vaiheessa ole antaa, mutta asian kanssa paiskitaan kyllä hommia, jotta tämä ominaisuus saadaan palveluun lisättyä mahdollisimman pian.
Moi.
Tuli äsken ulkoinen USB kovo postissa.
Kauhukseni huomasin ettei voi tehdä jatkuvaa tallennusta malliin:
Tallenna mistä vaan koska vaan kaikki ohjelmat jotka alkaa sanoilla "Formula 1"
Eihän noita kukaan jaksa/viitsi yksitellen alkaa naksuttelemaan.
Missä mennään HD-verkkotallennuksen suhteen? Telia on ihmeen jälkijunassa tässä asiassa. Kilpailijat ovat jo hyvän tovin tarjonneet asiakkailleen HD tallennusta verkkoon. Jos Telia saisi tuon HD-verkkotallennuksen aikaiseksi ja pidentäisi tallenteiden säilymisajan sinne 2 vuoteen, niin varmasti saisi runsaasti lisää asiakkaita. Telia tv on kuitenkin muuten paljon mukavampi käyttää kuin esimerkiksi Elisa Viihde. Ainoastaan tuo tallenteiden lyhyt säilymisaika ja HD-tallennuksen puute tympii.
@jarkko35@ kirjoitti:
Missä mennään HD-verkkotallennuksen suhteen? Telia on ihmeen jälkijunassa tässä asiassa. Kilpailijat ovat jo hyvän tovin tarjonneet asiakkailleen HD tallennusta verkkoon. Jos Telia saisi tuon HD-verkkotallennuksen aikaiseksi ja pidentäisi tallenteiden säilymisajan sinne 2 vuoteen, niin varmasti saisi runsaasti lisää asiakkaita. Telia tv on kuitenkin muuten paljon mukavampi käyttää kuin esimerkiksi Elisa Viihde. Ainoastaan tuo tallenteiden lyhyt säilymisaika ja HD-tallennuksen puute tympii.
Kiva kuulla, että kaiken kaikkiaan olet tyytyväinen meidän Telia TV -palveluun:smileyhappy:Tuohon HD-verkkotallennuksen tuloon ei tällä hetkellä ole antaa sen enempää uutta tai tarkentavaa tietoa kuin mitä @SaJoonas on 14.1. kertonut. Mitä puolestaan tallenteiden säilymisajan venyttämiseen tulee, niin näillä näkymin ollaan pysymässä nykyisessä kolmessa kuukaudessa. Saamme kuitenkin hyvää palautetta siitä, että asiakkaiden itse ei tarvitse siivota tallennustilaa ja vapauttaa sieltä tilaa käyttöön, ja 90 päivän on katsottu olevan optimaalinen tallennusaika tällä kuviolla. Jos käytössä on meidän laajakaista ja digiboksi, niin siihen on saatavilla tallentava kovalevy, jolloin tallenteet säilyvät, kunnes asiakas itse ne poistaa.
Saamme kuitenkin hyvää palautetta siitä, että asiakkaiden itse ei tarvitse siivota tallennustilaa ja vapauttaa sieltä tilaa käyttöön, ja 90 päivän on katsottu olevan optimaalinen tallennusaika tällä kuviolla. Jos käytössä on meidän laajakaista ja digiboksi, niin siihen on saatavilla tallentava kovalevy, jolloin tallenteet säilyvät, kunnes asiakas itse ne poistaa.
Tai sitten voisitte tehdä tuolle ohjelmien poistamismekanismille jotain, ettei niitä tarvitsisi yksitellen naputella pois. Katsoisitte DNA:lta mallia, siellä ohjelmien poistaminen on tehty helpoksi ja kuitenkin tarpeelliset säilyvät 2 vuotta. Kovasti jaksatte mainostaa ulkoista kovoa joka maksaa huomattavasti vaikka on periaatteessa vuokralaite.
@Sarme@ kirjoitti:
Saamme kuitenkin hyvää palautetta siitä, että asiakkaiden itse ei tarvitse siivota tallennustilaa ja vapauttaa sieltä tilaa käyttöön, ja 90 päivän on katsottu olevan optimaalinen tallennusaika tällä kuviolla. Jos käytössä on meidän laajakaista ja digiboksi, niin siihen on saatavilla tallentava kovalevy, jolloin tallenteet säilyvät, kunnes asiakas itse ne poistaa.Tai sitten voisitte tehdä tuolle ohjelmien poistamismekanismille jotain, ettei niitä tarvitsisi yksitellen naputella pois. Katsoisitte DNA:lta mallia, siellä ohjelmien poistaminen on tehty helpoksi ja kuitenkin tarpeelliset säilyvät 2 vuotta. Kovasti jaksatte mainostaa ulkoista kovoa joka maksaa huomattavasti vaikka on periaatteessa vuokralaite.
Olen seurannut tätä palstaa vuosikausia, enkä kyllä muista että täällä olisi kukaan koskaan kehunut tuota 90 päivän tallennusaikaa.
Täällä ei myöskään ole koskaan tehty kyselyä käyttäjän haluamasta tallennusajasta.
Tallennustilaa on kuitenkin se 3000 tuntia.
Ei varmasti olisi teknisesti mahdotonta Telian päässä toimia niin, että tallennukset säilyy niin kauan kunnes tämä 3000 tuntia tulee täyteen (tai max. 2 vuotta) ja jos sitten tallennetaan lisää, niin siinä vaiheessa poistetaan vanhimmasta päästä tarpeeksi ohjelmia että uudet tallennukset mahtuu. Tällä tavalla voisi itse tarvittaessa pitää tilankäytön alle 3000 tunnin, jolloin halutut ohjelmat säilyisivät vaikka sen max. 2 vuotta kuten muillakin operaattoreilla.
Nykyisellään tuo 3000 tuntia/90 vrk tallennustilaa on vitsi.
3000 tuntia/90 vrk = 33 tuntia vuorokaudessa.
Eli tallennustilan ohjelmia ei pysty katsomaan vaikka katsoisi tuon 90 päivää yötäpäivää.
Ihan yhtä hyvin voisi tallennustilaa olla vaikka 10000 tuntia.
@jarkko35@ kirjoitti:
Missä mennään HD-verkkotallennuksen suhteen? Telia on ihmeen jälkijunassa tässä asiassa. Kilpailijat ovat jo hyvän tovin tarjonneet asiakkailleen HD tallennusta verkkoon. Jos Telia saisi tuon HD-verkkotallennuksen aikaiseksi ja pidentäisi tallenteiden säilymisajan sinne 2 vuoteen, niin varmasti saisi runsaasti lisää asiakkaita. Telia tv on kuitenkin muuten paljon mukavampi käyttää kuin esimerkiksi Elisa Viihde. Ainoastaan tuo tallenteiden lyhyt säilymisaika ja HD-tallennuksen puute tympii.
Tässäkin ketjussa on ajoittain kyselty HD-tallennuksen perään ja nyt on ilo ilmoittaa, että peruskanavien HD-tallennukset tulevat mahdolliseksi ihan piakkoin, eli 6.5. Samassa yhteydessä kanavalistan järjestystä muutetaan siten, että SD kanavat korvataan listan alusta HD kanavilla. Lue tarkempi infosetti aiheesta!
Olisit voinut toki mainita ettei tätäkään ominaisuutta (kuten juuri mitään muutakaan) olla tuomassa TeliaTV:lle ilman Telian laajakaistaa. Tuli ihan turhaan jo vähän innostuttua...
Mitenköhän se "TeliaTV ilman Telian laajakaistaa" oikein kehittyy?! HD-tallenteet ei, hakusanatallennus ei, kovalevytallennus ei, Liiga UHD:na ehkä ensi kaudella... Ihmettelen vaan Telian intoa ylläpitää kahta rinnakkaista järjestelmää (tai ainakin näitä on joskus sillä syyllä perusteltu), joista kaikki uudistukset tuodaan pelkästään "TeliaTV laajakaistalla"-palveluun.
@JuhaPN@ kirjoitti:Olisit voinut toki mainita ettei tätäkään ominaisuutta (kuten juuri mitään muutakaan) olla tuomassa TeliaTV:lle ilman Telian laajakaistaa. Tuli ihan turhaan jo vähän innostuttua...
Mitenköhän se "TeliaTV ilman Telian laajakaistaa" oikein kehittyy?! HD-tallenteet ei, hakusanatallennus ei, Liiga UHD:na ehkä ensi kaudella... Ihmettelen vaan Telian intoa ylläpitää kahta rinnakkaista järjestelmää (tai ainakin näitä on joskus sillä syyllä perusteltu), joista kaikki uudistukset tuodaan pelkästään "TeliaTV laajakaistalla"-palveluun.
Kyllä.. Olen aivan samaa mieltä. "Telia tv ilman laajakaistaa" on unohdettu täysin.. Kehitys on loppunut liigan mukaantulon jälkeen. Tyhjiä lupauksia tulee. Totuus on se että
1.Kuva peruskanavilla on kuraa..skaalattu jostain Hd versiosta.. niin varmaan..
2.Kovalevytallenusmahdollisuutta ei ole... Teknisesti ei olisi mahdoton tehdä (halua ei ole)
3.Hinta kuukaudessa on sama kuin laajakaistan kanssa.. Ilmaisia kanavia vaan puuttuu aimo määrä..
4.Nelosen kanavat ei näy ilman tallenuspalvelua..Tuleeko tämän boksin elinikänä edes näkymään mutta neuvotteluja jatketaan..
5.Kanavapaketteja puuttuu (mix-s, mix-m....yms irtokanavat) mahdollista mutta (halua ei ole)
6.Ei liigaa UHD....tulossa ehkä ensi kaudella...(kuka uskoo ja kuka ei)
7.Kaikki ns "innovaatiot" tehdään telia tv laajakaistalla tai kaapelitv....EI TELIA AIPTV PALVELUSSA..
8. HD verkkotallennus?? milloin? ehkä? minä vuonna? vuosikymmenellä?
Telia tv AIPTV on totaalisen jäässä kehityksen osalta....Karua mutta totta..
Hienoa, että Telia TV -palvelun kehitys kiinnostaa ja ideoita syntyy. Se on täysin totta, että Digiboksi laajakaistalla ja Digiboksi -palvelut ovat erillisiä toiminnaltaan. Tästä syystä niihin saadaan tuotua hieman eri aikataululla uusia ominaisuuksia. Lyhyesti selitettynä Digiboksi laajakaistalla palvelussa tv-kuva tulee omaa kaistaa pitkin ja netille jää oma kaistansa, jolloin tuossa on leveyttä enemmän. Digiboksi sitten käyttää ihan sitä samaa kaistaa, kuin kaikki muutkin kodin nettiin kytketyt laitteet.
Se on kuitenkin täysin varma homma, että molempia tekniikoita kehitetään kokoajan eteenpäin, kuten myös meidän Telia TV -sovellustakin. Kerrotaan toki aina heti, kun on sellaisia varmoja yksityiskohtia tulevista päivityksistä ja aikatauluja selvillä. Se on toki jo kerrottu aiemmin, että Liigan UHD-kanava tuodaan tähän operaattorivapaaseen boksiinkin ensi kaudella.
@NikoNo@ kirjoitti:Lyhyesti selitettynä Digiboksi laajakaistalla palvelussa tv-kuva tulee omaa kaistaa pitkin ja netille jää oma kaistansa, jolloin tuossa on leveyttä enemmän. Digiboksi sitten käyttää ihan sitä samaa kaistaa, kuin kaikki muutkin kodin nettiin kytketyt laitteet.
No jopas nyt jotakin. :smileylol:
Kyllä ne kaikki palvelut mitä lankaa pitkin tulee käyttää AINA samaa kaistaa , kun niitä linjoja kotiin tulee yleensä vain yksi.
Eri asia on , että voidaanhan niitä palveluja priorisoida esim. QoS:n tai jonkin "virtuaali putken" avulla. Jos teillä on oma putki IPTV:lle , niin väitän , että kyse on juurikin jostakin edellä mainituista tekniikoista , mutta sen kiinteän yhteyden kapasiteetti on mikä on ja sitä vain jaetaan eri tarkoituksiin.
Toisaalta ei sillä kaistanjaolla ole merkitystä myöskään pelkän digiboksin tapauksessa kunhan kokonaiskaistaa on tarpeeksi.
Se on kuitenkin täysin varma homma, että molempia tekniikoita kehitetään kokoajan eteenpäin, kuten myös meidän Telia TV -sovellustakin. Kerrotaan toki aina heti, kun on sellaisia varmoja yksityiskohtia tulevista päivityksistä ja aikatauluja selvillä. Se on toki jo kerrottu aiemmin, että Liigan UHD-kanava tuodaan tähän operaattorivapaaseen boksiinkin ensi kaudella.
Se on vaan niin jännä juttu että vaikka molempia kehitetään ihan 100 lasissa koko ajan niin vain toisessa se kehitys näkyy kuluttajalle... Liigan UHD jossain vaiheessa liigaa...juu juu ehkä sitten ensi finaaleihin.. Ja miten siihen meinaatte että kaista riittää? Kun ei mihinkään muuhunkaan palveluun telia tv ilman lajakaistaa riitä muilla operaattoreilla...? Vai onko siihen mennessä kehitetty "toinen putki telia tv ilman laajakaistaa" jossa muiden operaattoreiden 100 meganen jo riittää HD kuvan jakeluun?
@kustaa1967@ kirjoitti:
@NikoNo@ kirjoitti:Lyhyesti selitettynä Digiboksi laajakaistalla palvelussa tv-kuva tulee omaa kaistaa pitkin ja netille jää oma kaistansa, jolloin tuossa on leveyttä enemmän. Digiboksi sitten käyttää ihan sitä samaa kaistaa, kuin kaikki muutkin kodin nettiin kytketyt laitteet.
No jopas nyt jotakin. :smileylol:
Kyllä ne kaikki palvelut mitä lankaa pitkin tulee käyttää AINA samaa kaistaa , kun niitä linjoja kotiin tulee yleensä vain yksi.
Eri asia on , että voidaanhan niitä palveluja priorisoida esim. QoS:n tai jonkin "virtuaali putken" avulla. Jos teillä on oma putki IPTV:lle , niin väitän , että kyse on juurikin jostakin edellä mainituista tekniikoista , mutta sen kiinteän yhteyden kapasiteetti on mikä on ja sitä vain jaetaan eri tarkoituksiin.
Toisaalta ei sillä kaistanjaolla ole merkitystä myöskään pelkän digiboksin tapauksessa kunhan kokonaiskaistaa on tarpeeksi.
Ja tämä telian vastaus "oma kaista tv palvelulle" tarkoittaa sitä omaa hybridi boksia tod.näk. Eli tv tulee vdsl ja kodin "muu" netti jää sen 4G varaan...Ellen ihan väärässä ole
@MaxPayne@ kirjoitti:
@kustaa1967@ kirjoitti:
@NikoNo@ kirjoitti:
Lyhyesti selitettynä Digiboksi laajakaistalla palvelussa tv-kuva tulee omaa kaistaa pitkin ja netille jää oma kaistansa, jolloin tuossa on leveyttä enemmän. Digiboksi sitten käyttää ihan sitä samaa kaistaa, kuin kaikki muutkin kodin nettiin kytketyt laitteet.
No jopas nyt jotakin. :smileylol:
Kyllä ne kaikki palvelut mitä lankaa pitkin tulee käyttää AINA samaa kaistaa , kun niitä linjoja kotiin tulee yleensä vain yksi.
Eri asia on , että voidaanhan niitä palveluja priorisoida esim. QoS:n tai jonkin "virtuaali putken" avulla. Jos teillä on oma putki IPTV:lle , niin väitän , että kyse on juurikin jostakin edellä mainituista tekniikoista , mutta sen kiinteän yhteyden kapasiteetti on mikä on ja sitä vain jaetaan eri tarkoituksiin.
Toisaalta ei sillä kaistanjaolla ole merkitystä myöskään pelkän digiboksin tapauksessa kunhan kokonaiskaistaa on tarpeeksi.
Ja tämä telian vastaus "oma kaista tv palvelulle" tarkoittaa sitä omaa hybridi boksia tod.näk. Eli tv tulee vdsl ja kodin "muu" netti jää sen 4G varaan...Ellen ihan väärässä ole
Digiboksi laajakaistalla palvelussa varataan digiboksille riittävä määrä kaistaa kiinteän laajakaistan osuudesta, jotta katselu onnistuu ongelmitta. Jos käytössä on hybridinetti, loput kiinteän laajakaistan kapasiteetista + 4G:n tuoma lisäkapasiteetti ovat muuhun nettikäyttöön vapaana. Tätä ei ole tällä hetkellä käytössä Digiboksi palvelussa, joka toimii muillakin yhteyksillä kuin Telian laajakaistalla, mutta se on varmaa, että kaikkien ominaisuuksia kehitetään kyllä.
Ymmärretään toki, että teknisesti ratkaisut eroavat toisistaan. ”TeliaTV laajakaistalla”-palvelu on suunniteltu toimimaan vain Telian kiinteässä verkossa, jossa voidaan taata riittävä kaista kuluttajalle päin. Kyllä se palvelu voidaan kuitenkin haluttaessa toteuttaa ihan minkä hyvänsä operaattorin laajakaistan suuntaan. Silloin pitää vaan huomioidan aika monta muuttujaa matkalla ja ratkaisu ei ole (Telialle) ihan niin yksinkertainen/edullinen. Kysymys on ihan puhtaasti tahdosta/rahasta!
Se mitä Telia unohtaa joka yhteydessä näistä vastauksista on ettei läheskään kaikkialle saa mitään järkevää kaistaa Telialta, riippumatta edes hinnasta. Oma talo sijaitsee 2000-luvun pientaloalueella, jonne tulee max.10M DSL. Eli tuolla liikkuu hädin tuskin HD-kuva, UHD:sta ei tarvitse haaveilla. Hybridi kun käyttää vain kiinteää osaa TeliaTV:lle. ”Se toinen operaattori” tarjoaa kaapelia pitkin 200M, 400M tai 1000M -yhteyksiä, jotka ainakin vielä tuolla 200M-tasolla toimivat täydellä markkinointinopeudella päivästä ja vuorokaudenajasta riippumatta. Kaikki muut TV-palvelun tuottajat saavat sinne kyllä HD- tai jopa UHD-kuvaa. Luulisi sen kaistan riittävän Teliallekin jos vain tahtoa riittää...
Lopputulemana taitaa olla siis nakata tuo Telian boksi maata kiertävälle radalle ja katsoa Liigaa vaikka AppleTV:llä. Melkeinpä kaikki muut TV-palvelut ovat muilla toimijoilla valitettavasti paremmin.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.