Telia TV digiboksi: Ei kuvaa, ei ääntä, ei kanavia

  • 13 September 2021
  • 6 kommenttia
  • 8 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 11 kommenttia

Arris nettiboksi ei anna kuvaa eikä ääntä. Kanavia vain 1 ja122? Factory reset tehty useaan kertaan... Mikään ei auta,  alkaa vähitellen olla mitta täynnä. Tallennukset kyllä näkyvät? Mikä hemmetti tässä pa***ssa oikein mättää?

Edit MinnaLN: tarkennettu otsikkoa.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +13

@JKS62  kirjoitti:


Arris nettiboksi ei anna kuvaa eikä ääntä. Kanavia vain 1 ja122? Factory reset tehty useaan kertaan... Mikään ei auta,  alkaa vähitellen olla mitta täynnä. Tallennukset kyllä näkyvät? Mikä hemmetti tässä pa***ssa oikein mättää?






Onko sinulla nettiyhteys digiboksiin mitä kautta, onko se meidän nettiyhteys vai muualta? Oletko käyttänyt nettikaapelia näiden välillä vai langattomana? 

Telian hybridimodeemi piuhalla kiinni digiboksissa. Ja aivan liian usein lähetys katoaa, ei ääntä ei kuvaa. Silloinkin tallennukset näkyvät ja samoin ohjelman saa siirrettyä alkuun vaikka itse suora lähetys ei näykään.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@JKS62  kirjoitti:


Telian hybridimodeemi piuhalla kiinni digiboksissa. Ja aivan liian usein lähetys katoaa, ei ääntä ei kuvaa. Silloinkin tallennukset näkyvät ja samoin ohjelman saa siirrettyä alkuun vaikka itse suora lähetys ei näykään.






Tuleeko näkyviin mitään virheilmoitusta? Oletko kokeillut jo siis digiboksin ja hybridmodeemin resetointia? Toimii hybirdmodeemin kautta muiden laitteiden nettiyhteys hyvin ja palaako mikään valo punaisena hybridissä?

Ei virheilmoitusta. Nettiyhteys muihin laitteisiin toimii. Boksi resetoitu moneen kertaan, ei välitöntä apua. Hybridimodeemikin käynnistetty uudellen, ei missään vaiheessa punaisia valoja. Kuva ja ääni palaavat kyllä jossain vaiheessa mutta siihen saattaa mennä vuorokausi.

 

Tyypillisin tapa menettää kuva&ääni on katsoa tallennettua ohjelmaa ja sen jälkeen palata suoraan lähetykseen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@JKS62  kirjoitti:


Ei virheilmoitusta. Nettiyhteys muihin laitteisiin toimii. Boksi resetoitu moneen kertaan, ei välitöntä apua. Hybridimodeemikin käynnistetty uudellen, ei missään vaiheessa punaisia valoja. Kuva ja ääni palaavat kyllä jossain vaiheessa mutta siihen saattaa mennä vuorokausi.



 



Tyypillisin tapa menettää kuva&ääni on katsoa tallennettua ohjelmaa ja sen jälkeen palata suoraan lähetykseen.






Kokeilisitko vielä seuraavaa: Ota digiboksista virtajohoto irti ja jätä se irti. Palauta hybridmodeemille tehdasastukset, eli resetoi se. Hybridmodeemin resetin jälkeen odota, että kolme ensimmäistä valoa vasemmalta palaa kiinteästi vihreänä. Sen jälkeen kytke digiboksin virtajohto takaisin ja testaa toimiiko kanavat oikein. Tämä järjestys on tärkeää, koska hybridmodeemin täytyy ensin käynnistyä kokonaan, jotta se toimii digiboksin kanssa.

Jos tämäkään ei auta ja ongelma jatkuu, tulisi tätä tutkia tarkemmin asiakastietojen kanssa asiakaspalvelussamme.

Muistaakseni tuokin on joskus tehty, täytyy varmaankin illalla kokeilla uudelleen.

Vastaa