Telia TV digiboksin uusi rauta – kysy ja kommentoi täällä


Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Telia TV digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia TV digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


718 kommenttia

Joko mahdollistetaan ns. ”ajansiirto” toiminto, jolla boxin kautta katsottavan livetv lähetyksen voi paussata, ni voip käyttää dogin pisulla, ja jatkaa sit ohjelman katselua. Boxissa on varmaan USB portti, johon voisi liittää tikun tai kovon tätä varten.

Entä jos laittaa meneillään olevan lähetyksen tallennukseen, voiko välittömästi siirtyä katsomaan tätä ohjelmaa sen alusta, vai pitääkö odottaa tallennuksen päättymistä?

Onhan noi mainitsemasi toiminnot tavallaan nytkin käytössä. Paina ok ja katso ohjelma alusta ja kelaat sen eteenpäin loppuun ja laitat paussin päälle. Koira pisutettu niin play. Ja tuo toiminto "katso ohjelma alusta" tallentaa myös sen.

Ehdin jo innostua esittelystä, mutta puhelinkeskustelussa kävikin ilmi tosiasioita: esim. itselleni tärkeätä Mix-pakettia (uutiskanavat) ei enää olisi, tilaamiani urheilupaketteja ei nykyisessä muodossaan saatavina, nykyinen perussopimus tulisi irtisanoa ja solmia kaikki paketit uudelleen, luonnollisesti huomattavasti entistä kalliimpina...ei kiitos! Pitäydyn Arriksessa + Chromecastissa. Pitäkää Androidinne!

PS. Aivan muuta, mutta tärkeää: vain sivusilmällä asiakastiedotteesta huomasin, ettei ohjelmaoppaasta voi enää tallentaa verkkoon; itse opas on aivan ennallaan ja tallennusmerkinnät näyttävät tasan ikään kuin toimisivat - varsinaista Telian hämäystä jälleen. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +11

Huolestuneena @ericrose n puh-keskusteluun liittyneistä kommenteista...



 



Niin siis muuttuuko koko Telia-TV -sopimus riippuen siitä, minkä mallinen tuo digiboxi on?  Ja tätä ei sit jo heti tuossa esittelyssä kerrottaisi??



Missä erilaisten boxien TeliaTV-sisällöt hintatietoineen sit ovat?



 



Poistuuko TV-ohjelmien tallettamisen mahdollisuus DV8919.n myötä ihan kokonaan - vaiko että maksullisen talletuspalvelun ohjelma-ajastukset pitäisi ajastaa jonkun verkkosovelluksen kautta - eikai sentään - vai mitä ihmettä tuon @ericrosen PS-osuus mahtaa tarkoittaa...?



...ja jos noin on, miksi asiaa ei kerrota tuossa esittelyssä (ja syytä siihen)??  ...ja missä tuo mainittu Asiakastiedote mahtaa olla näkösällä??



 



 



Edit AaTanja: lisätty tägäykset.

Tuo PS tarkoitti vain aivan muuta, kuten sanoin, siis vain sitä, ettei Telia muualla ole kertonut, ettei Omien sivujen ohjelmaoppaan kautta enää voi tallentaa ohjelmia, vaan ainoastaan sovelluksen (tv.telia.fi) kautta. Tämä ei siis lainkaan koske uutta boksia. Olin vain suuttunut siitä, ettei Telia vaivautunut kertomaan näin tärkeästä asiasta selvemmin, ja että ohjelmaopas näytti edelleen toimivan normaalisti.

No vihdoin viimein. Tänään tuli uusi boksi ja kerrankin kaikki kunnossa. Haittana toki että piti tehdä uusi sopimus, aiemmin oli ilmainen tallennuspalvelu niin nyt sitten enää ei.  

Alkuvaikutelma hyvä. Ylen kanavat tuntuvat tulevan pcm:mä Dolby Digitalin sijaan, tämä menee tarkkailuun. Toivottavasti monikanavainen ääni toimii kun on tarve. Teeman äänitaso on kyllä huomattavan kova varsinkin aiempaan verrattuna. 

Uuden digiboksin alkumainosten jälkeen Telia on ollut oudon vaiti. Ilmeisesti haittapuolista on todella vaikeata kertoa: jo aiemmin mainitsemani uusi sopimus uudelle boksille (hinta?) - omani Arriksen kanssa on vielä pitkään voimassa; ei vanhoja kanavapaketteja: (Mix, urheilupaketit); ja nyt näköjään ei edes entisen kaltaista tallennuspalvelua. Hinnoittelu ja muut vastaavat ominaisuudet välittömästi esiin, jotta selviää, miten Telia aikoo asiakkaitaan rahastaa. Itse en tuohon leikkiin lähde, jossa tärkeitä tietoja salataan asiakkailta (positiiviset esitetään yllä olevassa mainoksessa, negatiiviset sain tietää vasta puhelinkeskustelussa).

Mix oli pitkään. MTV80’s tärkeimpänä syynä. Sen irtisanoin kun hinta alkoi pompsahtaa uhkaavasti… sitä ei tässä uudessa ole. 

Mutta on sisäänrakennettu chromecast ja mahdollisuus ladata Androidtv:n sovellukset merkkasi enemmän.  

Joo, maksuttoman tsllennuspalvelun menetys harmittaa kyllä. Saa nähdä, onko tallenteiden aika silti sama. Tietoa tästä, telialaiset?

Jos ei vanhan sopimuksen hinnoilla/pituudella anna uusia laitteita, niin minä ainakin vaihdan 1.5v. Päästä elisa viihteeseen.

Käytän TV:hen liitettävää Xiaomi Mi TV Stickia, jossa juuri vastaavat ominaisuudet: Chromecast & Android-sovellukset. Riittää.

Telian nykyinen yleinen negatiivinen suhtautuminen asiakkaisiinsa harmittaa. Esimerkkeinä sekoilu HBO Maxin kanssa, Mix-kanavien hinnankorotus sekä tiedotus tästä uudesta boksista - pelkät positiiviset seikat, ei muita tietoja julki - tienaahan Telia siinä, mikäli jokainen uuden boxin hankkiva joutuu solmimaan uuden - tietysti kalliimman - sopimuksen, vaikka entistä olisi pitkäänkin jäljellä sekä uudet kalliimmat kanavapaketit ja tallennukset ja lisäksi Mix-pakettien poisto. Käytän Xiaomi Mi TV Stickia, jossa vastaavat ominaisuudet: chromecast & Android-sovellukset. Riittää. DNA:lta saa Teliaa vastaavan verkkotallennuksen, jossa ohjelmat säilyvät kaksi vuotta.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

@X3mdog  kirjoitti:

Joko mahdollistetaan ns. ”ajansiirto” toiminto, jolla boxin kautta katsottavan livetv lähetyksen voi paussata, ni voip käyttää dogin pisulla, ja jatkaa sit ohjelman katselua. Boxissa on varmaan USB portti, johon voisi liittää tikun tai kovon tätä varten.

Entä jos laittaa meneillään olevan lähetyksen tallennukseen, voiko välittömästi siirtyä katsomaan tätä ohjelmaa sen alusta, vai pitääkö odottaa tallennuksen päättymistä?


Meneillään olevan ohjelman pysäyttäminen ja kelaaminen on uudella DV8919-digiboksilla mahdollista samoin kuin Telia TV digiboksi -palvelussa. Kanavat, joilla toiminnallisuus on käytössä, löytyvät kanavakartoista. Kun käytössä on Tallennuspalvelu, parhaillaan meneillään olevan ohjelman voi laittaa tallentumaan, ja kun tallenteen avaa, pääsee ohjelmaa kelaamaan ja myös aloittamaan alusta. 

 

Tämä uusi digiboksi ei tue ulkoista kovalevyä. Tallennukset säilyvät verkossa, jolloin ne ovat katseltavissa kaikilla laitteilla, joihin kirjaudut samalla Telia TV -käyttäjätunnuksella. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

@ericrose  kirjoitti:

Ehdin jo innostua esittelystä, mutta puhelinkeskustelussa kävikin ilmi tosiasioita: esim. itselleni tärkeätä Mix-pakettia (uutiskanavat) ei enää olisi, tilaamiani urheilupaketteja ei nykyisessä muodossaan saatavina, nykyinen perussopimus tulisi irtisanoa ja solmia kaikki paketit uudelleen, luonnollisesti huomattavasti entistä kalliimpina...ei kiitos! Pitäydyn Arriksessa + Chromecastissa. Pitäkää Androidinne!

PS. Aivan muuta, mutta tärkeää: vain sivusilmällä asiakastiedotteesta huomasin, ettei ohjelmaoppaasta voi enää tallentaa verkkoon; itse opas on aivan ennallaan ja tallennusmerkinnät näyttävät tasan ikään kuin toimisivat - varsinaista Telian hämäystä jälleen. 


Mitkä urheilupaketit ovat sinulle tärkeitä? Urheilulajien esitysoikeuksissa on tapahtunut viime aikoina paljon muutoksia, ja nämä vaikuttavata myös kanavapaketteihin. Urheilukanavapakettien valikoima riippuu myös siitä, millaisia sisältöjä urheilusisältökumppanimme pistävät tarjolle. 

 

Mix-kanavapaketit eivät tosiaan ole katseltavissa tällä uudella digiboksilla. Olemme kuitenkin suunnittelemassa uudentyyppisiä kanavapaketteja, jolloin Mix-pakettien suosituimmat kanavat tulevat tarjolle. 

 

Kiitos myös palautteestasi Minun Telian ohjelmaopastallennuksen päättymisen viestintään liittyen. Pyrimme jatkossa viestimään aiemmin ja selkeämmin. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

@DigiHate  kirjoitti:


Huolestuneena @ericrose n puh-keskusteluun liittyneistä kommenteista...



 



Niin siis muuttuuko koko Telia-TV -sopimus riippuen siitä, minkä mallinen tuo digiboxi on?  Ja tätä ei sit jo heti tuossa esittelyssä kerrottaisi??



Missä erilaisten boxien TeliaTV-sisällöt hintatietoineen sit ovat?



 



Poistuuko TV-ohjelmien tallettamisen mahdollisuus DV8919.n myötä ihan kokonaan - vaiko että maksullisen talletuspalvelun ohjelma-ajastukset pitäisi ajastaa jonkun verkkosovelluksen kautta - eikai sentään - vai mitä ihmettä tuon @ericrosen PS-osuus mahtaa tarkoittaa...?



...ja jos noin on, miksi asiaa ei kerrota tuossa esittelyssä (ja syytä siihen)??  ...ja missä tuo mainittu Asiakastiedote mahtaa olla näkösällä??



 



 



Edit AaTanja: lisätty tägäykset.






Kuten @ericrose  jo kävi kommentoimassa, tässä tapauksessa puhe oli Minun Telian kautta löytyneestä ohjelmaoppaasta ja tallennustoiminnosta, joka on nyt suljettu. Tiedote löytyy täältä. Tallentamisen mahdollisuus ei siis poistu DV8919:n myötä, ja tallennuksia voi jatkossakin asettaa suoraan digiboksilta. Kun käytössä on Telia TV -käyttäjätunnus, tallennuksia voi halutessaan asettaa myös kun ei ole telkkarin ääressä: tämä onnistuu joko Telia TV sovelluksella tai Telia TV:n selainversiolla osoitteessa tv.telia.fi. 



 



Valtaosalla Telia TV -sopimus ei muutu uutta digiboksia hankkiessa, mutta siihen voi tulla muutoksia, jos esimerkiksi on tarpeen tehdä muutoksia kanavapaketteihin tai luoda uusi Telia TV käyttäjätunnus.



 



Telia TV -palvelun ja kanavapakettien hintoihin pääsee tutustumaan esimerkiksi tällä Telia TV:n sivulla



 



Edit ReOlivia: Lisätty tägäys

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

@Luuripulu  kirjoitti:

No vihdoin viimein. Tänään tuli uusi boksi ja kerrankin kaikki kunnossa. Haittana toki että piti tehdä uusi sopimus, aiemmin oli ilmainen tallennuspalvelu niin nyt sitten enää ei.  

Alkuvaikutelma hyvä. Ylen kanavat tuntuvat tulevan pcm:mä Dolby Digitalin sijaan, tämä menee tarkkailuun. Toivottavasti monikanavainen ääni toimii kun on tarve. Teeman äänitaso on kyllä huomattavan kova varsinkin aiempaan verrattuna. 


Mahtavaa kuulla, että olet saanut hyvän alkuvaikutelman digiboksista. Jaoin palautteesi kehitystiimille ja he tutkivat tuota Teeman äänitasoa. 🙂>

Kiitoksia vastauksesta! Urheiluun liittyen Telia itse myi minulle yhdistelmäpaketin Liigapassi + C More Sport + V Sport, johon olen tyytyväinen. Tätä ei siis puhelinkeskustelun mukaan olisi enää saatavilla. Olen myös ymmärtänyt, että uusi boksi vaatii uutta sopimusta, ja että muutoinkin hintataso nousisi kautta linjan, mikäli siihen aikoisi siirtyä. Ette myöskään vastannut tallennuspalveluun ilmeisesti tuleviin muutoksiin. Haluaisin siis selvät tiedot: mitkä kanavapaketit uudella boksilla + hinnat; uusi sopimus vaaditaan: sen hinta; Olemme kuitenkin suunnittelemassa uudentyyppisiä kanavapaketteja, jolloin Mix-pakettien suosituimmat kanavat tulevat tarjolle; tiedot paketeista + hinnat. Miksi Telia salailee? Xiaomi Mi TV Stick ajaa tasan uuden boksin asian.

Ylen kanavat näyttävät muutenkin lähettävän PCM-ääntä Dolby Digitalin sijasta. Koska laite on uusi en ole vielä päässyt kokeilemaan toimiiko surround-ääni. 

se toimii siis mm. Netflixissä, mutta kuinka Ylellä? Elämme jännittäviä aikoja!

 

mikä on muuten tallenteiden säilymisaika nykyisin?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

@ericrose  kirjoitti:

Uuden digiboksin alkumainosten jälkeen Telia on ollut oudon vaiti. Ilmeisesti haittapuolista on todella vaikeata kertoa: jo aiemmin mainitsemani uusi sopimus uudelle boksille (hinta?) - omani Arriksen kanssa on vielä pitkään voimassa; ei vanhoja kanavapaketteja: (Mix, urheilupaketit); ja nyt näköjään ei edes entisen kaltaista tallennuspalvelua. Hinnoittelu ja muut vastaavat ominaisuudet välittömästi esiin, jotta selviää, miten Telia aikoo asiakkaitaan rahastaa. Itse en tuohon leikkiin lähde, jossa tärkeitä tietoja salataan asiakkailta (positiiviset esitetään yllä olevassa mainoksessa, negatiiviset sain tietää vasta puhelinkeskustelussa).


Valtaosalla asiakkaista tallennuspalvelun käyttö jatkuu uudella digiboksilla kuten ennenkin. Poikkeuksena ovat tilanteet, joissa käytössä on ollut kovalevy, tai jos tarvitaan uusi Telia TV -käyttäjätunnus. Kovalevyä ei voi käyttää uuden boksin kanssa, joten se jää uuteen boksiin vaihtaessa pois. Jos uutta digiboksia käyttää samalla Telia TV -käyttäjätunnuksella kuin aiempaakin boksia, omat tallenteet löytyvät uudeltakin digiboksilta. Uudella käyttäjätunnuksella vanhoja tallennuksia ei voi katsella, sillä tallenteet ovat käyttäjätunnuskohtaisia. 

 

Telia TV:n hintoja ja ominaisuuksia pääsee tosiaan tutkimaan tällä sivulla Telia.fi:ssä. Ja tässä ketjussa saa tottakai kysyä jos jokin askarruttaa.  🙂>

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

@Luuripulu  kirjoitti:

Mix oli pitkään. MTV80’s tärkeimpänä syynä. Sen irtisanoin kun hinta alkoi pompsahtaa uhkaavasti… sitä ei tässä uudessa ole. 

Mutta on sisäänrakennettu chromecast ja mahdollisuus ladata Androidtv:n sovellukset merkkasi enemmän.  

Joo, maksuttoman tsllennuspalvelun menetys harmittaa kyllä. Saa nähdä, onko tallenteiden aika silti sama. Tietoa tästä, telialaiset?


Kun käytössä on Telia TV käyttäjätunnus, tallennukset ovat tallessa verkossa, ja katseltavissa kaikilla laitteilla yhtä pitkään kuin ennenkin, eli 90 päivää. Digiboksin vaihtaminen ei siis vaikuta säilytysaikaan. Tallenteiden määrää ei myöskään ole rajattu esimerkiksi niin, että niitä voisi olla yhteensä vain tietyn tuntimäärän verran. Tallenteita voi siis asettaa niin paljon kuin haluaa. 🙂>

Jos käytössäsi on ollut kovalevytallennus, sitä ei uudessa digiboksissa ole tarjolla. 

Lisäyksenä edelliseen: uuden boksin yhteydessä ei ilmeisesti enää ole saatavilla Viasatin urheilutarjontaa erillisenä (paitsi golf?!), vaan on pakko tilata V Premium elokuvineen ynnä muineen, vaikkei niistä vähääkään välittäisi. No, rahastusta tämäkin.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

Useat keskustelussa mainitut muutokset, kanavapakettierot ja niiden saatavuus, sopimusyhdistelmien hinnat jne. eivät ole uudesta digiboksista johtuvia muutoksia, vaan Telia TV digiboksi (aIPTV) -palvelun ja Telia TV digiboksi laajakaistalla (IPTV) -palvelun välisestä erosta. aIPTV on siis ns. ”access independent” tv-palvelu, joka toimii millä tahansa nettiliittymällä, ja IPTV on vain tietyillä Telian nettiliittymällä toimiva palvelu. Uusi DV8919 on tarjolla vain Telia TV digiboksi (aIPTV) -palveluun. Telia TV digiboksi laajakaistalla (IPTV) -palvelun voi halutessaan vaihtaa Telia TV digiboksi (aIPTV)-palveluun, mutta aivan samoja sisältöjä ei ole tarjolla.



 



Uutta DV8919-boksia ei tule tarjolle Telia TV digiboksi laajakaistalla (IPTV) -palveluun. Samalla kun boksi lanseerattiin, IPTV-palvelu poistui meiltä myynnistä. Asiakkaat joilla IPTV-palvelu on jo tilattuna, saavat pitää palvelunsa, tilata sinne tarjolla olevia kanavapaketteja ja tehdä niihin muutoksia vielä jatkossakin, sekä riippuen kiinteästä laajakaistatekniikasta, vielä jonkin aikaa voi halutessaan solmia uusia 24kk mittaisia tarjousjaksoja. Kokonaan uusia IPTV palveluita ei enää ole saatavilla.



 



Telia TV digiboksin (aIPTV) ja Telia TV digiboksi laajakaistalla (IPTV) -palvelun ja sopimusyhdistelmien kokonaishinta kullakin asiakkaalla riippuu siitä, millaiset palveluiden saatavuudet ovat olleet tilaushetkellä tai tilausta myöhemmin päivitettäessä. Jos tilauksesta on ehtinyt kulua jo tovi, palvelut ja niiden hinnat ovat voineet muuttua esimerkiksi kanavapakettien saatavuuden tai kanavapakettien hintamuutosten vuoksi.



 



Kuten mainitsin, MIX-kanavapaketti ei tule tarjolle Telia TV Digiboksi (aIPTV) -palveluun, mutta lanseeraamme hieman myöhemmin uuden kanavapaketin joka sisältää suosittuja kanavia myös MIX valikoimasta. Joitakin MIX-paketissa olevia kanavia emme pysty tarjoamaan tulevaisuudessakaan Telia TV digiboksilla (aIPTV)-palveluun.



 



Eri saatavilla olevat kanavapaketit tekniikoittain voi tarkistaa kanavakartoista. Jos asiaa haluaa katsoa siten että kanavapakettivalikoima heikentyy, niin pitää paikkansa että kokonaan uusille boksiasiakkaille ei ole tarjolla yhtä monta eri kanavapakettia. Toisaalta uusi boksimme mahdollistaa paljon laajemman joukon sisältöjä, kun digiboksille voi ladata haluamansa suoratoistosovellukset.



 



Mitä tulee eroihin V sport kanavapaketeissa, se ei liity tähän uuteen digiboksiin. V sport kanavapakettien tilaaminen on päättynyt kaikille digibokseille sekä kaapelikortille. Ne asiakkaat joilla V sport on jo aiemmin tilattuna, saavat kanavapaketin vielä pitää. Tähän keskusteluun liittyy myös V sport lajipakettien lähetysoikeuden päättyminen. Esimerkiksi V sport jääkiekko ja V sport jalkapallon lähetysoikeudet päättyvät 1.3. ja olemme näiden kanavapakettien asiakkaita informoineet muutoksesta henkilökohtaisesti. Kaikki V sport liitännäiset muutokset liittyvät NENT Groupin tuotemuutoksiin joihin me jakelijana luonnollisesti reagoimme.

Voi hyvää päivää! Eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että 4302-purkille on turha odottaa Yle Areenaa, kun markkinoivat jo uutta boxia.  Tavoitteena haalia loputkin hilut pois asiakkaiden taskuista. Jonkin ajan kuluttua tiedotetaan, että "W4302 ei ole enää tuen piirissä, mutta kyllä sillä voi vielä A-studiota katsoa"! Kyllä, olen sanonut näin jo aiemmin, mutta sanon uudestaan: Ollaan pian pitäkää tunkkinne-tilanteessa.

Jaahas. Kokeilin pysäytyskuvaa. Toimi, kuva pysähtyi. Mutta kun painoi taas käyntiin niin sehän jatkoi suoraan reaaliajasta, ei pystynyt mitenkään näkemään sitä pysähdyksen aikana ollutta. 

Tällainen bugi nyt sitten löydetty.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +8

uudessa ei siis kovalevytallennusta=ei voi tallentaa maksukanavia?eihän sitä kovalevyä tarviikkaan muuhun kuin maksukanatallennukseen,eli miksi ette suoraan sano että uudella boxilla ei voi tallentaa kuin ilmaiskanavia.siihen tyssää mulla boxin vaihto ja varmaan monella muullakin.jos mix paketti häviää ja teette uudelle boxille uusia paketteja niin niihin tuskin saa enää esim max kanavaa jonka kohdalla on lukenut 2-3 vuotta "poistuu valikoimasta"ja jos erehtyy poistamaan kanava valikoimasta sitä ei saa enää takaisin..tämmöiset asiat ovat monelle tärkeitä ettei tarvitse maksaa 2-3 kanavapaketista erikseen,kuuluttaisin rehellistä ja kattavaa infoa uuden boxin kehujen viereen myös miinukset,jos ei tule mieleen boxia vaihtaessa tommoset niin saattaa närppiä aika perrr...leesti

tuossa infossa sanottiin vaan että ohjelmia voi tallentaa pilveen kuten ennenkin mutta koskeeko tämä kaikkia paketin kanavia vai vain ilmaiskanavia?vähän tarkkuutta näihin lanseerauksiin..

Hei

Minä vaihdoin pari viikkoa sitten Elisan viihdepaketin Telia TV digiboxiin ja petyin pahasti koska boxissa ei olekaan Netflix sovellusta vaikka telian myyntiesitteessä näin luvataan, Elisalla tämä sovellus oli ?

Minusta tämä oli myyntilupauksen pettämistä.

 

 

 

 

Vastaa