Skip to main content

26.9. häiriötilanne - tilannetietoja


Forum|alt.badge.img+8

Havaitsimme telia.fi-verkkosivuston toiminnassa ja Minun Telia-portaalin toiminnassa häiriöitä hieman ennen klo 13. Palveluihin kirjautuminen ei välttämättä onnistu tai sivusto ei näytä sisältöä. 

 

Järjestelmähäiriön vuoksi myös asiakaspalvelumme kyky tehdä muutoksia palveluihin on osittain estynyt. 

Korjaus on korkealla prioriteetilla käynnissä. 

 

 

Edit 27.9. klo 9.40:

Tällä hetkellä vielä häiriötä voi ilmetä Prepaidin lataamisessa, mobiilivarmenteen käytössä sekä Minun Teliassa. Jälkimmäisessä selaimen välimuistin ja evästeiden tyhjentämisestä voi olla hyötyä.

Löydät häiriötiedotteen sivuiltamme.

24 kommenttia

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Forum|alt.badge.img+8
  • Aloittaja
  • Moderaattori
  • 1699 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hyvä huomio ja tärkeä lisätieto. Tosiaan myös mobiilivarmenteen toiminnassa on samaan aikaan alkanut vika, joka linkittyy tähän yleiseen häiriöön. 


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6532 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

Väliin ei tännekään päässy kirjautumaan. 


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3035 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.😮>

 

 

 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

@Purnipsi  kirjoitti:

Väliin ei tännekään päässy kirjautumaan. 


Huomasimme myös saman, mutta nyt onneksi tuo tilanne taitaa olla ohi, ja Yhteisö toimii jälleen.

 


@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.

 Mobiilivarmenteen osalta tilanne on yhä myös epävakaa, mutta oikein hyvä jos on toiminut!


Forum|alt.badge.img+8
  • Aloittaja
  • Moderaattori
  • 1699 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

Häiriön on havaittu vaikuttavan myös Prepaid lataus -sovelluksen toimintaan. 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.😮>

 

 

 


Eipä tuo vieläkään toimi ihan ?

 

Ei pääse omavero, omakanta, omahoito ja Kelan -sivuille ainakaan mobiilivarmenteella 😕> 


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3035 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

@kiisseli67  kirjoitti:

@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.😮>

 

 

 


Eipä tuo vieläkään toimi ihan ?

 

Ei pääse omavero, omakanta, omahoito ja Kelan -sivuille ainakaan mobiilivarmenteella 😕> 


Huomasin saman juuri. Käytän sen aikaa oman pankin tunnistautumista (OP Mobiiliavain) 👍>


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

Minun Telia -sovelluksessa tulee tälläinen ilmoitus kun yrittää kirjautua sisään ?

 


  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

Yritän vaihtaa mobiilivarmenteen vanhasta Apple Watchista uuteen AW Ultraan, ei onnistu. Liittyykö myös vikatilanteeseen?


Se_Jesse
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 101 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

@kiisseli67  kirjoitti:

Minun Telia -sovelluksessa tulee tälläinen ilmoitus kun yrittää kirjautua sisään ?


Kiitokset nostosta! Valitettavasti käynnissä oleva häiriö vaikuttaa myös Minun Telia -sovellukseen ja sen käyttöön.


Se_Jesse
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 101 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

@Kiran51  kirjoitti:

Yritän vaihtaa mobiilivarmenteen vanhasta Apple Watchista uuteen AW Ultraan, ei onnistu. Liittyykö myös vikatilanteeseen?


Valitettavasti käynnissä oleva häiriö vaikuttaa myös tähän, eli tällä hetkellä tuota ei ole mahdollista tehdä vaan täytyy odottaa siihen saakka, että ongelmatilanne on saatu ratkaistua.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

@Sekunti  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Juu ja mobiilivarmenne ei toimi myöskään 🙄>


Hetki sitten toimi normaalisti mobiilivarmenne eri sivustoilla. Telian kotisivut kaatuneena vieläkin.😮>

 

 

 


Eipä tuo vieläkään toimi ihan ?

 

Ei pääse omavero, omakanta, omahoito ja Kelan -sivuille ainakaan mobiilivarmenteella 😕> 


Huomasin saman juuri. Käytän sen aikaa oman pankin tunnistautumista (OP Mobiiliavain) 👍>


Nyt toimii jälleen mobiilivarmenne 👍>


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

21:57 näyttää verkkosivujen toimivan taas


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

Ei ihan vaan toi puhelinliittymät välilehti toimi täysin.


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

Chat ei myöskään ilmeisesti pelaa omilla sivuilla. Tulee vain palaute -nappi näkyviin.


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2022

Ilmankos herjaa että ei ole prepaid numero vaikka samaa numeroo ladannut, vajaan vuoden ilman ongelmia. Ei auta kuin odotella, että korjaantuu tässä joku päivä:D


  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2022

Telian appi avautui mobiilivarmenteella. En kuitenkaan edelleenkään pysty siirtämään mobiilivarmennetta uuteen puhelimeen. Saan vain virheilmoituksen ”Internal server error …”. Vikatila siis ilmeisesti jatkuu…


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2022

Tilanne alkaa olla voiton puolella, mutta häiriötä voi vielä ilmetä Prepaidin lataamisessa, mobiilivarmenteen käytössä sekä Minun Teliassa. Jälkimmäisessä selaimen välimuistin ja evästeiden tyhjentämisestä voi olla hyötyä.

 

Löydät häiriötiedotteen sivuiltamme.


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2022

@Kiran51  kirjoitti:

Telian appi avautui mobiilivarmenteella. En kuitenkaan edelleenkään pysty siirtämään mobiilivarmennetta uuteen puhelimeen. Saan vain virheilmoituksen ”Internal server error …”. Vikatila siis ilmeisesti jatkuu…


Jos siirto ei edelleenkään toimi, niin ole yhteydessä meidän asiakaspalveluumme esimerkiksi chatin kautta, jossa voidaan olla tutkia tuo tilanne tarkemmin.


Yaria
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Irkkaaja
  • 787 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022

Huomasin vähän viiveellä, että häiriön jälkeen mobiilivarmenteesta katosi häirinnänestokoodi.

Haluan tuon pitää suojana. Senhän saa päälle lähettämällä tekstiviestin numeroon 15011 ja viestinä ESTO jonka perään kirjaimella alkava omavalintainen koodi. 


HeikkiSul
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Ex-telialainen
  • 270 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022

@Yaria  kirjoitti:

Huomasin vähän viiveellä, että häiriön jälkeen mobiilivarmenteesta katosi häirinnänestokoodi.

Haluan tuon pitää suojana. Senhän saa päälle lähettämällä tekstiviestin numeroon 15011 ja viestinä ESTO jonka perään kirjaimella alkava omavalintainen koodi. 


Häirinnänestokoodi näyttäisi toimivan testien mukaan normaalisti, eli tarvitsisimme tuosta häiriöilmoitusta, jotta pääsemme taklaamaan asiaa paremmin! 


Yaria
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Irkkaaja
  • 787 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022

@HeikkiSul  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:

Huomasin vähän viiveellä, että häiriön jälkeen mobiilivarmenteesta katosi häirinnänestokoodi.

Haluan tuon pitää suojana. Senhän saa päälle lähettämällä tekstiviestin numeroon 15011 ja viestinä ESTO jonka perään kirjaimella alkava omavalintainen koodi. 


Häirinnänestokoodi näyttäisi toimivan testien mukaan normaalisti, eli tarvitsisimme tuosta häiriöilmoitusta, jotta pääsemme taklaamaan asiaa paremmin! 


Viestin lukutaito! 😉> Kerroin tuossa, että se häirinnänestokoodi katosi, mutta sain sen takaisin päälle tuolla tekstiviestillä (ehkä en tarpeeksi selvästi).

Toimii nyt normaalisti. 👍>

 

Tämä oli vain tiedoksi muille miten sen saa päälle jos on ollut vastaavaa. 🙂>


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6532 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2022

Mulla häiriön aikana ei kysynyt koodia ollekaan, vaan tunnistuspyyntö meni läpi puhelimeen asti. Kuitenkin se sitten epäonnistui. Hassu homma kokonaisuudessaan. Nyt toki toimii, aika korjasi ongelman. 


Vastaa