Kaksi kuukautta sitten ostin puhelimen ja halusin sen käyttökuntoon siten, että käyttämäni sovellukset kuitenkin asentelen itse myöhemmin. Vieläkin harmittaa myymälässä olleen tukihenkilön (siis tämä, joka maksusta asentaa esim. netin yms) suhtautuminen, hän kun osoitti kaikin tavoin, miten osaamaton olen. Ja koska harmittaa, niin lopulta päätin kirjoittaa tänne. Jospa johonkin myymäläänne palkattaisiin meitä vanhuksia sietävä henkilö ja häntä mainostettaisiin, niin me ehkä jatkossakin uskallettais mennä Telian myymälään 🙂>
Ja onhan mahdollista, että ei muidenkaan ketjujen myymälöissä ole sen ystävällisempää palvelua, ei ole kokemusta nyt niistä.
(Myyjät olivat ystävällisiä, heitä en moiti)
Ei ole aikaisemmin ollut Samsungia, ja kun kysyin, miten jokin toiminto, esim. ruutukuvan tallentaminen toimii, en saa toimimaan samalla periaatteella kuin edellisessä puhelimessa. Hän tokaisi useammankin kerran "teet sen väärin". Ja niin teinkin, mutta voisi valita toisenlaisen tavan sanoa tämä. Ja kun kysyin, mitä tähän keskimmäisen hintaluokan asennuspakettiin kuuluu ja myönsin, että en ymmärrä niitä kaikkia termejä ja yritin saada esimerkkejä, hän vain totesi, että ei niitä voi alkaa luetella. Äänensävy ja huokaukset kertoivat, että olen tyhmä ja rasittava. Myönnän, en ymmärrä , en osaa termejä, olen hidas uuden puhelimen kanssa. Mutta meitä vanhempia osaamattomia kun on ihan varmasti muitakin, niin kun puoliso vaihtaa puhelimensa kohtapuoliin, niin yritetään ensin tutuilta selvittää, onko pääkaupunkiseudulla olemassa jokin myymälä, missä palvellaan hyväntuulisesti tai ainakin asiallisesti myös niitä, jotka vaativat hiukan enemmän aikaa ja jotka tarvitsevat rauhallisemmin annettuja vastauksia. Vai pitääkö mennä Vääksyyn, sieltä on ystävä useammankin kerran saanut hyvää palvelua ...
Vielä ehdotus: Asennuspaketteja kun on kolmen hintaisia, niin voisi auttaa, jos asiakas tietäisi, paljonko aikaa suunnilleen tämä asentaja voi käyttää niistä mihinkin. Silloin tietäisi, että kun häneltä asentamiseen meni 10 minuuttia, niin onko vielä mahdollista kysyä jotain muuta, esim. juuri puhelinmerkin vaihtuessa joitain uusia ominaisuuksia. Nyt ne jäi kysymättä.
edit Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi