Skip to main content

Tässä vähän asiakaspalautetta "uudelleen alkaneesta" asiakkuudesta. Eli viime aikoina palvelut on siirtynyt teille, sisältäen nettiyhteyden, puhelinliittymän ja KTV-palvelut. Tarkoitus oli myös ottaa tuo Smart-reititin käyttöön, mutta siinä kohtaa meni pieleen. Tiivistettynä Applen laitteet putoili wifistä hetken käyttämättömyyden jälkeen, ainoa korjausmahdollisuus oli vaihtaa kanavaa(ei toiminut) tai käyttää 2,4Ghz -verkkoa ennen kuin päivitys joka mahdollisesti korjaa ongelman tulee laitteelle. Alla hieman huomioita asioiden hoitamisesta.

Tämä on puhtaasti kehitysidea, mutta laittakaa systeemit siihen kuntoon että voitte etänä tarvittaessa ajaa laitteisiinne päivityksiä "manuaalisesti" tai laittakaa ne mahdollisiksi ladata itse. On järjetöntä, että jos on tiedossa että päivityksessä on mahdollisesti asiakkaan ongelman korjaava muutos niin vaihtoehtona on vain odottaa. Tässä asiassa elisa on edellä, asiakaspalvelun kautta saa heidän laitteisiin päivityksiä veivattua.

Ongelmat:

1. Kommunikaatio ei oikein toimi. Minulle oli luvattu viesti milloin VIIMEISTÄÄN reititin olisi päivittynyt, ei tullut. Tämän jälkeen päätin siis luopua ko. boksista koska en jää kiristelemään hermojani ongelmien takia jotka mahdollisesti "korjaantuu joskus". Puhelimessa luvattiin sähköpostilla palautusohjeet tuota reititintä varten, ei tullut. Toivottavasti löysin oikean osoitteen itse, sillä kiikutan tuon laitteen viikonlopun aikana postiin.

Kyselin myös chatista miksi viestikeskuksessa ei näy viimeisimmät tilaukset ja niiden vahvitukset, aikaisemman asiakkuuden aikana tuli kyllä s-postiin ja viestikeskukseen näkyviin. Luvattiin selvittää kuuluuko tilausvahvistusten ym. tulla vain sähköpostiin vai pitäisikö näkyä myös viestikeskuksessa, arvatenkin ei ole kuulunut mitään. Yhteystiedot on kyllä oikein, kun teiltä tulee muita sähköposteja ja viestejä. Omilla sivuilla myös tiedot oikein.

3 luvattua viestiä, 3 hutia. Ja roskapostitkin tutkittu, ei sielläkään teiltä mitään. Epäonnistumisprosentti on siis 100.

2. Laskutus. Tuon reitittimen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa on tietoina toimitusmaksut 0. Laskuun oli kuitenkin ilmestynyt 9€ toimitusmaksu. Tämä hoidettiin niin, että sain vähentää tuon 9€ laskun loppusummasta. Eli homma OK, jos tosiaan toimii noin.

Laitetaan pari hyvää puoltakin tasapainoksi:

1. Asiakaspalvelu vastaa yllättävän nopeasti ja ensimmäisellä vastaajalla on jopa mahdollisuus hoitaa asioita, toisin kuin elisalla jossa ensimmäinen vastaaja on pääasiassa vain lyhentämässä keskimääräistä vastausaikaa ja ohjaamassa uuteen jonoon. Asiakaspalvelijat on myös yllättävän asiallisia, asioita ei ole hoidettu yhtään "sun oma vika" -mentaliteetillä vaan on kuunneltu ja ymmärretty.

2. Hienoa, että KTV-kortin voi linkittää useampaan laitteeseen. Hienoa myös se, että MIX-paketit on oikeita MIX-paketteja, eli saa itse valita kaikki kanavat ilman turhia pakkokanavia.

Kiitokset palautteista! Niitä otetaan aina mielellään vastaan. Reitittimen päivityksistä oletkin käynyt keskustelua täällä ja kollega taisi sinulle sinne juuri vastaillakin tästä aiheesta, joten tässä kohtaa en lähde enempää siihen kommentoimaan.

Viestikeskuksesta puuttuvista vahvistuksista on todennäköisesti laitettu selvityspyyntö eteenpäin. Asiakastietojaha emme täällä näe mutta aihe kuulostaa sellaiselta että se on laitettu taustatiimille selvitykseen. Toivottavasti vastausta ei luvattu sinulle heti, tämän tyyppisissä asioissa se saattaa hetken kestää. Ongelmaa ei varmaankaan ole unohdettu vaan odottelevat vain tarkempaa vastausta.

Mitä tulee reitittimen palautusohjeiden lähettämiseen niin jos sinulla on käytössä gmailin tai hotmailin sähköpostiosoite, on meiltä niihin päin lähetetyissä viesteissä ollut aika ajoin ongelmia. Kerroit että roskaposti on jo katsottu, sitä olisinkin neuvonut kurkkaamaan. Jos haluat varmistaa että löytämäsi osoite on oikea, tule juttelemaan kanssamme telia.fi -sivujen kautta chattiin. Sitä kautta saat varmasti oikean tiedon.

Mukava kuulla että positiivisiakin juttuja löytyi. Hyvä että toimitusmaksu hyvitettiin ja että palvelu on muuten ollut laadukasta. Näin sen pitääkin olla, myös ongelmatilanteissa.



@Merja_J@  kirjoitti:

Kiitokset palautteista! Niitä otetaan aina mielellään vastaan. Reitittimen päivityksistä oletkin käynyt keskustelua täällä ja kollega taisi sinulle sinne juuri vastaillakin tästä aiheesta, joten tässä kohtaa en lähde enempää siihen kommentoimaan.

Viestikeskuksesta puuttuvista vahvistuksista on todennäköisesti laitettu selvityspyyntö eteenpäin. Asiakastietojaha emme täällä näe mutta aihe kuulostaa sellaiselta että se on laitettu taustatiimille selvitykseen. Toivottavasti vastausta ei luvattu sinulle heti, tämän tyyppisissä asioissa se saattaa hetken kestää. Ongelmaa ei varmaankaan ole unohdettu vaan odottelevat vain tarkempaa vastausta.

Mitä tulee reitittimen palautusohjeiden lähettämiseen niin jos sinulla on käytössä gmailin tai hotmailin sähköpostiosoite, on meiltä niihin päin lähetetyissä viesteissä ollut aika ajoin ongelmia. Kerroit että roskaposti on jo katsottu, sitä olisinkin neuvonut kurkkaamaan. Jos haluat varmistaa että löytämäsi osoite on oikea, tule juttelemaan kanssamme telia.fi -sivujen kautta chattiin. Sitä kautta saat varmasti oikean tiedon.

Mukava kuulla että positiivisiakin juttuja löytyi. Hyvä että toimitusmaksu hyvitettiin ja että palvelu on muuten ollut laadukasta. Näin sen pitääkin olla, myös ongelmatilanteissa.


Joo, tuo reititinasia on nyt näköjään uudelleen pöydällä. Katsotaan miten päättyy :D

 

Viestikeskusasialle ei annettu aikamääreitä, mutta oletus on että jos asiassa voi kestää kauan siitä mainitaan. Menköön tuo asia nyt sitten unohduksen piikkiin.

 

Käytössäni tosiaan on Outlook/Hotmail -posti. Lähinnä ihmetyttää kuinka muut viestit teiltä tulee läpi, mutta juuri se mitä odotti ei sitten saapunutkaan. No kuitenkin, tilanne on taas auki eli jätetään osoitteen selvittely siihen asti kunnes asia on hoidettu :)

 

 


Reititinhomma on nyt kunnossa. Päivitys saatiin laitteelle mutkien kautta ja nyt homma pelittää OK :smileyvery-happy:

 

Laskutus onkin nyt mysteeri. Maksoin laskun erotuksen, mutta nyt Omilla Sivuilla näkyy avoimena summana 9€, eli se toimitusmaksu mikä piti hyvittää. Kuuluuko mennä noin, vai kuuluisiko laskun näkyä maksettuna jos hyvitys on onnistunut?


Hyvä homma että päivitysasia on nyt kunnossa!! :) 

Hyvityksen näkymisessä voi tulla viive, eli ihan samantein ei välttämättä tosiaan näy. Mites pitkään siitä on kun tuo tehtiin? 

Toki tämä kannattaa tarkistaa vielä esim. Chatilla että varmuudella menee sitten oikein. :) 


Hyvitys luvattiin viime torstaina kun olin puhelimitse yhteydessä ja maksoin silloin samana päivänä tuon erotuksen. Maksu tuli tosiaan näkyviin vasta tänään, eli viive kuulostaa mahdolliselta. Milloin tuosta nyt kannattaa sitten alkaa kyselemään jos ei tule näkyviin?


Jos se vielä perjantaina näkyy sivustolla niin sitten voit olla Chatin kautta yhteydessä. Saat ainakin mielenrauhan että se on hoidettu.


Okei, asia selvä, odotellaan perjantaihin. Tietenkin toive tässä kohtaa nyt jo olisi, että hoituisi niinkuin on sovittu ilman mitään uusia yhteydenottoja asian tiimoilta :smileyfrustrated:


Päivitellään:

Laskuasia - Hyvitykset tosiaan ilmestyi luvatusti ja lasku kuittaantui maksetuksi ennen eräpäivää. Homma meni OK.

 

Viestikeskus - Viestikeskukseen on ilmestynyt nyt ainakin puhelinliittymän osalta toimitusvahvituskset ynnämuut ja hassusti myös vuoden alkupuolella siirretyn kakkosliittymän irtisanomisvahvistus päivättynä toukokuulle. Luvattua viestiä en aiheesta missään vaiheessa ole saanut, eli vieläkin on epäselvää mitä kaikkea sinne kuuluisi ilmestyä ja millä logiikalla?

 

Uutta:

1. Päivitin muutama päivä sitten nettiyhteyden nopeutta joka meni muuten OK, mutta yhtäkkiä puhelimeen paukkui viestejä: 1. "Vikailmoituspalvelu on irtisanottu" 2. "Palauta Telia Viihde laitteet ja/tai Smart reititin osoitteeseen..."

 

Jätin aiheesta palvelupyynnön ja asiasta soitettiinkin. Lopputulos on, että teiltä lähtee uusi reititin postiin, jonka voi jättää noutamatta ja käyttää vanhaa tai vaihtoehtoisesti hakea se ja palauttaa vanha. Sovittiin, että käytän vanhaa ja jätän uuden noutamatta. MUTTA heräsin miettimään, että voiko siitä nyt tulla jotain ongelmia tulevaisuudessa? Eli eikai sinne teidän systeemeihin nyt tule ne uuden laitteen tiedot tuon vanhan tilalle ja vanhaa jotenkin "poisteta käytöstä" tms, että tulevat päivitykset rullaa normaalisti?

 

 

 


Moi ! Viestikeskukseen tulee liittymien, tuotteiden ja palveluiden tilausvahvistukset ja muut sopimukseen kuuluvat materiaalit, kuten toimitusehdot, mahdolliset hinnastot ja etäkaupan perumislomake. Pois lukien laitetilaukset, joista tilausvahvistus toimitetaan sähköisesti vain sähköpostiin.

Päivitysten suhteen ei ole merkitystä otatko uuden reitittimen käyttöösi vai et. Ne saadaan kyllä ajettua, vaikka jättäisit uuden noutamatta :)

Hyvä kuulla, että laskuasia on nyt ok!


Moi, eli siellä tulisi näkyä myös nettiyhteyden tilausvahvistukset? Esim. nyt kun päivitin nopeutta niin tilausvahvistus tuli vain sähköpostiin, viestikeskuksessa ei myöskään näy alkuperäistä yhteyden tilausvahvistusta. Eikä sen puoleen myöskään mitään kaapeliTV:n korttitilauksesta tai kanavapaketista.

 

Tällä hetkellä vain matkapuhelinliittymäasiat näkyy, niistäkin tuli tilausvahvistukset alunperin vain sähköpostiin, tätä selviteltiin ja kuten mainitsin niin asiasta ei luvattua tietoa tullut, mutta nyt kuitenkin uusimmatkin tilausvahvistukset näkyy eli jotain tapahtui, mutta tosiaan vain puhelinliittymien osalta.

 

Lisäys: Kiitos tiedosta reitittimen suhteen, jätän siis hakematta ja toivon ettei ongelmia tule.


: Pistin tästä vielä kyselyä eteenpäin. Palataan asiaan, kun saan lisätietoja :)


Vastaa