Skip to main content

Vanha puhelimeni tippui eilen mereen, joten ostin uuden Samsung a50 puhelimen tänään aikasin aamulla Telian verkkokaupasta koska ei omista varapuhelinta. Tilasin sen niin, että voisin noutaa sen Sellon myymälästä Espoosta ennen työpäivän alkua (En pysty käyännössä työskentelemään ilman toimivaa puhelinta).

 

Puhelin vaikutti aluksi toimivan niinkuin pitääkin. En kuitenkaan lopulta päässyt käyttämään sitä ennen kuin se oli etsinyt uusimmat päivitykset mihin se sitten jumittuikin. Kokeilin vaikka mitä, mutta puhelin jumitti aina samaan kohtaan ja lopulta iltapäivällä menin samaan liikkeen näyttämään puhelinta.

 

Myyjä kokeili saada puhelimen toimimaan, mutta ei onnistunut. Minulla oli kuitti mukana, mutta ei alkuperäistä laatikkoa. Myyjä sanoi, että puhelin pitää lähettää Helsinkiin huoltoon ja korjata siellä ja jos haluan että puhelin vaihdetaan uuteen niin pitää hakea alkuperäinen laatikko ja lähettää puhelin sinne Helsingin huoltoliikkeeseen.

 

Sanoin, että tarvitsen puhelinta oikeastaan heti, että sen takia sen aamulla ostinkin, niin myyjä vastasi, että nopein tapa saada toimiva puhelin on ajaa puhelin itse huoltoon. Hän sanoi, että myymälä on auki klo 18 asti, mutta henkilö ketä huoltaa puhelimia on vain klo 16 asti paikalla, johon en tietenkään enään tänään kerennyt. Muuta ei ollut tehtävissä ja myyjä pahoitteli Samsungin puolesta tätä asiaa.

 

Minulla meni siis koko työpäivä hukkaan, kun en saanut puhelinta käyttöön, jouduin ajelemaan takaisin myymälään ja sitten pitäisi saada vietyä puhelin Helsinkiin huoltoon, jotta voisin saada sen (ehkä) huomenna tai muutaman päivän sisällä huoltoliikkeestä takaisin. 

 

Se ei ole teidän vika, että puhelin ei toiminut, mutta olisin kyllä halunnut edes mahdollisuuden vaihtaa puhelimen uuteen myymälässänne, kun siellä kuitenkin oli samoja malleja varastossa. Eikä niin että joudun nyt huomenna ajamaan Helsinkiin ja viemään puhelimen vaihtoon tai vaihtoehtoisesti odottamaan muutanan päivän, että te olisitte postittaneet sen huolto liikkeeseen.

 

Huono maku jäi tästä päivästä

Hei @Jereokokko ja tervetuloa tänne Yhteisöön! 



 



Ymmärrän hyvin harmituksesi tämän suhteen, nämä ovat todella ikäviä tilanteita meillekin. :smileyindifferent:



 



Syy miksi laite lähetetään tässäkin tilanteessa huoltoon, on se että myymälässä ei välttämättä ole riittävää asiantuntemusta todeta mistä laitteessa oleva vika johtuu. Tämän vuoksi meidän on toimitettava puhelin laitevalmistajan valtuuttamaan huoltoon, josta tilanne vielä tarkistetaan laitevalmistajan ohjeistuksilla. Ja siellä myös tehdään päätös siitä vaihdetaanko laite toiseen, vai tehdäänkö siihen huolto.



 



Tämä oli arvokas palaute meille, ja pohdimme parhaillaan myös muita tapoja millä pystyisimme tällaisissa tilanteissa toimimaan jotta näiltä harmituksilta vältyttäisiin! Suuret pahoittelut myös vielä näin tätä kautta ylimääräisestä vaivasta, välitin tämän palautteesi myös täällä meidän päässä eteenpäin näitä huoltoprosesseja käsittelevälle taholle.



 



 



 


Hei,



 



Kävin tänään aamulla siellä huoltoliikkeessä ja saimme siellä laitteen toimimaan. Vika oli siinä, että laite oli valmistettu ennen uutta laitepäivitystä ja todennäköisesti vanhassa ohjelmistossa oli jotain mikä teki sen että laite ei saanut kunnon yhteyttä luotua verkkoon wifin tai puhelimen oman netin kautta.



 



Huoltoliikkeessä tosin ihmeteltiin, että miksi tässä tilanteessa en voinut palauttaa viallista puhelinta paketissa teliakauppaan ja saada uutta vastaavaa puhelinta tilalle, koska viallisen puhelimen olisi joka tapauksessa sieltä lähetetty heille tarkistettavaksi ja joko palautettu takaisin kauppaan korjattuna ja myyntikelpisena tai sitten valmistaja olisi hyvittänyt teille laiteen. He sanoivat, että tuo olisi pitänyt onnistua, teidä, huoltoliikkeen ja laitevalmistajan välisien laitesopimuksien puitteissa ilman mitää ongelmaa.



 



Ei ole kiva ajella turhaan ympäriinsä ja tuhlaa aikaa/rahaa tämmöisiin asioihin. Tämä lysti aiheutti melko paljon ongelmia työn ja muiden asioiden kanssa.



 



Edit SannaMKoo: Poistettu nimi lopusta, automaattisen allekirjoituksen voit lisätä profiilisi asetuksista


Loistava uutinen, että laite saatiin näin nopsasti huollossa kuntoon ja pääset taas hoitamaan asioita puhelimen kautta!



 



Ymmärrän toki, että tilanne on ollut ikävä ja aiheuttanut paljon ylimääräistä vaivaa. Meidän huoltoprosessi vain toimii tällä hetkellä näin, kuten @SannaMKoo tuossa ylempänä jo avasikin. Tässä on varmasti selvittämisen paikka, että voitaisiinko prosessia jollakin tavalla parantaa tulevaisuudessa.



 



Voisit halutessasi olla vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun, niin voidaan katsoa löytyisikö jokin pieni hyvitys sinulle aiheutuneesta vaivasta. Tästä en voi siis luvata mitään tai ottaa tarkemmin kantaa, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi.


Vastaa