Skip to main content

Hei kaikki!

 

Talo yhtiööni vaihtui elisan laajakaista, joka tarjoaa 100mbit yhteyttä ilmaiseksi, kun taas pari vuotta tilaamani telian laajakaista on 70-100mbit/10€ kk. Sain ikävästi tiedustelemalla kuulla, että laajakaistan vaihdosta ei voi tehdä, kun nykyisessä sopimuksessani on vielä määräaikaa pari vuotta!?

 

Siinä selvitettyä ja kyselemällä asiasta, että mitenkä tämä on mahdollista ja milloinka laajakaista sopimukseni on muuttunut??

 

Kyseisenä päivänä kun kävin hakemassa digiboksin ja muuttamassa kanavapakettia, niin ilmeisesti laajakaista on muuttunut samalla?? Eli toisin sanoen, Sama yhteys, ei muutosta, mutta sopimus muuttui määräaikaiseksi, vaikka Telian kaupassa siinä 15min juttelimme kanavista, boksista ja muista mihin ostovaikuttaa, niin koska minulla oli jo entuudestaan tehty laajakaista sopimus, niin sen ei pitänyt muuttua millään lailla!!! TÖRKEÄÄ!! Soitin vielä asiakaspalveluun ja kysyin miksi se muuttui ja että pääsenkö purkamaan sopimuksen...no...ei suoraa vastausta kysymykseen, eikä ole tarpeeksi riittävä syy purkamaan sopimusta....2v joudun maksamaan joka kk 10€ samasta nopeudesta, jonka saisin nyt ilmaiseksi Elisalta. Tähän asti olen pitänyt Telian palvelusta, mutta jos asia on näin eikä edes saa vastausta miten näin on päässyt tapahtumaan, niin ei hyvää päivää..

 

mielipiteitä?


@juhasante@  kirjoitti:


Hei kaikki!



 



Talo yhtiööni vaihtui elisan laajakaista, joka tarjoaa 100mbit yhteyttä ilmaiseksi, kun taas pari vuotta tilaamani telian laajakaista on 70-100mbit/10€ kk. Sain ikävästi tiedustelemalla kuulla, että laajakaistan vaihdosta ei voi tehdä, kun nykyisessä sopimuksessani on vielä määräaikaa pari vuotta!?



 



Siinä selvitettyä ja kyselemällä asiasta, että mitenkä tämä on mahdollista ja milloinka laajakaista sopimukseni on muuttunut??



 






Hei @juhasante ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan! Ilmeisesti sinulla on tosiaan tuo sopimus aivan hiljattain uusittu, jos yhä noin 2 vuotta määräaikaista sopimusta jäljellä.



 



Ei tuo tietenkään siinä mielessä oikealta kuulosta, koska määräaikaisen sopimuksen uusimisesta tulisi aina kertoa asiakkaalle. Tästä pitäisi myös tulla sinulle aina sopimusvahvistus, se lähetetään meiltä automaationa sähköisesti yhteyssähköpostiosoitteeseen. Kannattaa sekin vielä tarkistaa jos siitä ei sinulle ole vielä vinkattu!



 



Emme pääse näin Yhteisön kautta tarkempiin asiakastietoihisi käsiksi, mutta jos sinulla on esimerkiksi Telia TV ja laajakaista meiltä, niin näihin on tavallisimmin aina jokin edullisempi kampanjahinta jonka saa vain määräaikaisen sopimuksen tekemällä. Eli esimerkkinä; vaikka laajakaista + Telia TV olisi ollut pidempään kuin 2 vuotta käytössä, niin tavallisesti sopimus kahden vuoden jälkeen uusitaan yhdessä asiakkaan kanssa jos se on yhä tarkoitus palveluna pitää. Tällöin hinta ei muutu korkeampaan hinnastohintaan, ja määräaikaisuus on niin laajakaistassa, kuin Telia TV:ssä.



 



Ja jos asian suhteen herää meiltä vielä mitään kysyttävää, niin mielellämme autamme asiakaspalvelussamme! Meidät tavoittaa vuorokauden ympäri esimerkiksi chat-asiakaspalvelun kauttakin :smileyhappy:



 


Hei! @SannaMKoo 

 

 

Kiitos vastauksesta. En yhtään epäile sitä, etteikö tilauksen jälkeen ole tullut sopimusvahvistusta tilauksen jälkeen niinhän se kuuluukin. Mutta se, että sen useamman minuutin mitä myyjän kanssa tuotteista puhuttiin ja selvennettiin mikä muuttuu ja mikä ei, niin ei mennyt ihan mielestäni putkeen. Tarkistin vielä vanhat laajakaista maksut ja selvisi myös sellainen seikka, ettei ainoastaan muuttunu nykyinen laajakaistasopimukseni määräaikaiseksi, vaan hinta lisäksi nousi? Ennen boksin tilaamista laajakaistassani oli hinta 4,90€ (etuhinta joka olisi ollut vielä voimassa) niin boksim tilaamisen yhteydessä oli myös se hintakin muuttunut siihen 9,90€. Se ette minulle kerrottiin jottei ihan luvattukkin ettei laajakaista muutu, koska tosiaan se oli jo minulla, niin muuttuu ihan kaiken puolin! Siinä kun maksaa toistakymmentä euroa joka kk, niin ei tullut tätä aikaisempaa puheeksi kunnes kävi tämä koko tilanne. Luottamus siihen että käykö Telian kaupasta ostamassa palvelua on jo kyllä romahtanut...

 

Toivoin että nämä asia korjattaisiin sillä tasolla, ettei muille kävisi tälläistä tai että asioista oikeasti annettaisiin oikeaa informaatiota jos nämä kampanjat tuotteista sekoittaa uudet tilaukset vanhojen kanssa.


@juhasante 



 



Ymmärrän toki, että tilanne turhauttaa. Tosiaan tilaukset ja sopimuksen voi tarkistaa vielä asiakaspalvelumme kautta, josta pääsemme parhaiten perille nykyisestä ja aiemmasta sopimuksesta. Tässä emme voi tuota tarkemmin enää selvittää. :smileyhappy: Jos voisit vielä vinkata täällä tai asiakaspalveluun, missä liikkeessä asioit, niin saamme laitettua palautetta oikeaan osoitteeseen.


Hei!

 

Asioin Tampereen, koskikeskuksessa silloin ja olisin tosiaan kiitollinen jos asiaa voi viedä eteenpäin, sillä selitn asiani asiakaspalvelussa ennen täällä kirjoittamista ja eikä asialle oikein saannut vastausta ja tuntuu samaan aikaan koko tilanne vaan niin häritsen typerältä kun en tiedä enään edes omista oikeiksistani asian suhteen. kuinka pitkällä voin viedä asiaa? saanko edes asiaan loppuun käsittelyyn ettei tarvitsisi ammattilaiselta kysyä kulutusneuvoja? Kunhan edes tietäisi myös että asiaan tulee muutos ettei tosiaan muille pääse näin käymään.

 

Kiitos ja anteeksi kuuntelusta.

 

 



@juhasante@  kirjoitti:


Hei!



 



Asioin Tampereen, koskikeskuksessa silloin ja olisin tosiaan kiitollinen jos asiaa voi viedä eteenpäin, sillä selitn asiani asiakaspalvelussa ennen täällä kirjoittamista ja eikä asialle oikein saannut vastausta ja tuntuu samaan aikaan koko tilanne vaan niin häritsen typerältä kun en tiedä enään edes omista oikeiksistani asian suhteen. kuinka pitkällä voin viedä asiaa? saanko edes asiaan loppuun käsittelyyn ettei tarvitsisi ammattilaiselta kysyä kulutusneuvoja? Kunhan edes tietäisi myös että asiaan tulee muutos ettei tosiaan muille pääse näin käymään.



 



Kiitos ja anteeksi kuuntelusta.



 



 






Kiitos, vien palautetta eteenpäin. Kuten todettu, määräaikaisuudesta pitää aina mainita kaupantekohetkellä. Lisäksi se lukee selkeästi tilausvahvistuksessa. Mikäli näin on toimittu, määräaikainen sopimus on sitova, eikä sitä voi purkaa kesken sopimuskauden, vaikka osoitteeseen tulisi myös toisen operaattorin laajakaista. Jos taas määräaikaisuudesta ei ole kerrottu, virhe on tapahtunut meidän päässä. Ota tosiaan yhteyttä asiakaspalveluumme ja toivottavasti sitä kautta homma ratkeaa. Tarvittaessa sinulla on aina oikeus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.


Vastaa