Skip to main content

e-laskutilaus op:hen epäonnistui. se varmaan kannattaa tilata minunTeliassa.

Mutta miksei aspa pysty päivittämään paperilaskuun osoitettani? Oikea osoite

näkyy minunTeliassa mutta laskulla on ikivanha osoite. Miksi sähköpostilasku

ei ole enää mahdollinen?

Kuulostaa siltä, että sinulla on jostain syystä laskutusosoitteena toinen osoite, kuin mitä yhteysosoitteesi on. Onko kyse liittymälaskuista, vai rahoituslaitteen laskusta? Kummankin osalta laskutusosoitteen vaihtamisen pitäisi kyllä onnistua! Rahoituslaskuissa nimenomaan asiakaspalvelumme päivittää sen vastaamaan yhteysosoitettasi, mutta liittymälaskutuksessa pystyt laskutustietoja päivittämään itse myös Minun Teliasta. Asiakaspalvelummekin voi tässä auttaa. Olitko siis asiasta asiakaspalveluumme jo yhteydessä kun kerroit että se ei olisi onnistunut?

Sähköpostilaskutus oli aikoinaan hyvä vaihtoehto paperilaskulle, mutta nykyään tarjolle on tullut parempia ja luotettavampiakin digitaalisia laskutustapoja. Sähköpostilaskuihin on sisältynyt esimerkiksi tietoturvariskin mahdollisuus; se on saattanut helpostikin pienen virheen tai väärän osoitteen myötä päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi sähköpostilaskut tuppaavat helposti unohtumaan, ja ne saattavat myös herkästi ohjautua vaikkapa roskapostikansioon, jolloin laskua ei ole välttämättä huomannut ollenkaan. Sähköpostilaskut eivät myöskään niissä tilanteissa päätyneet perille, jos vastaanottajan sähköpostilaatikko on täynnä, tai se on vaihtunut kokonaan ja unohtunut vaihtaa laskutustietoihimme. Ilmeisesti olet juurikin e-laskua yrittämässä ottaa käyttöön? 😊 Se on tosiaan näppärä laskutustapa! Juurikin Minun Telian kautta se on ainakin yksinkertaista ottaa käyttöön, onnistuisiko tällä ohjeella

 


tänään soitin ja sieltä sanoi ettei pysty muuttamaan kirjeeseen tulevaa

osoitetta. poistin pankista e-laskutilauksen ja tilasin sen minunTelian kautta

ja hyväksyn sen pankissa. aspa sanoi että poistaa paperilaskun ja lasku tulee

minunTeliaan. Toivottavasti, mutta jos e-lasku toimii niin sitten ei ainakaan

tule kirjettä.

elisalla on vieläkin sp-lasku. sielläkään ei e-lasku toiminut eikä heillä ole

e-laskuehdotusta ja se on väärin. ja kun olin tilannut txt-laskun, se muuttuikin

paperilaskuksi koska puhelin oli kiinni kun txt-lasku oli lähetetty. 

kyllä suututti kun oli molemmilta tullut kirje. 2 x 4,90 e lisäkuluja.

 


miksei minunteliassa näy laskun toimitustapa? nyt en voi varmistua siitä.

menen teliakauppaan niin eiköhän se siellä selviä. elisalla on niin että

kun lasku tulee omaelisaan, saapuu siitä ilmoitus tekstarilla ilmaiseksi.


Olisi hyvä jos saisit tuon e-laskun vielä kytkettyä niin voit valita sitten miten siitä tulevasta laskusta ilmoitetaan.

Itsellä on sähköposti-ilmoitus käytössä: Sait

“Sait tämän viestin, koska olet tilannut sähköposti-ilmoituksen saapuneista e-laskuista tähän osoitteeseen. Viesti on lähetetty automaattisesti, joten ethän vastaa siihen.

Voit tehdä muutoksia ilmoitusten asetuksiin OP-verkkopalvelussa: Kirjaudu sisään - Oma profiili - Viestintä - Ilmoitus saapuneesta e-laskusta.”

 

Useimmiten e-laskun tilaus OP-verkkopalvelussa onnistuu niin, kun olet maksanut laskun siellä sitten tilaat e-laskun sille laskulle. Jos e-lasku ei ole onnistunut niin tarkista että tilaus kohdistuu oikealle laskuttajalle ja laskun aiheelle. Tarkista että laskuttajan pyytämät tiedot ovat oikein, jos eivät niin poista e-lasku tilaus ja tee uusi tilaus vasta seuraavana pankkipäivänä. Saattaa tulla vielä yksi lasku entiseen tapaan jos tilaus sattuu kesken laskutuskauden niin että uusi lasku on jo ehtinyt muodostua.

tämän viestin, koska olet tilannut sähköposti-ilmoituksen saapuneista e-laskuista tähän osoitteeseen. Viesti on lähetetty automaattisesti, joten ethän vastaa siihen.

Voit tehdä muutoksia ilmoitusten asetuksiin OP-verkkopalvelussa: Kirjaudu sisään - Oma profiili - Viestintä - Ilmoitus saapuneesta e-laähköposti-ilmoituksen saapuneista e-laskuista tähän osoitteeseen. Viesti on lähetetty automaattisestin ethän vastaa siihen.

Voit tehdä muutoksia ilmoitusten asetuksiin OP-verkkopalvelussa: Kirjaudu sisään - Oma profiili - Viestintä - Ilmoitus saapuneesta e-laskusta.


pahasti on vikaa jos ei kirjepostin toimitusosoitetta pysty korjaamaan.

aiheuttaa turhaa vaivaa postille. meen tällä viikolla telia kauppaan niin

toivon että he siellä korjaavat osoitteen kun mulla on vain yksi osoite.


meen tällä viikolla telia kauppaan niin

toivon että he siellä korjaavat osoitteen kun mulla on vain yksi osoite.


Kävitkö Telia Kaupassa ja saitko asian hoidettua? 
 

miksei minunteliassa näy laskun toimitustapa? nyt en voi varmistua siitä.

 

Minun Teliassa kohdassa “Omat tiedot ja asetukset” pitäisi näkyä tuo laskutustapa. Itsellä näkyy “Matkapuhelinlaskutus” -kohdassa ainakin laskutustapana e-lasku. Käypä tarkistamassa mitä se sinulla siellä näyttää. 


Vastaa