Skip to main content

Yleensä en tällaisista juurikaan avaudu foorumeilla mutta nyt on pakko kertoa kokemuksista ja vähän tiedustella, onko tämä ollut muilla tällaista “tuskaa”. 

Minulla oli Telialta MTV Katsomo+ Urheilu suoratoistopalvelu. Päätin hommata kaapelitv-kortin (siis fyysisen kortin, joka laitetaan kortinlukijaan, ei mitää Telia boksia) ja siihen V Premium kanavapaketin. Myyjä hienosti huomasikin, että minulla on MTV Katsomo+ Urheilu suoratoisto ja huomautti, että kaapelikortille kannattaa ottaa myös MTV kanavapaketti, sillä MTV Katsomo+ Urheilu suoratoistopalvelu kuuluu tuohon pakettiin kylkiäisenä 0.00e/kk (ja vieläpä ilman mainoksia). Eli entinen MTV Katsomo+ Urheilu loppui ja jatkui tuona kylkiäispakettina. Hieno homma, tehtiin soppari, asiakasetuhinta 70,75e/kk + korttimaksu 7,03e/kk. Mutta sitten alkoi ongelmat ja haasteet.

Hommasin kaapelikortin (fyysisen kortin) Telian kivijalkaliikkeestä 28.9.2024. Ja se piti kytkeä omaan jo olemassa olevaan kortinlukijaani. Kivijalkaliikkeen asiakaspalvelija soitti tukeen kytkentää varten, soiton jälkeen sanoi, että nyt ei ole varmaa kytkeytyikö palvelut, kun tuessa oli töissä henkilö joka ei ollut ennen tätä kytkentää tehnyt. No koska tässä kerrotaan haasteista, niin varmasti arvaatte, että eipä ollut onnistunut. Eli soittamaan Telia aspaan, siellä tehtiin kytkentä uudelleen ja sitten vain odottelemaan kytkeytymistä. Mutta eipä onnistunut vieläkään. Toinen soitto Telian aspaan, ei onnistunut homma muuten kuin sopparin lopettaminen ja tekeminen uudelleen, sen jälkeen kanavat kytkeytyivät vihdoin päälle. Tiedoissani näkyi nyt, että olin lopettanut samana päivänä tekemäni sopparin ja tehnyt sitten uuden (tämä vain nostona tässä). Jo tässä vaiheessa huomasi, että kaapelikorttipuoli on todella heikoissa kantimissa Telialla, ilmeisesti oletetaan, että kaikki haluavat ottaa Telia-boksin.

Sitten tuli ensimmäinen lasku. Oletus oli, että se olisi ollut lokakuulta 70,75 + 7.03 (+ muutama päivä syyskuun puolelta) mutta lasku olikin n. 125e. No asian tiimoilta kolmas soitto Telialle aspaan laskutuksesta, puhelu kesti tolkuttoman pitkään, että asia selvisi, ilmeisesti tuo lyhyen ajan sisään irtisanominen + uudelleen kytkeminen oli sotkenut jotain. Lasku tuli myös paperisena (4,90) lisähintaa, eikä ollut missään vaiheessa prosessia ollut mahdollista vaikuttaa tuohonkaan. No 4,90 tuli alennusta paperilaskusta ja jollain ihmelogiikalla15e alennusta tuosta laskutussekoilusta. Ei kyllä ehkä riittänyt kattamaan koko laskua mutta en enää jaksanut taistella tämän asian kanssa vaan tyydyin kohtaloon.

Lisäihmetystä aiheutti, että kaapelikortti laskutetaan toistaiseksi voimassa olevallakin sopparilla puoli vuotta kerrallaan. Ymmärrän, että tuo oli järkevää joskus kun kortti maksu oli luokkaa 2e. Mutta nyt se 7.03e/kk. Eikä missään sopparissa tätä pointtia lue. Ja tuo pitää maksaa puoli vuotta etukäteen, vaikka kanavat olisi voimassa vain 2 kk. Ja jos irtisanoo kaapelikortin (ja palvelut), niin pitää erikseen muistaa pyytää jo maksettujen kuukausien palautusta!! Selitys oli, että Telian järjestelmät eivät tue muuta tapaa ja tilinumero pitää ilmoittaa ottamalla yhteyttä Telian aspaan!

Mutta eipä tämä sekoilu tähän vielä loppunut. Telialta tuli ensin englanninkielinen viesti, että MTV Katsomo+ Urheilu suoratoistopalvelu loppuu 24.10. Ja kohta perään sama viesti suomenkielisenä kera pahoittelujen ekan viestin kielestä. No itse soitin neljännen puhelun Telian aspaan ja varmistelemaan, että eihän suoratoistopalvelu nyt lopu, kun se kerran kuuluu tuohon pakettiin “MTV Katsomo+ Urheilu ja kanavapaketti + V premium”. Vastaus aspasta oli, että ei lopu. Mutta mikäpä olikaan tilanne 25.10. kun suoratoistoa yritin käyttää → minulla ei ollutkaan tilausta. Ehkäpä tämä sekoilu johtui tuosta alkuperäisestä suoratoistosopparista ja se loppui ja tämän olisi ymmärtänytkin. Ja sen vuoksi soitin aspaan varmistelusoiton. No sitten soittamaan Telian aspaan viides puhelu asiasta 25.10. Aspasta saatiin Teliaplay:n kautta homma toimimaan (en edes tiennyt, että sellainen oli taustalla olemassa) mutta sekin oli aluksi suljettu. Ja samassa puhelussa luvattiin, että MTV Katsomo+ Urheilusta tulee aktivointiviesti viimeistään seuraavana päivänä. Tässä yhteydessä olin niin kyrsiintynyt, että kysyin, eikö tästä pitäisi saada jo jotain korvausta? Vakio 10e korvauksen tässä yhteydessä sain.

Kokeilin 26.10. joko aktivointiviesti olisi tullut tai suoratoisto kytkeytynyt päälle, eipä ollut. Tästä seurasi kuudes puhelu Telian aspaan. Ja siellä selvisi, että viikonloppuna tämä ei onnistu, koska “toimitus” (en tiedä mitä “toimitus”) ei ollut enää auki ja aukeaisi vasta maanantaina 28.10. Ja homma menisi niin, että pitää itse soittaa aspaan, eivät voi soittaa takaisin tai hoitaa asiaa muuten. Tässä vaiheessa aspa lupasi kirjata asiasta sen verran ylös, että minun ei tarvitse joka kertaa selittää tätä koko sotkua alusta alkaen.

Maanantaina en ehtinyt soittaa, joten seitsemäs soitto Telian aspaan tapahtui 29.10. Nyt aspan henkilö pyysi selittämään tilanteen uudelleen, kun “ei jaksa lukea tekstiä mitä sinne kirjoitettu, vaan päästään nopeammin eteenpäin jos kerron itse”, no eikun kertomaan samaa asiaa taas uudelleen. Nyt vastaus olikin, että ei kanavapakettiin kuulu enää MTV Katsomo+ Urheilu suoratoistoa, vaan sitä pitää katsoa Teliaplayn kautta! Nyt verenpaine alkoi jo nousta todella korkealle, minun piti painottaa että sopparissa lukee mukaan kuuluva suoratoistopalvelu ja että Teliaplay ei toimi kaikissa televisioissa. Tämän jälkeen MTV Katsomo+ Urheilu suoratoistokin alkoi aktivoinnin jälkeen toimia.

Nyt tuntui, että kaikki on ok. Menin vielä Telian Omille sivuille tsekkaamaan, että siellä kaikki ok. Huomasin kuitenkin, että paketin hinta olikin noussut 70,75e → 79,90e. Ja se nousi 29.10. säätöjen jälkeen. Nyt en enää jaksanut soittaa, vaan otin yhteyttä chatin kautta ja tiedustelin miten hinta oli noussut. Hinta oli kuulemma noussut 1.10. Mutta minulle ei ollut tullut tästä mitään ilmoitusta, ei spostiin, ei Omille sivuille, ei kirjeenä. Ihmettelin tätä, sopparissani näin:

“MTV Katsomo+ Urheilu ja V premium, 70,75 e/kk, alkaen 27.09.2024
Sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hinnaston mukaan, ellei tilausrivillä ole mainittu päättymispäivää.”

Ilmeisesti tuo “toistaiseksi voimassa olevana hinnaston mukaan” tarkoittaa, että hintaa voi nostaa vaikkapa joka kuukausi, tätä ihmettelin. No sain taas 10e alennusta, kun en ollut tiedotetta saanut. Muuta ei ollut tehtävissä. Pyysin kuitenkin, että haluan nähdä sen viestin, jolla hinnnanostosta on tiedotettu. No aspa lähetti viestin, joka oli nähtävästi tehty vain minua varten, ei se ollut tiedote, joka asiasta olisi pitänyt tulla. Lisäksi siinä oli, että hinta nousi 69,90 → 79,90 mutta minun hintahan oli 70,75 :D Eli en ole mielestäni vieläkään saanut virallista tietoa hinnan noususta. 

Pahoittelut pitkästä viestistä ja jos joku tämän jaksoi kokonaan lukea, niin kiinnostaisi tietää onko muillla ollut näin isoa säätöä näiden kanssa. Itse odottelen vielä mielenkiinnolla, millainen seuraava lasku tulee olemaan...

Tuo 69.90 → 70.75 lienee selitettävissä ihan yleisellä ALVin nostolla ja viestiin unohtunut vanha hinta. Muuta järkeä tuossa sotkussa ei sitten ollutkaan. 


Hei @Valittajin ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa että löysit tänne 👋🏼

Ja ensinnäkin kiitos avautumisestasi. Veti sanattomaksi ja sydämeen sattui lukea kuinka monta kertaa olet saman asian vuoksi joutunut olemaan yhteydessä. Seitsemän soittoa ja chatit päälle, huh 😓 Moni asia on mennyt penkin alle ja parantamisen varaa on selkeästi monessakin kohtaa. Nyt kun tätä tarinaa luin niin itseäkin alkoi jännittämään että millainen lasku sieltä on tulossa. Jos laskulla on ylimääräisiä avausmaksuja niin sitten chatin kautta yhteyttä jälleen niin saadaan asia korjattua. 

Mitä tulee tuohon saamasi vahvistukseen niin siinä on todennäköisesti käynyt juuri niin kuin @elo420 tuossa ylempänä vinkkasikin. ALV muutoksista tiedotimme jo kesän aikana ja alkusyksystä, joten voi hyvin olla että näistä on tiedotteet lähetetty jo ennen kuin otit palvelut käyttöön. 

Tämä kirjoittamasi avautuminen on erittäin hyvä nosto monellakin tapaa ja vienkin terveiset eteenpäin asiaankuuluville tahoille. Pahoittelut omasta puolestani kaikesta säädöstä. Niitä on sinun kohdallesi sattunut nyt vähän turhan paljon. 😣


Ja homman päin honkia meneminen jatkuu. Nyt minulla ei toimi kanavapaketin kanavat kaapelikortilla. Ihan käsittämätöntä. No eikun huomenna taasen soittelemaan mikä nyt mättää :( 


Chattia tässä välillä yritin ja sain ohjeet mitä voisi koettaa, virrat pois tv:stä, kortti/lukija pois, hetken odottelu, kaikki takas ja maksukanava päälle, ei toimi 3 tunnin odottelun jälkeenkään.. eli huomenissa taas puhelu aspaan. En enää tiedä itkisikö vai nauraisiko, joku palveluista tai kanavista on ollut kuukauden aikana toimimattomia tämän kaiken muun sählingin lisäksi. Aikaa selvittelyihin puheluissa ja chatissa jonotuksineen mennyt jo reippaasti yli 3h.


Ettei nyt vaan tarvittaisi uusi linkitys kaapelikortille, jos on jostain syystä tipahtanut pois 🤔


Tuota uudelleen linkitystä ehdotin chatissa kun olin taas yhteydessä aspaan. Mutta heidän näkökulmasta kaikki ok, tekivät nyt "vikailmoituksen", tiedä sitten miten nopeaan tuo tapahtuu, kaipa siinä selviää linkitystarve. Jäi/jää kivasti taas katsomatta pelit, jota varten kaapelikortin hommasin :(


Unohdat vaan sen tylsän urheilun, kun on paljon jännittävämpää veikkailla mistä syystä pelit ei tänään näy. Kavereiden kanssa vedonlyöntiä pystyyn eri tilanteista ja siitä mitä tarjotaan korjaukseksi tällä kertaa. Samalla voi nauttia sopivasti virvokkeita niin ei ole tylsää jonotellessa aspaan tai odotellessa, että toimiiko korjaus vai ei. Täydellinen Telia Sports kokemus 😅

Toivottavasti tajuaisivat edes antaa koko kuukauden ilmaiseksi tuollaisen sähellyksen jälkeen. 


Tuota uudelleen linkitystä ehdotin chatissa kun olin taas yhteydessä aspaan. Mutta heidän näkökulmasta kaikki ok, tekivät nyt "vikailmoituksen", tiedä sitten miten nopeaan tuo tapahtuu, kaipa siinä selviää linkitystarve. Jäi/jää kivasti taas katsomatta pelit, jota varten kaapelikortin hommasin :(

Voi ei, todella ikävä kuulla ettei yhteydenotot päättyneet tuohon ensimmäiseen viestiisi, vaan vielä tuli tällainenkin takapakki. Suuren suuret pahoittelut! Häiriöilmoituksella tuo varmasti selvinnee. Myös kun häiriöilmoitus on käsitelty ja kanavat saadaan sinulle palautettua, voidaan asiakaspalvelussa tarkistaa miten kauan käsittelyssä ja kanavien palautuksessa kesti, ja tästä voidaan tehdä sinulle kyllä hyvitys. 


Tuota uudelleen linkitystä ehdotin chatissa kun olin taas yhteydessä aspaan. Mutta heidän näkökulmasta kaikki ok, tekivät nyt "vikailmoituksen", tiedä sitten miten nopeaan tuo tapahtuu, kaipa siinä selviää linkitystarve. Jäi/jää kivasti taas katsomatta pelit, jota varten kaapelikortin hommasin :(

Voi ei, todella ikävä kuulla ettei yhteydenotot päättyneet tuohon ensimmäiseen viestiisi, vaan vielä tuli tällainenkin takapakki. Suuren suuret pahoittelut! Häiriöilmoituksella tuo varmasti selvinnee. Myös kun häiriöilmoitus on käsitelty ja kanavat saadaan sinulle palautettua, voidaan asiakaspalvelussa tarkistaa miten kauan käsittelyssä ja kanavien palautuksessa kesti, ja tästä voidaan tehdä sinulle kyllä hyvitys. 

“Miten kauan käsittelyssä ja kanavien palautuksessa kesti,”

Tuohan on ihan “murusia” verrattuna siihen, miten paljon olen joutunut tämän selvittelyyn aikaa laittamaan, ml. laskutuksenkin selvittelyt. 

Eniten tässä ärsyttää tällä hetkellä se, että uudelleen linkitys varmasti auttaisi mutta aspa ei voi välittää tätä tietoa tekniseen tukeen! Näin minulle aspassa sanottiin kun sinne soitin (kahdeksas puhelu). Tulee mieleen ADSL aika, kun talolle tuleva piuha oli fyysisesti poikki mutta tätä vikaa ei voinut suoraan minnekään ilmoittaa.

 

No nyt vain odotellaan, milloin tekninen tuki saa tuo tsekattua, eilen (ei), tänään, huomenna, ylihuomenna.. mitään arviota ei edes voida antaa. Mutta olkoon, ei täällä napina tätä edesauta mitenkään. Ehkäpä vielä käyn kuittaamassa siinä vaiheessa tänne jos ja kun kaikki lopulta olisi kunnossa.


Eipä taida homma tänään tulla kuntoon :( 

Jää katsomatta liigapeli ja liigacup-peli.

Vähän ihmetetyttää se, että aluksi kun palvelut eivät kytkeytyneet, niin aspa sai yhteyden tekniseen tukeen ja linkitys saatiin tehtyä asap. Mutta ilmeisesti silloin haluttiin paapoa asiakasta, ettei vain käytä perumisoikeuttaan. Mutta nyt kun koukku on jo nielaistu, niin on ihan sama miten kauan tämä kestää. Jos olisi toinen vaihtoehto kaapelitarjoajaksi, niin vaihtuisi asap. Mutta nyt tarjoajana vain Telia, niin eipä vaihtaminen onnistu (pelkän suoratoiston varassa ei nyt homma onnistu ja jos olisin tiennyt millainen soppa suoratoiston toimimaan saaminen on ja että se taasen tiputtaa kaapelikanavat, niin olisi antanut olla).


Eipä taida homma tänään tulla kuntoon :( 

Jää katsomatta liigapeli ja liigacup-peli.

Vähän ihmetetyttää se, että aluksi kun palvelut eivät kytkeytyneet, niin aspa sai yhteyden tekniseen tukeen ja linkitys saatiin tehtyä asap. Mutta ilmeisesti silloin haluttiin paapoa asiakasta, ettei vain käytä perumisoikeuttaan. Mutta nyt kun koukku on jo nielaistu, niin on ihan sama miten kauan tämä kestää. Jos olisi toinen vaihtoehto kaapelitarjoajaksi, niin vaihtuisi asap. Mutta nyt tarjoajana vain Telia, niin eipä vaihtaminen onnistu (pelkän suoratoiston varassa ei nyt homma onnistu ja jos olisin tiennyt millainen soppa suoratoiston toimimaan saaminen on ja että se taasen tiputtaa kaapelikanavat, niin olisi antanut olla).

Ikävä kuulla, että näinkin yksinkertainen asia on mennyt näin monimutkaiseksi. Jos haluat kertoa tässä ketjussa maksukortin numeron sekä CI+ lukijan 005/006 alkuisen 11-merkkiä pitkän numerosarjan niin pääsen tutkimaan miltä valtuutus ja linkitys näyttävät.


Itseasiassa sain yhteyden chatin kautta tekniseen tukeen ja he tekivät valtuutuksen uudelleen. Ei kuitenkaan edelleenkään toimi vaikka jo siitä pari tuntia. Kävin omilla sivuillani katsomassa tilannetta ja siellä lukee kaapelikortissa, että “Liittymä tilapäisesti suljettu”, siis mitä ihmettä!!! Ei kai tuo nyt onnistu, jos liittymä näkyy suljettuna.

Tässä kuitenkin kortin ja kortinlukijan numerot. Vähän kyllä epäilyttää niitä tähän näkyviin laitella mutta hätä on nyt sen verran suuri, että menköön…

 

Kortti: 02089312392

Kortinlukija: 00762893193

Ainakin liigapeli jo menee sivu  suun, toivottavasti tämä tulisi kuntoon edes illan liigacupin peliin.


Itseasiassa sain yhteyden chatin kautta tekniseen tukeen ja he tekivät valtuutuksen uudelleen. Ei kuitenkaan edelleenkään toimi vaikka jo siitä pari tuntia. Kävin omilla sivuillani katsomassa tilannetta ja siellä lukee kaapelikortissa, että “Liittymä tilapäisesti suljettu”, siis mitä ihmettä!!! Ei kai tuo nyt onnistu, jos liittymä näkyy suljettuna.

Tässä kuitenkin kortin ja kortinlukijan numerot. Vähän kyllä epäilyttää niitä tähän näkyviin laitella mutta hätä on nyt sen verran suuri, että menköön…

 

Kortti: 02089312392

Kortinlukija: 00762893193

Ainakin liigapeli jo menee sivu  suun, toivottavasti tämä tulisi kuntoon edes illan liigacupin peliin.

Valtuutus oli mennyt jostain syystä epäonnistunut tilaan. Tein hieman korjauksia lukijan ja kortin linkitykseen sekä valtuutin kanavakortin uudelleen. Varmistin myös kanavapaketin kohdistuksen kortille. Kaiken järjen mukaan kanavien tulisi avautua katseluun noin 15-30 min kuluessa valtuutuksesta, mutta valtuutus näytti jälleen epäonnistuvan viiden minuutin jälkeen. Kirjasin nyt tilanteesta häiriöilmoituksen maksukanavien asiantuntijalle. Asiantuntija varmistaa, että verkosta lähtee valtuutukset normaalisti eteenpäin ja hän on sinuun yhteydessä selvityksen edistyessä. 

Varmistathan vielä, että kortti on oikein päin lukijassa (jos kortti on väärinpäin TV:n tulisi ilmoittaa väärä kortti/tarkista kortti) Varmista myös, että TV on tunnistanut CI+ lukijan. TV:n tulisi ilmoittaa tyhjää lukijaa kytkettäessä, että lukijan tunnistus onnistui tms. 

 


Valtuutus oli mennyt jostain syystä epäonnistunut tilaan. Tein hieman korjauksia lukijan ja kortin linkitykseen sekä valtuutin kanavakortin uudelleen. Varmistin myös kanavapaketin kohdistuksen kortille. Kaiken järjen mukaan kanavien tulisi avautua katseluun noin 15-30 min kuluessa valtuutuksesta, mutta valtuutus näytti jälleen epäonnistuvan viiden minuutin jälkeen. Kirjasin nyt tilanteesta häiriöilmoituksen maksukanavien asiantuntijalle. Asiantuntija varmistaa, että verkosta lähtee valtuutukset normaalisti eteenpäin ja hän on sinuun yhteydessä selvityksen edistyessä. 

Varmistathan vielä, että kortti on oikein päin lukijassa (jos kortti on väärinpäin TV:n tulisi ilmoittaa väärä kortti/tarkista kortti) Varmista myös, että TV on tunnistanut CI+ lukijan. TV:n tulisi ilmoittaa tyhjää lukijaa kytkettäessä, että lukijan tunnistus onnistui tms. 

 

Tietenkin kannattaa vielä varmistaa kiinteistön KTV sopimuksen tilanne mikäli kortti ja lukija ovat sellaisessa kiinteistössä/asunnossa käytössä missä palvelu ei ole aiemmin toiminut. Saatavuushakumme tulisi tarjota kiinteistöön kaapelilaajakaistalle saatavuutta. Asian voi myös tarkistaa asiakaspalvelumme kautta. 


Hommahan toimi 28.9. alkaen samassa osoitteessa, eilen yhtäkkiä loppui. Muut kuin maksulliset kaapelikanavat näkyy ok.


Hommahan toimi 28.9. alkaen samassa osoitteessa, eilen yhtäkkiä loppui. Muut kuin maksulliset kaapelikanavat näkyy ok.

Hyvä kuulla. Ongelma on mahdollista korjata etänä, kun näillä laitteilla palvelu on toiminut aiemmin tässä osoitteessa. Pahoittelen omasta puolesta pitkittynyttä viankorjausta ja useita yhteydenottoja asiakaspalveluumme. Uskon, että asiantuntija saa varmistettua kirjaamani häiriöilmoituksen tutkinnan yhteydessä miksi palvelu ei toimi ja sitten hän voi korjata ongelman.  


Milloinhan tämä asiantuntija ottaa yhteyttä? Tänään, huomenna, ylihuomenna..?


Milloinhan tämä asiantuntija ottaa yhteyttä? Tänään, huomenna, ylihuomenna..?

Tavoiteaikamme palveluiden korjauksessa on kaksi arkipäivää silloin kun palvelu ei toimi ollenkaan. Lähtökohtaisesti korjaus tehdään aina mahdollisimman nopeasti, mutta viimeistään kahden arkipäivän sisällä ilmoituksen vastaanotosta. Katsoin, että häiriöilmoituksia ei näyttäisi olevan jonoksi saakka, joten arvioisin korjauksen alkavan huomenna.


Eli ei tänäänkään sitten näe pelejä :(


Tilannepäivitystä ja epätoivoa, en tiedä auttaakö täällä nillitys mitään (jotain tuntui eilen auttavan).

Edelleen omilla sivuilla: “Liittymäsi on tilapäisesti suljettu.” Mutta ei mitään muuta yhteydenottoa asiantuntijalta kuin automaattinen tekstiviesti eilen illalla 20:29, että “häiriöilmoitus on siirtynyt asiantuntijamme käsittelyyn”.

Tarkoittaako tuo ilmoitus, että tuosta menee se pari arkipäivää. Eli ei kannata paljon toivoa elättää, että ensi viikonloppunakaan kanavat toimisi. Kanavat olleet nyt toimimatta 29.9. alkaen, toivottavasti pari arkipäivää laskettaisiin tuosta.

Tein myös reklamaation näistä tässä ketjussa kuvaamistani asioista. Ja sain suht tylyn vastauksen, että teit reklamaation ilman kirjautumista (no eipä sitä oikein muuten voinut tehdä kuin yleisellä lomakkeella ja siellä kysyttiin erikseen yhteystiedot, ei kirjautuneelle löydy ainakaan kovin helposti oikeaa kohtaa mistä reklamaatio tehdä). 


Tilannepäivitystä ja epätoivoa, en tiedä auttaakö täällä nillitys mitään (jotain tuntui eilen auttavan).

Edelleen omilla sivuilla: “Liittymäsi on tilapäisesti suljettu.” Mutta ei mitään muuta yhteydenottoa asiantuntijalta kuin automaattinen tekstiviesti eilen illalla 20:29, että “häiriöilmoitus on siirtynyt asiantuntijamme käsittelyyn”.

Tarkoittaako tuo ilmoitus, että tuosta menee se pari arkipäivää. Eli ei kannata paljon toivoa elättää, että ensi viikonloppunakaan kanavat toimisi. Kanavat olleet nyt toimimatta 29.9. alkaen, toivottavasti pari arkipäivää laskettaisiin tuosta.

Tein myös reklamaation näistä tässä ketjussa kuvaamistani asioista. Ja sain suht tylyn vastauksen, että teit reklamaation ilman kirjautumista (no eipä sitä oikein muuten voinut tehdä kuin yleisellä lomakkeella ja siellä kysyttiin erikseen yhteystiedot, ei kirjautuneelle löydy ainakaan kovin helposti oikeaa kohtaa mistä reklamaatio tehdä). 

Minun Teliassa maksukortin tiedoissa voi lukea “liittymäsi on tilapäisesti suljettu” sillä korttia ei ole valtuutettu onnistuneesti. Asiantuntija näyttää eilen ottaneen vikailmoituksen käsittelyyn ja kaksi arkipäivää lasketaan alkaneeksi eilisestä illasta. Tarkoituksemme on selvittää ja korjata häiriö huomiseen iltaan mennessä. Lopullista korjausaikaa emme tietenkään voi luvata, mutta voimme kertoa viankorjauksen tavoiteajan mihin pyrimme. 

Kun häiriö on korjattu ja palvelu on toiminnassa voidaan kompensaatiot laskea 29.9 alkaen, kunhan olet meille ilmoituksen tehnyt kohtuullisessa ajassa häiriön havaitsemisesta. 

Reklamaation voi jättää ilman kirjautumista kunhan reklamaatioon lisää asiakas- ja yhteystiedot. Jälleen pahoittelen asiakaspalvelun laatua jota olemme tarjonneet reklamaatiosi käsittelyn yhteydessä. Olen itse suositellut kirjaamaan reklamaation vasta viankorjauksen jälkeen. Näin voimme katsoa kompensaatiot kerralla kuntoon, kun vian juurisyy ja kesto on tiedossamme. 


Se alkaapi neljäs päivä ilman, että maksettu palvelu toimii, ei ole aiemmin ollut minkään muun palveluntarjoajan kanssa ollut asian kuntoon saaminen näin hidasta, homma saatu kuntoon saman päivän aikana kun ongelmasta ilmoitettu. Mutta tämä vahvistaa sitä tuntumaa, että eipä Telialla enää kaapelitv puoleen juurikaan panosteta.


Lisäksi kiinnostaa hyvitetäänkö kaikkien laskutusepäselvyyksien ja aspaan soittoihin mennen puhelinkulut, kaikkihan on johtunut teidän pään virheistä, nyt saldoa kertynyt yritysnumeroonne soitoista jo n. 12e. Sinällään käsittämätöntä tämäkin, että joudun vielä maksamaan siitä, että saa maksetut palvelut kuntoon. Tässäkin toinen palveluntarjoaja menee näissä puheluissa pelkällä matkapuhelinmaksulla ja ne menee kivasti matkapuhelinliittymäpaketin rajattomaan puheaikaan. 

Kirjoittelen näitä tänne, sillä toivon jonkinlaista yhteisön painetta saada hommat ja korvaukset tästä säädöstä kuntoon. Tekisi mieli laitella jonnekin toisellekin vähän näkyvämmälle foorumille mutta odotellaan nyt vielä tämä päivä.


Eipä taida tämän vkon arkena tulla kuntoon, "asiantuntijasta" ei kuulu mitään. Hitto mitä touhua!


Eipä taida tämän vkon arkena tulla kuntoon, "asiantuntijasta" ei kuulu mitään. Hitto mitä touhua!

Pahoittelut, että et ole saanut vielä vastausta. Asia voi olla vielä tutkinnan alla, ja sen takia se on viivästynyt. Sinuun ollaan kyllä yhteydessä, kun homma on kunnossa.


Vastaa