Skip to main content

Kävi niin, että vanha ADSL-modeemi lakkasi toimimasta. Laajakaista alkoi toimia taas, kun liitin uudemman modeemin verkkoon (onneksi oli ylimääräinen varalla). Halusin kuitenkin tietää, voisiko vanhan vielä korjata vai onko se lopullisesti rikki. Chat-asiakaspalvelu antoi neuvon, että vie modeemi Telia-kauppaan katsottavaksi.

 

No, varasin ajan kaupasta (Itis 2. kerros). Olin aika hämmästynyt kun siellä asiakaspalvelija sanoi, että ei voida tehdä mitään, kun takuuta ei ole eikä muutenkaan kaupassa huoltoasioita hoideta. Pahoiteltiin.

 

Minkähän takia sain chatista neuvon viedä modeemi kauppaan, kun kerran sille ei voitu tehdä mitään? Onko tosiaan niin, että takuuajan mentyä laitteille ei ole saatavana mitään huoltoa ja ainoa mahdollisuus on ostaa uusi? Eniten tässä harmittaa se, että annettiin väärää tietoa ja neuvottiin menemään jonnekin mistä ei saanut mitään apua.

Kävi niin, että vanha ADSL-modeemi lakkasi toimimasta. Laajakaista alkoi toimia taas, kun liitin uudemman modeemin verkkoon (onneksi oli ylimääräinen varalla). Halusin kuitenkin tietää, voisiko vanhan vielä korjata vai onko se lopullisesti rikki. Chat-asiakaspalvelu antoi neuvon, että vie modeemi Telia-kauppaan katsottavaksi.

Hyvä kuulla että yhteys lähti kuitenkin toimimaan. Vanhan modeemin korjaus ei todennäköisesti ole taloudellisesti kannattavaa.
 

No, varasin ajan kaupasta (Itis 2. kerros). Olin aika hämmästynyt kun siellä asiakaspalvelija sanoi, että ei voida tehdä mitään, kun takuuta ei ole eikä muutenkaan kaupassa huoltoasioita hoideta. Pahoiteltiin.

Arvelisin että asiakaspalvelija on todennäköisesti sekoittanut 4G reitittimen ja ADSL modeemin keskenään. Liikkeessä voidaan testata mobiilireitittimien toimintaa tarkemmin, mutta kiinteän verkon laitteiden testaaminen ei ole mahdollista. Kiinteän verkon osalta myymälästä on mahdollista saada lainalaite kotiin testattavaksi, jonka avulla voidaan rajata onko häiriö yhteydestä vai laitteesta johtuvaa.
 

Minkähän takia sain chatista neuvon viedä modeemi kauppaan, kun kerran sille ei voitu tehdä mitään? Onko tosiaan niin, että takuuajan mentyä laitteille ei ole saatavana mitään huoltoa ja ainoa mahdollisuus on ostaa uusi? Eniten tässä harmittaa se, että annettiin väärää tietoa ja neuvottiin menemään jonnekin mistä ei saanut mitään apua.

Aina laitteita voidaan huoltaa, se ei kuitenkaan aina ole taloudellisesti kannattavaa, jos uuden saa vastaavalla summalla. Lisäksi modeemien tekniikka kehittyy todella nopealla tahdilla, uudemmat laitteet ovat yleisesti tehokkaampia ja langattomassa verkossa nopeampia.