Skip to main content

Moi!

Piti pitkästä aikaa vähä jutustella liittymäasiaa Chatissa.

 

Botti ilmoittaa mm.:

"Anteeksi, mutten osaa vastata kysymykseesi. Avaa alta chat ihmiskollegalleni asiakaspalveluun, niin saat apua. "

  tai

"Tarvittaessa ohjaan sinut ihmiskollegalleni asiakaspalveluun."

 

Mitään "alta avattava ihmiskolleegalinkkiä" ei kuitenkaan ole - eikä botti suostu vaihtumaan ihmiseen, vaikka huutelis sinne 10 kertaa...

 

Mistähän kyse?

Miten on tarkoitus asioitaan hoitaa?

 

Taannoin tuli sähköpostissa tarjous

(harhaanjohtavalla otsikolla kaiken lisäksi: "Asiakastiedote: Muutoksia liittymässäsi")

määräaikaisen liittymän jatkovuodesta, mutta viestin tekstistä ei mitenkään ilmene, miten ko. tarjous napataan haltuun... (???)

 

Erikseen viestin lopussa mainitaan:

"Kaipaatko liittymääsi uusia ominaisuuksia? Halutessasi voit päivittää liittymän mieleiseksesi. Se käy helposti, kun kirjaudut osoitteessa telia.fi/paivita "

Tuo sivusto kuitenkin käsittelee vain liittymätyypin vaihdoksia.

 

 

Ei nyt onneksi nykyään kovin usein tarvi olla missään tekemisissä "asiakaspalveluun", mutta nekin harvat kerrat, kun asiaa olis, niin jonkun henkilön käsiin saaminen tuntuu ylivoimaiselta suoritukselta....

 

 

Kurjaa, ettet ole yrityksistä huolimatta päässyt läpi. Koetitko klikkailla botin esittämistä kysymyksistä eteenpäin? Teimme tuossa juuri testailuja useammalla laitteella, ja meidän onnistui päästä sieltä chatiin käsiksi, kunhan botti oli alkuun esittänyt tarkentavat kysymyksensä. Olitko itse millä laitteella ja / tai selaimella? Voidaan siten lähteä jäljittämään mahdollisia syitä tuohon, jos ei alun kyselyidenkään jälkeen chat-asiakaspalveluun ollut pääsyä. Toki vallitseva epidemiatilanne on rokottanut meitäkin, ja siitä johtuen on päässyt muodostumaan jonoja eri asiointikanaviin. Sekin voi osaltaan selittää tilannetta.



 



Mitä liittymäpäivityksiin ja muihin muutostilauksiin tulee, niin niitä pystyy kattavasti käsitellä  juurikin tuolla Minun Teliassa omissa liittymätiedoissa. Sieltä ei löytynyt viestissä mainittua etuhintaa lainkaan?


Ei pitäisi tarvita mitään klikkausmaratoonia päästäkseen asiakaspalveluun!!!

 

Virittäkää erilliset bot ja chat -kanavat, niin bottailijat voi surffailla valikkoviidakossa miten tykkäävät.

Minä asiakkaana haluan ihmisen langan päähän HETI tai korkeintaan minuutin-parin odottelun jälkeen ilman mitään kommervenkkejä!!!

Ihme, että Suomessa nöyrrytään näihin ala-arvoisiin asiakaspalveluihin (resurssien osalta siis)

 

MinunTeliakaan ei (tietenkään) taivu tuntemaan minulle ehdotetun tarjouksen tuomista tyrkylle - kaikkee muuta tauhkaa siellä on.

 

Kokeilin asiaa eteenpäin Telian viestipalvelun kautta 2.2.  Vielä ei sinne oo ehtiny kukaan vastaamaan....

 

Talo lähettelee sähköposteja otsikolla

"

Vältä jonotus asiakaspalveluun ja hoida liittymäasiasi netissä milloin vain

"

 

Tunnettua on, ettei nettipalvelut kata kuin ehkä puolet asiakkaiden tarpeista - jos niitäkään lopulta löytää...

 

Mielestäni oikeanlainen parannus on vain ja ainoastaan lisätä väkeä asiakaspalveluun mut sitähän ei tehdä - selkis jo ihan yleisissä medioiden tekemässä testi- ja palauteiskussa operaattoreille esim. 15v sitten....


@DigiHate  Ymmärrän että ylimääräinen kliksuttelu menee tunteisiin. Yleensä ei kuitenkaan tarvita kuin muutaman vaihtoehdon valitseminen niin tulee vaihtoehto "avaa chat asiakaspalvelijalle". Näin pääsee sitten juttelemaan ihan oikean asiakaspalvelijan kanssa. Bottikin on hyvä vaihtoehto nopeiden asioiden hoitamiseen, joten ihan tyystin sitä ei kannata tyrmätä.



 



Mitä tulee viestikeskuksen kautta jätettyihin viesteihin niin sielläkin on tällä hetkellä kädet täynnä töitä ja vastaus varmasti tämän vuoksi viivästyy. Todennäköisesti saat kuitenkin vastauksen tämän viikon aikana.

Kaikkia asioita ei Minun Teliassa toistaiseksi saa hoidettua, mutta onneksi tämänkin asian parissa tehdään töitä, jotta sinne saataisiin mahdollisimman paljon itsepalveluna hoidettavia toiminteita. Tuo sinun saamasi asiakastiedote kyllä kuulostaa erikoiselta jos siinä ei mainittu tuleeko jatkotarjous voimaan automaattisesti vai täytyykö asialle tehdä jotain. Yleensä tuollaisissa tilanteissa asiakkaan ei tarvitse tehdä mitään vaan homma jatkuu tiedotteessa olevien tietojen mukaan. Varma en nyt tietenkään voi asiasta olla kun ei tarkkoja speksejä ole tiedossa. Mutta asiakaspalvelun kollegat viestikeskuksessa varmasti auttaa sinua asiassa ja vastailevat kun viestisi tulee vastausvuoroon, se on varmasti pian. 


Jotenkin tuntuun että chat puoli on aika hakoteillä, oli sitten botti taikka oikea asiakaspalvelija, niin kompetenssia vaaditaan ja paljon, siis lisää.

 

Piti ilmoittaa ja varmistaa että onko Nasa TV:n lähetys kunnossa kaapelissa. Itselläni Valtterin myrskyn jälkeen lähetys meni poikki ja aulksi olisi vain virityskuva, jossa ilmoitettiin lähetyskatkoksesta, nyt on ääni, mutta ei kuvaa. Aspan mukaan ongelmaa ei ole ilmoitettu. Viritä digiboksi uudestaan. Lupasi kuitenkin tarkistaa asian. Hetken kukuttua tulee tekstiviesti, jossa kehotetaan käynnistämään laajakaistareitin uudestaa. Siis haloo, laajakaistareitittimen käynnistys auttaa kaapeliverkossa television virittimen toimintaan. Jotenkin kun on ruuhkaa ja asiakkaalla ns. liikaa tuotteitta tilattuna, chat on pihalla asioista kuin lumiukko.

 

Koen siis että chat on pahasti alennustilassa. En ole vielä osannut jutella bottisen kanssa järkvästi. Sekä turhan usein asiat ovat liikaa hakusessa. Joten lisää resursseja sinne ja perehdytystä huomattavasti lisää. 


' Yleensä ei kuitenkaan tarvita kuin muutaman vaihtoehdon valitseminen niin tulee vaihtoehto "avaa chat asiakaspalvelijalle" '

 

Tämä siis pitäisi olla valittavissa HETI!!!!


Kirjeen sisältö alla:

 

Ensimmäisen kappaleen perusteella tarjotaan jotain - ja mä ymmärrän, että tarjoukseen tulee vastata, jos sen hyväksyy(???)

Toisessa kappaleessa puhutaan jopa irtisanomisesta, mitä en ymmärrä, koska siis olen viime aikoina tilannut määräaikaisen liittymän vuodeksi kerrallaan..

..sitä taas en tiedä-ymmärrä-käsitä, mitä tuo määräaikaisuus mahtaa tarkoittaa talon sisäisessä sääntö-/pykäläviidakossa.........

 

" Hei,

käytössäsi olevan Rajaton 20 M -liittymän voimassa oleva etuhinta 14,90 €/kk päättyy 23.03.2022. Koska sinä olet meille tärkeä asiakas, tarjoamme sinulle 24.3.2022 alkaen uuden etuhinnan 17,90 €/kk seuraavan 12 kk ajaksi, ja vasta sen jälkeen hinta muuttuu 1.9.2021 voimaan tuleen hinnaston mukaiseksi 26,90 €/kk (aiemmin 24,90 €/kk).

 

Liittymäsi tutut ominaisuudet säilyvät ennallaan, ja voit jatkaa niiden käyttöä tavalliseen tapaan. Vaihtoehtoisesti sinulla on myös oikeus irtisanoa sopimuksesi kahden (2) viikon irtisanomisajalla. Toivomme kuitenkin, että haluat edelleen jatkaa yhteistä matkaa liittymäsi kanssa. "

 

 

Tulkitkaas nyt tyhmälle, että jatkuuko sopimus automaattisesti tuolla 17,90e/kk -hinnalla (mikä sekin on peräti 20% korotus olemassa olevaan), jos en tee mitään - vai mitenkä homma menee? 🙂>

 

 


Hei @DigiHate !Sopimus jatkuu automaattisesti tuohon hintaan 17,90e/kk 12kk:n ajan jos et tee mitään.

Ainakin meillä on näin tehnyt vastaavissa tapauksissa 😀>



@DigiHate  kirjoitti:


' Yleensä ei kuitenkaan tarvita kuin muutaman vaihtoehdon valitseminen niin tulee vaihtoehto "avaa chat asiakaspalvelijalle" '



 



Tämä siis pitäisi olla valittavissa HETI!!!!






Jos kirjoitat heti alkuun botille sanan "asiakaspalveluun", avautuu valintapainike josta pääset heti juttelemaan asiakaspalvelijalle. Tämä on nopein vaihtoehto, joka ei tosiaan vaadi kuin tuon yhden naputtelun 🙂> 



@DigiHate  kirjoitti:


Kirjeen sisältö alla:



 



Ensimmäisen kappaleen perusteella tarjotaan jotain - ja mä ymmärrän, että tarjoukseen tulee vastata, jos sen hyväksyy(???)



Toisessa kappaleessa puhutaan jopa irtisanomisesta, mitä en ymmärrä, koska siis olen viime aikoina tilannut määräaikaisen liittymän vuodeksi kerrallaan..



..sitä taas en tiedä-ymmärrä-käsitä, mitä tuo määräaikaisuus mahtaa tarkoittaa talon sisäisessä sääntö-/pykäläviidakossa.........



 



" Hei,



käytössäsi olevan Rajaton 20 M -liittymän voimassa oleva etuhinta 14,90 €/kk päättyy 23.03.2022. Koska sinä olet meille tärkeä asiakas, tarjoamme sinulle 24.3.2022 alkaen uuden etuhinnan 17,90 €/kk seuraavan 12 kk ajaksi, ja vasta sen jälkeen hinta muuttuu 1.9.2021 voimaan tuleen hinnaston mukaiseksi 26,90 €/kk (aiemmin 24,90 €/kk).



 



Liittymäsi tutut ominaisuudet säilyvät ennallaan, ja voit jatkaa niiden käyttöä tavalliseen tapaan. Vaihtoehtoisesti sinulla on myös oikeus irtisanoa sopimuksesi kahden (2) viikon irtisanomisajalla. Toivomme kuitenkin, että haluat edelleen jatkaa yhteistä matkaa liittymäsi kanssa. "



 



 



Tulkitkaas nyt tyhmälle, että jatkuuko sopimus automaattisesti tuolla 17,90e/kk -hinnalla (mikä sekin on peräti 20% korotus olemassa olevaan), jos en tee mitään - vai mitenkä homma menee? 🙂>



 



 






Tässä on kyse määräaikaisesta etuhinnasta, eli hinta on tarjottu sinulle 12kk ajaksi, mutta liittymä sinänsä on toistaiseksi voimassa oleva. Sinun ei tarvitse tehdä mitään tuon uuden etujakson suhteen, me päivitämme liittymän uuden etuhinnan 17,90e/kk automaattisesti 24.3. alkaen. Maininta irtisanomisen mahdollisuudesta on juurikin sitä sääntöpykälistöä, joka täytyy ottaa huomioon asiakasviestinnässä. Siksi se myös tässä on 🙂>


Jaha - tuollainen salasana... ...no kokeillaan - Kiitos!


Asia saattaa olla noin, mutta se pitäisi ilmaista kirjeessä selkeästi!!


Kyllä mut kirjeen sanamuotoon voisi toivoa täsmennystä, kuten tuossa aiemmin olen maininnut...



@DigiHate  kirjoitti:


Kyllä mut kirjeen sanamuotoon voisi toivoa täsmennystä, kuten tuossa aiemmin olen maininnut...






Kiitos tästä palautteesta, välitän sen eteenpäin. Viestien ja tiedotteiden sisältö on tottakai oltava sellainen, ettei siitä aiheudu väärinkäsityksiä eikä asiat jää epäselväksi. 


Vastaa