Skip to main content

Olin tänään yhteydessä Telian asiakaspalvelijaan chatin kautta ja sain epäkohteliasta palvelua, eikä asiakaspalvelija Marjaana osannut vastata kysymyksiini GDPR:ään liittyen.

Toivoisin näihin kysymyksiin vastausta ja myöskin mahdollisesti hyvitystä menetetystä ajasta.

 

Liitteenä screenshotteja chatista. Marjaana vastasi minulle kun mainitsin että hän kuulostaa epäkohteliaalta "Se on aika hyvä verto "kuulla" minut kun vaan kirjotan sulle ja annan ohjeet 😁> ettei nyt vaan oo itse tullut noustua peppu edellä sieltä sängystä :D"

 

Onko hyvän asiakaspalvelun tunnusmerkki... en tiedä, mikä minä olen tuomitsemaan?

 

 

Tässä vielä muutama screenshotti lisää chat-keskustelusta Telian Marjaanan kanssa



 





5



 



 



 





 



"Marjaana, Telia
se tunnus mikä sulla nyt on luotu niin se on se mitä voit nyt käyttää mutta me emme poista telitunusta mitenkään koska se on sun luoma verkkopankkisi kautta jonne me emme edes pääse käsiksi.




Mutta mihin järjestelmään se uusi tunnus on tallentunut?



 



Marjaana, Telia
en osaa vastata tähän tyhjentävästi. mutta emme joka tapauksessa poista millään muotoa täällä näitä tunnuksia taikka kirjautumisa. tämän asian vänkääminen ei johda minnekään toimenpiteisiin. Jos halaut asiaa jollain mutoa jatkoselvittää ja kysyä lisää niin helppi palvelumme jatkaa mielellään kanssasi, ovat huomennna taas auki. Saat yhteyden Helppiin soittamalla 0600 10100 (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm), käymällä Telia Kaupan palvelupisteellä tai tilaamalla Helppi-asiantuntijan luoksesi www.telia.fi/Helppi Mukavaa päivää :)"



 



Eli ilmeisesti ainoa tapa saada tietää omat GDPR-oikeutensa, on soittaa Helppiin ja maksaa isoja summia siitä? Eikö omat tiedot pitäisi saada miltä tahansa firmalta ilmaiseksi, pelkästään pyytämällä?



 



Tässä tapauksessa en saanut omia tietojani pyytämällä ja lisäksi epäkohteliasta vinoilua päälle.



 


Hei  ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

Ikävä kuulla, että sinulle jäi kehno fiilis asioidessasi kanssamme. Minkäänlainen vinoilu tai kettuilu ei kuulu toimintatapoihimme. Chat-keskustelussa läpikäydyistä asioista olisi varmasti voinut viestiä eri tavalla.

Vaikuttaa äkkisältään siltä, että olet mitä ilmeisimmin koittanut luoda Telia-tunnusta samalla selaimella, jolla olet ollut kirjautuneena chattiin ja siksi tunnuksen luonti ei ole onnistunut. Lähtökohtaisesti neuvomme asiakasta kokeilemaan toista selainta kirjautuessaan palveluun, jotta voimme rajata mahdollisia syitä kirjautumisongelmaan liittyen. Telia-tunnusta käytetään omistamiesi palveluiden hallinnoimiseen ja Telia-tunnuksen avulla näet kaikki omistuksessasi olevat liittymät ja palvelut. Sivuille voi kirjautua myös liittymäkohtaisella tunnuksella, joka toimitetaan tilausvahvistuksen mukana. 

Asiakaspalvelun kautta voimme nollata Telia TV -tunnukset, mutta Telia-tunnuksen nollaus ei ole mahdollista. Silloin, kun muutat tai luot uuden olemassa olevan Telia-tunnuksen, vanha tunnus korvataan automaattisesti uudella tunnuksella. Kokeilitko kirjautua vanhoilla tunnuksilla sisään ja toimivatko ne yhä? Telia-tunnus on rekisteröitävissä ja käytettävissä niin kauan kuin sinulla on asiakasnumero. Telia-tunnusta ei voida erikseen kytkeä pois tai muutoin estää sen käyttöä. Käyttömahdollisuus päättyy, kun asiakastiedot poistetaan Telialta. Tiedot poistuvat automaattisesti sen jälkeen, kun on kulunut kolme vuotta sopimuksen päättymisvuoden loppumisesta (1 + 3 vuotta). Tämän 1 + 3 vuoden kuluessa sinulla on oikeus ”tulla unohdetuksi” eli voit vastustaa tietojesi käsittelyä ja pyytää tietojesi poistamista Telialta siltä osin kuin niitä käsitellään Telian oikeutetun edun perusteella.

Chat-keskustelussa on varmaankin tarkoitettu, että tietokoneeseen tai selaimeen liittyvässä ongelmatilanteessa sinun tulisi olla yhteydessää Telia Helppiin. Helppi on tietotekniikan asiantuntija, joka auttaa ja antaa henkilökohtaista tukea teknisissä käyttöönotto- ja ongelmatilanteissa. 




Lisätietoja ja ohjeita GDPR:ään liittyen löydät tietosuojalausunnostamme. Sieltä löydät myös yhteystiedot, johon voit olla tarvittaessa yhteydessä.



 



Pahoittelut omasta puolestani vielä, että chat-keskustelusta jäi ikävä fiilis ja kiitos sinulle, kun toit tämän asian tietoisuuteemme. Otamme tästä opiksemme ja välitän kanssasi käydyn chat-keskustelun palautteen muodossa eteenpäin.



@SaJoonas@  kirjoitti:

Hei  ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

Ikävä kuulla, että sinulle jäi kehno fiilis asioidessasi kanssamme. Minkäänlainen vinoilu tai kettuilu ei kuulu toimintatapoihimme. Chat-keskustelussa läpikäydyistä asioista olisi varmasti voinut viestiä eri tavalla.

Vaikuttaa äkkisältään siltä, että olet mitä ilmeisimmin koittanut luoda Telia-tunnusta samalla selaimella, jolla olet ollut kirjautuneena chattiin ja siksi tunnuksen luonti ei ole onnistunut. Lähtökohtaisesti neuvomme asiakasta kokeilemaan toista selainta kirjautuessaan palveluun, jotta voimme rajata mahdollisia syitä kirjautumisongelmaan liittyen. Telia-tunnusta käytetään omistamiesi palveluiden hallinnoimiseen ja Telia-tunnuksen avulla näet kaikki omistuksessasi olevat liittymät ja palvelut. Sivuille voi kirjautua myös liittymäkohtaisella tunnuksella, joka toimitetaan tilausvahvistuksen mukana. 

Asiakaspalvelun kautta voimme nollata Telia TV -tunnukset, mutta Telia-tunnuksen nollaus ei ole mahdollista. Silloin, kun muutat tai luot uuden olemassa olevan Telia-tunnuksen, vanha tunnus korvataan automaattisesti uudella tunnuksella. Kokeilitko kirjautua vanhoilla tunnuksilla sisään ja toimivatko ne yhä? Telia-tunnus on rekisteröitävissä ja käytettävissä niin kauan kuin sinulla on asiakasnumero. Telia-tunnusta ei voida erikseen kytkeä pois tai muutoin estää sen käyttöä. Käyttömahdollisuus päättyy, kun asiakastiedot poistetaan Telialta. Tiedot poistuvat automaattisesti sen jälkeen, kun on kulunut kolme vuotta sopimuksen päättymisvuoden loppumisesta (1 + 3 vuotta). Tämän 1 + 3 vuoden kuluessa sinulla on oikeus ”tulla unohdetuksi” eli voit vastustaa tietojesi käsittelyä ja pyytää tietojesi poistamista Telialta siltä osin kuin niitä käsitellään Telian oikeutetun edun perusteella.

Chat-keskustelussa on varmaankin tarkoitettu, että tietokoneeseen tai selaimeen liittyvässä ongelmatilanteessa sinun tulisi olla yhteydessää Telia Helppiin. Helppi on tietotekniikan asiantuntija, joka auttaa ja antaa henkilökohtaista tukea teknisissä käyttöönotto- ja ongelmatilanteissa. 


Lisätietoja ja ohjeita GDPR:ään liittyen löydät tietosuojalausunnostamme. Sieltä löydät myös yhteystiedot, johon voit olla tarvittaessa yhteydessä.

 

Pahoittelut omasta puolestani vielä, että chat-keskustelusta jäi ikävä fiilis ja kiitos sinulle, kun toit tämän asian tietoisuuteemme. Otamme tästä opiksemme ja välitän kanssasi käydyn chat-keskustelun palautteen muodossa eteenpäin.


Kiitti vastauksesta. Toivon, että ensisijaisesti ohjeistatte työntekijäänne toimimaan kohteliaammin tulevaisuudessa (tähän sainkin jo sähköpostitse varmistuksen, että epäkohtaan tartutaan).

 

Tekniset ongelmat tyypillisesti ratkeavat, ihmisten/sosiaaliset ongelmat taas eivät jos niihin ei tartuta aktiivisesti! Tämäkin tekninen ongelma ratkesi juuri niin kuin sanoitkin eli onnistuin luomaan uuden tunnuksen ja sain myös Telian tietosuojaihmiselta mailitse saman vastauksen kuin tähän oli kirjailtu. Eli asia kunnossa, ja uskon, että tiedot ovat riittävän salassa.



@  kirjoitti:






Kiitti vastauksesta. Toivon, että ensisijaisesti ohjeistatte työntekijäänne toimimaan kohteliaammin tulevaisuudessa (tähän sainkin jo sähköpostitse varmistuksen, että epäkohtaan tartutaan).



 






Hyvä kuulla että sinuun oltiin jo sähköpostitse yhteydessä asiasta. Meidän suunnalta viestintä  ei tosiaan tällä kertaa mennyt niin kuin pitäisi, mutta pidetään huoli että saat jatkossa jokaisessa kanavassamme laadukasta ja ystävällistä asiakaspalvelua! 



@  kirjoitti:

Olin tänään yhteydessä Telian asiakaspalvelijaan chatin kautta ja sain epäkohteliasta palvelua, eikä asiakaspalvelija Marjaana osannut vastata kysymyksiini GDPR:ään liittyen.

Toivoisin näihin kysymyksiin vastausta ja myöskin mahdollisesti hyvitystä menetetystä ajasta.

 

Liitteenä screenshotteja chatista. Marjaana vastasi minulle kun mainitsin että hän kuulostaa epäkohteliaalta "Se on aika hyvä verto "kuulla" minut kun vaan kirjotan sulle ja annan ohjeet 😁> ettei nyt vaan oo itse tullut noustua peppu edellä sieltä sängystä :D"

 

Onko hyvän asiakaspalvelun tunnusmerkki... en tiedä, mikä minä olen tuomitsemaan?

 

 



Olit kyllä itsekin töykeä asiakaspalvelijalle, hän vain tekee työtään ja auttaa sinua parhaasi mukaan, joten miksi itse vinoilet hänelle? Ihminen hänkin on ja tekee työnsä parhaansa mukaan

 


Vastaa