Skip to main content

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.



 



 



 



Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL



 



---



 



Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote



 



Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen



 



Hyvä asiakkaamme,



 



Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/



 



Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.



 



Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.



 



---



 



Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto



 




@KaisaKos kirjoitti:


Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.



Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.



Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.



 



Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.



 



Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.






 



Tilannepäivitys 11.12.2015



 




@TeroRe kirjoitti:


Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:



 



Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.



 



Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.



 



Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä





  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai


  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc




Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.



 



Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.






 


@Pissedoff kirjoitti:
Itse jouduin myös kyseisen huijauksen uhriksi. Aluksi aspa kehoitti ottamaan Dimocoon yhteyttä ja Nyt ollaan siinä tilanteessa että on Dimocosta pyydetty pankki yhteystietoja. En uskaltanut antaa koska kyseessä on selkeä huijaus.



 



Periaatteessa kukaan ei kostu tänä päivänä juuri mitään pelkästä tilinumerosta. Ainoa mihin sitä voi käyttää on tilisiirron tekeminen ko. numerolle. Ilmeisesti joskus "vuosikymmen" sitten tilinumeroiden + nimien ja osoitteiden kanssa on saatu tehtyä vaikka mitä jännää, mutta tänä päivänä ei kukaan taida päästä puusta pitkälle ellei pysty muuten henkilöllisyyttä varastamaan. Pankeissakin toimitaan nykyään ensisijaisesti asiakkaan henkilöllisyyden, ei tilinimeron perusteella.



 



Dimoco itsessään ei taida olla varsinainen huijarifirma. Se on sinänsä asiansa hoitava maksupalveluiden välittäjä, mutta heitä vain ei kiinnosta pätkääkään ketä siellä on asiakkaana ja maksuja välitetään samalla innolla niin asiallisille toimijoille kuin huijaripornosivuille.



 



Edit: lisään tähän perään vielä sen, että omastakaan mielestäni tämä kuvio "selvitä ite Dimocon kanssa" ei ole asiallista, eikä välttämättä täysin laillistakaan. Maksun perineenä osapuolena mielestäni myös hyvityksen pitäisi tulla Soneralta, joka sitten setvikööt itse laskutuksensa kuntoon Dimocon kanssa.



 



Laskutettu asiakashan ei ole missään sopimussuhteessa Dimocon kanssa, vaan Soneran (tai muun operaattorin) kanssa, joten asiakkaan ei pitäisi joutua asioimaan kenenkään muun kuin oman operaattorinsa kanssa.


Itse tiedustelin tuota tilinumeron antamista pankista ja minulle kerrottiin että tilinumeron voi huoletta antaa. Kannattanee kuitenkin kysyä oman pankin kanta asiasta...

 

Miksei Sonera edelleenkään kommentoi tätä omituista reklamaatioiden käsittelyä? Olen jo useasti kysynyt tätä, mutta jostain syystä tätä ei haluta kommentoida...

 

 


@Teekki, emme kommentoi sinun emmekä muidenkaan yksittäisiä reklamaatiotapauksia julkisilla foorumeilla :) Asiakaspalvelun kautta saat tietää tähän vastauksen.



 



Yleisesti ottaen, hiljaisuus tässä ketjussa viime aikoina johtuu siitä että hetkenä minä hyvänä julkaisemme Mobiilimaksusta tiedotteen. Sellaisen, mikä toki olisi pitänyt olla ulkona jo aikaisemmin. Päivittelemme parhaillaan myös Omien Sivujen osalta tekstejä, sekä Apu ja tuki -osion ohjeita ja asiakaspalvelun ohjeistusta.



 



Mutta tosiaan hiljaisuus ei johdu siitä että asioita ollaan lakaisemassa maton alle, päinvastoin :)



@TeroRe kirjoitti:

@Teekki, emme kommentoi sinun emmekä muidenkaan yksittäisiä reklamaatiotapauksia julkisilla foorumeilla :) Asiakaspalvelun kautta saat tietää tähän vastauksen.

 


Ok, eli tämä jää sitten mysteeriksi, kun oma tapaukseni on jo saanut happy end:n ja tuo maksu + muut kulut on minulle jo hyvitetty, enkä enää jaksa käydä tämän takia aspaan soittelemaan... :)

 

 



@Teekki kirjoitti:



@TeroRe kirjoitti:


@Teekki, emme kommentoi sinun emmekä muidenkaan yksittäisiä reklamaatiotapauksia julkisilla foorumeilla :) Asiakaspalvelun kautta saat tietää tähän vastauksen.



 






Ok, eli tämä jää sitten mysteeriksi, kun oma tapaukseni on jo saanut happy end:n ja tuo maksu + muut kulut on minulle jo hyvitetty, enkä enää jaksa käydä tämän takia aspaan soittelemaan... :)



 



 






Tiesithän ettei sinun tarvitsekaan soittaa jos et halua tai kerkee, meillä on Omilla Sivuilla palvelupyyntölomakkeet sekä sonera.fi:llä on myöskin avoin yhteydenottopyyntölomake. Ja on Facebookit ja Twitterit :)


Teekki, ei kannatakaan soitella Aspaan. Tein tässä keskusteluketjussa olleiden ohjeiden perusteella reklamaation Oma Sonera -sivujen kautta viime ke, kun viime la 21.11. (sain laskun pe 20.11) asiakaspalautteeseeni sain täysin ympäripyöreän vastauksen. No äsken tuli täysin ympäripyöreä Sonera -soitto; Dimocoa tulee reklamoida (tehty 21.11, ei vastausta), jos jätät Dimoco -osuuden maksamatta, niin tulee merkintä luottotietoihini (ohhoh Dimoco -osuuteni vain 19,99 €, kyse onkin periaatteesta) Tällaista jargonia Aspan suunnalta..... Eli jälleen luuppi pyörii. Olen sopimussuhteessa Sonera Oyj:hin, joten reklamoin heitä. En ole missään sopimussuhteessa Dimoco Europe GmbH:han. Sen sijaan Soneralla on ainakin verkkolaskutussopimus tai joku vastaava Dimocon kanssa eli heidän tulee selvittää keskinäiset sopimussuhteensa, ei minun kuluttajana.... Ja uskon, että kuluttajaviranomaiset päätyvät samalla kannalle....    



@Wimmie kirjoitti:


Teekki, ei kannatakaan soitella Aspaan. Tein tässä keskusteluketjussa olleiden ohjeiden perusteella reklamaation Oma Sonera -sivujen kautta viime ke, kun viime la 21.11. (sain laskun pe 20.11) asiakaspalautteeseeni sain täysin ympäripyöreän vastauksen. No äsken tuli täysin ympäripyöreä Sonera -soitto; Dimocoa tulee reklamoida...    






 



Tähän asiaan tulee muutos. Pyydän että maltatte odottaa ihan hetkisen vielä :)


En ole lainkaan vakuuttunut että pankkitietojeni luovuttaminen täysin tuntemattomalle KOLMANNELLE OSAPUOLELLE auttaisi yhtään asiaa, koska vastaukset sähköposteihin ovat selvästi olleet automaattisesti lähetettyjä. Koko ajatus vaikuttaa aivan absurdilta, koska kyseessä on huijaus. Tuleeko kukaan mitään rahoja saamaan. Nyt niillä on jo puhelinnumero (kiitos Sonera), sähköpostiosoite ja mitä muuta. Ja sitten vielä pankkitiedot? Seuraavaksi pankkitunnukset? Itse en ole antamassa ennen kuin Sonera ottaa jotain vastuuta ja kommentoi jotain järkevää. Mielenkiinnolla odotan tiedotettanne, mutta pelkään että siitä tulee kunnon farssi.

 


TeroRe kirjoitti:

 

Tiesithän ettei sinun tarvitsekaan soittaa jos et halua tai kerkee, meillä on Omilla Sivuilla palvelupyyntölomakkeet sekä sonera.fi:llä on myöskin avoin yhteydenottopyyntölomake. Ja on Facebookit ja Twitterit :)


 

Juu tiedän toki. Silloin kun irtisanoin mobiilinettiliittymäni, niin pyysin asiakaspalvelijaa selvittämään syyn siihen miksi päädyitte minulle hyvittämään. Hetken päästä sainkin puhelun teiltä, mutta  kyseinen asiakaspalvelija ei osannut varmuudella sanoa syytä hyvitykseen.Kertoi maksuissa olleen epäselvyyksia yms. ja siksi varmaan hyvitetty. Kummastelin tätä,  kun kaiken oli ilmoitettu olleen kunnossa 2.11. jälkeen ja oma veloitukseni oli tullut 12.11. Tähän ei sitten enää mitään selvää vastausta tullutkaan ja henkilö kuullosti sen verran vaivautuneelta etten viitsinyt tentata enempää. Jos tuohon ei saa aspasta vastausta, niin tokkopa mihinkään sen vaikeampaankaan kysymykseen sitten...

 

Sinänsä asia ei enää minua kosketa, mutta olisi ollut kiva tietää syy tähän "hieman" epäilyttävään reklamaatioiden käsittelyyn... :)


Mielenkiintoista kun kerrot Teekki että veloitus on tullut 12.11. Itselläni pvämäärä on 10.11. Hienoa että asia on selvinnyt kohdaltasi. Nyt odottelen Soneran reklamaatiopuolen yhteydenottoa, mutta palvelu on ollut tähänasti niin jäätävää etten odota mitään parannusta olevan tiedossa. Luulisi että Sonera saisi aikaan jonkun yhdenvertaisen tavan käsitellä aiheesta tulleet valitukset, mutta tuntuu olevan aika kaoottista. Kaikilla klaanissa kirjottaneille huijaus vaikuttaa olleen samanlainen, joten asiallista olisi seraava toimintamalli:

1. Sonera hyvittää kaikki tähän asti Dimocon hämärien palveluntarjoajien tekemät laskutukset kaikille.
2. Sonera laatii asiasta tyhjentävän tiedotteen toimistaan asian yhteydessä, jossa lisäksi varoittaa ja ohjeistaa kyseisen casen tiimoilta asiakkaitaan, jotta vastaavalta vältytään jatkossa.
3. Sonera tarkastelee hyvin kriittisesti mobiilimaksusysteemiä ja yhteistyötään Dimocon kanssa.
4. Sonera kehittää tuotettaan siten, että mobiilimaksu on vain ja ainoastaan asiakkaan halutessa käytössä.
5. Pyytää anteeksi asiakkailtaan sitä, ettei tiedottanut asiakkaitaan asiallisesti kun huijaus todettiin.

Nyt on kysytty Viestintäviraston mielipidettä aiheeseen. Täältä voi kuunnella http://www.radiopori.fi/uutiset/yllatyslaskun-jalkeenkin-mobiilimaksun-esto-takkuaa-harmaa-alue Viestintäviraston henkilön kommentit. 


No niin siellähän oli lopussa mielenkiintoista kommenttia. Pitäisköhän tässä nyt jo alkaa rikosilmoitusta miettimään... :D



@Pissedoff kirjoitti:
Nyt odottelen Soneran reklamaatiopuolen yhteydenottoa, mutta palvelu on ollut tähänasti niin jäätävää etten odota mitään parannusta olevan tiedossa. Luulisi että Sonera saisi aikaan jonkun yhdenvertaisen tavan käsitellä aiheesta tulleet valitukset, mutta tuntuu olevan aika kaoottista. Kaikilla klaanissa kirjottaneille huijaus vaikuttaa olleen samanlainen, joten asiallista olisi seraava toimintamalli:

1. Sonera hyvittää kaikki tähän asti Dimocon hämärien palveluntarjoajien tekemät laskutukset kaikille.
2. Sonera laatii asiasta tyhjentävän tiedotteen toimistaan asian yhteydessä, jossa lisäksi varoittaa ja ohjeistaa kyseisen casen tiimoilta asiakkaitaan, jotta vastaavalta vältytään jatkossa.
3. Sonera tarkastelee hyvin kriittisesti mobiilimaksusysteemiä ja yhteistyötään Dimocon kanssa.
4. Sonera kehittää tuotettaan siten, että mobiilimaksu on vain ja ainoastaan asiakkaan halutessa käytössä.
5. Pyytää anteeksi asiakkailtaan sitä, ettei tiedottanut asiakkaitaan asiallisesti kun huijaus todettiin.


 



Toiminta on ollut kieltämättä paikoin, kuten kirjoitit, kaoottista. Johtuu siitä että tutkimusten edetessä toimintaohjeet ovat muuttuneet. Pahoittelut tästä!



 



Jatkossa epäselvät tilanteet tutkitaan meillä Sonerassa, nopein tapa toki on se että asiakas ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan mutta jatkossa myös me tutkimme tapahtumia asiakkaan pyynnöstä. Eli Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta, tai sonera.filtä löytyvän yhteydenottopyyntö-lomakkeen kautta, tai perinteisesti soittaen asiakaspalveluumme. Noiden kautta meille ilmoitus ja otamme täällä tilanteen haltuun ja lähdemme tutkimaan asiaa. Tämä on se oleellinen muutos, mistä myös tässä keskustelussa on puhuttu.



 



Tästä linjauksesta olemme tiedottaneet myös asiakaspalvelumme henkilöstöä mutta kunnes tieto on tavoittanut kaikki niin se vie oman aikansa. Pyrimme toki siihen että kaikki tietäisivät tämän heti mutta voi olla että ihan kaikki eivät sitä tiedä ihan sillä sekunnilla. Pahoittelut tästä mutta korjaamme rivimme tässä asiassa niin sanotusti.



 



Vastauksia kysymyksiisi:



 



1) ja osin myös 2) ja 3) Tutkimukset Dicomon kanssa ovat edelleen kesken



2) Olemme laatineet nyt aiheesta kaksi tiedotetta: Ensin yleinen Mobiilimaksusta kertova sivu -->  www.sonera.fi/mobiilimaksu ja toinen liittyen Dicomoon --> Asiakastiedote. Lisäksi olemme päivittäneet jo osin Omien Sivujen osiota jossa määritellään palvelutilauksen estot, tämä on vielä hivenen kesken mutta tavoite on se että asiakas niin halutessaan tietää mitä milläkin estolla estetään (tieto löytyy kyllä tuon sonera.fi/mobiilimaksu-sivun kautta jo)



4) Mobiilimaksu tulee olemaan jatkossakin automaattisesti päällä ja sen käyttöä asiakas määrittelee itse sopivilla estoilla. Tämä on tässä mielessä sama kuin tekstiviestipalveluiden käyttämisessäkin. Eri maksutavat kulkevat saman laskutusjärjestelmän kautta, ja valitettavasti emme lyhyellä tähtäimellä pysty eriyttämään eri maksutapojen estoja



5) Pyydämme nöyrimmin anteeksi sitä, ettemme ole tiedottaneet tästä maksutavasta aikaisemmin. Tutkimuksissa ei ole kuitenkaan tullut esille suoranaisia huijauksia vaan epäselviä tai ohjeiden vastaisia maksun hyväksyntäprosesseja



 



Työ asian tiimoilta jatkuu edelleen, tässä väliaikatiedot.



@TeroRe kirjoitti:
Tutkimuksissa ei ole kuitenkaan tullut esille suoranaisia huijauksia vaan epäselviä tai ohjeiden vastaisia maksun hyväksyntäprosesseja

 

 Hyväksyntäprosessit on kuitenkin olleet tarkoituksella epäselvät jotta surffaajat maksasisivat tietämättään "palveluista".

 

Voisi kai sitä huijaukseksikin sanoa?



@TeroRe kirjoitti:


 epäselviä tai ohjeiden vastaisia maksun hyväksyntäprosesseja






 



... joita molempia ainakin meilläpäin puhekielessä kusetukseksi kutsutaan.



 



Järjestelmä ei todellakaan toimi oikein, jos teille on nyt muutaman viikon aikana jokaiselle operaattorille tullut kymmeniä reklamaatioita asiakkailta, joille on tehty veloituksia siten etteivät he tiedä mitään tilanneensa.



 



Ja tää mainoslause, "Mobiilimaksu helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla."



 



Saisko ihan oikein viralliset perustelut tuotevastaavilta siihen, minkä perusteella tätä mainostetaan turvalliseksi palveluksi, kun siellä ei ole ollenkaan henkilön tunnistusta, tunnuslukua/salasanaa, vahvistusviestiejä tai edes kuittauksia? Laskutushan perustuu vain ja ainoastaan laitteen tunnistukseen, ei käyttäjän! Miten on mahdollista, että tänä maailmanaikana tuodaan markkinoille maksutapa, jossa ei tunnisteta käyttäjää ensinkään, eikä sitä edes saa jumal*uta pois siitä liittymästä estämättä kaikkea mahdollista cokiksen ostamisesta taksin tilaamiseen!



 



Tästä on turvallisuus kaukana, paitsi jos turvallisuudella tarkoitetaan tasaista ja varmaa tulovirtaa operaattoreille...



 



Mitenköhän ihmiset reagois, jos pankit alkais päästää verkkopankkiin sillä mentaliteetilla sisään, että sulla on palvelun vanha cookie selaimessa, tervetuloa?



 



Jos ei operaattorit ala vapaaehtoisesti tuomaan yksinkertaista ja kattavaa on-off kytkintä mobiilimaksua varten liittymään, tästä varmaan saadaan tehtyä asiaa valvovan viranomaisenkin suuntaa. Mulla on henk.koht. ainakin huumorilanka tän palvelun kanssa aika vähissä...



 



Ps: mä en ole vieläkään saanut minkään valtakunnan ehtoja nähdäkseni mobiilimaksuun liittyen, enkä ole ko. palvelua liittymäni osaksi hyväksynyt. Miksi se siis on siellä? Haluan tietää miten maksut teknisesti toteutetaan, miten käyttäjän tunnistamisesta huolehditaan, minkälaiset oikeudet minulla on kuluttajana riitatilanteessa, mikä on operaattorin vastuu maksutapahtumista jne jne jne.. Tiedättekste, se yleensä noin 10 sivunen nivaska A4:sia minkä saat pankista kun otat uuden maksuvälineen käyttöön.



 


Jaahas, tämä on siis näin yleistä! Minunkin uusimmassa laskussa oli 19,99€ palvelutilaus ilman, että olisin mitään tilannut. Kuulkaas Sonera, seuraavaksi otan yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan, jos asia ei ala selvitä!! Sonera siis pesee kätensä tässä asiassa täysin ja pyytää vain ottamaan yhteyttä palveluntarjoajaan. Maksu kyllä kelpaa, kuinka ollakaan ? Meidän perheen Soneran pitkä asiakkuus päättyy tähän pisteeseen, jollei asiaa Soneran puolesta selvitetä!
"Jos jonkinmoista palvelua". Mikä asenne!! Siis Soneralla ollaan sitä mieltä, että "voi voi mitäs ootte menny käymään epämääräisillä sivustoilla niin siitä saatte sit maksaa helposti mobiilisti". Mitä tyyppejä sinne palkattu asiakkaita palvelemaan... Huh huh. Mahtaa asiakaspalvelijan hymy hyytyä kun oma kännylasku alkaa vilistä lisämaksuja 😃
Kysehän tässä on tientenkin periaatteesta! Ei se 20€ lisämaksu nyt taloutta kokonaan kaada, vaikka työttömäksi tässä just jäinkin. Mutta miettikääs paljonko Sonera laskuttaa ylimääräistä joka kuukausi jollain muulla verukkeella. Minä soittelen erittäin vähän ja joka laskulla on silti aina 1-2€ verran palvelunumeroa. En varmana aina ole maksullisiin numeroihin soittanut?! Mutta tuohan se mukavat rahat Soneralle jos kaikilta sen saman 1€ ottaa koka kuukausi extraa!! Laitoinpa nyt ensitöikseni estot päälle. Jatkoa seuraa...

@Iceman22 kirjoitti:
Kysehän tässä on tientenkin periaatteesta! Ei se 20€ lisämaksu nyt taloutta kokonaan kaada, vaikka työttömäksi tässä just jäinkin. Mutta miettikääs paljonko Sonera laskuttaa ylimääräistä joka kuukausi jollain muulla verukkeella. Minä soittelen erittäin vähän ja joka laskulla on silti aina 1-2€ verran palvelunumeroa. En varmana aina ole maksullisiin numeroihin soittanut?! Mutta tuohan se mukavat rahat Soneralle jos kaikilta sen saman 1€ ottaa koka kuukausi extraa!! Laitoinpa nyt ensitöikseni estot päälle. Jatkoa seuraa...

Hei! Oletko soittanut johonkin yritysnumeroihin esim. Kelalle, terveyskeskukseen, verovirastoon. Yritysnumeroihin soittaminen maksaa eikä 010- ja 020- alkuiset numerot ole maksuttomia. Ne veloitetaan puhepakettiin kuulumattomina ja niistä voi muodostua nuo 1-2 € extraa puhelinlaskuun. Tuosta Dimocosta on tuolla asiaa : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ajankohtaista/asiakastiedotteet/mobiilimaksupalvelut


Terore . 

 

Sen lauluja laulat kenen leipää syöt . 

 

Melekosta sanakikkailua Sinulta . 

On se kumma kun et suostu ymmärtämään Soneran laskuttaneen ihmisiltä sellaista mitä he eivät ole tilanneet saati edes saaneet . 

 

En tiedä mistä kulttuurista on moraalisi lähtöisin kun moista puppua suustasi ammennat . 

Ei ole muka väärinkäytöksiä että on vain epäselvissä olosuteissa käsi mennyt jonkun muun taskuun kuin omaan , seurauksella että tämä käsi on on ihan vaan vähän ottanut taskussa olleesta lompakosta pikkuriikkisen kerrallaan rahoja jotka nyt sattumalta oli sieltä otettavissa kun taskun ja rahojen oikea omistaja ollut nyt sitten ihan varautunut kotisoffalla tähän meidän lanseeraaman hienon ja turvallisen mobiilimaksamisen ominaisuuteen . 

 

Höpö Höpö , sonera ei oo tässä tapauksessa varastelevaa katupoikaa kummempi . 


Vai näin yleistä tuo Dimoco Europen rahastaminen.

Itselläni on Multi Sim ja nimenomaan tuolla varanrollani en edes soita mihinkään ja sen piikkiin on kuitenkin veloitettu?

 

Onko Sonera myynyt sen numeron jonnekin niin että siihen voi laittaa vaikka markkinointiviestejä? 

 

Miten saan liittymäni vapaaksi vai pitääkö ajaa jokin virusohjelman poisto kännykkään?


Kun menin ohjeesi mukaan Omille Sivuille, ei minulle aukea mitään tuollaista josta infoat. Kokeilin sitten kohdasta Tarjoukset ja Palvelut, mutta saan esille vain tuotteidenne mainoksia joita voisin ostaa. Miksi en pääse tekemään itse estoja? Omaan kuitenkin kolme liittymää jo alkaen Telen ajoilta (ekan hankin jo 1990) joten en kai ole asiakas sieltä huonoimmastan päästä... Onko ymmärrettävä niin että Soneralla on erilaisia Omia Sivuja eri asiakkaille? Olen yksityinen, en yritys.
Kiitos tästä infosta. Kävin vinkkisi ansiosta tarkistamassa mitkä tahot minua ovat veloittaneet Dimocon ja Soneran kautta, löytyi hollantilainen radiokanava ja pornosivusto! Tällaista keski-ikäistä tätiä kyllä ihmetyttää miten moinen on mahdollista. Kännykkääni en ole lainannut eikä sitä muut ole käyttäneet kuin minä. Minulla on myös maistraatinkin kautta tehdyt markkinointikiellot, eikä he saa antaa yht.tietojani matrikkeleihin eikä sukuselvityksiin eikä siis ylipäätään mihinkään, on salainen p.nro eikä ajoneuvoni rek.nron kautta saa yhteystietojani.
Pyysin nyt heitä sitten selvittämään asiaa.

@gixxeri1000cc kirjoitti:
Kun menin ohjeesi mukaan Omille Sivuille, ei minulle aukea mitään tuollaista josta infoat. Kokeilin sitten kohdasta Tarjoukset ja Palvelut, mutta saan esille vain tuotteidenne mainoksia joita voisin ostaa. Miksi en pääse tekemään itse estoja? Omaan kuitenkin kolme liittymää jo alkaen Telen ajoilta (ekan hankin jo 1990) joten en kai ole asiakas sieltä huonoimmastan päästä... Onko ymmärrettävä niin että Soneralla on erilaisia Omia Sivuja eri asiakkaille? Olen yksityinen, en yritys.

Hei! gixxeri mene omille sivuille, klikkaa puhelinnumeroasi, valitse mahdollisen tarjouksen alta lisäpalvelut ja sitten katso saatavilla ja käytössäsi nyt, sitten valitse estot ja rajoitukset sekä sieltä ainakin aikuisviihde-esto. Jos ei noin onnistu niin ota omilta sivuilta yhteyttä vaikka chatin kautta palveluneuvojaan, pitäähän nyt estot saada laittaa.


Jösses! Olipas vaikea löytää, ei olisi löytynyt ilman ohjettasi. Klikkasin ensin liittymä 2 (mulla on MultiSim eli 2 on se varaliittymäni jonka nroa on veloitettu Dimocosta)

No, laitoin Viihde-estot. Näin myös että Soneran aspa on joskus laittanut Hintatiedot ulkomailla-eston kun sitä pyysin (mutta tiedoksi muillekin, että se ei toimi jos kyseessä on MultiSim).

Sitten klikkasin tuota varsinaista nroani jonka kortti on Marsussa ja sain kummallisen vastauksen:

 

Liittymän nykyiset palvelut estävät tämän palvelun tilaamisen. Halutessasi lisätietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluumme 0200 17000.
Palvelun kytkentä ei onnistunut. Ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme 0200 17000.

 

Ainoa palvelu joka siellä näkyy olevan rasti ruudussa, on se Estä hintatietoviestit ulkomailla. 

Mulla on salainen nro, voiko se tarkoittaa sitä?

 

Nimenomaan Marsussa olevassa sim-kortissa olisi hyvä olla kaikenlaiset estot koska sen näyttö on niin älyttömän herkkä että hipaisukin riittää avaamaan ties mitä, jota syystä esim. lehtien lueskelu on hankalaa sillä kun scrollaa.


Vastaa