Skip to main content

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.



 



 



 



Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL



 



---



 



Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote



 



Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen



 



Hyvä asiakkaamme,



 



Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/



 



Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.



 



Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.



 



---



 



Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto



 




@KaisaKos kirjoitti:


Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.



Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.



Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.



 



Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.



 



Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.






 



Tilannepäivitys 11.12.2015



 




@TeroRe kirjoitti:


Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:



 



Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.



 



Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.



 



Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä





  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai


  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc




Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.



 



Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.






 

www.kkv.fi:

 

"Jos et saa velkojalta vastausta tai et pääse ratkaisuun velkojan kanssa, älä jää odottamaan vaan vie asia eteenpäin. Asian riitauttaminen tuomioistuimessa, kuluttajariitalautakunnassa tai muussa riitojen ratkaisuelimessä keskeyttää perinnän siltä osin kuin saatava on riitainen."

 

Eli piääkö lasku josta on reklamoitu maksaa vai ei?



@ametistitar kirjoitti:

www.kkv.fi:

 

"Jos et saa velkojalta vastausta tai et pääse ratkaisuun velkojan kanssa, älä jää odottamaan vaan vie asia eteenpäin. Asian riitauttaminen tuomioistuimessa, kuluttajariitalautakunnassa tai muussa riitojen ratkaisuelimessä keskeyttää perinnän siltä osin kuin saatava on riitainen."

 

Eli piääkö lasku josta on reklamoitu maksaa vai ei?


Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä kuluttaja-asianeuvojaan, jos et saa tälle asialle selvyyttä Soneralta taikka tuolta Dimecolta. He osaavat neuvoa tuossa laskun maksussa. Voithan tietenkin maksaa sen osan laskusta joka on riitauttamaton. Ei laskut heti mene perintään ja korkokaan ei päätä huimaa. Tässä linkki tuonne kuluttajaviranomaiselle : http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/kuluttajaneuvonta/


Näinhän se on. Yritin tuossa vain vääntää rautakangesta asiaa Soneralle linkittämällä tuon kuluttajaviranomaisen ohjeen. Vähän aikaisemmin tässä keskustelussahan Soneran Mia kertoi, että lasku on maksettava ja piste.

 

Sellaista "asiakaspavelua".

 

Ja jo pari viikkoa sitten tosiaan Soneran puhelinneuvonnassa minulle kerrottiin, että Sonera vastaa näistä ylimääräisistä maksuista.

 


Amestitar: Hyvää tekstiä ja nythän Dimoco Europe GmbH ei ole suoraan laskuttanut meitä, vaan Sonera Oyj, joten ihan normaalin liiketoimintajuridiikan perusteiden pohjalta se, joka laskuttaa, niin myös hyvittää, jossa palvelussa/tuotteessa/laskussa on ollut virhe, ei 3. taho, joista kukaan meistä ei ole sopimussuhteessa. Eli Sonera Oyj vastatkoon 100 % omasta palvelukumppanistaan. Olen ihan varma, että myös kuluttajaviranomaiset ovat ssiasta täysin samaa mieltä....

Tragikoomista sikäli, että asianhan pitäisi ilman muuta ja ilman mitään taistelua olla juuri noin kuin wimmie kirjoitti. Emme ole tehneet sopimusta Dimecon enkä varsinkaan minkään "CloudCoverin" (??) kanssa:

 

Dimecon viestistä: "Olemme neuvotelleet palveluntarjoaja CloudCover kanssa ja he ovat valmiita antamaan hyvityksen."

 

Tämä ketju pitänee tallentaa (siltä varalta, että Sonera päättää tämän imagosistä poistaa), niin absurdia tämä jankkaaminen on.



@ametistitar kirjoitti:


Eli piääkö lasku josta on reklamoitu maksaa vai ei?






Kyllä, se osuus mikä ei ole kiistanalainen osuus pitää maksaa normaalisti. Mutta huom: ominpäin laskua ei voi jättää maksamatta tai osaa siitä, se paukahtaa jos tarpeeksi kauan menee aikaa niin lopulta perintään. Eli jos laskussa on jotain epäselvää niin meille siitä reklamaatio ja kiistanalainen osuus jäädytetään. On sitten kyse Mobiilimaksusta tai ihan mistä tahansa muusta.



 



Edelleen, Klaanissa ei käsitellä tai kommentoida yksittäisiä tapauksia koska ilman asiakastietoja yms emme voi tietää tai sanoa miten asiat menevät tai miten ne ovat menneet yhden tietyn asiakkaan kohdalla. Reklamaatiotapaukset ovat aina yksilöllisiä.



 



Juttelemme kyllä asioista yleisellä tasolla mutta esimerkiksi sinun tapauksesi suhteen emme voi varmuudella tietää ja luvata. Jos sovittua hyvitystä ei ala kuulumaan niin Dicomoon yhteys, tai meidän asiakaspalveluun niin meiltä otetaan Dicomoon yhteys puolestasi.


Jos luet tätä keskustelua läpi niin huomaat,että Sonera on täälläkin jo pyytänyt aikoja sitten yhteystietojamme ja luvannut "selvittää" asiaa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Reklamaatioita olemme tehneet useita, olen ollut yhteydessä Soneraan myös yrityspuolen kautta ja sieltä asia luvattu laittaa "eteenpäin". Kaikki pelkkää sanahelinää.

 

Jo yli kaksi viikkoa sitten soittelimme eri asiakaspalvelijoille Soneraan ja jokainen kertoi vähän eri tarinaa (tästäkin aiheesta olen jo useaan otteeseen kertonut tässä ketjussa), laskut luvattiin "jäädyttää", yksi lupasi että Sonera maksaa nuo ylimääräiset maksut, toinen kielsi kaiken ja sanoi, että mitään virhettä ei ole tapahtunut eikä Sonera korvaamitän. Yksi sanoi, että kaikki yhteistyö Dimocon kanssa on lopetettu jne jne. 

 

Tässä ketjussa taas on Soneran edustaja väittänyt, että edellinen ei pidä paikkaansa ja että asiakaspalvelija ei ole puhunut totta.

 

Eli: Jos jokainen soneralainen puhuu eritavalla, niin ketä pitäisi uskoa?

 

Ja jos nyt maksan puhelinlaskun perusosan ja jätän Dimoco-osuuden maksamatta, niin eikö muka se loppuosa mene perintään? Ja meneekö lasku edes maksaessa läpi, viitenumerollahan pitäisi maksaa isompi lasku?

 

"Jos sovittua hyvitystä ei ala kuulumaan niin Dicomoon yhteys, tai meidän asiakaspalveluun niin meiltä otetaan Dicomoon yhteys puolestasi."

 

Eli:Jo aikoja sitten tässä samaisessa ketjussa keskustellut soneralainen pyysi yhteystietojamme ja lupasi selvittää asiaa. Kuinka kauan tätä pitää vielä vatkata? Miksi Sonera ei nyt vain ota yhteyttä Dimocoon ja kysy, miksi luvattuja korvauksia ei makseta. Olen tuon Dimocon korvauslupauksenkin tähän ketjuun tänään kopioinut. Asian pitäisi olla pläkkiselvä.

 

Vai haluatteko, että tämä jatkuu ja vaadin korvauksia menetetystä työajasta, joka on kulunut asian turhaan selvittämiseen?

 

Vai mitä ihmettä te oikein haluatte? Päästä eroon asiakkaistanne?


Löysinpä tuolta monta sivua taaksepäin sijaitsevan HIEMIN kommentin:

 

 

"Olimme Dimocoon yhteydessä hyvitysten suhteen. Rahoja palautetaan erissä, ei yksitellen, joten tästä syystä palautukset eivät näy tilillä heti hyvityspäätöksen jälkeen. Ensimmäinen erä hyvityksistä tähän tapaukseen liittyen on juuri lähetetty maksatukseen, joten rahojen pitäisi tulla tileille muutaman päivän sisään. Tämä ensimmäinen erä sisältää hyvitykset reklamaatioihin jotka on tehty ennen 11.11."

 

 

Kertokaapa tästä lisää? Pitääkö paikkansa vai onko Hiemin omaa hallusinaatiota?

 

Eli onko uusia maksupäiviä jo tiedossa?

 

Jos on,niin miksi ihmeessä ette kerro niistä? Menetätte todella paljon asiakkaita, kun netti on pullollaan Dimoco-huijausta.


En tiedä kelle vastaan tai viestitänkoska se ei selviä sivulta, josta hyppäsin sisään. Pääsin vihdoin "Klaanin" sivuille sisään ja haluan todeta, että olen myös saanut Dimocolta 20 euron laskun, Soneran laskuun sisällytettynä, enkä tiedä mistä maksan. Soneran pitää kertoa ja yksilöidä minulle laskun sisältö. En ainakaan tietoisesti ole mennyt millekään maksaville sivuille, miksi menisin, kun ilmaiseksikin saa kaikenlaista sisältöä.

Yhtenä vaihtoehtona on joka tapauksessa sopimuksen irtisanominen. Ja joka tapauksessa haluan puhelimeeni estot miin, että mihinkään arveluttavaan sivustoon ei pääse. Kunhan vain tietäisin miten se tehdään. "Omilta

Sivuilta" sen pitäisi löytyä mutten ole löytänyt. Kertokaa ihmeessä!


Miten Te Kehtaatte vielä kiusata asiakkaista kansainvälisen rikollisjärjöstö huijjauksilla . Täällä Klaanissa auotte päätänne huijjatuille  , suomalainen perheenäiti kertoo klaanissa olevansa täysin varma ettei ole tilannut mitään palveluja sveitistä toimivan , romaniasta operoivan puhelimesta .., Niin Seuraus on että SONERAN aspat kyselee , e??? että onko nyt ihan varma ettet ole,,, huhu huuhhu mitään heh heh heh mennyt nyt ************** ,,ihan ,, hupsista , noin vaan tehden , Siis oikeesti . Sonera uskoo mieluummin Romanian ********* kuin SUOMALAISTA Onneksi tänään vaihtuu operaattori !



 



 



EDIT: Muokattu ronskia kieliasua //SeleneR


Mihin ja miten teen reklamaation Soneralle aiheettomasta laskutuksesta?

 

Olen tehnyt reklamaation jo muutama viikko sitten FB:n kautta, mutta vastauksena oli vain, että pitää reklamoida Dimocoa.

 

Dimoco on luvannut maksaa korvaukset, mutta ei ole maksanut.

 

Selkeät reklamointiohjeet, kiitos.



@polars kirjoitti:

En tiedä kelle vastaan tai viestitänkoska se ei selviä sivulta, josta hyppäsin sisään. Pääsin vihdoin "Klaanin" sivuille sisään ja haluan todeta, että olen myös saanut Dimocolta 20 euron laskun, Soneran laskuun sisällytettynä, enkä tiedä mistä maksan. Soneran pitää kertoa ja yksilöidä minulle laskun sisältö. En ainakaan tietoisesti ole mennyt millekään maksaville sivuille, miksi menisin, kun ilmaiseksikin saa kaikenlaista sisältöä.

Yhtenä vaihtoehtona on joka tapauksessa sopimuksen irtisanominen. Ja joka tapauksessa haluan puhelimeeni estot miin, että mihinkään arveluttavaan sivustoon ei pääse. Kunhan vain tietäisin miten se tehdään. "Omilta

Sivuilta" sen pitäisi löytyä mutten ole löytänyt. Kertokaa ihmeessä!


Mene omille sivuille klikkaa kyseistä liittymääsi , valitse lisäpalvelut, saatavilla, estot ja rajoitukset ja sieltä valitse esto luokka P1 vahvin ( et voi käyttää mitään mobiilimaksua ) P2 sallii esim. pysäköinntimaksun suorittamisen, mutta ei aikuisviihdepalveluita.



@HarryBelafonte kirjoitti:

Mihin ja miten teen reklamaation Soneralle aiheettomasta laskutuksesta?

 

Olen tehnyt reklamaation jo muutama viikko sitten FB:n kautta, mutta vastauksena oli vain, että pitää reklamoida Dimocoa.

 

Dimoco on luvannut maksaa korvaukset, mutta ei ole maksanut.

 

Selkeät reklamointiohjeet, kiitos.


Voit tehdä omien sivujen kautta palvelupyynnöllä reklamaation vielä kerran tai ihan perinteiseti kirjeitse Soneralle

 TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA

Voit myös pyytää Soneraa olemaan yhteydessä Dimocoon ja hoitamaan sun asiaasi.



@kiisseli67 kirjoitti:

@HarryBelafonte kirjoitti:

Mihin ja miten teen reklamaation Soneralle aiheettomasta laskutuksesta?

 

Olen tehnyt reklamaation jo muutama viikko sitten FB:n kautta, mutta vastauksena oli vain, että pitää reklamoida Dimocoa.

 

Dimoco on luvannut maksaa korvaukset, mutta ei ole maksanut.

 

Selkeät reklamointiohjeet, kiitos.


Voit tehdä omien sivujen kautta palvelupyynnöllä reklamaation vielä kerran tai ihan perinteiseti kirjeitse Soneralle

 TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA

Voit myös pyytää Soneraa olemaan yhteydessä Dimocoon ja hoitamaan sun asiaasi.


@HarryBelafonte, ymmärsinkö oikein, että olet jo ollut yhteydessä Dimocoon? Jos et enää halua olla yhteydessä Dimocoon, voit tehdä reklamaation Soneralle kuten @kiisseli67 yllä kuvaa.


@HarryBelafonte kirjoitti:
 

Selkeät reklamointiohjeet, kiitos.


Laskutusepäselvyyksissä ole ensisijaisesti yhteydessä palveluntarjoajaan. Palveluntarjoajalla on täsmällinen tieto tapahtumista, jolloin asian selvitys on nopeampaa kuin Soneran kautta. Jos et halua hoitaa selvitystä itse, me teemme sen mielellämme. Ota yhteyttä Soneran asiakaspalveluun puhelimitse, kirjallisesti tai Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeella. Ottaessasi yhteyttä kirjallisesti tai palvelupyyntölomakkeella muista kertoa, mitä liittymää selvityspyyntö koskee.
Olemme sopineet Dimocon kanssa, että hyvitystapauksissa Sonera tekee hyvityksen asiakkaan tulevaan laskuun. Asiakkaiden ei siis tarvitse antaa omaa tilinumeroaan Dimocon asiakaspalvelulle.

Olen tehnyt kaksi reklamaatiota Dimocolle kaksi viikkoa sitten. Minulle luvattiin korvaus, mutta en ole saanut rahoja. Tilitietoni siis jo lähetin Dimocolle kaksi viikkoa sitten, koska Sonerasta opastettiin silloin ottamaan itse yhteyttä Dimocoon ja niin tein.

 

Lähetin siis jo ennen sitä reklamaation Soneran FB-sivuille ja silloin käskettiin ottamaan yhteyttä Dimocoon, ei Soneraan.

Tilanne on siis nyt ilmeisesti muuttunut.


Onko joku tutkinut tai yrittänyt tutkia, paljonko operaattorit itse tienaavat eli ottavat Dimocon laskuttamasta summasta?

@HarryBelafonte kirjoitti:

Olen tehnyt kaksi reklamaatiota Dimocolle kaksi viikkoa sitten. Minulle luvattiin korvaus, mutta en ole saanut rahoja. Tilitietoni siis jo lähetin Dimocolle kaksi viikkoa sitten, koska Sonerasta opastettiin silloin ottamaan itse yhteyttä Dimocoon ja niin tein.

 

Lähetin siis jo ennen sitä reklamaation Soneran FB-sivuille ja silloin käskettiin ottamaan yhteyttä Dimocoon, ei Soneraan.

Tilanne on siis nyt ilmeisesti muuttunut.


@HarryBelafonte Dimoco maksaa hyvitykset erissä. Viimeinen tieto on, että he ovat maksaneet hyvitykset reklamaatioista, jotka on tehty 11.11. mennessä. Lähetin heille juuri kyselyn siitä, koska seuraava erä maksetaan. Jos hyvitystä ei ala kuulumaan, ole yhteydessä joko Dimocoon tai Soneraan.

 

Tilanne ei ole muuttunut. Dimoco toivoo, että asiakas ottaa suoraan yhteyttä heihin. JOS asiakas ei halua ottaa yhteyttä Dimocoon, Sonera tekee sen asiakkaan puolesta.

 

Ainut muutos on, että 1.12. alkaen asiakkaan ei ole tarvinnut antaa tilinumeroaan Dimocolle, vaan Dimoco toimittaa tiedot hyvityksistä Soneralle, joka hyvittää summan asiakkaan tulevalla laskulla.


Kävin juuri äsken poliisilaitoksella tekemässä asiasta rikosilmoituksen. Ilmoituksia on jo kertynyt "jokunen kappale". Poliisi suositteli muitakin asianosaisia tekemään omat rikosilmoituksensa, koska toisten puolesta niitä ei voi tehdä. Rikosnimike on tässä tapauksessa lievä petos, koska yksittäisten ihmisten kohdalla summat ovat pieniä. Mutta kun näitä tulee poliisin tietoon useampia, alkavat yhteissummat nousta helpostikin törkeän petoksen luokkaan ja asia alkaa edetä isommalla vaihteella. Saattaa Sonerakin joutua pikkuhiljaa vastaamaan tästä ilmeisen laajasta kuprusta.

 

Näitä perättömiä palvelumaksuja tehtailevia firmoja on Soneralla ja muillakin suomalaisilla operaattoreilla käsipuolessaan ainakin kaksi: NTH Ag ja Dimoco Gmbh. Ainakin Dimocolta pyytävät automaattiviestillä tilinumeroa, jonne voivat palauttaa virheellisesti laskutetun palvelumaksun. Poliisin suositus oli, että tilitietoja ei annettaisi rikollisille. (Ei tietenkään anneta.)

 

Rikosilmoituksen voi tehdä helposti netissä (www.poliisi.fi) tai henkilökohtaisesti poliisilaitoksella. Ei maksa mitään - toisin kuin jatkuva soitteleminen Soneran palvelunumeroon asian selvittämiseksi. 

 



@ametistitar kirjoitti:

Löysinpä tuolta monta sivua taaksepäin sijaitsevan HIEMIN kommentin:

 

 

"Olimme Dimocoon yhteydessä hyvitysten suhteen. Rahoja palautetaan erissä, ei yksitellen, joten tästä syystä palautukset eivät näy tilillä heti hyvityspäätöksen jälkeen. Ensimmäinen erä hyvityksistä tähän tapaukseen liittyen on juuri lähetetty maksatukseen, joten rahojen pitäisi tulla tileille muutaman päivän sisään. Tämä ensimmäinen erä sisältää hyvitykset reklamaatioihin jotka on tehty ennen 11.11."

 

 

Kertokaapa tästä lisää? Pitääkö paikkansa vai onko Hiemin omaa hallusinaatiota?

 

Eli onko uusia maksupäiviä jo tiedossa?

 

Jos on,niin miksi ihmeessä ette kerro niistä? Menetätte todella paljon asiakkaita, kun netti on pullollaan Dimoco-huijausta.


@ametistitar, tiedustelin seuraavia maksupäiviä Dimocolta. Vastaan heti, kun saan tiedon niistä. Kaikki sovitut hyvitykset tullaan maksamaan.

 

1.12. alkaen sovitut hyvitykset Sonera hyvittää asiakkaan tulevalla matkapuhelinlaskulla.


Meidän tapauksessamme siis MINUUTIN VÄLEIN on laskutettu kaksi kertaa 10 euroa. Minulle on kerrottu että tämä on "harvinainen virhe".

 

 

 


Dimoco muuten ei ole noiden robottivastauksien jälkeen vastannut viesteihin ja maksuaikatalukyselyihin. Lähes Nigerialaiskirjeiden fiilis tulee noista kaikille reklamoijille automaattisesti lähetetyistä kopioiduista viesteistä ja pankkitilikyselyistä, ei mahda mitään.


Kaisa siis kirjoitti:

 

"Kaikki sovitut hyvitykset tullaan maksamaan."

 

 

 

 Selvä...vai onkohan sittenkään?

 

Nyt kannattaisi kyllä viimeistään Soneran yhtenäistää kommentointilinjaansa. Olen saanut nimittäin edelleen Soneralta sellaista viestiä, että vain nuo minuutin välein laskutetu kympit (tai jopa vain toinen niistä) olisivat virhe. Mutta on siis samalla annettu ymmärtää, että muut asiakkaan tietämättätapahtuneet laskutukset olisivat AIHEELLISIA!

 

Silti Dimocon kanssa yhteistyössä oleva yritys, joka näitä maksuja on tehtaillut on jo aikoja sitten luvannut maksaa kaikki maksut takaisin.

 

Edelleenkin on erittäin vastenmielistä se tapa, jolla asiakasta syyllistetään. Olemme myös antaneet pankkitiedot "rikollisille" vaikka poliisi ei sitä suosita. Soneran kehotuksesta (hoitakaa asia itse) ja Dimocon pyynnöstä näin teimme.

 

 


Olen reklamoinut aiheettomista maksuista hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää eli yli kaksi viikkoa sitten. Rahoja ei ole palautettu.

 

Jos nyt maksan Soneran laskun (lasku menee ilmeisesti automaattisesti perintään jos sitä ei maksa, vaikka useita reklamaatioita onkin tehty) niin tarkoittaako maksaminen juridisesti sitä, että olen "hyväksynyt" laskun loppusumman?

 

Eli olisiko parempi viedä asia suoraan poliisille, jotta perintätoimistoa varten olisi esittää ainakin rikosilmoitus?

 

Luottotietoni ovat kunnossa enkä halua menettää niitätämän takia.



@HarryBelafonte kirjoitti:

Olen reklamoinut aiheettomista maksuista hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää eli yli kaksi viikkoa sitten. Rahoja ei ole palautettu.

 

Jos nyt maksan Soneran laskun (lasku menee ilmeisesti automaattisesti perintään jos sitä ei maksa, vaikka useita reklamaatioita onkin tehty) niin tarkoittaako maksaminen juridisesti sitä, että olen "hyväksynyt" laskun loppusumman?

 

Eli olisiko parempi viedä asia suoraan poliisille, jotta perintätoimistoa varten olisi esittää ainakin rikosilmoitus?

 

Luottotietoni ovat kunnossa enkä halua menettää niitätämän takia.


Hei! Ei se tarkoita sitä että olisit hyväksynyt laskun loppusumman, kun kerran olet jo reklamoinut Soneraa laskusta. Käsittääkseni Sonera hyvittää tulevissa laskuissa nuo Dimocon maksut sitä mukaa kun ne on käsitelty. Voit tietenkin maksaa laskusta kiistattoman osuuden, koska reklamointi jäädyttää kiistellyn osuuden laskusta. Luottotiedotkaan eivät mene hetkessä. Jos lasku on maksamatta niin tulee muistutuslasku ensin ja seuraavaan laskuun viivästyskorko. Perintään lasku lähtee jos ei muistutuslaskuakaan maksa eräpäivään mennessä.


Vastaa