Skip to main content

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.



 



 



 



Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL



 



---



 



Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote



 



Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen



 



Hyvä asiakkaamme,



 



Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/



 



Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.



 



Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.



 



---



 



Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto



 




@KaisaKos kirjoitti:


Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.



Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.



Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.



 



Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.



 



Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.






 



Tilannepäivitys 11.12.2015



 




@TeroRe kirjoitti:


Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:



 



Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.



 



Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.



 



Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä





  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai


  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc




Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.



 



Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.






 

Olen lähettänyt neljän viikon aikana niin monta palvelu- ja yhteydenottopyyntöä Dimocolle ja Soneralle, että en enää edes muista kuinka monta. Eilen jätin yhden yhteydenotto- ja yhden palvelupyynnön Soneralle.

 

Tänään reklamoin jälleen Soneraa myös FB:n kautta, kuten jossakin vaiheessa neuvottiin tekemään. Sieltä olen myös saanut viimeksi vastauksen "ole yhteydessä Dimocoon".

 

Dimoco ei enää vastaa reklamaatioihin. Aiemmin Dimocolta on tullut kopioituja "robottiviestejä", eli kaikille asiakkaille tulee täsmälleen samanlaiset viestit. Korvauslupaus vain ei pitänyt paikkaansa: neljän viikon odottelun jälkeen sain liian pienen  korvauksen.

 

NTH ag:n kanssa toimimiseen ja 6,99 euron perimiseen en ole saanut ohjeita, joten välitin tällekin firmalle kohdistamani reklamaation Dimocolle (jossain keskustelussa sanottiin, että NTH ag ja Dimoco olisi sama firma).

 

Tunnen itseni papukaijaksi. Vielä pitäisi jaksaa kopsata kaikki Soneran vasaukset poliisille todisteiksi.

Mobiilimaksuhuijaus on kuitenkin niin iso juttu, kun huijattuja asiakkaita on pelkästään Suomessa valtavasti, että taistelua täytyy jatkaa.


Uusimmassa laskussani jonka eräpäivä on 4.1.2016 on siis jälleen epämääräisiä laskutuksia. Laskuttajana mm. tuo NTH ag. En edelleenkään ole tilannut mitään.


Uusin reklamaationi lähti jälleen (olisko tuhannes kerta?) "eteenpäin", tällä kertaa FB-viestillä lähettämäni. Viime päivien omilta sivuilta lähettämiini palvelu- tai yhteydenottopyyntöihini ei ole vastattu, edelliset olivat ympäripyöreää pyörittelyä ja kehoituksia ottamaan yhteyttä Dimocoon.

 

Uskaltaisiko lyödä vetoa, että sieltä tulee taas samat litaniat kuin aiemminkin:

-"Tää minuutin välein laskutettu 10 euroa on kyllä HYVIN  harvinainen virhe"

-"Me näitä tutkittiin täällä ja nää on kyllä muuten ihan kunnossa..." (vaikka Dimoco jo kuukausi sitten lupasi korvata KAIKKI laskutukset)

 

Vaimoni lähetti myös jo monta viikkoa sitten myös reklamaation yrityspuolen kautta, koska palvelu yksityispuolella oli niin asiatonta (puhelimitse yritimme siis aluksi kuusi kertaa selvittää asiaa). Se reklamaatio meni aspan mukaan "reklamaatio-osastolle", eikä vastausta ole sen koommin kuulunut.


Jälleen tuli vastaus johonkin reklamaatioistani.

 

Soneralaiset: olette jankuttaneet täällä päivästä toiseen, että "OTA YHTEYTTÄ VIIPYMÄTTÄ SONERAAN, ME HOIDAMME, EI DIMOCOON"

 

Ja millaisen vastauksen saan TAAS reklamaatiooni?

 

Hei ja kiitos yhteydenotostasi!

Ikävä kuulla että asiat Dimocon kanssa eivät ole sujuneet niinkuin he ovat luvanneet. Valitettavasti emme pysty puuttumaan tähän sen enempää, sillä nimenomaan Dimoco on tässä tapauksessa palveluntarjoaja -ei Sonera. Sonera siis toimii vain laskuttajana, rahat menevät aina palveluntarjoajalle eli Dimocolle.

Lisää tietoa tästä mobiilimaksusta löydät mm. osoitteesta http://www.mobiilimaksuinfo.fi/

Ystävällisin terveisin,
Sonera asiakaspalvelu

 Eikö teitä oikeasti hävetä olla tällaisessa firmassa töissä?? 


Mitä haluatte, että teen seuraavaksi?

 

Jatkan tätä palvelupyyntö- ja reklamaatiopelleilyä, vai?

Hamaan maailmanloppuun asti?

 

Voisiko joku teistä ystävällisesti ottaa tästä asiasta ihan henkilökohtaisen vastuun?


Esim SeleneR,

 

mitä sinä tekisit minun asemassani?

Kuten näet, jokainen soneralainen ohjeistaa täysin eri tavalla.

Tässä ketjussa asia on nähtävillä mustaa valkoisella.

 

Miten siis saan asian loppuun käsiteltyä? Vastaa!


Selene siis käski ottamaan yhteyttä Soneraan, jossa asiani tutkitaan hänen mukaansa "huolellisesti".

Samoin teki TeroRe:

 

"Kyllä, ota meihin vielä kertaalleen yhteys Hymiö OnnellinenMe tutkitaan homma."

 

Lopputulos: Vastaukseksi lukuisiin reklamaatioihin ja palvelupyyntöihin olen saanut ainakin kymmenen kertaa, että "palveluntarjoaja on Dimoco, sinne siis yhteys".

 

Dimoco ei vastaa.

 

Juu. Tästä ketjusta saadaan kyllä poliisille ja käräjäoikeuteen ihan hyvää materiaalia.



@HarryBelafonte kirjoitti:


Selene siis käski ottamaan yhteyttä Soneraan, jossa asiani tutkitaan hänen mukaansa "huolellisesti".



Samoin teki TeroRe:



 



"Kyllä, ota meihin vielä kertaalleen yhteys Hymiö OnnellinenMe tutkitaan homma."



 



Lopputulos: Vastaukseksi lukuisiin reklamaatioihin ja palvelupyyntöihin olen saanut ainakin kymmenen kertaa, että "palveluntarjoaja on Dimoco, sinne siis yhteys".



 



Dimoco ei vastaa.



 



Juu. Tästä ketjusta saadaan kyllä poliisille ja käräjäoikeuteen ihan hyvää materiaalia.






HarryBelafonte hey, tässä on kieltämättä ollut kohdallasi hässäkkää. Pyydän nyt kuitenkin vähän rauhoittumaan, olet lähettänyt meille monta rekkulaa ja olet saanut niihin näköjään vanhan/väärän toimintamallin mukaisen vastauksen. Viestit ovat menneet tosiaan ristiin ja tämä hässäkkä johtuu siitä.



 



Tiedän henkilökohtaisesti, että tänään Facebookin kautta tekemäsi reklamaatio on lähtenyt etenemään kuten sen olisi pitänyt edetä jo aikaisemmin. Korostan, tiedän tämän asian koska työskentelen läheisessä yhteistyössä meidän Facebookissa toimivan asiakaspalvelun kanssa. Tänään saamasi vastaus ei ole siis tämänpäiväisen reklamaatiosi vastaus.



 



Asia on siis hoidossa, jää odottamaan hetkeksi. Ymmärrän että olet suutuksissasi ja ihmeissäsi, näin olisin itsekin vastaavassa tilanteessa. Pyydän silti että luotat minuun, ok?


Kiitos.

 

Ymmärrät varmaan, että kun jättää näin monta reklamaatiota ja vastaus on joka ikinen kerta ristiriidassa edellisen ohjeen kanssa, niin homma muuttuu painajaismaiseksi. Olen kuitenkin selvitellyt tätä asiaa jo melkein kuukauden. Välillä pidin taukoakin kun luvattiin, että Dimoco maksaa asiallisesti.

 

Kun palasin, niin tulikin vielä lisää sotkua: Tuo uusi firma laskulla ja liian pieni korvaus Dimocolta.

 

Olen myös jättänyt useita palvelupyyntöjä ja reklamaatioita siksi, että minua on toistuvasti täällä kehotettu niin tekemään. Mutta kuten huomaat, itse asia ei ole selvinnyt, päin vastoin.

 

Hienoa jos homma on hoidossa.


Älä Harry noita kiittele . Soneralla niitä kiittelevät ,,, varmaankin kun oovat jättäneet hommasa tekemättä . Kysyit tuolla aiemmin että miten kehtaatte olla töissä tuollasessa firmassa . Ei ne kehtaakka ,, mutta karenssia pukkaa jos irtisanoutuu . Mulla loppu laskutukset operaattoria vaihtaessa . Jotenkin luulin aiemmin soneran tarjoavan parempaa palvelua . Tökkivä laajakaista pätkivällä soneraviihteellä vaihtui DNA - kotimokkulaan . Tää toimii ja DNA-tv ei pätki . Siis wtf , matka soneran keskukseen alle sata metriä ,, eikä yhteys lukuisista vikailmoituksista huolimatta koskaan toiminut näin hyvin .. Tulukaa soneralaiset pois neuvostoliitosta nykyaikaan .
Jäähyväiset ! Soneralta eilen tekstiviesti ,,, missä luvataan hyvittää Dimonin ja sen toisen varkaan vryrellä hamuamat veloitukset . Olkoon viimoinen kerta kun kaltaistenne huijjareiden kanssa asioin . F Y

Minun käskettiin "rauhoittua". Siksi en ole täällä vähään aikaan vieraillut.

 

Edelleen Dimocolta saamatta 17.60 e eikä minkäänlaista vastausta ole tullut saati selitystä miksi maksoivat vain 12,40 e kolmenkympin virhelaskutuksesta.

 

Uudela laskulla edelleen NTH ag:n 6,99 e.

 

Reklamaatioiden on JÄLLEEN luvattu menneen eteenpäin, mutta mitään korjausta tilanteeseen ei ole tullut.

 

Poliisi tutkii. Vaikka mielestäni on edelleen törkeää, että asiakkaan on pakko viedä poliisille asti tällaiset huijaukset (heillä on takuulla muutakin tekemistä), jotka olisi puhelinyhtiön helppo estää ja korvata. 



@HarryBelafonte kirjoitti:


Reklamaatioiden on JÄLLEEN luvattu menneen eteenpäin, mutta mitään korjausta tilanteeseen ei ole tullut.






Hmm. Tänä aamuna varmistin reklamaatiosi tilanteen ja sain kuulla että se on käsitelty ja sinulle on lähetetty tekstiviesti aiheeseen liittyen?


Jos se näkyy usein näiden "tilausviestien" yhteydessä, mistä siinä on kyse? Miksi Google? Rehelliset palveluntarjoajat ovat suuri osa heistä.



@ClarksBr88@  kirjoitti:


Jos se näkyy usein näiden "tilausviestien" yhteydessä, mistä siinä on kyse? Miksi Google? Rehelliset palveluntarjoajat ovat suuri osa heistä.






Hei @ClarksBr88 ja tervetuloa Yhteisöön!



 



Mikäli laskullasi näkyy palvelutilauksien alla jotain kummallista, täytyy ensisijaisesti olla yhteydessä palveluntarjoajaan. Yhteystietoja palveluntarjoajalle kannattaa lähteä kaivelemaan esimerkiksi syöttämällä hakukoneeseen tämän laskuttajan nimen. Mainitsit tuon Googlen, niin näkyyköhän laskullasi ehkä Google Play? Se viittaisi sovelluksessa tehtyihin ostoihin. Tarvittaessa myös Googleen voi olla yhteydessä, mikäli sieltä näkyy laskutettuna jotain jota et mielestäsi ole tehnyt.



 



Jos et halua, että liittymälläsi voi tehdä mobiilimaksuja, voit estää ne lisäämällä liittymällesi viihde- tai hyötyviestieston kirjautumalla Minun Teliaan.



 



@ClarksBr88@  kirjoitti:

Jos se näkyy usein näiden "tilausviestien" yhteydessä, mistä siinä on kyse? Miksi Google? Rehelliset palveluntarjoajat ovat suuri osa heistä.


Oma tili on avoinna osakesäätiössä. Pidän todella app itse kaikki on yksinkertainen ja selkeä, siellä on jotain vertailla mieheni sovellus on monimutkaisempi. + voit tallentaa pääoman + voit ansaita rahaa + Löysin itselleni paljon uusia ja mielenkiintoisia asioita + passiivisen tulon mahdollisuus + harvat riskit, Jos sijoitat viisaasti Suosittelen vain niitä, jotka lähestyvät tätä asiaa erittäin vakavasti, ajattelevat omilla päässään. Muista ensin tutkia kirjoja ja ohjelmia. Lue huolellisesti hinnat, laske palkkiot ja tutki veroja.


Vastaa