Skip to main content

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.



 



 



 



Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL



 



---



 



Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote



 



Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen



 



Hyvä asiakkaamme,



 



Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/



 



Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.



 



Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.



 



---



 



Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto



 




@KaisaKos kirjoitti:


Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.



Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.



Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.



 



Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.



 



Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.






 



Tilannepäivitys 11.12.2015



 




@TeroRe kirjoitti:


Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:



 



Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.



 



Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.



 



Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä





  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai


  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc




Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.



 



Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.






 

Siis eikö soneralta nyt osata ottaa tähän asiaan tarvittavaa vakavuutta..? Onhan sen nyt hiukan epäilyttävää kun kaikille jotka saaneet vastauksen edellä mainitulta dimocolta tulee sama robottiviesti, jokainen vastaus on aivan ympäripyöreä ja yllättävää vielä että tämä ongelma on syntynyt YHDEN KUUKAUDEN AIKANA. Miten tässä nyt pitää toimia?!?

@SP1234 kirjoitti:
Miten tässä nyt pitää toimia?!?

Tämän minäkin haluaisin tietää, vaan eipä ole Soneralta kommentoitu tätä minunkaan tapaustani. Noin 10e olen tähän mennessä käyttänyt puheluihin ja useita tunteja aikaa eri tahoille viestittelyyn ja tämän jutun selvittämiseen. Enää en aio soittaa muuta kuin viranomaisten suuntaan...


minulla sama asenne . Missä on vika kun Suomalainen asiakas kiistää ehdottomasti tilanneensa mitään maksullista palvelua josta Sonera häntä olisi oikeutettu laskuttamaan . Siis luottotiedot kunnossa , armeijat käytynä , laskut ajallaan maksettuna. Niin Soneran asiakaspalveliat kettuilee jostaan aikuisviihdesivustojen käytöstä vihjailevaan sävyyn . Siis minä ainakin " heh heh " jos joskus sattumoisin olemaan sellaisen tarpeessa niin en todellakaan tämän ilmaistarjonnan mailmassa missään nimessä maksua vastaan alkaisi omaa kättä käyttämään . 



 



Nyt Sonera poisti Dimoconin laskutusta mutta ei NTH Ag tä . 



Sisi WTF ,,,, 



 



Poistivat sitten tahi ei niin aivan varmasti en ala Soneran kanssa enään millenkään . 



Teillä on nyt hyvät yhteistyökumppanit että siitävaan jatkakaa kyllä joku ei huomaa kymppiä laskussa . 



 



 Edit RaMaria: muokattu teksti siistimpään sävyyn.



@Karporaattori kirjoitti:


minulla sama asenne . Missä on vika kun Suomalainen asiakas kiistää ehdottomasti tilanneensa mitään maksullista palvelua josta Sonera häntä olisi oikeutettu laskuttamaan . Siis luottotiedot kunnossa , armeijat käytynä , laskut ajallaan maksettuna. Niin Soneran asiakaspalveliat puolivittuilee jostaan runkkuusivustojen käytöstä vihjailevaan sävyyn . Siis minä ainakin " heh heh " jos joskus sattumoisin olemaan nettirunkkuun tarpeessa niin en todellakaan tämän ilmaistarjonnan mailmassa missään nimessä maksua vastaan alkaisi omaa kättä käyttämään . 



 



Nyt Sonera poisti Dimoconin laskutusta mutta ei NTH Ag tä . 



Sisi WTF ,,,, 



 



Poistivat sitten tahi ei niin aivan varmasti en ala Soneran kanssa enään millenkään . 



Teillä on nyt hyvät yhteistyökumppanit että siitävaan jatkakaa kyllä joku ei huomaa kymppiä laskussa . 



 



 






Tämä NTH Ag lienee sen Dimoconin asiakas.



@SP1234 kirjoitti:
Siis eikö soneralta nyt osata ottaa tähän asiaan tarvittavaa vakavuutta..? Onhan sen nyt hiukan epäilyttävää kun kaikille jotka saaneet vastauksen edellä mainitulta dimocolta tulee sama robottiviesti, jokainen vastaus on aivan ympäripyöreä ja yllättävää vielä että tämä ongelma on syntynyt YHDEN KUUKAUDEN AIKANA. Miten tässä nyt pitää toimia?!?

Asiaa tutkitaan jatkuvasti, mutta kun tapaukseen liittyy näinkin monta osapuolta (asiakas, Sonera, Dimoco, Dimoco asiakaspalvelu ja lopullisen palvelun tuottaja) kaikki ei tapahdu hetkessä. Toistaiseksi on todistettu, että palveluissa on ollut vikaa 2.11. asti virheellisten maksusivujen muodossa ja tästä syystä kaikki ennen tätä päivää tehdyt maksut tullaan korvaamaan Soneran toimesta automaattisesti seuraavalla puhelinlaskulla.

 

Tutkimme tapahtumien kulkua yhteistyössä Dimocon kanssa ja kerromme kyllä jos löydämme jotain muitakin virheitä.



@Teekki kirjoitti:

@SP1234 kirjoitti:
Miten tässä nyt pitää toimia?!?

Tämän minäkin haluaisin tietää, vaan eipä ole Soneralta kommentoitu tätä minunkaan tapaustani. Noin 10e olen tähän mennessä käyttänyt puheluihin ja useita tunteja aikaa eri tahoille viestittelyyn ja tämän jutun selvittämiseen. Enää en aio soittaa muuta kuin viranomaisten suuntaan...


@Teekki

Voisitko lähettää puhelinnumerosi minulle yksityisviestinä Klaanin kautta niin voin tutkia tapaustasi tarkemmin. Tapausta tutkitaan jatkuvasti ja puhelinnumeroiden & tutkintalupien avulla saatamme löytää arvokasta lisätietoa tapahtumista.


Laitettu


Kuten edellä kerroin reklamoimme Dimocoa ja saimme kielteisen vastauksen, joka vaikutti tosiaan robottiviestiltä jonka kaikki muutkin saivat.

 

Ja kuten monelle muullekin on käynyt saimme myönteisen "päätöksen" -niin ikään robottiviestiltä vaikuttavan- kun emme hyväksyneet ensimmäistä "päätöstä".

 

Tässä Dimocon viesti:

 

 

"Hei,



Kiitoksia paljon yhteydenotostasi.

Olemme neuvotelleet palveluntarjoaja
CloudCover kanssa ja he ovat valmiita antamaan hyvityksen. Sen vuoksi me haluaisimme pyytää teitä lähettämään meille seuraavat  tiedot  että voimme järjestää hyvityksen mahdollisimman nopeasti:

Tilin haltija

Pankin nimi

Pankin osoite

IBAN

BIC


Toivomme että olemme pystyneet auttamaan teitä ja, jos teillä on enemmän kysyttävää autamme teitä mielellämme.



Ystävällisin terveisin


Your Customer Service Agent


E-Mail:
info-fi@mobileinfo.cc
Service number: 103 093 581"
 
Todella hienoa on, jos (?) rahat palautetaan.
Mutta tällainen toiminta ei silti edelleenkään mitenkään voi olla hyvksyttävää tai laillista. Suurin osa aiheettomista maksuistahan jää kuitenkin palveluntarjoajalle! Suuri osa asiakkaista ei joko havaitse ylimääräisiä maksuja laskussaan tai ei niistä reklamoi, reklamoinnin hankaluuden takia. Etenkin kun reklamointi on tehtävä moneen kertaan ja soiteltava ympäriinsä. Eli palveluntarjoajalle tällainen rikollisuus on erittäin kannattavaa: satoja tai tuhansia ihmisiä joilta kaikilta laskutetaan 20-30 e.
 
Senkin me kaikki tiedämme, että kun kyse on ns. aikuisviihteestä tällaisista huijauksista reklamoidaan vielä vähemmän kuin jos kyseessä olisivat muut palvelut. Reklamointi-intoa vähentää aiheeseen liittyvä häpeä, "apua, profiloidunko nyt aikuisviihteen käyttäjäksi". Se tekee asiasta ja huijauksesta vielä vakavamman.

Täsmälleen sama viesti kuin tännekin. Ainoastaan palveluntarjoaja on eri...

 

Ja aivan samaa kaavaa tämä homma menee aina, eli ekaksi kerrotaan että jyystöä on tilattu ja jos asiakas vielä valittaa, niin luvataan hyvittää... Rahoja ei varmastikkaan kyllä koskaan tule :)

 

 


"Täsmälleen sama viesti kuin tännekin. Ainoastaan palveluntarjoaja on eri..."

 

Kuinkas ollakaan.


Jos Dimocon kanssa on maksuliikenne lopetettu niin jostain löytyy varmaan joku toinen maksuintegraattori, jolta saa mobiilimaksun käyttöön omalle "palvelulle"...

 

Laitan sivun josta saa oman paikkakunnan säätiedon 0,01 asteen tarkkuudella hintaan 50 eur + alv (vai onko noilla joku yläraja). Ikonit ja kaikki ettei ole harhaanjohtava sivu ja hyötypalvelu toki ettei heikot estot estä rahantuloa.

 

Sitten kaupungille kiertelemään ja etsimään jaettuja mobiililaajakaistayhteyksiä nettikahviloista yms.

Pari klikkausta tuo aina muutaman kympin ja operaattori ja "dimoco" ovat tyytyväisiä kun ottavat siivun maksuliikenteestä.

 

Operaattori tai "dimoco" ei taida olla yhtään kiinnostuneita onko nämä "palvelut" mitenkään järkeviä tai järkevän hintaisia.

 

Vakavasti ottaen: onko jotain ylärajaa yksittäiselle mobiilimaksulle tai kuukausittaisille mobiilimaksuille per liittymä?


"Missä on vika kun Suomalainen asiakas kiistää ehdottomasti tilanneensa mitään maksullista palvelua josta Sonera häntä olisi oikeutettu laskuttamaan . Siis luottotiedot kunnossa , armeijat käytynä , laskut ajallaan maksettuna. Niin Soneran asiakaspalveliat kettuilee jostaan aikuisviihdesivustojen käytöstä vihjailevaan sävyyn . Siis minä ainakin " heh heh "



 



 



Erinomaisen oivallisesti muotoiltu kuvaus tilanteesta ja asiakaspalveluasenteesta. Onneksi sain keskustella asiasta myös asiallisten ihmisten kanssa, mutta konkreettista apua ei kohteliaisuudestakaan koitunut.



 



 



Edit RaMaria: muokattu lainausosaa siistimpään sävyyn.


  toi operaattorin kanssa  vänkääminen näyttää olevan turhaa  keskustelun perusteella

 viekää asia  kuluttajariitalautakuntaan  tai mikä se nyt sitten nykykyään onkaan

ja jos ei asia vieläkään   tuu kuntoon ja tiedätte olevanne sata varmasti  oikeessa viekää asia oikeuteen

turha asiaa  täällä on puida  siittä ei  todennäköisesti mitään tuu

 mulla siis ei ole ollu tämmösiä ongelmia  sanoimpa nyt vaan

  ekana vois  tehdä  kirjallisen reklamaation  kummallekin taholle   täällä  keskustelu aiheesta on aikas turhaa  mielestäni



@MMALINEN kirjoitti:

  toi operaattorin kanssa  vänkääminen näyttää olevan turhaa  keskustelun perusteella

 viekää asia  kuluttajariitalautakuntaan  tai mikä se nyt sitten nykykyään onkaan

ja jos ei asia vieläkään   tuu kuntoon ja tiedätte olevanne sata varmasti  oikeessa viekää asia oikeuteen

turha asiaa  täällä on puida  siittä ei  todennäköisesti mitään tuu

 mulla siis ei ole ollu tämmösiä ongelmia  sanoimpa nyt vaan

  ekana vois  tehdä  kirjallisen reklamaation  kummallekin taholle   täällä  keskustelu aiheesta on aikas turhaa  mielestäni


Tämä on ihan totta. Asia on tullut erittäin hyvin selväksi, että Soneran kanssa tätä asiaa ei pysty järkevästi hoitamaan. Mieluiten tämän olisi kuitenkin hoitanu ilman turhaa vänkäämistä, mutta tähän ei ollut mahdollisuuksia...

 

Itse olen soittanut 2 kertaa Soneran aspaan, 2 kertaa Dimocolle, kerran kuluttajaneuvontaan. Lomakkeita ja sähköposteja on lähtenyt Kilpailu- ja kuluttajavirastoon, Euroopan Kuluttajakeskukseen, Dimocolle, Soneralle ja muutamalle muulle taholle. Olen penkonut vastaavia tapauksia netistä, hankkinut tietoa tästä rahastuksesta ja yrittänyt parhaani mukaan jakaa tietoa tännekin että jotain tapahtuisi. Turhan takia ilmeisesti... Mobiilinetin otin tänään toiselta operaattorilta ja huomenna pitäis vielä vanha irtisanoa Soneralta. Puheliittymälle sama homma, heti kun löytyy korvaava. Nettiliittymässä jouduin tyytymään huonompaan ja varmuudella näin käy puheliittymän kanssakin. Eli kokonaisuutena voidaan arvioida käytettyä aikaa joku 30 tuntia ja bonuksena jatkossa huonommat ja kallimmat puhe- ja nettiliittymät...

 

Nyt ahdistaa jo valmiiksi, että tätä  hommaa saa ilmeisesti käydä hieromaan Kuluttajariitalautakunnan kanssa. 

 

Soneralla ei ole syytä epäillä Dimocon rehellisyyttä, vaikka on selvät viitteet siitä että näitä reklamaatioita ei oikeasti edes käsitellä. Jos Soneran luotto Dimocoon on näin vahva, niin luulisi että tekisivät jo jotain minunkin rahojeni palauttamiseksi. Minulle kun Dimoco on kahteen kertaan jo hyvityksen luvannut...

 

Tähän vielä päälle Mobiilimaksusekoilut  ja mahtava asiakkaita mollaava uutisointi "raflaavine otsikoineen" ja bisnesmanagerin älynväläys miten tältä rahastukselta välttyy: "Ja tietysti olla painamatta sitä "oletko varma että haluat maksaa tästä sisällöstä" -nappia, sanoo Koskinen. ".

 

 

Asian ruotiminen täällä saa osaltani jäädä tähän. Tämä ei johda mihinkään muuhun kuin allekirjoittaneen päivä päivältä kasvavaan **tutukseen...

 

Kiitos ja näkemiin!

 

 


En pidä asian käsittelyä ihan turhana, pysyy ainakin asia tapetilla ja myös sellaiset huijatut, jotka eivät ole vielä reklamoineet sen kuitenkin tekisivät.

 

Mieheni reklamoi Soneralle ja vastaus oli mielenkiintoinen. Kehotettiin reklamoimaan Dimocolle TOISEEN kertaan. Tämä ketjuhan on tuonut esiin sen, että ensimmäiset reklamaatiot hylätään, toiset hyväksytään, ikään kuin mekaanisesti. Eli alkuperäinen huijari jää joka tapauksessa hommassa voitolle, koska läheskään kaikki eivät reklamoi! Me asiasta valittaneet kuulumme siihen ikävään mutta pakollisen "hävikkiosastoon".

 

Nyt odotellaan sitten niitä rahoja tilille. Kaikki sähköpostithan on helppo välittää sitten Kuluttajaviranomaiselle. Ja jos Soneran puhelut tosiaan nauhoitetaan... :-)


MMalinen , kummalinen on suhtautumisesi . 

Pois kaikki paha ja ei sellaista nyt ainakaan minulle tapahdu . 

P:r:kele , minun tilille ne on tulleet ja varmasti kirjoitan ja tunnen sympatiaa niitä kohtaan joita on huijattu ja yritetään huijata edelleen . Se että soneralla on huono tuote pitää voida kertoa , samalla näemme kuinkamontaa muuta on joutunut huijatuksi . Vai onko Malisen mielestä oikein se että ihmisiltä veloitetaan palveluista joita he eivät ole tilanneet saati saaneet . Jos on niin empä haluaisi olla lähipiirissäsi .

Sitäpaitsi ,, ei näitä sivuja ole pakko lukea . Ilmaisun vapaus kuuluu vielä toistaiseksi meille kaikille . 

 

 



@Karporaattori kirjoitti:

MMalinen , kummalinen on suhtautumisesi . 

Pois kaikki paha ja ei sellaista nyt ainakaan minulle tapahdu . 

P:r:kele , minun tilille ne on tulleet ja varmasti kirjoitan ja tunnen sympatiaa niitä kohtaan joita on huijattu ja yritetään huijata edelleen . Se että soneralla on huono tuote pitää voida kertoa , samalla näemme kuinkamontaa muuta on joutunut huijatuksi . Vai onko Malisen mielestä oikein se että ihmisiltä veloitetaan palveluista joita he eivät ole tilanneet saati saaneet . Jos on niin empä haluaisi olla lähipiirissäsi .

Sitäpaitsi ,, ei näitä sivuja ole pakko lukea . Ilmaisun vapaus kuuluu vielä toistaiseksi meille kaikille . 

 

 


Kai nyt Karporaattori huomasit, että myös muilla operaattoreilla sama juttu tämän Dimocon kanssa? Itse asiassa Dimoco on myös vain välittäjä näissä maksuissa, niin ainakin väittää. Sonera kumminkin ensimmäisenä operaattoreista laittoi noille maksuille stopin ja selvittelee asiaa Dimocon kanssa. Vaihtakoon operaattoria ken haluaa, mutta ettei nyt menisi ns. ojasta allikkoon.


Nyt asiaan on näköjään herännyt myös Iltasanomat --> linkki.


Lupasin, etten tätä asiaa täällä enää pui, mutta tulin nyt kuitenkin ilmoittamaan että tänään sain 8.57 tekstiviestin Soneralta, jossa kerrotaan että hyvittävät Dimocon veloituksen automaattisesti seuraavalla laskulla. Syytä tähän hyvitykseen en vielä tiedä. Koitan sitä kohta kysellä kun soittelen aspaan ja irtisanon tuon mobiililaajakaistan... Harmillisesti päätös tästä tuli näin myöhään ja tämän farssin takia menettivät yhden 60-70e/kk(pikku summia, tiedän kyllä...) maksavan asiakkaan :)

 

Tälläinen muuten löytyi vielä eilen illalla...  http://plok1.blogspot.fi/2015/11/koko-kansan-mobiilimaksu.html

 

 



@Teekki kirjoitti:

Lupasin, etten tätä asiaa täällä enää kaivele, mutta tulin nyt kuitenkin ilmoittamaan että tänään sain 8.57 tekstiviestin Soneralta, jossa kerrotaan että hyvittävät Dimocon veloituksen automaattisesti seuraavalla laskulla. Syytä tähän hyvitykseen en vielä tiedä. Koitan sitä kohta kysellä kun soittelen aspaan ja irtisanon tuon mobiililaajakaistan... Harmillisesti päätös tästä tuli näin myöhään ja tämän farssin takia menettivät yhden 60-70e/kk(pikku summia, tiedän kyllä...) maksavan asiakkaan :)

 

Tälläinen muuten löytyi vielä eilen illalla...  http://plok1.blogspot.fi/2015/11/koko-kansan-mobiilimaksu.html


No tulee muutama asiakas tilalle ainakin tuolta : https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/ip-palveluviestit-1/



@kiisseli67 kirjoitti:

No tulee muutama asiakas tilalle ainakin tuolta : https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/ip-palveluviestit-1/


 

Luultavasti näin. 

 

Mobiililaajakaista on nyt irtisanottu. Syy hyvitykseen ei selvinnyt, eikä myöskään asian selvittelystä aiheutuneiden puhelinkulujen kohtalo. Lupasivat palata asiaan...



@kiisseli67 kirjoitti:

Vaihtakoon operaattoria ken haluaa, mutta ettei nyt menisi ns. ojasta allikkoon.


Joo, ei tämä homma ole putkeen mennyt millään operaattorilla. Itselleni tuli kuitenkin lopullinen päätös operaattorin vaihdosta tuon ensimmäisen MTV:n uutisen takia ja erityisesti tämän uutisen lopussa olleen Koskisen kommentin takia. "– Jos haluaa välttyä tällaisilta laskuilta, voi operaattorilta ottaa palveluneston mobiilimaksuihin. Ja tietysti olla painamatta sitä "oletko varma että haluat maksaa tästä sisällöstä" -nappia, sanoo Koskinen. ". Näinhän tämä homma tosiaan menikin :)

 

Jos business manager antaa tälläisiä lausuntoja uutisiin, niin multa katoaa kyllä luottamus firmaan ja firman tapaan hoitaa asioita.

 



@Teekki kirjoitti:

 

Mobiililaajakaista on nyt irtisanottu. Syy hyvitykseen ei selvinnyt, eikä myöskään asian selvittelystä aiheutuneiden puhelinkulujen kohtalo. Lupasivat palata asiaan...


Monologiksi menee, mutta menköön. Eli palasivat nyt asiaan ja syy hyvitykseen ei varmuudella selvinnyt, mutta asian selvittelystä aiheutuneet puhelinkulut luvattiin hyvittää seuraavassa laskussa.

 

 

Eli omalta osaltani saatu juttu päätökseen. Katsellaan miten muille käy...


 

Hyvää keskustelua ! Kyllä Sonerankin tulisi ottaa oma vastuunsa tällaisesta huijauksesta, koska nyt ollaan viemässä mobiilimaksamiseltä täysin pohjaa, jos netissä ilman mitään kysymyksiä luokkaa "Tilaatko tämän palvelun ?" alkaa tulla yllätyslaskuja. Itse olen saanut onneksi vain 1 Dimocon, mutta luokkaa se on 19,99 ja tosiaan ilman mitään tilauskuittausta. Olen reklamoinut heille, mutta ilman vastausta ja Soneran asiakaspalvelun vastaus oli täysin ympäripyöreä. Joten jos Sonera antaa tällaisen huijauksen jatkua, niin sanon kaikki perheemme liittymät irti 30.11., ihan periaatteesta, vaikka ilmeisesti kaikkien operaattoreiden asiakkaita on huijattu, sillä tällainen toiminta vie älypuhelinten mobiilikäyttöä rutkasti taaksepäin, jos ei kuluttajilla ole minkäänlaista oikeusturvaa.    



@Karporaattori kirjoitti:

MMalinen , kummalinen on suhtautumisesi . 

Pois kaikki paha ja ei sellaista nyt ainakaan minulle tapahdu . 

P:r:kele , minun tilille ne on tulleet ja varmasti kirjoitan ja tunnen sympatiaa niitä kohtaan joita on huijattu ja yritetään huijata edelleen . Se että soneralla on huono tuote pitää voida kertoa , samalla näemme kuinkamontaa muuta on joutunut huijatuksi . Vai onko Malisen mielestä oikein se että ihmisiltä veloitetaan palveluista joita he eivät ole tilanneet saati saaneet . Jos on niin empä haluaisi olla lähipiirissäsi .

Sitäpaitsi ,, ei näitä sivuja ole pakko lukea . Ilmaisun vapaus kuuluu vielä toistaiseksi meille kaikille . 

 

 


tarkoitin  lähinnä sitä että  pelkkä täällä asiasta  toitottaminen   ei  auta välttämättä  että  kannattaa viedä asia kuluttajariitalautakuntaan  vähintään  ja neuvotella operaattorin kanssa jos  tuntee olevansa  väärin kohdeltu  asioista  tietysti pitää keskustella mutta  asialliseen sävyyn  nää pitkät ketjut  nyt tuppaa meneen  enenmmän ja vähemmän asiattomiksi välillä sitä tarkotin


Vastaa