Skip to main content

Moikka,

 

nyt tulee laskut sähköpostilaskuna, mutta mielelläni ottaisin ne nyt tuonne netpostiin - onko tämä muutos mahdollinen ja miten? Omilta sivuilta ei löydy tähän infoa.

Netpostiin meidän laskuja ei saa, mutta E-laskun kytkentä onnistuu kyllä. 🙂 Ohje löytyypi täältä.


yksilöinti tieto ei kelpaa!!!!!!!!!! taaskaan!!!!!!!!!!!!!!


Hei hateju ja tervetuloa Klaaniin!



 



Olisiko näistä ohjeista apua e-laskun käyttöönotossa : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/E-laskun-tilaus-ja-kayttoonotto?id=1112


ei ole apua. kaikki löytyy ja toimii muuten mutta yksilöintitieto ei kelpaa eikä yksilöintitiedoksi eka puh numero laskulta  esim  0400 654****

kahdet laskut jo yrittänyt tehdä e-laskuksi. joitain vuosia sitten laitoin e-laskuksi nämä ja silloin toimi????


 yrität siis kytkeä E-laskuksi joko Laajakaista(kiinteä)-, kotipuhelin- tai yhteislaskua? Näihin vaaditaan toi yksilöintitieto, joka löytyy laskulta yksilöintitieto -nimikkeellä.



Tämä ei siis ole puhelinnumero tai muu, vaan juurikin toi yksilöintitieto. Kannattaa varmistaa ettei yksilöintitietoa syöttäessä siinä ole ylimääräisiä välilyöntejä.



 



Mikäli kyse on matkapuhelin tai Liikkuva Netti -laskusta, ei yksilöintitietoa vaadita. 
Matkapuhelin/Nettitikku valitaan laskutusaiheeksi aina silloin, kun lasku koskee jotain matkapuhelintuotetta, näitä ovat siis myös reitittimien/mokkulan kautta toimivat netit, sekä matkapuhelinliittymät.



 


Molempia puhelin ja laajakaista. Kummatkin vaatii yksilöinti tiedon danskebank.  Puh laskulla haluaa ekan nro laskulta. Ei kelpaa. Sanoo tarkasta yksilöintitieto.

Laajakaistalasku yksilöintitieto ruudusta yksilöintitieto. Ei kelpaa. Kummatkin laskut vain sanoo tarkista yksilöintitieto. Ruutu punasena.

Menestyksellä hoitanut kymmeniä ja taas kymmeniä elaskusopimuksia itselle ja muille.

No seuraavaksi alan käymään armotonta viestikeskustelua pankin kanssa.

Valtavasti vaivaa ja harmia pikkujutusta.


Yritimpä taas molemmilla laskuilla. 

Yksilöintitieto ei kelpaa.

No nyt sitten pankin vuoro koittaa saada E-lasku toimimaan.

Kenelle laitan laskun tunneista jotka olen viettänyt asiaa korjatessa?

No vasta yksi viivstyskorko asian takia.



@hateju kirjoitti:

Yritimpä taas molemmilla laskuilla. 

Yksilöintitieto ei kelpaa.

No nyt sitten pankin vuoro koittaa saada E-lasku toimimaan.

Kenelle laitan laskun tunneista jotka olen viettänyt asiaa korjatessa?

No vasta yksi viivstyskorko asian takia.


Moi @hateju :)

 

Sepä ikävää!

 

Miksi et soittaisi Danske Bankin asiakaspalveluun tai piipahtaisi käymään konttorilla? Ongelmasi ratkeaisi alta aikayksikön.

OP:ssa on ainakin ?-osio, josta saa lisätietoa (napsauttamalla kuvaketta) mitä kenttään kuuluu syöttää. Eikö Danske Bankin e-laskutuksen palvelussa ole näitä kohtia kentissä?

 

OP:lla "Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku"-osiossa tarvitsee kaksi tietoa:

  • viimeisen laskun viitenumeron ja asiakasnumeron

OP: Laskuttajan pyytämät tiedot

 

Päinvastoin "Sonera matkapuhelin/netti"-osio tarvitsee kaksi tietoa:

  • viimeisen laskun viitenumeron ja matkapuhelinnumeron

Osuuspankki yleensä kysyy tilataanko ko. e-lasku ja siten ei tarvitse täyttää mitään muuta,  kuin hyväksyä tilaus. 


Vastaa