Telialta tuli juuri tekstiviesti “Vinkki kesän kynnyksellä: parhaiten suojaat sähkölaitteesi ukkosella irrottamalla johdot rasioista ennen myrskyn alkua. Hyvää kesää!”. Aiemmin on tullut myös hyvää uuttavuotta toivottava tekstiviesti. Miksi saan tällaisia tekstiviestejä, vaikka omissa markkinointiasetuksissani tekstiviestit ovat poissa päältä? Telian asiakaspalvelun chatissä asiasta kyseltyäni he ottivat pois päältä asetuksen “Minuun saa ottaa yhteyttä silloin tällöin soittamalla” (ja sen lisäksi hidastivat palvelua yrittämällä myydä valokuitua ja tietoturvaa, vaikka ne eivät liittyneet mitenkään ongelmaani). Miksi tuo asetus piti ottaa pois päältä, vaikka kyseessä olivat nimenomaan tekstiviestit, eikä soitot? En halua operaattoriltani yhteydenottoja kuin liittymääni koskevissa asioissa.
Minulla olikin jostain kumman syystä sallittu markkinointi myös txt:llä. Mutta asia korjattu. Edellinen viesti oli siis aiheeton. 🫣
Tiedoksi muuten ketjuun, että jos laitat markkinointikiellon päälle niin siinä menee tovi, että se astuu voimaan. Voi mennä jopa muutama vuorokausi, että kielto on kaikkialla tarvittavissa paikoissa (järjestelmissä) päällä.
Ja tästä johtuen joskus voi käydä niinkin, että vaikka laitoit kiellon päälle tänään niin huonolla tuurilla esimerkiksi huomenna saattaa meiltä tulla vielä viestiä.
Tiedoksi muuten ketjuun, että jos laitat markkinointikiellon päälle niin siinä menee tovi, että se astuu voimaan. Voi mennä jopa muutama vuorokausi, että kielto on kaikkialla tarvittavissa paikoissa (järjestelmissä) päällä.
Ja tästä johtuen joskus voi käydä niinkin, että vaikka laitoit kiellon päälle tänään niin huonolla tuurilla esimerkiksi huomenna saattaa meiltä tulla vielä viestiä.
Ymmärrän tuon, mutta jos jo alkuperäisesti on kielto niin näin ei pitäisi käydä
Ja nyt ei puhuta tästä STOP viestistä muutama päivä vaan jokin vika tai te ette itsekään tiedä miten järjestelmät toimii. Laitoin ekan STOP viestin 22.7( heti ekan tekstiviestin jälkeen).
Ja toisen STOP viestin laitoin 26.7
Ja nyt tuli eilen 14.8 edelleen viesti. Joten puhutaan yli 3 vko ekasta STOP viestistä. Ei ihan päivistä kyse. Sen takia jokin virhe tai tahallinen mainoskampanja tai vaan yleisesti huonosti toimivat järjestelmät. Sen takia pyysin korjaamaan koska jokin pielessä ( toivotaan tämä vaihtoehto virhe, nuo kaksi muuta ei tekisi hyvää teille).
Ymmärrän tuon, mutta jos jo alkuperäisesti on kielto niin näin ei pitäisi käydä
Ja nyt ei puhuta tästä STOP viestistä muutama päivä vaan jokin vika tai te ette itsekään tiedä miten järjestelmät toimii. Laitoin ekan STOP viestin 22.7( heti ekan tekstiviestin jälkeen).
Ja toisen STOP viestin laitoin 26.7
Laitoin tuon edellisen kommenttini yleisesti tiedoksi tähän ketjuun. Jos joku noita estoja laittaa päälle, niin viive on hyvä huomioida.
Ja nyt tuli eilen 14.8 edelleen viesti. Joten puhutaan yli 3 vko ekasta STOP viestistä. Ei ihan päivistä kyse. Sen takia jokin virhe tai tahallinen mainoskampanja tai vaan yleisesti huonosti toimivat järjestelmät. Sen takia pyysin korjaamaan koska jokin pielessä ( toivotaan tämä vaihtoehto virhe, nuo kaksi muuta ei tekisi hyvää teille).
Totta. Tämä 14.8. lähettämämme viesti on lähtenyt virheellisesti sinullekin ja siitä pahoittelut.
Yllä oleva asia tuli selvitettyä ja tuosta markkinointi luvasta tuli keskusteltua yksityisviestein ja huomioida, että katsoo mitä lukee kun tilaa jotain telialta. Joten asia on kunnossa. Mutta edelleen tuohon teidän viestintään pitää tulla rehellinen muutos( ja edelleen toistettuna, jos ihmisellä on merkintä omissa tiedoissa ei tekstiviesti markkinointia niin se pitäisi olla aina päällä kunnes ihminen itse sen ottaa pois, mikään muu osallistuminen ei anna sitä ottaa pois päältä).
Halusin osallistua yllä olevaan kilpailuun( linkki) ja katsoin, että tilaan vain uutiskirjeen ja sillä osallistun. Yksinkertaista, siinä sanotaan vaan uutiskirje, ei mitään muuta tilata. Ja myös rastitin vain kohdan-
Kyllä, osallistun arvontaan ja haluan tilata Telian sähköisen uutiskirjeen tai minulle tulee se jo
Joten yksinkertaista, minulle tuli jo uutiskirje , mutta tällä tavalla halusin osallistua kilpailuun ja ei tule mikään muuttumaan.
No nyt olin varautunut, että kyllä telia taas osaa jotenkin saada tämän asian pilattua. Taas tuli sitten tekstiviesti markkinointia ja piti mennä muuttamaan rasti tuolta omista tiedoista ja lähettää viesti STOP.
Joten jos kerran tuo kilpailu vaatii myös , että saat tekstiviestejä niin se kyllä pitää rehellisesti siihen laittaa, että tulee myös tekstiviestejä, eikä puhua pelkästään uutiskirjeestä, 4 kohtaa missä mainitaan koko ajan vain uutiskirje ( joo säännöt sivulla sanotaan sähköinen markkinointi, mutta itse uutiskirje ( yksikkönä vain mainittu, ei monikkona, että tilaisi muuta kuin uutiskirjeen) on itsessään sähköistä markkinointia joten siihen annoin luvan kyllä sääntöjen puitteissa. Mutta jos siellä olisi mainittu, että sisältää myös tekstiviestejä niin en olisi koskaan taas uudestaan laittanut tuota viestiä teille. Tulisi kilpailu sivulla lukea, että tulee sähköistä markkinointia( tällöin monikkona pitää sisällään kaiken, myös tekstiviestit) tai tilaa uutiskirje ja tekstiviesti markkinointi niin osallistut kilpailuun.
Joten heti ilmoitus sivulla pitäisi olla rehellisesti mitä markkinointia tulee ( eikä valehdella, johtaa harhaan, että tilaa vain uutiskirjeen) teiltä, sekä säännöt puolelle kanssa ( jos on annettu vain yksi markkinointi kanava yksikössä tilaa uutiskirje, ei tekstiviestejä ekalla sivulla) , että pitää sisällään myös tekstiviestit. Nyt ei ole rehellistä viestintää asiakkaalle. Plus älkää tosiaan koskeko noihin tekstiviesti asetuksiin itse vaan se on asiakkaalle tarkoitettu sivu missä hän itse päättää mitä tehdään. Jos hän haluaa tekstiviestejä niin sieltä hän sen voi muuttaa.
Yllä oleva asia tuli selvitettyä ja tuosta markkinointi luvasta tuli keskusteltua yksityisviestein ja huomioida, että katsoo mitä lukee kun tilaa jotain telialta. Joten asia on kunnossa. Mutta edelleen tuohon teidän viestintään pitää tulla rehellinen muutos( ja edelleen toistettuna, jos ihmisellä on merkintä omissa tiedoissa ei tekstiviesti markkinointia niin se pitäisi olla aina päällä kunnes ihminen itse sen ottaa pois, mikään muu osallistuminen ei anna sitä ottaa pois päältä).
Halusin osallistua yllä olevaan kilpailuun( linkki) ja katsoin, että tilaan vain uutiskirjeen ja sillä osallistun. Yksinkertaista, siinä sanotaan vaan uutiskirje, ei mitään muuta tilata. Ja myös rastitin vain kohdan-
--
Joten jos kerran tuo kilpailu vaatii myös , että saat tekstiviestejä niin se kyllä pitää rehellisesti siihen laittaa, että tulee myös tekstiviestejä, eikä puhua pelkästään uutiskirjeestä, 4 kohtaa missä mainitaan koko ajan vain uutiskirje ( joo säännöt sivulla sanotaan sähköinen markkinointi, mutta itse uutiskirje ( yksikkönä vain mainittu, ei monikkona, että tilaisi muuta kuin uutiskirjeen) on itsessään sähköistä markkinointia joten siihen annoin luvan kyllä sääntöjen puitteissa. Mutta jos siellä olisi mainittu, että sisältää myös tekstiviestejä niin en olisi koskaan taas uudestaan laittanut tuota viestiä teille. Tulisi kilpailu sivulla lukea, että tulee sähköistä markkinointia( tällöin monikkona pitää sisällään kaiken, myös tekstiviestit) tai tilaa uutiskirje ja tekstiviesti markkinointi niin osallistut kilpailuun.
Hyvä kuulla että asia selvisi, tai ainakin syy sille, että tekstiviestimarkkinointia oli taas alkanut tulemaan kiellosta huolimatta!
Ja erittäin hyvä palaute ja nosto meidän suuntaamme! Näin itsekin arvontaan osallistuvana ymmärtäisin, että jos osallistumissivulla puhutaan uutiskirjeestä, niin sillä tarkoitetaan sähköisesti tulevaa uutiskirjettä.
Laitan kyseisen palautteen suoraan markkinointiluvista vastaaville, ja palaan sitten tähän ketjuun kun saan sieltä kommenttia ja vastausta takaisin.
Joten heti ilmoitus sivulla pitäisi olla rehellisesti mitä markkinointia tulee ( eikä valehdella, johtaa harhaan, että tilaa vain uutiskirjeen) teiltä, sekä säännöt puolelle kanssa ( jos on annettu vain yksi markkinointi kanava yksikössä tilaa uutiskirje, ei tekstiviestejä ekalla sivulla) , että pitää sisällään myös tekstiviestit. Nyt ei ole rehellistä viestintää asiakkaalle. Plus älkää tosiaan koskeko noihin tekstiviesti asetuksiin itse vaan se on asiakkaalle tarkoitettu sivu missä hän itse päättää mitä tehdään. Jos hän haluaa tekstiviestejä niin sieltä hän sen voi muuttaa.
Tekstiviestilupien ei pitäisi tässä yhteydessä mennä päälle, mutta asia on meillä parhaillaan tutkinnassa!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.