Skip to main content
Ratkaisu

Etämyynnistä otetun liittymän peruutusoikeus ilman irtisanomisiakaa

  • October 13, 2025
  • 7 kommenttia
  • 155 katselukertaa

Forum|alt.badge.img

Jos liittymä on tilattu verkkokaupasta niin eikö pitäisi olla mahdollista perua liittymän tilaus siten että liittymä loppuu käytöstä heti, ilman irtisanomisaikaa (14vrk sisällä tilaamisesta).

Tilasin liittymän 5.10, mutta 8.10 laitoin aspaan viestiä että liittymälle ei olekaan tarvetta ja kun olen tilannut liittymän verkkokaupasta nin haluaisin perua tilauksen ilman mitään irtisanomisaikaa.

Aspan työntekijä irtisanoi liittymän, IRTISANOMISAJALLA. Eli pisti että liittymä irtisanotaan 22.10. Mutta en tätä haluaisi sillä maksan vaan turhasta.

Muilla operaattoreilla on onnistunut ainakin että verkkokaupasta hankittu liittymä irtisanotaan heti ilman irtisanomisaikoja, kun on ilmoittanut siitä 14vrk sisällä.

Otin yhteyttä aspaan taas ja sieltä lähetettiin linkki peruuttamislomakkeeseen ja aspan työntekijä lopetti chatin samalla kun laittoi linkin, ei antanut mahdollisuutta edes vastata. Täytin tuon peruuttamislomakkeen 8.10, mutta en ole vieläkään saanut liittymää peruutettua. 

Ratkaisu jäseneltä Akufranorge

Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sain asian hoidettua.

Hyvä asia että Telia Yhteisö löytyy

7 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 13, 2025

Liittymää ei voi irtisanoa ilman irtisanomissaikaa, mutta kaupan liittymästä voi purkaa 14 vuorokauden aikana. Menit käyttämään väärää termiä ja aspa nillitti tästä. 

https://www.minilex.fi/a/et%C3%A4myynti-kaupan-purku


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 13, 2025

Jos liittymä on tilattu verkkokaupasta niin eikö pitäisi olla mahdollista perua liittymän tilaus siten että liittymä loppuu käytöstä heti, ilman irtisanomisaikaa (14vrk sisällä tilaamisesta).

Tilasin liittymän 5.10, mutta 8.10 laitoin aspaan viestiä että liittymälle ei olekaan tarvetta ja kun olen tilannut liittymän verkkokaupasta nin haluaisin perua tilauksen ilman mitään irtisanomisaikaa.

Aspan työntekijä irtisanoi liittymän, IRTISANOMISAJALLA. Eli pisti että liittymä irtisanotaan 22.10. Mutta en tätä haluaisi sillä maksan vaan turhasta.

Muilla operaattoreilla on onnistunut ainakin että verkkokaupasta hankittu liittymä irtisanotaan heti ilman irtisanomisaikoja, kun on ilmoittanut siitä 14vrk sisällä.

Otin yhteyttä aspaan taas ja sieltä lähetettiin linkki peruuttamislomakkeeseen ja aspan työntekijä lopetti chatin samalla kun laittoi linkin, ei antanut mahdollisuutta edes vastata. Täytin tuon peruuttamislomakkeen 8.10, mutta en ole vieläkään saanut liittymää peruutettua. 

Jopas jotakin. Nyt asiakaspalvelussamme on jostain syystä toimittu väärällä tavalla. 

Netin kautta tilatun liittymän voi ilman muuta peruuttaa ilnan irtisanomisaikaa - 14 vuorokauden kuluessa tilauksesta: https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/tilauksen-peruminen#perumisoikeus

Sama koskee myös puhelimitse ja chatin kautta tehtyjä sopimuksia, ellei toisin mainita. Ilmoituksen voi tehdä meille peruuttamislomakkeella, kirjeitse tai puhelimitse. Lomakkeet otetaan käsittelyyn kahden arkipäivän kuluessa, eli on mahdollista että irtisanomista ei olla vielä päivitetty asiakastietoihisi. Miltä tilanne näyttää nyt, jos menet Minun Telian kautta katsomaan tietoja? 

Mitä tuohon chat-keskusteluun tulee, niin pahoittelut puolestani saamastasi asiakaspalvelusta. Tämä ei todellakaan vastaa sitä palvelun tasoa jota haluamme tarjota asiakkaillemme. Kiitos sinulle, että tulit kertomaan kokemuksestasi, nämä ovat meille erittäin tärkeitä palautteita. 


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • October 14, 2025

 

Jopas jotakin. Nyt asiakaspalvelussamme on jostain syystä toimittu väärällä tavalla. 

Netin kautta tilatun liittymän voi ilman muuta peruuttaa ilnan irtisanomisaikaa - 14 vuorokauden kuluessa tilauksesta: https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/tilauksen-peruminen#perumisoikeus

Sama koskee myös puhelimitse ja chatin kautta tehtyjä sopimuksia, ellei toisin mainita. Ilmoituksen voi tehdä meille peruuttamislomakkeella, kirjeitse tai puhelimitse. Lomakkeet otetaan käsittelyyn kahden arkipäivän kuluessa, eli on mahdollista että irtisanomista ei olla vielä päivitetty asiakastietoihisi. Miltä tilanne näyttää nyt, jos menet Minun Telian kautta katsomaan tietoja? 

Mitä tuohon chat-keskusteluun tulee, niin pahoittelut puolestani saamastasi asiakaspalvelusta. Tämä ei todellakaan vastaa sitä palvelun tasoa jota haluamme tarjota asiakkaillemme. Kiitos sinulle, että tulit kertomaan kokemuksestasi, nämä ovat meille erittäin tärkeitä palautteita. 

Minun Teliassa näkyy vieläkin että irtisanotaan 22.10.2025

 


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 14, 2025

Minun Teliassa näkyy vieläkin että irtisanotaan 22.10.2025

 

Oletko ollut tuon 8.10 jälkeen asiakaspalveluumme yhteydessä? Halutessasi voisit varmistaa onko peruutuslomake tullut vielä käsittelyyn. Sopimuksen peruutus olisi kuitenkin pitänyt onnistua jo ensimmäisellä kerralla, jonka vuoksi samalla kertaa suosittelen mainitsemaan, että laskutus mitätöidään tuon 8.10 jälkeiseltä ajalta, koska olet peruutuksen tehnyt jo silloin.


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • October 14, 2025

Oletko ollut tuon 8.10 jälkeen asiakaspalveluumme yhteydessä? 

Olin aspaan yhteydessä 13.10, ja vastaus oli tämä:

 


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • Ratkaisu
  • October 14, 2025

Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sain asian hoidettua.

Hyvä asia että Telia Yhteisö löytyy


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • October 14, 2025

Tilasin liittymän 5.10, mutta 8.10 laitoin aspaan viestiä että liittymälle ei olekaan tarvetta ja kun olen tilannut liittymän verkkokaupasta nin haluaisin perua tilauksen ilman mitään irtisanomisaikaa.

Varmistan vielä yhden asian, eli oliko kyse aivan uuden liittymän avauksesta vai mahdollisesti liittymän siirrosta toiselta operaattorilta Telialle? Jos täysin uudesta liittymästä kyse, niin minä päivänä liittymä oli aktivoitunut käyttöön eli milloin sim-kortti oli liittymään aktivoitu? 

EDIT: saitkin ilmeisesti asian hoidettua jo tätä viestiä kirjoittaessani. Hyvä juttu! 😊