Kuulostaa kyllä oudolle. Puhelimitse kyllä pystyy hoitamaan samoja asioita, mitä kaupassakin. Minkälaista asiaa tämä koski?
Puhelinnumeron näkymistä en muutenkaan pitäisi minkään takeena. Tässä ihan lähiaikoina ulkomaiset huijarit olivat soitelleet kukkakauppojen numeroilla, sillä operaattorit kun eivät mitenkään varmenna saapuvan numeron oikeellisuutta järjestelmissään. Ei kovin kummaa taitoa vaadi numeron väärentäminen näin nykyaikana erilaisia palveluita on netti pullollaan.
Ostin verkkokauppa.cominta
Digitaalisen ohjelman
Mulle tuli
Sähköpostiin ilmotus että en ollu maksanu sitä vielä
Olisin kysyny asiasta puhelimessa
Sanoin että kattoja mun asiakas tiedot
Että näkis myös mun keskustelut asiasta sähköpostilla
Sano
Et ei voi puhua kun ei nää mun numeroi
Vetoa nimeomaan
Gdprrään
Pitää kysellä asiasta maanantaina kun myumäläpääliköt on paikalla .
Okei. Käsitin ensin, että tämä asia koskisi nimenomaan Teliaa. Emme pysty ottamaan kantaa Verkkokauppa.com -ketjun asioihin. Meillä pystyy hoitamaan samoja asioita puhelimitse, mitä esimerkiksi Telia Kaupassakin.
Edit: Viestisi ilmeisesti katosi tästä välistä
Juuri olin vastausta kirjoittamassa, kun viestiketju siirtyi muualle, niin teksti hävisi bittiavaruuteen. Mutta: tuo on kyllä perin outo selitys. Mitä varmennusta se puhelinnumero lisää, kun voit käydä vaikka prepaid-liittymän r-kiskalta ostamassa tai muutenkaan? Mitä se varmentaa enemmän kuin jokin muu? Vain TUPAS-tunnistautuminen on varmempaa.
Juttelin kaverin kanssa
Äsken sano että asia olis juuri näin
Että mitään ei saa puhelimessa
Sanoo jos puhelinnumero ei näy että edun mukaan puhelinnumero on tietoturvallinen
Että siksi ei enään puhelimessa kysytä henkilötunnusta
Tietysti tässä voi olla kyse siitäkin että jotkut tulkitsee lakia tiukemmin kun toiset
Odotan vielä vastausta tietosuojavaltuutetulta
Mutta jos näin oikeesti on niin soittaminen ei enään kannata .
Laita tähän vastauksen sitten kun
Oon saanu tietosuojavaltuutetun vastauksen tähän numeron näkymiä asiaan .
@SaJoonas@ kirjoitti:
Okei. Käsitin ensin, että tämä asia koskisi nimenomaan Teliaa. Emme pysty ottamaan kantaa Verkkokauppa.com -ketjun asioihin. Meillä pystyy hoitamaan samoja asioita puhelimitse, mitä esimerkiksi Telia Kaupassakin.
Edit: Viestisi ilmeisesti katosi tästä välistä
Katotaan häviääkö tääkin viesti
telialta soitettiin mulle tuntu et asiakaspalvelija ei tienny asioista okein mitään ei tienny edes tästä palstasta heti
taitaa puhelimessa olla kesätyöntekijät
mutta kaverini sano et tolla lailla olis siirtymä aika syyskuuhun et siksi kaikki ei sitä vielä noudata mutta toivottavasti telia tiedottaa kun tulee muutoksia .
Juttelin ratinassa tänään myymäläpäälikön kanssa ei ottanut kantaa asiaan oikein mitenkään sano vaan että tietoturva asiantuntijat Telialla ilmoittaa kun sen aika tulee niin ymmärsin liittyy siis siihen miten Telia suhtautuu siihen jos on salainen numero
sen olen saanut jo selville, että henkilötunnuksen kysyminen puhelimessa on ok
mahdollisesti jos asiat ei selviä lokakuun alkuun mennessä mulle niin lähetän kirjeen Telian pääkonttoriin kirjattuna että varmistuu että saavat kirjeen .
Asiakaspalveluumme soittaessa ei numeron näkymisellä ole merkitystä. Henkilöllisyys varmistetaan muilla keinoin.
Mikäli tässä oli nyt kyse Verkkokauppa.comista niin siihen emme osaa ottaa kantaa. Heillä on varmaankin omat systeeminsä kuinka heihin voi olla yhteydessä ja kuinka varmistavat asiakkaan henkilöllisyyden.
Totta! Lisätiedot löytyvät Verkkokauppa.comin sopimusehdoista ja tietosuojaselosteesta @MMALINEN:
Verkkokauppa.comin asiakaspalvelu kyllä kertoo mielellään miten ja mitä tietoja tarvitsevat henkilöllisyyden varmistamiseen puhelimitse tai sähköpostitse, jos on tosiaan epäselvyyksiä tilaukseen liittyen etämyynnissä. Toisaalta jos verkkomaksaminen ei onnistunut, niin lähtisin selvittämään asiaa omatoimisesti Verkkkokauppa.comin Tilinhallinta-sivulta, joka on huomattavasti nopein vaihtoehto :smileyhappy:
Täällä keskustelijat ei taida käsittää että mun pointti on tässä se että kun verkkokauppa.com vetoo juuri tietosuoja säädökseen
niin eikö sen silloin pitäisi koskea myöskin teliaa
toinen mahdollisuus on se että verkkokauppa valehtelee mulle tai laissa on tosipaljon tulkinnanvaraa mikä taas ei asiakkaan näkökulmasta ole oikein koska asiakas ei voi tietää etukäteen mikähän tulkinta firmalla on laista .