Skip to main content

Kirjauduin Minun Teliaan liittymäni omistajana ja kurkistelin asetuksiani. Minulla on Häiriötiedoteasetuksissa kotiosoitteeni ja aikarajoituksena 24h. No olisin halunnut poistaa koko asetuksen ja kyllähän palvelu sen näennäisesti antoi tehdä , mutta kun palasin asetukseen , niin siellä se oli ja on edelleen. Aiemmin asetus on poiston yhteydessä kyllä ihan oikeasti poistunut , mutta nyt ei.

Onko tämä vika vai poistellaanko noita asetuksia nykyään esim. eräajona yöaikaan vai mistä on kyse??

Kokeilin itse lisätä osoitteen ja poistaa sen. Onnistui hyvin eikä jäänyt kummittelemaan.


Kokeilin itse lisätä osoitteen ja poistaa sen. Onnistui hyvin eikä jäänyt kummittelemaan.

Jaahas.

Kokeilin muokata häiriötiedotusasetusta ja se kyllä näytti menevän läpi ok. Sen sijaan poisto ei toimi.

No asiakkuudellani Minun Teliassa on paljon muutakin mikä ei toimi tai toimii vain satunnaisesti. Taitaa olla viisainta lopettaa koko Minun Telian käyttö.


Kokeilin itse lisätä osoitteen ja poistaa sen. Onnistui hyvin eikä jäänyt kummittelemaan.

Jaahas.

Kokeilin muokata häiriötiedotusasetusta ja se kyllä näytti menevän läpi ok. Sen sijaan poisto ei toimi.

No asiakkuudellani Minun Teliassa on paljon muutakin mikä ei toimi tai toimii vain satunnaisesti. Taitaa olla viisainta lopettaa koko Minun Telian käyttö.

Kokeilin Chromella poistaa osoitetta Minun Telian häiriötiedoteasetuksista ja onnistui. Ensimmäisellä kerralla se näytti olevan vielä listalla, mutta uudelleenklikkaamalla osoitetta ei antanut enää mitään tietoa. Sen jälkeen listalta se hävisi. Poistin heti perään toisen osoitteen ja se lähti samantien. Lähinnä kysymys kuuluu, että millä selaimella teit poiston mikä ei onnistunut? 
Mitä muita ominaisuuksia siellä on, mitkä eivät toimi? 


Lähinnä kysymys kuuluu, että millä selaimella teit poiston mikä ei onnistunut?

Uusin Firefox.

 

Mitä muita ominaisuuksia siellä on, mitkä eivät toimi? 

Kylläpä sitä nyt näytellään tietämätöntä.

Kaikki ongelmat löytyvät täältä Yhteisöstä kirjoituksistani. Niitä on sen verran monta , että en niitä ala tähän luettelemaan , vaan te voitte ne lukea ihan itse.


Lähinnä kysymys kuuluu, että millä selaimella teit poiston mikä ei onnistunut?

Uusin Firefox.

Laitan tästä meille tietoa uusimman Firefoxin osalta, että siinä se ei toimi kuten kuuluu. 

Mitä muita ominaisuuksia siellä on, mitkä eivät toimi? 

Kylläpä sitä nyt näytellään tietämätöntä.

Kaikki ongelmat löytyvät täältä Yhteisöstä kirjoituksistani. Niitä on sen verran monta , että en niitä ala tähän luettelemaan , vaan te voitte ne lukea ihan itse.

Siellä on ollut bugeja, mutta niitä on korjattu. Eli sen takia kysyin, onko jotain tällä hetkellä olevaa sellaista häiriötä siellä olemassa. 


 Siellä on ollut bugeja, mutta niitä on korjattu. Eli sen takia kysyin, onko jotain tällä hetkellä olevaa sellaista häiriötä siellä olemassa. 

Jaa korjattu??

No ei todellakaan ole korjattu , on vain pahoiteltu , että emme osaa tehdä asioille mitään.

En oikein jaksaisi jankuttaa samoista asioista , mutta mainitaan nyt kuitenkin pari.

Minulla on ollut erillinen Yhteisötunnus eli se ei ole kytketty (tai ei ollut kytketty) Telia-tunnukseeni. No jos kirjaudun Minun Teliaan ja myös Yhteisöön samanaikaisesti , niin en pääse ulos kummastakaan ennen kuin olen kirjautunut ulos molemmista.  Ei ne palvelut ole silloin erillisiä , ei ainakaan kirjautuminen.

Kun kirjaudun Minun Teliaan pankkitunnuksilla , niin lähes säännöllisesti sivusto ilmoittaa , että valitettavasti jotakin meni pieleen ja syyksi ilmoitetaan , että kirjautuminen yrityspuolelle ei onnistunut. No minä olen henkilöasiakas eikä minulla ole mitään yrityspuolen tuotteita. Onneksi normaalisti toisella yrityksellä kirjautuminen menee läpi , kun napauttaa “yritä uudelleen”-nappia.

Jospa nyt korjaisitte edes nuo alkuun , niin kerron sitten sen jälkeen , mitä lisää pitäisi korjata.


Minulla on ollut erillinen Yhteisötunnus eli se ei ole kytketty (tai ei ollut kytketty) Telia-tunnukseeni. No jos kirjaudun Minun Teliaan ja myös Yhteisöön samanaikaisesti , niin en pääse ulos kummastakaan ennen kuin olen kirjautunut ulos molemmista.  Ei ne palvelut ole silloin erillisiä , ei ainakaan kirjautuminen.

Teimme viime viikolla muutoksen, että kun kirjaudut ulos jommalla kummalla sivustolla niin silloin kirjaudut ulos toiseltakin. Sinulla ei siis kuitenkaan toimi näin? Ja Firefox 131.0.2 käytössä?

Kun kirjaudut Yhteisöön niin kirjaudut samalla myös telia.fi sivustolle mutta tavallaan ghostina. Sillä kirjautumisella ei pääse etenemään Minun Teliaan. Jotta pääset niin se pitää tehdä vaikka mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla, omalla erillisellä kirjautumisella.

Eli kirjaimellisesti ottaen palvelut ovat erillisiä mutta ymmärrän toki, että tuo samanaikainen sisäänkirjaus Yhteisön lisäksi telia.fi-sivustolle tässä hämää. Se liittyy Telia Tiliin ja sen toimintalogiikkaan, että yksillä tunnuksilla pääsee kaikkiin Telian palveluihin. No, kaikki eivät toki halua käyttää Yhteisöä ja Minun Teliaa samoilla tunnuksilla, mutta suurin osa on noin tänne vuosien varrella rekisteröitynyt.

Nuo toki jo tiesitkin mutta halusin nuo kuitenkin kertoa, taustalla olevien lukijoiden takia.

 

Kun kirjaudun Minun Teliaan pankkitunnuksilla , niin lähes säännöllisesti sivusto ilmoittaa , että valitettavasti jotakin meni pieleen ja syyksi ilmoitetaan , että kirjautuminen yrityspuolelle ei onnistunut. No minä olen henkilöasiakas eikä minulla ole mitään yrityspuolen tuotteita. Onneksi normaalisti toisella yrityksellä kirjautuminen menee läpi , kun napauttaa “yritä uudelleen”-nappia.

Tämä oli se kimurantti case, kun emme saa tätä tosiaan toistettua niin mahdoton päästä kartalle, että mistä tuo johtuu. Kertomasi perusteella tilanne jatkuu.

Kerroit aiemmin, että menet suoraan suosikista osoitteeseen https://www.telia.fi/kirjaudu/, jonka jälkeen lähdet kirjautumaan omistajana sisään. Toistuuko ongelma, jos menet telia.fi ja lähdet sivun oikeasta yläreunasta kirjautumaan omistajana? Mietin, että voisiko tuo suosikki nyt jotain sekoittaa, koska kirjautumisen jälkeen selaimen pitäisi viedä käyttäjä telia.fi etusivulle ja tuo suosikkisi osoite ei sitä tee.

Tässä osoitteessa on mukana tuo uudelleenohjaus kirjautumisen jälkeen niin näet mitä tarkoitan: https://www.telia.fi/kirjaudu?redirect=https://www.telia.fi/


Minulla on ollut erillinen Yhteisötunnus eli se ei ole kytketty (tai ei ollut kytketty) Telia-tunnukseeni. No jos kirjaudun Minun Teliaan ja myös Yhteisöön samanaikaisesti , niin en pääse ulos kummastakaan ennen kuin olen kirjautunut ulos molemmista.  Ei ne palvelut ole silloin erillisiä , ei ainakaan kirjautuminen.

Teimme viime viikolla muutoksen, että kun kirjaudut ulos jommalla kummalla sivustolla niin silloin kirjaudut ulos toiseltakin. Sinulla ei siis kuitenkaan toimi näin? Ja Firefox 131.0.2 käytössä?

Kun kirjaudut Yhteisöön niin kirjaudut samalla myös telia.fi sivustolle mutta tavallaan ghostina. Sillä kirjautumisella ei pääse etenemään Minun Teliaan. Jotta pääset niin se pitää tehdä vaikka mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla, omalla erillisellä kirjautumisella.

Eli kirjaimellisesti ottaen palvelut ovat erillisiä mutta ymmärrän toki, että tuo samanaikainen sisäänkirjaus Yhteisön lisäksi telia.fi-sivustolle tässä hämää. Se liittyy Telia Tiliin ja sen toimintalogiikkaan, että yksillä tunnuksilla pääsee kaikkiin Telian palveluihin. No, kaikki eivät toki halua käyttää Yhteisöä ja Minun Teliaa samoilla tunnuksilla, mutta suurin osa on noin tänne vuosien varrella rekisteröitynyt.

Nuo toki jo tiesitkin mutta halusin nuo kuitenkin kertoa, taustalla olevien lukijoiden takia.

Tänä aamuna Firefox päivittyi versioon 131.0.3 ja siinä oli release noten mukaan vain pieniä bugikorjauksia. No testasin tuota samanaikaista kirjautumista sekä Minun Teliaan että tänne Yhteisöön. Sisään kyllä pääsen ihan kelvollisesti , mutta kun yritän kirjautua ulos , niin joko ei tapahdu yhtään mitään tai seuraa vain virheilmoitus , että jotakin meni vikaan. No melkeinpä ainoa konsti on sammuttaa koko Firefox , jolloin se tyhjentää automaattisesti evästeet ja selailuhistorian. Sen jälkeen kirjautumiset taas toimii , kunnes pitää kirjautua ulos. No nekin toimivat , jos en kirjaudu molempiin palveluihin yhtäaikaa. Näinhän se on ollut jo hyvän tovin ja ei tuo edellä mainittu muutos ainakaan parantanut tilannetta , pikemminkin päinvastoin.

 

 

Kun kirjaudun Minun Teliaan pankkitunnuksilla , niin lähes säännöllisesti sivusto ilmoittaa , että valitettavasti jotakin meni pieleen ja syyksi ilmoitetaan , että kirjautuminen yrityspuolelle ei onnistunut. No minä olen henkilöasiakas eikä minulla ole mitään yrityspuolen tuotteita. Onneksi normaalisti toisella yrityksellä kirjautuminen menee läpi , kun napauttaa “yritä uudelleen”-nappia.

Tämä oli se kimurantti case, kun emme saa tätä tosiaan toistettua niin mahdoton päästä kartalle, että mistä tuo johtuu. Kertomasi perusteella tilanne jatkuu.

Kerroit aiemmin, että menet suoraan suosikista osoitteeseen https://www.telia.fi/kirjaudu/, jonka jälkeen lähdet kirjautumaan omistajana sisään. Toistuuko ongelma, jos menet telia.fi ja lähdet sivun oikeasta yläreunasta kirjautumaan omistajana? Mietin, että voisiko tuo suosikki nyt jotain sekoittaa, koska kirjautumisen jälkeen selaimen pitäisi viedä käyttäjä telia.fi etusivulle ja tuo suosikkisi osoite ei sitä tee.

Tässä osoitteessa on mukana tuo uudelleenohjaus kirjautumisen jälkeen niin näet mitä tarkoitan: https://www.telia.fi/kirjaudu?redirect=https://www.telia.fi/

Vaihdoin tuon edelleenohjauksella varustetun linkin Minun Telian kirjanmerkkiini ja se temppu auttoi. Kiitos siitä!

 

Aloitin tämän ketjun häiriöilmoitusten asetuksista ja sen osalta ei mikään ole vielä muuttunut. Siis pystyn kyllä editoimaan asetusta , mutta sen kokonaan poistaminen ei tee yhtään mitään.
 

PS. Taitaa olla niin , että Telia haluaa niputtaa kaikki kirjautumiset Telia-tilin taakse ja minä haluan pitää Mnun Telian ja Yhteisön erillään ihan tietoturvasyistä. Tuskinpa tulee tämä erillisyys ikinä toimimaan.


 

Aloitin tämän ketjun häiriöilmoitusten asetuksista ja sen osalta ei mikään ole vielä muuttunut. Siis pystyn kyllä editoimaan asetusta , mutta sen kokonaan poistaminen ei tee yhtään mitään.


Kyseinen ongelma on toistettu ja kehitystiimi etsii parhaillaan korjausta tilanteeseen. Eli kiitokset sinulle hyvästä nostosta niin saatiin tämä tutkintaan. 


PS. Taitaa olla niin , että Telia haluaa niputtaa kaikki kirjautumiset Telia-tilin taakse ja minä haluan pitää Mnun Telian ja Yhteisön erillään ihan tietoturvasyistä. Tuskinpa tulee tämä erillisyys ikinä toimimaan.

Telia Tili tulee olemaan se tunnus meillä jatkossa. Ja tarkoitus on, että käyttäjä voi halutessaan yhdistää Yhteisön asiakkuuteensa. Tai sitten ei. On tärkeää, että käyttäjä voi pitää anonyymin käyttäjätilin täällä niin halutessaan.

Kirjautumisten sekä yhtäaikaisen käytön (Yhteisö & Minun Telia) suhteen meillä on töitä vielä kieltämättä.


Vastaa