Skip to main content
Ratkaistu

Häiriötiedoteasetukset Minun Teliassa eivät toimi

  • 13. lokakuuta 2024
  • 32 kommenttia
  • 629 katselukertaa

kustaa1967
Irkkaaja

Kirjauduin Minun Teliaan liittymäni omistajana ja kurkistelin asetuksiani. Minulla on Häiriötiedoteasetuksissa kotiosoitteeni ja aikarajoituksena 24h. No olisin halunnut poistaa koko asetuksen ja kyllähän palvelu sen näennäisesti antoi tehdä , mutta kun palasin asetukseen , niin siellä se oli ja on edelleen. Aiemmin asetus on poiston yhteydessä kyllä ihan oikeasti poistunut , mutta nyt ei.

Onko tämä vika vai poistellaanko noita asetuksia nykyään esim. eräajona yöaikaan vai mistä on kyse??

Ratkaisu jäseneltä kustaa1967

No niin. Tämä bugi näyttäisi korjaantuneen eikä Telialla mennyt kuin reilu kaksi kuukautta korjaukseen. No mitäpä muuta vanhalta Venäjän vallan aikaiselta lennätinlaitokselta voiskaan odottaa,

Katso alkuperäinen viesti

32 kommenttia

Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 408 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2024

Kokeilin itse lisätä osoitteen ja poistaa sen. Onnistui hyvin eikä jäänyt kummittelemaan.


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2024
elo420 kirjoitti:

Kokeilin itse lisätä osoitteen ja poistaa sen. Onnistui hyvin eikä jäänyt kummittelemaan.

Jaahas.

Kokeilin muokata häiriötiedotusasetusta ja se kyllä näytti menevän läpi ok. Sen sijaan poisto ei toimi.

No asiakkuudellani Minun Teliassa on paljon muutakin mikä ei toimi tai toimii vain satunnaisesti. Taitaa olla viisainta lopettaa koko Minun Telian käyttö.


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1444 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:
elo420 kirjoitti:

Kokeilin itse lisätä osoitteen ja poistaa sen. Onnistui hyvin eikä jäänyt kummittelemaan.

Jaahas.

Kokeilin muokata häiriötiedotusasetusta ja se kyllä näytti menevän läpi ok. Sen sijaan poisto ei toimi.

No asiakkuudellani Minun Teliassa on paljon muutakin mikä ei toimi tai toimii vain satunnaisesti. Taitaa olla viisainta lopettaa koko Minun Telian käyttö.

Kokeilin Chromella poistaa osoitetta Minun Telian häiriötiedoteasetuksista ja onnistui. Ensimmäisellä kerralla se näytti olevan vielä listalla, mutta uudelleenklikkaamalla osoitetta ei antanut enää mitään tietoa. Sen jälkeen listalta se hävisi. Poistin heti perään toisen osoitteen ja se lähti samantien. Lähinnä kysymys kuuluu, että millä selaimella teit poiston mikä ei onnistunut? 
Mitä muita ominaisuuksia siellä on, mitkä eivät toimi? 


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2024
PiaJo kirjoitti:

Lähinnä kysymys kuuluu, että millä selaimella teit poiston mikä ei onnistunut?

Uusin Firefox.

 

PiaJo kirjoitti:

Mitä muita ominaisuuksia siellä on, mitkä eivät toimi? 

Kylläpä sitä nyt näytellään tietämätöntä.

Kaikki ongelmat löytyvät täältä Yhteisöstä kirjoituksistani. Niitä on sen verran monta , että en niitä ala tähän luettelemaan , vaan te voitte ne lukea ihan itse.


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1444 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:
PiaJo kirjoitti:

Lähinnä kysymys kuuluu, että millä selaimella teit poiston mikä ei onnistunut?

Uusin Firefox.

Laitan tästä meille tietoa uusimman Firefoxin osalta, että siinä se ei toimi kuten kuuluu. 

kustaa1967 kirjoitti:
PiaJo kirjoitti:

Mitä muita ominaisuuksia siellä on, mitkä eivät toimi? 

Kylläpä sitä nyt näytellään tietämätöntä.

Kaikki ongelmat löytyvät täältä Yhteisöstä kirjoituksistani. Niitä on sen verran monta , että en niitä ala tähän luettelemaan , vaan te voitte ne lukea ihan itse.

Siellä on ollut bugeja, mutta niitä on korjattu. Eli sen takia kysyin, onko jotain tällä hetkellä olevaa sellaista häiriötä siellä olemassa. 


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2024
PiaJo kirjoitti:

 Siellä on ollut bugeja, mutta niitä on korjattu. Eli sen takia kysyin, onko jotain tällä hetkellä olevaa sellaista häiriötä siellä olemassa. 

Jaa korjattu??

No ei todellakaan ole korjattu , on vain pahoiteltu , että emme osaa tehdä asioille mitään.

En oikein jaksaisi jankuttaa samoista asioista , mutta mainitaan nyt kuitenkin pari.

Minulla on ollut erillinen Yhteisötunnus eli se ei ole kytketty (tai ei ollut kytketty) Telia-tunnukseeni. No jos kirjaudun Minun Teliaan ja myös Yhteisöön samanaikaisesti , niin en pääse ulos kummastakaan ennen kuin olen kirjautunut ulos molemmista.  Ei ne palvelut ole silloin erillisiä , ei ainakaan kirjautuminen.

Kun kirjaudun Minun Teliaan pankkitunnuksilla , niin lähes säännöllisesti sivusto ilmoittaa , että valitettavasti jotakin meni pieleen ja syyksi ilmoitetaan , että kirjautuminen yrityspuolelle ei onnistunut. No minä olen henkilöasiakas eikä minulla ole mitään yrityspuolen tuotteita. Onneksi normaalisti toisella yrityksellä kirjautuminen menee läpi , kun napauttaa “yritä uudelleen”-nappia.

Jospa nyt korjaisitte edes nuo alkuun , niin kerron sitten sen jälkeen , mitä lisää pitäisi korjata.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 10389 kommenttia
  • 14. lokakuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:

Minulla on ollut erillinen Yhteisötunnus eli se ei ole kytketty (tai ei ollut kytketty) Telia-tunnukseeni. No jos kirjaudun Minun Teliaan ja myös Yhteisöön samanaikaisesti , niin en pääse ulos kummastakaan ennen kuin olen kirjautunut ulos molemmista.  Ei ne palvelut ole silloin erillisiä , ei ainakaan kirjautuminen.

Teimme viime viikolla muutoksen, että kun kirjaudut ulos jommalla kummalla sivustolla niin silloin kirjaudut ulos toiseltakin. Sinulla ei siis kuitenkaan toimi näin? Ja Firefox 131.0.2 käytössä?

Kun kirjaudut Yhteisöön niin kirjaudut samalla myös telia.fi sivustolle mutta tavallaan ghostina. Sillä kirjautumisella ei pääse etenemään Minun Teliaan. Jotta pääset niin se pitää tehdä vaikka mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla, omalla erillisellä kirjautumisella.

Eli kirjaimellisesti ottaen palvelut ovat erillisiä mutta ymmärrän toki, että tuo samanaikainen sisäänkirjaus Yhteisön lisäksi telia.fi-sivustolle tässä hämää. Se liittyy Telia Tiliin ja sen toimintalogiikkaan, että yksillä tunnuksilla pääsee kaikkiin Telian palveluihin. No, kaikki eivät toki halua käyttää Yhteisöä ja Minun Teliaa samoilla tunnuksilla, mutta suurin osa on noin tänne vuosien varrella rekisteröitynyt.

Nuo toki jo tiesitkin mutta halusin nuo kuitenkin kertoa, taustalla olevien lukijoiden takia.

 

kustaa1967 kirjoitti:

Kun kirjaudun Minun Teliaan pankkitunnuksilla , niin lähes säännöllisesti sivusto ilmoittaa , että valitettavasti jotakin meni pieleen ja syyksi ilmoitetaan , että kirjautuminen yrityspuolelle ei onnistunut. No minä olen henkilöasiakas eikä minulla ole mitään yrityspuolen tuotteita. Onneksi normaalisti toisella yrityksellä kirjautuminen menee läpi , kun napauttaa “yritä uudelleen”-nappia.

Tämä oli se kimurantti case, kun emme saa tätä tosiaan toistettua niin mahdoton päästä kartalle, että mistä tuo johtuu. Kertomasi perusteella tilanne jatkuu.

Kerroit aiemmin, että menet suoraan suosikista osoitteeseen https://www.telia.fi/kirjaudu/, jonka jälkeen lähdet kirjautumaan omistajana sisään. Toistuuko ongelma, jos menet telia.fi ja lähdet sivun oikeasta yläreunasta kirjautumaan omistajana? Mietin, että voisiko tuo suosikki nyt jotain sekoittaa, koska kirjautumisen jälkeen selaimen pitäisi viedä käyttäjä telia.fi etusivulle ja tuo suosikkisi osoite ei sitä tee.

Tässä osoitteessa on mukana tuo uudelleenohjaus kirjautumisen jälkeen niin näet mitä tarkoitan: https://www.telia.fi/kirjaudu?redirect=https://www.telia.fi/


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2024
TeroRe kirjoitti:
kustaa1967 kirjoitti:

Minulla on ollut erillinen Yhteisötunnus eli se ei ole kytketty (tai ei ollut kytketty) Telia-tunnukseeni. No jos kirjaudun Minun Teliaan ja myös Yhteisöön samanaikaisesti , niin en pääse ulos kummastakaan ennen kuin olen kirjautunut ulos molemmista.  Ei ne palvelut ole silloin erillisiä , ei ainakaan kirjautuminen.

Teimme viime viikolla muutoksen, että kun kirjaudut ulos jommalla kummalla sivustolla niin silloin kirjaudut ulos toiseltakin. Sinulla ei siis kuitenkaan toimi näin? Ja Firefox 131.0.2 käytössä?

Kun kirjaudut Yhteisöön niin kirjaudut samalla myös telia.fi sivustolle mutta tavallaan ghostina. Sillä kirjautumisella ei pääse etenemään Minun Teliaan. Jotta pääset niin se pitää tehdä vaikka mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla, omalla erillisellä kirjautumisella.

Eli kirjaimellisesti ottaen palvelut ovat erillisiä mutta ymmärrän toki, että tuo samanaikainen sisäänkirjaus Yhteisön lisäksi telia.fi-sivustolle tässä hämää. Se liittyy Telia Tiliin ja sen toimintalogiikkaan, että yksillä tunnuksilla pääsee kaikkiin Telian palveluihin. No, kaikki eivät toki halua käyttää Yhteisöä ja Minun Teliaa samoilla tunnuksilla, mutta suurin osa on noin tänne vuosien varrella rekisteröitynyt.

Nuo toki jo tiesitkin mutta halusin nuo kuitenkin kertoa, taustalla olevien lukijoiden takia.

Tänä aamuna Firefox päivittyi versioon 131.0.3 ja siinä oli release noten mukaan vain pieniä bugikorjauksia. No testasin tuota samanaikaista kirjautumista sekä Minun Teliaan että tänne Yhteisöön. Sisään kyllä pääsen ihan kelvollisesti , mutta kun yritän kirjautua ulos , niin joko ei tapahdu yhtään mitään tai seuraa vain virheilmoitus , että jotakin meni vikaan. No melkeinpä ainoa konsti on sammuttaa koko Firefox , jolloin se tyhjentää automaattisesti evästeet ja selailuhistorian. Sen jälkeen kirjautumiset taas toimii , kunnes pitää kirjautua ulos. No nekin toimivat , jos en kirjaudu molempiin palveluihin yhtäaikaa. Näinhän se on ollut jo hyvän tovin ja ei tuo edellä mainittu muutos ainakaan parantanut tilannetta , pikemminkin päinvastoin.

 

TeroRe kirjoitti:

 

kustaa1967 kirjoitti:

Kun kirjaudun Minun Teliaan pankkitunnuksilla , niin lähes säännöllisesti sivusto ilmoittaa , että valitettavasti jotakin meni pieleen ja syyksi ilmoitetaan , että kirjautuminen yrityspuolelle ei onnistunut. No minä olen henkilöasiakas eikä minulla ole mitään yrityspuolen tuotteita. Onneksi normaalisti toisella yrityksellä kirjautuminen menee läpi , kun napauttaa “yritä uudelleen”-nappia.

Tämä oli se kimurantti case, kun emme saa tätä tosiaan toistettua niin mahdoton päästä kartalle, että mistä tuo johtuu. Kertomasi perusteella tilanne jatkuu.

Kerroit aiemmin, että menet suoraan suosikista osoitteeseen https://www.telia.fi/kirjaudu/, jonka jälkeen lähdet kirjautumaan omistajana sisään. Toistuuko ongelma, jos menet telia.fi ja lähdet sivun oikeasta yläreunasta kirjautumaan omistajana? Mietin, että voisiko tuo suosikki nyt jotain sekoittaa, koska kirjautumisen jälkeen selaimen pitäisi viedä käyttäjä telia.fi etusivulle ja tuo suosikkisi osoite ei sitä tee.

Tässä osoitteessa on mukana tuo uudelleenohjaus kirjautumisen jälkeen niin näet mitä tarkoitan: https://www.telia.fi/kirjaudu?redirect=https://www.telia.fi/

Vaihdoin tuon edelleenohjauksella varustetun linkin Minun Telian kirjanmerkkiini ja se temppu auttoi. Kiitos siitä!

 

Aloitin tämän ketjun häiriöilmoitusten asetuksista ja sen osalta ei mikään ole vielä muuttunut. Siis pystyn kyllä editoimaan asetusta , mutta sen kokonaan poistaminen ei tee yhtään mitään.
 

PS. Taitaa olla niin , että Telia haluaa niputtaa kaikki kirjautumiset Telia-tilin taakse ja minä haluan pitää Mnun Telian ja Yhteisön erillään ihan tietoturvasyistä. Tuskinpa tulee tämä erillisyys ikinä toimimaan.


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1779 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:

 

Aloitin tämän ketjun häiriöilmoitusten asetuksista ja sen osalta ei mikään ole vielä muuttunut. Siis pystyn kyllä editoimaan asetusta , mutta sen kokonaan poistaminen ei tee yhtään mitään.


Kyseinen ongelma on toistettu ja kehitystiimi etsii parhaillaan korjausta tilanteeseen. Eli kiitokset sinulle hyvästä nostosta niin saatiin tämä tutkintaan. 


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 10389 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:

PS. Taitaa olla niin , että Telia haluaa niputtaa kaikki kirjautumiset Telia-tilin taakse ja minä haluan pitää Mnun Telian ja Yhteisön erillään ihan tietoturvasyistä. Tuskinpa tulee tämä erillisyys ikinä toimimaan.

Telia Tili tulee olemaan se tunnus meillä jatkossa. Ja tarkoitus on, että käyttäjä voi halutessaan yhdistää Yhteisön asiakkuuteensa. Tai sitten ei. On tärkeää, että käyttäjä voi pitää anonyymin käyttäjätilin täällä niin halutessaan.

Kirjautumisten sekä yhtäaikaisen käytön (Yhteisö & Minun Telia) suhteen meillä on töitä vielä kieltämättä.


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • 1299 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2024
Merja_J kirjoitti:
kustaa1967 kirjoitti:

 

Aloitin tämän ketjun häiriöilmoitusten asetuksista ja sen osalta ei mikään ole vielä muuttunut. Siis pystyn kyllä editoimaan asetusta , mutta sen kokonaan poistaminen ei tee yhtään mitään.


Kyseinen ongelma on toistettu ja kehitystiimi etsii parhaillaan korjausta tilanteeseen. Eli kiitokset sinulle hyvästä nostosta niin saatiin tämä tutkintaan. 

Ongelman syy on löydetty ja nyt odotamme korjaavaa päivitystä. Päivitys tehdään kuitenkin osana laajempaa päivitystä, jonka aikataulusta ei ole tällä hetkellä tarkempaa tietoa.


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2024

Eipä sitä korjausta ole kuulunut.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1712 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:

Eipä sitä korjausta ole kuulunut.

Ei ole korjausta vielä kuulunut. Korjaus ei näytä menneen isolla prioriteetilla eteenpäin, sillä ongelma on havaittu vain Firefox selaimella. Aikataulua korjaukselle en osaa sanoa, mutta virhe on tunnistettu ja se on tarkoitus saada kuntoon tulevissa muutoksissa. 


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2024
KaPetri kirjoitti:
kustaa1967 kirjoitti:

Eipä sitä korjausta ole kuulunut.

Ei ole korjausta vielä kuulunut. Korjaus ei näytä menneen isolla prioriteetilla eteenpäin, sillä ongelma on havaittu vain Firefox selaimella. Aikataulua korjaukselle en osaa sanoa, mutta virhe on tunnistettu ja se on tarkoitus saada kuntoon tulevissa muutoksissa. 

Jassoo.
Firefox on Suomessa varsin suosittu selain. No osasin odottaa jotakin tällaista , kun asiakaspalvelu ei kuulu Telian vahvuuksiin.


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 408 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2024

Ei se valitettavasti ole enää Suomessakaan niin suosittu, kun suurin osa käyttää vaan Chromea. Firefox on myös pilattu jo vuosia sitten vain yhdeksi Chrome kopioksi poistamalla koko ajan lisää ominaisuuksia niin itse lakkasin tappelemasta muutosta vastaan. 

En tiedä liittyykö tuohon ongelmaan, mutta itselle tuli tänään vastaan, että Minun Teliaan oli mahdotonta kirjautua ja yritykset ohjasivat vain takaisin www.telia.fi. Vasta kun kirjautui Yhteisö tunnuksilla ulos täältä niin pääsi kirjautumaan mobiilivarmenteella sisään. Eli pitääkö nyt alkaa tännekin kirjautumaan sillä, jos haluaa käyttää myös Minun Teliaa samaan aikaan? 


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2024
elo420 kirjoitti:

 En tiedä liittyykö tuohon ongelmaan, mutta itselle tuli tänään vastaan, että Minun Teliaan oli mahdotonta kirjautua ja yritykset ohjasivat vain takaisin www.telia.fi. Vasta kun kirjautui Yhteisö tunnuksilla ulos täältä niin pääsi kirjautumaan mobiilivarmenteella sisään. Eli pitääkö nyt alkaa tännekin kirjautumaan sillä, jos haluaa käyttää myös Minun Teliaa samaan aikaan? 

Vähän samankaltaista on ollut ylipäätään varmenteiden ja pankkitunnusten kanssa kirjautumisissa. En nyt tähän hätään löytänyt sitä ketjua , missä olen asiasta raportoinut , mutta lyhykäisyydessään ongelmana on , että jos on kirjautuneena sekä Yhteisöön että MInun Teliaan , niin niistä ei pääse ulos ennen kuin kirjautuu ulos molemmista.

En osaa sanoa varmuudella liittyvätkö mainitsemasi tuohon kuvaamaani , mutta voipi olla. No sekavaa tämä Telian kirjautuminen on joka tapauksessa.


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 408 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:

Vähän samankaltaista on ollut ylipäätään varmenteiden ja pankkitunnusten kanssa kirjautumisissa. En nyt tähän hätään löytänyt sitä ketjua , missä olen asiasta raportoinut , mutta lyhykäisyydessään ongelmana on , että jos on kirjautuneena sekä Yhteisöön että MInun Teliaan , niin niistä ei pääse ulos ennen kuin kirjautuu ulos molemmista.

En osaa sanoa varmuudella liittyvätkö mainitsemasi tuohon kuvaamaani , mutta voipi olla. No sekavaa tämä Telian kirjautuminen on joka tapauksessa.

Oma ongelmani oli päinvastainen, en päässyt kirjautumaan sisään. Tuli heti tämä ketju mieleen kun korjauksena tarjottiin tuota redirect linkkiä, mutta kun kirjautumalla minun.telia.fi haluan juuri sinne, enkä www.telia.fi. Mutta arvailuahan tämä, pääasia että raportoidaan virheet aina niin pääsevät tutkimaan ja korjaamaan. 


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 10389 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2024
elo420 kirjoitti:

En tiedä liittyykö tuohon ongelmaan, mutta itselle tuli tänään vastaan, että Minun Teliaan oli mahdotonta kirjautua ja yritykset ohjasivat vain takaisin www.telia.fi. Vasta kun kirjautui Yhteisö tunnuksilla ulos täältä niin pääsi kirjautumaan mobiilivarmenteella sisään. Eli pitääkö nyt alkaa tännekin kirjautumaan sillä, jos haluaa käyttää myös Minun Teliaa samaan aikaan? 

elo420 kirjoitti:

Oma ongelmani oli päinvastainen, en päässyt kirjautumaan sisään. Tuli heti tämä ketju mieleen kun korjauksena tarjottiin tuota redirect linkkiä, mutta kun kirjautumalla minun.telia.fi haluan juuri sinne, enkä www.telia.fi. Mutta arvailuahan tämä, pääasia että raportoidaan virheet aina niin pääsevät tutkimaan ja korjaamaan. 

Ainakin tässä vaiheessa suosittelen, että kirjaudu Minun Teliaan ja kirjaudu tarvittaessa tänne Yhteisöön vasta sen jälkeen.

Jos teet toisin päin niin se ei tosiaan toimi tuollaisella lyhytosoitteella.

Jos kirjaudut Yhteisöön ja sen jälkeen menet telia.fi niin huomaat, että olet kirjautuneena sinne sellaisella tunnuksella, jolla ei ole pääsyä Minun Teliaan (koska sitä ei ole liitetty asiakkuuteen). Jos kirjaudut ulos telia.fi:stä, kirjautuaksesi uudelleen sisään vaikka Mobiilivarmenteella, samalla uloskirjaudut myös täältä Yhteisöstä.

Tästä syystä suosittelen, että kirjaudut ensin Minun Teliaan ja Yhteisöön vasta tämän jälkeen. Tai vaihtoehtoisesti (ja toistaiseksi ainakin), jos käytössäsi on useampia selaimia niin kirjaudu toiseen palveluun toisella selaimella.

Ymmärrän, ei ole käyttäjäkokemuksena parhain mahdollinen, mutta ainakaan juuri nyt meillä ei ole tähän helpotusta. Pahoittelut.

 

kustaa1967 kirjoitti:

Vähän samankaltaista on ollut ylipäätään varmenteiden ja pankkitunnusten kanssa kirjautumisissa. En nyt tähän hätään löytänyt sitä ketjua , missä olen asiasta raportoinut , mutta lyhykäisyydessään ongelmana on , että jos on kirjautuneena sekä Yhteisöön että MInun Teliaan , niin niistä ei pääse ulos ennen kuin kirjautuu ulos molemmista.

Tässä on tuo ketju ja kommentti:

Tuon pitäisi tällä hetkellä kyllä toimia, juttelin siitä juuri meidän kehittäjien kanssa. Testasin Firefoxin ja Chromen, kun tuota yllä olevaa kirjoittelin, ja ainakin minulla uloskirjaus toimii kuten pitää.

Eli: Jos painan telia.fi:ssä Kirjaudu ulos -nappia niin kirjaudun ulos sieltä ja samalla kirjaudun ulos myös täältä.

Jos sinulla ei tee noin voitko kertoa ihan rautalangasta vääntäen miten uloskirjaus sinulla toimii?

Ja jos sopii niin jatketaan tuossa toisessa ketjussa, pidetään tämä häiriötiedoteasetusketjuna.


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 18. marraskuuta 2024

Palataanpa tähän häiriötiedoteasiaan taas uudestaan.

Kurkistin asetuksiani MInun Teliassa ja huomasin , että asettamani häiriötiedoteasetus oli hävinnyt kokonaan. No minäpä kirjoittelin asetuksen uudestaan ja tallensin. Sitten yritin poistaa sen , mutta eipä se minnekään poistunut.

On tämä nyt Telialta melkoista räpeltämistä , kun ensin poistetaan asiakkaan asettamia asetuksia ja kuitenkaan ei korjata jo aikoja sitten raportoitua vikaa.


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1444 kommenttia
  • 18. marraskuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:

Palataanpa tähän häiriötiedoteasiaan taas uudestaan.

Kurkistin asetuksiani MInun Teliassa ja huomasin , että asettamani häiriötiedoteasetus oli hävinnyt kokonaan. No minäpä kirjoittelin asetuksen uudestaan ja tallensin. Sitten yritin poistaa sen , mutta eipä se minnekään poistunut.

On tämä nyt Telialta melkoista räpeltämistä , kun ensin poistetaan asiakkaan asettamia asetuksia ja kuitenkaan ei korjata jo aikoja sitten raportoitua vikaa.

Häiriötiedotteen ja Mozilla Firefoxin välillä on havaittu yhteensopivuusongelma, mikä on korjauksessa. Kyseisen häiriön korjaaminen vie aikaa. Joskus siinä voi mennä kauemminkin. 


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 18. marraskuuta 2024
PiaJo kirjoitti:

Häiriötiedotteen ja Mozilla Firefoxin välillä on havaittu yhteensopivuusongelma, mikä on korjauksessa. Kyseisen häiriön korjaaminen vie aikaa. Joskus siinä voi mennä kauemminkin. 

No niinpä ainakin Telialla. Minusta yli kuukauden korjausaika on kohtuuton. No kun sen tietää , että Telia ei saa mitään aikaiseksi , niin eipä sitten tarvitse käyttää Telian palveluja.


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 408 kommenttia
  • 18. marraskuuta 2024

Tai vaihtoehtoisesti voisit käydä sen häiriötiedotteen osoitteen korjaamassa muulla selaimella niin ongelma katoaisi osaltasi?


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 18. marraskuuta 2024
elo420 kirjoitti:

Tai vaihtoehtoisesti voisit käydä sen häiriötiedotteen osoitteen korjaamassa muulla selaimella niin ongelma katoaisi osaltasi?

Niinpä. Tuo on vain siinä suhteessa huono vinkki , että kun erilaisia ongelmia esiintyy , niin aina pitäisi asennella jokin toinen selain tai muu ohjelma. Pian niitä olisi aika tukko , kun jokaisella on omat ongelmansa. Toisekseen se häiriötiedotejuttu toimi vuosia nykyisellä selaimellani ja asia on korjauksessa Telialla. Kestää vain turhan kauan.

No asia on osaltani jo hoidettu.


kustaa1967
Irkkaaja
  • Aloittaja
  • 1587 kommenttia
  • 18. joulukuuta 2024

Onko tämä häiriötiedoteongelma jo korjautumassa?? Ei ainakaan vielä asiakkaalle näy.


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 408 kommenttia
  • 18. joulukuuta 2024
kustaa1967 kirjoitti:

Niinpä. Tuo on vain siinä suhteessa huono vinkki , että kun erilaisia ongelmia esiintyy , niin aina pitäisi asennella jokin toinen selain tai muu ohjelma. Pian niitä olisi aika tukko , kun jokaisella on omat ongelmansa. Toisekseen se häiriötiedotejuttu toimi vuosia nykyisellä selaimellani ja asia on korjauksessa Telialla. Kestää vain turhan kauan.

Kyllä 2 eri selainta on hyödyllistä olla käytössä kaikkia ongelmatilanteita varten niin voi ainakin varmistaa, ettei johdu vain siitä. Sen kun tekee kerran niin se on asennettuna tulevia ongelmia varten ja samalla voi vertailla, olisiko joku toinen selain parempi omaan käyttöön. Mitään muita ohjelmia ei sitten selaimella käytettäviä palveluita varten tarvitsekaan asentaa.

Useimmat tänä päivänä käyttävät Chromea, jotkut valistuneet vielä Firefoxia ja Windowsissa on myös Edge valmiiksi asennettuna niin siinähän ne 2 eri selainta olisi jo valmiiksi paitsi puhtaasti Edgen käyttäjille. Viimeksi selain osottautui ongelmaksi itsellä, kun puhelimen Chromella ei päässyt reitittimen asetussivuun käsiksi sitten millään. Ongelma ratkesi vasta kun läppärillä oli Edge käytössä ja toimi ongelmitta. 

kustaa1967 kirjoitti:

Onko tämä häiriötiedoteongelma jo korjautumassa?? Ei ainakaan vielä asiakkaalle näy.

Tuskin on päässyt edes byrokratiassa kauhean pitkälle vielä koko ajatus. Ehkä loppiaisen jälkeen joku pikkupomo palaa lomilta ja siirtää sen virtuaalisesta A4 kasasta toiseen alimmaiseksi seuraavaa ratasta varten. Kuten yllä todettiin, prioriteetti korjata jotain, joka vaikuttaa vain 7.6% asiakkaisiin ja heilläkin vain häiriötiedoteasetuksia muokatessa, ei ole kovin korkealla. Harva Telian asiakas varmaan ikinä edes käy koko asetuksissa, paitsi jos asuu aluella jossa häiriöt ovat hyvinkin yleisiä. Suomessa Firefox on sentään vielä pysynyt kakkossijalla kun globaalisti se on vajonnut Safarinkin alle. 

https://gs.statcounter.com/browser-market-share/desktop/finland

Desktop Browser Market Share in Finland - November 2024
Chrome 78.54%
Firefox 7.65%
Edge 6.44%
Safari 4.69%
Opera 2.17%
Yandex Browser 0.3%

Vastaa