@maksavaasiakas
Koska kannattaa yrittää uudelleen? Pientalo on valmistunut toukokuussa.
Meillä osoite muuttui toukokuussa 2019 kunnan kaavamuutoksella ja ilmoittelin asiasta heti Teliallekin. No ei ainakaan vielä ole iilmestynyt nykyistä osoitetta häiriöilmoituksiin. Väestörekisteriin se ilmestyi kyllä kuukauden sisään muutoksesta.
Hitaat on Telian prosessit , joten älä hosu.
Me on tässä oltu jo pari kuukautta "sillan alla" kunnan mokan takia. Muuttoilmoituksen jälkeen tuli ilmoitus, että osoitteessamme ei ole asuinkäyttöön hyväksyttyä rakennusta, siis DVVn järjestelmässä. Rakennustarkastajalta oli unohtunut rasti pois ruudusta, jolla tämä tieto siirtyy kunnan järjestelmästä DVVlle. Kunnan päässä asia oikeni puhelinsoitolla, mutta valtionhallinnon prosessit on paljon kankeammat.
Eli ei tässä häiriöilmoituksien kanssa paniikkiin jouduta. Kyllähän sen huomaa, jos ei puhelin toimi.
Joo eipä se Telian häiriöilmoituksen puuttuminen ole haitannut.
Enemmänkin minua huvittaa , että miksi Telia sellaista ylipäätään pitää pystyssä , kun sen osoitetiedot on viime vuosituhannelta.
@maksavaasiakas kirjoitti:
Muutimme hiljattain uuteen kotiin. Kävin Omilla Sivuilla päivittelemässä häiriötiedoteasetuksia ja siellä ei voinut valita osoitteeksi kotiosoitettani (katu löytyy, mutta numeroa ei).
Laajakaistan saatavuutta tutkiessani osoite löytyi.
Ongelma on nyt kierretty häiriötiedotteiden osalta laittamalla naapurin talonumero.
Koska kannattaa yrittää uudelleen? Pientalo on valmistunut toukokuussa.
Tämä on selvityksessä meidän taustajengillä ja palaamme asiaan heti kun saadaan lisätietoa.
@maksavaasiakas kirjoitti:
Muutimme hiljattain uuteen kotiin. Kävin Omilla Sivuilla päivittelemässä häiriötiedoteasetuksia ja siellä ei voinut valita osoitteeksi kotiosoitettani (katu löytyy, mutta numeroa ei).
Laajakaistan saatavuutta tutkiessani osoite löytyi.
Ongelma on nyt kierretty häiriötiedotteiden osalta laittamalla naapurin talonumero.
Koska kannattaa yrittää uudelleen? Pientalo on valmistunut toukokuussa.
Tätä hieman selvittelin. Ilmeisesti eri tarkoituksiin meillä ylläpidetään enemmän kuin yhtä tietokantaa osoitteista. Nyt tarkka osoittesi löytyy meidän saatavuushaun tietokannasta, mutta ei siitä mitä käytämme häiriöilmoitusten toimittamiseen.
Tilanne korjaantuu, kun/jos saamme osoitteiden tietokannat ajettua ristiin, mutta suosittelen ilmoittamaan meille tarkemman osoitteen häiriöilmoituksen kautta ja linkkaamaan tämän yhteisön keskustelun siihen ilmoitukseen. Siten saamme osoitteesi manuaalisesti lisättyä kantaan mitä käytämme häiriöilmoitusten toteuttamiseen.
Tietenkin alueelliset häiriöt todennäköisesti vaikuttavat myös naapurin yhteyksiin, eli siinä mielessä tiedote ei jää saapumatta nykyisellä järjestelyllä.
@KaPetri kirjoitti:
@maksavaasiakas kirjoitti:
Muutimme hiljattain uuteen kotiin. Kävin Omilla Sivuilla päivittelemässä häiriötiedoteasetuksia ja siellä ei voinut valita osoitteeksi kotiosoitettani (katu löytyy, mutta numeroa ei).
Laajakaistan saatavuutta tutkiessani osoite löytyi.
Ongelma on nyt kierretty häiriötiedotteiden osalta laittamalla naapurin talonumero.
Koska kannattaa yrittää uudelleen? Pientalo on valmistunut toukokuussa.
Tätä hieman selvittelin. Ilmeisesti eri tarkoituksiin meillä ylläpidetään enemmän kuin yhtä tietokantaa osoitteista. Nyt tarkka osoittesi löytyy meidän saatavuushaun tietokannasta, mutta ei siitä mitä käytämme häiriöilmoitusten toimittamiseen.
Tilanne korjaantuu, kun/jos saamme osoitteiden tietokannat ajettua ristiin, mutta suosittelen ilmoittamaan meille tarkemman osoitteen häiriöilmoituksen kautta ja linkkaamaan tämän yhteisön keskustelun siihen ilmoitukseen. Siten saamme osoitteesi manuaalisesti lisättyä kantaan mitä käytämme häiriöilmoitusten toteuttamiseen.
Tietenkin alueelliset häiriöt todennäköisesti vaikuttavat myös naapurin yhteyksiin, eli siinä mielessä tiedote ei jää saapumatta nykyisellä järjestelyllä.
Niinpä niin. Kuten edellä jo kerroin niin meillä osoite muuttui toukokuussa 2019 ja ilmoitin siitä heti Telialle. Vieläkään Telian häiriöilmoituksiin ei ole sitä uutta osoitetta ilmestynyt , vaikka sen teille ilmoitin ja väestörekisterissäkin se on ollut kesäkuusta 2019 alkaen.
Pitäisiköhän Telian ihan itse tehdä asialle jotakin , kun kerran tiedot on teille jo ilmoitettu???
@kustaa1967 kirjoitti:
@KaPetri kirjoitti:
@maksavaasiakas kirjoitti:
Muutimme hiljattain uuteen kotiin. Kävin Omilla Sivuilla päivittelemässä häiriötiedoteasetuksia ja siellä ei voinut valita osoitteeksi kotiosoitettani (katu löytyy, mutta numeroa ei).
Laajakaistan saatavuutta tutkiessani osoite löytyi.
Ongelma on nyt kierretty häiriötiedotteiden osalta laittamalla naapurin talonumero.
Koska kannattaa yrittää uudelleen? Pientalo on valmistunut toukokuussa.
Tätä hieman selvittelin. Ilmeisesti eri tarkoituksiin meillä ylläpidetään enemmän kuin yhtä tietokantaa osoitteista. Nyt tarkka osoittesi löytyy meidän saatavuushaun tietokannasta, mutta ei siitä mitä käytämme häiriöilmoitusten toimittamiseen.
Tilanne korjaantuu, kun/jos saamme osoitteiden tietokannat ajettua ristiin, mutta suosittelen ilmoittamaan meille tarkemman osoitteen häiriöilmoituksen kautta ja linkkaamaan tämän yhteisön keskustelun siihen ilmoitukseen. Siten saamme osoitteesi manuaalisesti lisättyä kantaan mitä käytämme häiriöilmoitusten toteuttamiseen.
Tietenkin alueelliset häiriöt todennäköisesti vaikuttavat myös naapurin yhteyksiin, eli siinä mielessä tiedote ei jää saapumatta nykyisellä järjestelyllä.
Niinpä niin. Kuten edellä jo kerroin niin meillä osoite muuttui toukokuussa 2019 ja ilmoitin siitä heti Telialle. Vieläkään Telian häiriöilmoituksiin ei ole sitä uutta osoitetta ilmestynyt , vaikka sen teille ilmoitin ja väestörekisterissäkin se on ollut kesäkuusta 2019 alkaen.
Pitäisiköhän Telian ihan itse tehdä asialle jotakin , kun kerran tiedot on teille jo ilmoitettu???
Jos sinulla on sama tilanne kuin ketjun aloittajalla @maksavaasiakas, että tarkka osoitteesi löytyy saatavuushausta muttei tietokannasta häiriöilmoitusten toimittamiseen, suosittelen että sinäkin kirjaat asiakastiedoillasi häiriöilmoituksen ja liität siihen linkin tähän keskusteluun niin saamme manuaalisesti osoitteesi lisättyä tietokantaan. Ei tämä tietenkään ideaali tilanne ole, ja onkin hyvä että olette nostaneet esiin sen ettei tarkkaa osoitettanne löyty kyseisestä tietokannasta vaikka osoite on päivittynyt oikein saatavuushakuun. Kuten @KaPetri mainitsi, tätä tilannetta ei synny tulevaisuudessa jos/kun tietokannat saadaan ajettua ristiin, mutta tämä on hyvä keino varmistaa että osoite saadaan muutettua oikeaksi oikeaan paikkaan, varsinkin kun tässä Yhteisön kautta emme pääse asiakastietojanne käsittelemään!
@VeraEk kirjoitti:
@kustaa1967 kirjoitti:
@KaPetri kirjoitti:
@maksavaasiakas kirjoitti:
Muutimme hiljattain uuteen kotiin. Kävin Omilla Sivuilla päivittelemässä häiriötiedoteasetuksia ja siellä ei voinut valita osoitteeksi kotiosoitettani (katu löytyy, mutta numeroa ei).
Laajakaistan saatavuutta tutkiessani osoite löytyi.
Ongelma on nyt kierretty häiriötiedotteiden osalta laittamalla naapurin talonumero.
Koska kannattaa yrittää uudelleen? Pientalo on valmistunut toukokuussa.
Tätä hieman selvittelin. Ilmeisesti eri tarkoituksiin meillä ylläpidetään enemmän kuin yhtä tietokantaa osoitteista. Nyt tarkka osoittesi löytyy meidän saatavuushaun tietokannasta, mutta ei siitä mitä käytämme häiriöilmoitusten toimittamiseen.
Tilanne korjaantuu, kun/jos saamme osoitteiden tietokannat ajettua ristiin, mutta suosittelen ilmoittamaan meille tarkemman osoitteen häiriöilmoituksen kautta ja linkkaamaan tämän yhteisön keskustelun siihen ilmoitukseen. Siten saamme osoitteesi manuaalisesti lisättyä kantaan mitä käytämme häiriöilmoitusten toteuttamiseen.
Tietenkin alueelliset häiriöt todennäköisesti vaikuttavat myös naapurin yhteyksiin, eli siinä mielessä tiedote ei jää saapumatta nykyisellä järjestelyllä.
Niinpä niin. Kuten edellä jo kerroin niin meillä osoite muuttui toukokuussa 2019 ja ilmoitin siitä heti Telialle. Vieläkään Telian häiriöilmoituksiin ei ole sitä uutta osoitetta ilmestynyt , vaikka sen teille ilmoitin ja väestörekisterissäkin se on ollut kesäkuusta 2019 alkaen.
Pitäisiköhän Telian ihan itse tehdä asialle jotakin , kun kerran tiedot on teille jo ilmoitettu???
Jos sinulla on sama tilanne kuin ketjun aloittajalla @maksavaasiakas, että tarkka osoitteesi löytyy saatavuushausta muttei tietokannasta häiriöilmoitusten toimittamiseen, suosittelen että sinäkin kirjaat asiakastiedoillasi häiriöilmoituksen ja liität siihen linkin tähän keskusteluun niin saamme manuaalisesti osoitteesi lisättyä tietokantaan. Ei tämä tietenkään ideaali tilanne ole, ja onkin hyvä että olette nostaneet esiin sen ettei tarkkaa osoitettanne löyty kyseisestä tietokannasta vaikka osoite on päivittynyt oikein saatavuushakuun. Kuten @KaPetri mainitsi, tätä tilannetta ei synny tulevaisuudessa jos/kun tietokannat saadaan ajettua ristiin, mutta tämä on hyvä keino varmistaa että osoite saadaan muutettua oikeaksi oikeaan paikkaan, varsinkin kun tässä Yhteisön kautta emme pääse asiakastietojanne käsittelemään!
Niin siis minä olen sen häiriöilmoituksen tehnyt jo kolme vuotta sitten , joten ei teidän tarvitse kuin korjata systeeminne. Moneen kertaan en ala niitä ilmoituksia tekemään teidän saamattomuutenne vuoksi.
Hei, mulle tulee edelleen edellisen asunnon osoitteesta häiriötiedotteita, muutin jo asetuksessa uusi osoite ja poistanu vanha. Muutin uuteen kotiin eri paikkakuntaan lokakuun lopulla.
Hei, mulle tulee edelleen edellisen asunnon osoitteesta häiriötiedotteita, muutin jo asetuksessa uusi osoite ja poistanu vanha. Muutin uuteen kotiin eri paikkakuntaan lokakuun lopulla.
Kun olet muuttanut sieltä Häiriötiedoteasetuksista oikean ja siis nykyisen osoitteesi, niin kaiken pitäisi olla siltä osin kunnossa. Meillä on tällä hetkellä tästä aiheesta häiriötilanne päällä eli tiedotteita tulee puskurista enemmän kuin olisi tarve. Asia on tiedossamme ja nyt viimeistään ylihuomenna pitäisi homman olla kunnossa.