Skip to main content

Huawei E3276s-150 lakkasi toimimasta päivityksen jälkeen

  • January 2, 2017
  • 11 kommenttia
  • 36 katselukertaa

Mikä mättää? Pyysi päivittämään ja sen jälkeen ei yhteysohjelma toimi. Firmis on 21.491.05.01.07R

Edit RaMaria: Tarkennettu otsikkoa

11 kommenttia

  • Ex-telialainen
  • January 3, 2017

Moro!

 

Onkohan siellä nyt rikkinäinen päivitys liikenteessä. Vielä ei ole suuremmissa määrin meillä näkynyt tällaista. Meniköhän päivitys loppuun oikein? Varmaan voisi ensimmäisenä temppuna kokeilla uudelleenasennusta. Pitää nyt seurata, jos näitä alkaa enemmän tulemaan niin voitaisiin olla asiasta Huaweihin yhteydessä, jotta korjaavaa päivitystä saataisiin mahdollisimman pian jakoon.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • January 3, 2017

Morjens. Ok. Asennus "onnistui". Ainakin päivittäessä. Mutta sen jälkeen häippäsi yhteysohjelmanne tikulta ja piti manuaalisesti ladata Mobile Partnerin sovellus, jolla nytkin olen yhteydessä. Mutta se olisi ollut kelvollisempi se teidän yhteysohjelmanne. Nopeudet olivat stabiilia ja käyttöliittymä suomenkielinen. Onko mokkulan firmwarelle suoraa linkkiä tms. Nyt kun yrittää käynnistää mokkula-aseman, niin tulee kuvanmukainen ilmoitus. Aiemmin pääsi aseman "sisään" ja pystyi vaikka asentamaan yhteysohjelman ja ajurit erikseen. Päivitys on asennettu ohjeiden mukaisesti ja kaikki tehty niin, miten piti. Päivitys mokkulaan tuli yhteysohjelmanne kautta.


  • Ex-telialainen
  • January 3, 2017

Kuulostaa kyllä kummalliselta, koska kyllä sinne tikulle tallennettuihin tiedostoihin pitäisi päästä käsiksi. Valitettavasti ei ole firmwareja jaossa meidän sivuilla erikseen, ne pitäisi tosiaan siinä tikulla tulla mukana. Yleensä näihin tulee kyllä korjauspäivitykset, jos on päässyt liikenteeseen viallinen päivitys.


PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • January 3, 2017

  • Ex-telialainen
  • January 3, 2017

No niinpä näkyy! Ilmeisesti ei ole Huawei tuota nyt sitten korjannut ja jakaa sitä edelleen.. Löytyisikö tuosta langasta apua tähän ongelmaan? Voipi olla vähän vaikea, jos siihen korjaukseen tarvitsee kokonaan toisen tikun. Löytyisiköhän kaupalta lainatikkua, sieltä voisi kysäistä jos ei tosiaan muuten ratkea tuo ongelma!


  • Uusi jäsen
  • October 25, 2017

@IlariLaa kirjoitti:

Kuulostaa kyllä kummalliselta, koska kyllä sinne tikulle tallennettuihin tiedostoihin pitäisi päästä käsiksi. Valitettavasti ei ole firmwareja jaossa meidän sivuilla erikseen, ne pitäisi tosiaan siinä tikulla tulla mukana. Yleensä näihin tulee kyllä korjauspäivitykset, jos on päässyt liikenteeseen viallinen päivitys.


Minulle tuli myös päivitys, jonka jälkeen tikku sekosi kokonaan. Ilmeisesti koko firmis poistui tikulta. Tikkua ei näy ollenkaan omassa tietokoneessa. Laitehallinnassa tikku näkyy ainoastaan usb-laitteena. Onko tähän ongelmaan saatu ratkaisua?


  • Ex-telialainen
  • October 26, 2017

Tervetuloa Yhteisöön @hannep85 :)

 

Oletko testannut toisella koneella lähteekö toimimaan? Näitä ei ole tullut enää vastaan, että olisi tikku mennyt jumiin tms päivityksen jälkeen. Syttyykö tikkuun valoa, vai onko pimeänä? Oletko koittanut toista usb-porttia? Onpa kummallinen tilanne.


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • October 26, 2017

@hannep85 kirjoitti:

Minulle tuli myös päivitys, jonka jälkeen tikku sekosi kokonaan. Ilmeisesti koko firmis poistui tikulta. Tikkua ei näy ollenkaan omassa tietokoneessa. Laitehallinnassa tikku näkyy ainoastaan usb-laitteena. Onko tähän ongelmaan saatu ratkaisua?

Tikussa ei taida takuuta olla voimassa, jos olisi niin sitähän voisi hyödyntää koska ihan validia päivitysmenetelmää tässä käytettiin. Firmwaren flashays uudelleen http://www.rosil.si/blog/upgrading-huawei-e3276-firmware/ tuon ohjeen mukaan saattaa ratkaista ongelman, hilink versioita nämä Telian tais olla. "Virallisesti" tuota ei enää saane päivitettyä jos tikku on käytännössä kuollut.. Jos saisi sen Telian päivitystiedoston jostain, niin sitäkin voisi koittaa tarjota, mutta ei taida oikeassa muodossa löytyä mistään näitä operaattori firmiksiä

 

Ja tietenkin sitten ihan omalla vastuulla tuo operaatio.

 

Näitä tikkuja löytyy muutamalla kympillä käytettynä netistä, ja suosittelisin harkitsemaan mobiilireititintä muutenkin. Esim jotain Huawein mallia, ovat varmatoimisempia kuin nämä tikut lisäksi yhteyttä voi käyttää useilla laitteilla eikä tarvitse koneeseen laittaa kaapelia kiinni. (wlan)


  • Uusi jäsen
  • October 26, 2017

@AnnikaJok kirjoitti:

Tervetuloa Yhteisöön @hannep85 :)

 

Oletko testannut toisella koneella lähteekö toimimaan? Näitä ei ole tullut enää vastaan, että olisi tikku mennyt jumiin tms päivityksen jälkeen. Syttyykö tikkuun valoa, vai onko pimeänä? Oletko koittanut toista usb-porttia? Onpa kummallinen tilanne.


Olen testannut toisella koneella, ei lähde silläkään toimimaan. Olen myös kokeillut toiseen usb-porttiin. Asennusohjelma ei käynnisty eikä laitetta löydy oman tietokoneen kautta. Tikkuun syttyy vihreä valo joka vilkkuu. Kyseessä on tuttavani tikku, on jo pidemmän aikaa ilmoittanut päivityksestä (en tiedä kuinka pitkään). Näytölle on hypännyt päivitysikkuna, hän on vain painanut sen rastista pois ja pystynyt sen jälkeen yhdistämään tikun nettiin. Pyysi minua päivittämään laitteen kun häiritsi tämä koko ajan näytölle ilmestyvä ilmoitus. Nettiyhteys toimi siis ennen päivitystä ja kone tunnisti tikun mutta päivityksen jälkeen se hävisi.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • October 26, 2017

Mikä käyttöjärjestelmä tietokoneella on? Suosittelen Windowsin Laitehallinnasta poistamaan kyseinen ajuri (oikean puolen hiiren klikkauksella) kokonaan ja käynnistämään tietokone uudelleen. Tämän jälkeen kannattaa yrittää uudelleen asennusta :)


  • Uusi jäsen
  • October 26, 2017

@Sekunti kirjoitti:

Mikä käyttöjärjestelmä tietokoneella on? Suosittelen Windowsin Laitehallinnasta poistamaan kyseinen ajuri (oikean puolen hiiren klikkauksella) kokonaan ja käynnistämään tietokone uudelleen. Tämän jälkeen kannattaa yrittää uudelleen asennusta :)


Tietokoneessa on Windows 8.1. Asennusohjelma ei käynnisty ollenkaan tikun laittamisen jälkeen eikä sitä voi manuaalisesti käynnistää oman tietokoneen kautta, koska tikkua ei näy siellä. Laitehallinnassa tikku näkyy USB-laitteissa, mutta ei muissa kohdissa. Olen käyttänyt tikkua myös toisessa tietokoneessa, johon ohjelmistoa ei ole koskaan asennettu. Ei käynnisty asennus siinäkään eikä tikkua näy asemana omassa tietokoneessa. Vihreä valo vilkkuu tikussa mutta mitään muuta ei tapahdu.