Skip to main content

Mikä mättää? Pyysi päivittämään ja sen jälkeen ei yhteysohjelma toimi. Firmis on 21.491.05.01.07R

Edit RaMaria: Tarkennettu otsikkoa

Moro!

 

Onkohan siellä nyt rikkinäinen päivitys liikenteessä. Vielä ei ole suuremmissa määrin meillä näkynyt tällaista. Meniköhän päivitys loppuun oikein? Varmaan voisi ensimmäisenä temppuna kokeilla uudelleenasennusta. Pitää nyt seurata, jos näitä alkaa enemmän tulemaan niin voitaisiin olla asiasta Huaweihin yhteydessä, jotta korjaavaa päivitystä saataisiin mahdollisimman pian jakoon.


Morjens. Ok. Asennus "onnistui". Ainakin päivittäessä. Mutta sen jälkeen häippäsi yhteysohjelmanne tikulta ja piti manuaalisesti ladata Mobile Partnerin sovellus, jolla nytkin olen yhteydessä. Mutta se olisi ollut kelvollisempi se teidän yhteysohjelmanne. Nopeudet olivat stabiilia ja käyttöliittymä suomenkielinen. Onko mokkulan firmwarelle suoraa linkkiä tms. Nyt kun yrittää käynnistää mokkula-aseman, niin tulee kuvanmukainen ilmoitus. Aiemmin pääsi aseman "sisään" ja pystyi vaikka asentamaan yhteysohjelman ja ajurit erikseen. Päivitys on asennettu ohjeiden mukaisesti ja kaikki tehty niin, miten piti. Päivitys mokkulaan tuli yhteysohjelmanne kautta.


Kuulostaa kyllä kummalliselta, koska kyllä sinne tikulle tallennettuihin tiedostoihin pitäisi päästä käsiksi. Valitettavasti ei ole firmwareja jaossa meidän sivuilla erikseen, ne pitäisi tosiaan siinä tikulla tulla mukana. Yleensä näihin tulee kyllä korjauspäivitykset, jos on päässyt liikenteeseen viallinen päivitys.


Onhan tuossa päivityksessä ollut aiemminkin ongelmia: https://klaani.sonera.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Pieni-VAROITUS-Huawei-E3276s-150-paivittamisesta/m-p/106351


No niinpä näkyy! Ilmeisesti ei ole Huawei tuota nyt sitten korjannut ja jakaa sitä edelleen.. Löytyisikö tuosta langasta apua tähän ongelmaan? Voipi olla vähän vaikea, jos siihen korjaukseen tarvitsee kokonaan toisen tikun. Löytyisiköhän kaupalta lainatikkua, sieltä voisi kysäistä jos ei tosiaan muuten ratkea tuo ongelma!



@IlariLaa kirjoitti:

Kuulostaa kyllä kummalliselta, koska kyllä sinne tikulle tallennettuihin tiedostoihin pitäisi päästä käsiksi. Valitettavasti ei ole firmwareja jaossa meidän sivuilla erikseen, ne pitäisi tosiaan siinä tikulla tulla mukana. Yleensä näihin tulee kyllä korjauspäivitykset, jos on päässyt liikenteeseen viallinen päivitys.


Minulle tuli myös päivitys, jonka jälkeen tikku sekosi kokonaan. Ilmeisesti koko firmis poistui tikulta. Tikkua ei näy ollenkaan omassa tietokoneessa. Laitehallinnassa tikku näkyy ainoastaan usb-laitteena. Onko tähän ongelmaan saatu ratkaisua?


Tervetuloa Yhteisöön @hannep85 :)

 

Oletko testannut toisella koneella lähteekö toimimaan? Näitä ei ole tullut enää vastaan, että olisi tikku mennyt jumiin tms päivityksen jälkeen. Syttyykö tikkuun valoa, vai onko pimeänä? Oletko koittanut toista usb-porttia? Onpa kummallinen tilanne.



@hannep85 kirjoitti:



Minulle tuli myös päivitys, jonka jälkeen tikku sekosi kokonaan. Ilmeisesti koko firmis poistui tikulta. Tikkua ei näy ollenkaan omassa tietokoneessa. Laitehallinnassa tikku näkyy ainoastaan usb-laitteena. Onko tähän ongelmaan saatu ratkaisua?





Tikussa ei taida takuuta olla voimassa, jos olisi niin sitähän voisi hyödyntää koska ihan validia päivitysmenetelmää tässä käytettiin. Firmwaren flashays uudelleen http://www.rosil.si/blog/upgrading-huawei-e3276-firmware/ tuon ohjeen mukaan saattaa ratkaista ongelman, hilink versioita nämä Telian tais olla. "Virallisesti" tuota ei enää saane päivitettyä jos tikku on käytännössä kuollut.. Jos saisi sen Telian päivitystiedoston jostain, niin sitäkin voisi koittaa tarjota, mutta ei taida oikeassa muodossa löytyä mistään näitä operaattori firmiksiä



 



Ja tietenkin sitten ihan omalla vastuulla tuo operaatio.



 



Näitä tikkuja löytyy muutamalla kympillä käytettynä netistä, ja suosittelisin harkitsemaan mobiilireititintä muutenkin. Esim jotain Huawein mallia, ovat varmatoimisempia kuin nämä tikut lisäksi yhteyttä voi käyttää useilla laitteilla eikä tarvitse koneeseen laittaa kaapelia kiinni. (wlan)



@AnnikaJok kirjoitti:

Tervetuloa Yhteisöön @hannep85 :)

 

Oletko testannut toisella koneella lähteekö toimimaan? Näitä ei ole tullut enää vastaan, että olisi tikku mennyt jumiin tms päivityksen jälkeen. Syttyykö tikkuun valoa, vai onko pimeänä? Oletko koittanut toista usb-porttia? Onpa kummallinen tilanne.


Olen testannut toisella koneella, ei lähde silläkään toimimaan. Olen myös kokeillut toiseen usb-porttiin. Asennusohjelma ei käynnisty eikä laitetta löydy oman tietokoneen kautta. Tikkuun syttyy vihreä valo joka vilkkuu. Kyseessä on tuttavani tikku, on jo pidemmän aikaa ilmoittanut päivityksestä (en tiedä kuinka pitkään). Näytölle on hypännyt päivitysikkuna, hän on vain painanut sen rastista pois ja pystynyt sen jälkeen yhdistämään tikun nettiin. Pyysi minua päivittämään laitteen kun häiritsi tämä koko ajan näytölle ilmestyvä ilmoitus. Nettiyhteys toimi siis ennen päivitystä ja kone tunnisti tikun mutta päivityksen jälkeen se hävisi.


Mikä käyttöjärjestelmä tietokoneella on? Suosittelen Windowsin Laitehallinnasta poistamaan kyseinen ajuri (oikean puolen hiiren klikkauksella) kokonaan ja käynnistämään tietokone uudelleen. Tämän jälkeen kannattaa yrittää uudelleen asennusta :)



@Sekunti kirjoitti:

Mikä käyttöjärjestelmä tietokoneella on? Suosittelen Windowsin Laitehallinnasta poistamaan kyseinen ajuri (oikean puolen hiiren klikkauksella) kokonaan ja käynnistämään tietokone uudelleen. Tämän jälkeen kannattaa yrittää uudelleen asennusta :)


Tietokoneessa on Windows 8.1. Asennusohjelma ei käynnisty ollenkaan tikun laittamisen jälkeen eikä sitä voi manuaalisesti käynnistää oman tietokoneen kautta, koska tikkua ei näy siellä. Laitehallinnassa tikku näkyy USB-laitteissa, mutta ei muissa kohdissa. Olen käyttänyt tikkua myös toisessa tietokoneessa, johon ohjelmistoa ei ole koskaan asennettu. Ei käynnisty asennus siinäkään eikä tikkua näy asemana omassa tietokoneessa. Vihreä valo vilkkuu tikussa mutta mitään muuta ei tapahdu.


Vastaa