Skip to main content

Sain sähköpostin joka väittää, että lasku on maksettu kahdesti, ja että hyvitys on jo tehty, tarttis vaan täpätä linkkiä. No minähän merkkasiin sen heti spämmiksi. Kun tätä aloin kirjoittaa, tarkistin vielä viestin “lähdekoodista”, että lähettäjän IP-osoite ei todellakaan ole Telian.

Aika hyvin (omat ja ssen sähköpostipalvelun jota käytän) suodattimet jo tunnistavat asiattomuuksia, Tämä oli harvinainen poikkeus.

 

PS. Taaskaan en löydä oikeaa keskustelualuetta. Katsin etukäteen, että piti olla “Turvaverkko”-niminen alue, mutta eipä löydy valikosta. Eikä löydy laskutukseenkaan liittyvää aluetta. Tämä ei kuulu asiakkuuteen, mutta kun oiekaa luetta ei löydy, joku pitää valita.

Vastaavanlaisia viestejä on ollut eri yritysten nimissä liikkeellä ja näemmä jälleen myös Telian nimissä. Hyvä että merkkasit sen roskapostiksi, tätä olisin itsekin neuvonut. Kannattaa myös estää lähettäjän osoite, vaikka eipä sillä taida olla merkitystä kun keksivät aina uusia osotteita joista tällaisia viestejä lähetetään. 

 

PS. Taaskaan en löydä oikeaa keskustelualuetta. Katsin etukäteen, että piti olla “Turvaverkko”-niminen alue, mutta eipä löydy valikosta. Eikä löydy laskutukseenkaan liittyvää aluetta. Tämä ei kuulu asiakkuuteen, mutta kun oiekaa luetta ei löydy, joku pitää valita.

 

Osio oli täysin oikea. Turvaverkko -osion alla on vain artikkeleita, joten tämä on oikea paikka. Tässä keskustelualueessa on muitakin huijauksiin liittyviä aloituksia, toki ovat voineet jo painua ensimmäiseltä sivulta alaspäin, mutta hakukenttään kun kirjoittaa huijaus-sanan niin sillä löytyy.