Moi @juhjuv ja tervetuloa Yhteisöön! Hienoa että löysit tiesi tänne 🙂>
Onpa harmillista kuulla että sinulla on meistä vain huonoja kokemuksia. Näinhän se ei tietenkään pitäisi olla. Myös maksuttomat taloyhtiökaistat täytyy ensin kytkeä, jotta yhteys saadaan toimimaan. Nyt en osaa sanoa miksi näin ei ole tehty tai mitä tuossa on tapahtunut, jos asiasta on kuitenkin oltu meihin yhteydessä. Yrititkö irtisanoa laajakaistaa asikaspalvelun kautta vai itsepalveluna, kun se päättyi virheeseen? Entä oletko saanut nyt asian hoidettua jotain kautta vai onko prosessi vielä kesken?
Meillähän on myös maksuttomia asiakaspalvelukanavia käytössä, chat palvelee telia.fi -sivuilla 24/7 ja samaiselta sivulta meille voi tarvittaessa jättää yhteydenottopyynnönkin. Myös Facebookin ja Twitterin yksityisviestit ovat käytössä, jonka kautta autamme mielellämme. Suosittelen näitä edellä mainittuja kanavia, jos haluat että katsotaan asiaa kanssasi vielä perusteellisemmin.
Asiakaspalveluun soittaminen maksaa normaali matkapuhelumaksun verran, eli muutamia senttejä per minuutti. Telia Helppi on sitten erityismaksullinen palvelunumero, jonka hinta on tuo reilut pari euroa minuutilta. He auttavat sitten taas enemmän teknisten haasteiden kanssa, jotka liittyvät esimerkiksi laitteisiin.
Telian asiakaspalvelulla ei ole normaalia puhelinnumeroa, vaan epänormaali 0206-alkuinen puhelinnumero. Siihen soittaminen ei maksa normaalia puhelumaksua, vaan epänormaalin puhelumaksun. Usein tämä on noin 10 senttiä/minuutti, mutta asia on hyvä varmistaa oman operaattorin hinnastosta tai sopimusehdoista.
Normaalit puhelinnumerot tunnistaa siitä, että ne alkavat 01312, 01313, 01314, 01315, 01316, 01317, 0132, 0133, 0134, 0135, 0136, 0137, 0138, 0142, 0143, 0144, 0145, 0146, 0147, 0148, 01515, 01516, 01517, 01518, 0152, 0153, 0154, 0155, 0156, 0157, 0158, 0162, 0163, 0164, 0165, 0166, 0167, 0168, 01715, 01716, 01717, 01718, 0172, 0173, 0174, 0175, 0176, 0177, 0178, 01812, 01813, 01814, 01815, 01816, 01817, 0182, 0183, 0184, 0185, 0186, 0187, 0188, 0192, 0193, 0194, 0195, 0196, 0197, 0198, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 038, 04, 050, 052, 053, 054, 055, 056, 057, 058, 062, 063, 064, 065, 066, 067, 068, 082, 083, 084, 085, 086, 087, 088, 0912, 0913, 0914, 0915, 0916, 0917, 0918, 092, 093, 094, 095, 096, 097 ja 098.
Hei Merja! Kiitos vastauksestasi. Kun yritin jättää vikailmoituksen/ yhteydenttopyynnön, tuli viesti, että jotain meni vikaan ja liittymää ei löytynyt. Olin yhteydessä asiakaspalveluun sen jälkeen kun tilasin taloyhtiön netin ja se ei toiminut. Voitko tarkistaa että liittymä on avattu. Tiedot varmasti löytyvät sieltä teiltä. Kiitos!
@juhjuv@ kirjoitti:
Hei Merja! Kiitos vastauksestasi. Kun yritin jättää vikailmoituksen/ yhteydenttopyynnön, tuli viesti, että jotain meni vikaan ja liittymää ei löytynyt. Olin yhteydessä asiakaspalveluun sen jälkeen kun tilasin taloyhtiön netin ja se ei toiminut. Voitko tarkistaa että liittymä on avattu. Tiedot varmasti löytyvät sieltä teiltä. Kiitos!
Kuulostaa siltä että ihan kuin tuota tilausta ei sitten olisi ollut edes voimassa jos asiakkuuttasi ei tunnistettu. Onpas erikoista. Täällä Yhteisössä emme pääse luotettavasti tunnistamaan asiakasta, ja sen vuoksi asiakaskohtaisia tietoja ei käsitellä. En siis voi tästä tarkistaa onko liittymääsi avattu vai ei. Pääsetkö kirjautumaan telia.fi -sivuilla verkkopankkitunnuksellasi? Jos se onnistuu, voisit tulla juttelemaan chattiin. Kollegat siellä auttavat kyllä mielellään ja katsovat onko liittymä avattu ja mikä siinä on tilanne. Sopiiko näin?
Hei! Jätin yhteydenottopyynnön ja sieltä soitettiin ja selvitin asian. En tiedä vieläkään oliko tuota liittymää koskaan avattu. Oletan että ei, koska en koskaan saanut vahvistusta että se on avattu. Tilasin liittymän muistaakseni ehkä lokakuussa viime vuonna. Se mikä ehkä eniten harmitti oli se, että silloin asiakaspalvelusta ei käsittääkseni tarkistettu onko liittymä avattu. Toinen asia mikä jätti huonon kuvan palvelusta oli se, että teidän sivuilla tuntuu aika tylyltä se, että tällaisessa ongelmatilanteessa kerrotaan että ehkä joudut maksamaan noin 100 euroa jos ongelmaa tullaan selvittämään paikan päälle. Nämä asiat ovat osaltaan vaikuttamassa päätökseen että en kovin helposti Vaihda telian asiakkaaksi. Nämä ovat kuitenkin pikkujuttuja elämässä.
@juhjuv@ kirjoitti:
Hei! Jätin yhteydenottopyynnön ja sieltä soitettiin ja selvitin asian.
Se mikä ehkä eniten harmitti oli se, että silloin asiakaspalvelusta ei käsittääkseni tarkistettu onko liittymä avattu. Toinen asia mikä jätti huonon kuvan palvelusta oli se, että teidän sivuilla tuntuu aika tylyltä se, että tällaisessa ongelmatilanteessa kerrotaan että ehkä joudut maksamaan noin 100 euroa jos ongelmaa tullaan selvittämään paikan päälle. Nämä asiat ovat osaltaan vaikuttamassa päätökseen että en kovin helposti Vaihda telian asiakkaaksi.
Hyvä kuulla että asia on nyt saatu selvitettyä. Tuo liittymän tilanne olisi pitänyt tarkistaa jo aiemmin, mikäli näin ei ole tehty.
Häiriöilmoitusta jättäessä mainitaan tuo aiheettomasta asentajakäynnistä koituva 100€ turhankäynninmaksu. Tämä on siis vain siinä tapauksessa että häiriötilannetta lähtee tutkimaan asentaja ja hän rajaa ongelman asiakkaan omiin laitteisiin tai kytkentöihin. Tätä ei tietenkään halua kukaan, asiakas tai me. Ensin ongelma rajataan yhdessä asiakkaan kanssa ja tarvittaessa tehdään vielä mahdollisia laitetestauksia ja näillä toimilla poissuljetaan tuon mahdollisuus.
Joskus sitten voi tulla tilanne että mihinkään testauksiin ei asiakas suostu, vaikka ongelman syytä ei pysty varmaksi sanomaan. Silloin on mahdollista että aiheettomasta käynnistä tulee lasku.
Kyllä on vähän täällä palautteita , varmasti on meitä helppiä turhaan käyttäneitä ja turhaan laskutettuja enemmän .
Liittymä piti avautua 09.04 ja saatiin avattua 29.04 .
Turhia puheluita myös Helppiin jossa ei osattu auttaa ja kaskummaa sitten keksi joku avata yhteyden jep HEUREKA , laskua lisää ~60€.
Huona palvelua +osaamista .
Kenelläkään ei ole vastuuta tuloksesta vain meillä maksajilla lasku!
Kyllä on vähän täällä palautteita , varmasti on meitä helppiä turhaan käyttäneitä ja turhaan laskutettuja enemmän .
Liittymä piti avautua 09.04 ja saatiin avattua 29.04 .
Turhia puheluita myös Helppiin jossa ei osattu auttaa ja kaskummaa sitten keksi joku avata yhteyden jep HEUREKA , laskua lisää ~60€.
Huona palvelua +osaamista .
Kenelläkään ei ole vastuuta tuloksesta vain meillä maksajilla lasku!
Hei Anonymous ja tervetuloa tänne Yhteisöön! Mukavaa, että löysit meidät ja toivottavasti viihdytAsiaa täällä on laidasta laitaan, vastapainoksi näille asiakapalautteille myös mm. TV-sisältöä, teknistä tukea jäsenten kesken ja paljon siltä väliltä.
Kerrotko miksi otit yhteyttä Helppiin ja koit yhteydenoton turhaksi? Eli mikä meni niin sanotusti mönkään? Mielellään tämä kuullaan palvelun laadun parantamiseksi. Telia Helppi tulee apuun sellaisissa tilanteissa, kun on ongelmia tietoteknisten laitteiden tai ratkaisujen kanssa. Sieltä saa avun kaikissa tietotekniikkaan, liikkuvaan ja kiinteään laajakaistaan sekä kodin elektroniikkaan liittyvissä asennuksissa, käytössä ja ongelmatilanteissa. Helppi oikeastaan jatkaa siitä, mihin operaattorin osuus päättyy, kuten vaikkapa neuvominen langattoman verkon salauksessa tai käyttöjärjestelmän ohjelmistojen päivityksissä ja ongelmissa. Halutessasi voit olla Helppiin vielä yhteydessä ajanvaraus- ja laskutusasioihin varattuun numeroon.
Saitko tietää mistä liittymän avaamisen melkein kolmen viikon viivästys johtui? Ei ollut taustalla jokin sopimustekninen juttu aiemman operaattorin päässä, mikä olisi estänyt siirron meille? Vai oliko kyseessä ihan uusi liittymä? Pahoittelut omasta puolestani, ettei mennyt alku ihan liukkaasti! Toivon, että jatko sujuaa mukavammin.
Kyllähän pitäisi olla automaatio, että jos ongelma jää Telian järjestelmään (liittymä ei ole auennut Teliasta johtuvasta syystä) ja asiakas on soittanut Helppiin, niin ei häntä puhelusta laskutettaisi. Eri asia sitten jos on omissa laitteissa vika, mutta selkeässä Telian päässä olevassa ongelmassa laskuttaminen on kohtuutonta. Erikoista, että sitä edes ohjautuu Helpin palveltavaksi.
Intternetti ei lähtenyt toimimaan , haettiin lainaan liikkeestä reititin ei auttanut .
Ohjatiin helppiin siellä vain kysellään reititimen valoja ja entäs nyt jne vaihdellaan johdon paikka ... ei apua 30min puhelu sanotaan että joku toinen soitaa sitten muutaman päivän päästä soitti sellainen joka hoksas avata liittymän , niinpä netti alkoi toimia moitteetomasti muutamassa tunnissa . Täytyy myöntää että ei kyllä ollut mutkatonta .
Laskusta jonotin sinne helppiin jonkun aikaa se riitti laitoin postia ,ei vastausta .En halua olla enään missään ylimääräisessä puhelinyhteydessä telian kanssa nyt on jo kertynyt turhaa laskua .
En suosittele Teliaa muille jos ei ole ylimääräistä rahaa
Aa Tanja ei se sinun vika .
Ps. Valitettavasti pahoittelut kuuluu automaattisesti asiaan tämmöisissä jutuissa , ei kyllä tee positiivisempaa vaikutusta .
Intternetti ei lähtenyt toimimaan , haettiin lainaan liikkeestä reititin ei auttanut .
Ohjatiin helppiin siellä vain kysellään reititimen valoja ja entäs nyt jne vaihdellaan johdon paikka ... ei apua 30min puhelu sanotaan että joku toinen soitaa sitten muutaman päivän päästä soitti sellainen joka hoksas avata liittymän , niinpä netti alkoi toimia moitteetomasti muutamassa tunnissa . Täytyy myöntää että ei kyllä ollut mutkatonta .
Laskusta jonotin sinne helppiin jonkun aikaa se riitti laitoin postia ,ei vastausta .En halua olla enään missään ylimääräisessä puhelinyhteydessä telian kanssa nyt on jo kertynyt turhaa laskua .
En suosittele Teliaa muille jos ei ole ylimääräistä rahaa
Aa Tanja ei se sinun vika .
Ps. Valitettavasti pahoittelut kuuluu automaattisesti asiaan tämmöisissä jutuissa , ei kyllä tee positiivisempaa vaikutusta .
Reklamaation voi tehdä myös kirjeitse, osoitetiedot ovat:
Reklamaatiot
Telia Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400, 65101 VAASA
Intternetti ei lähtenyt toimimaan , haettiin lainaan liikkeestä reititin ei auttanut .
Ohjatiin helppiin siellä vain kysellään reititimen valoja ja entäs nyt jne vaihdellaan johdon paikka ... ei apua 30min puhelu sanotaan että joku toinen soitaa sitten muutaman päivän päästä soitti sellainen joka hoksas avata liittymän , niinpä netti alkoi toimia moitteetomasti muutamassa tunnissa . Täytyy myöntää että ei kyllä ollut mutkatonta .
Laskusta jonotin sinne helppiin jonkun aikaa se riitti laitoin postia ,ei vastausta .En halua olla enään missään ylimääräisessä puhelinyhteydessä telian kanssa nyt on jo kertynyt turhaa laskua .
En suosittele Teliaa muille jos ei ole ylimääräistä rahaa
Aa Tanja ei se sinun vika .
Ps. Valitettavasti pahoittelut kuuluu automaattisesti asiaan tämmöisissä jutuissa , ei kyllä tee positiivisempaa vaikutusta .
Ymmärrän mielipahan, kun sinut on ohjattu soittamaan Helppiin ja vasta myöhemmin on käynyt ilmi, että “vika” johtui siitä ettei liittymää oltu vielä avattukaan. Tässä tilanteessa ehdottomasti suosittelen olemaan vielä vaikka meidän asiakaspalveluun yhteydessä chatin kautta Minun Teliassa, tästä ei koidu sinulle mitään lisäkuluja, ja siellä voidaan käydä tämä kyseinen laskutus vielä läpi ja puntaroida sen tarpeellisuus uudelleen. Suoraan Helppiin pääset soittamaan laskutusasioihin varattuun numeroon 0200 600 600 (pvm/mpm). Se ei sisällä palvelunumeromaksua vaan pelkän paikallisverkko - tai matkapuhelinverkkomaksun.
Kyllähän pitäisi olla automaatio, että jos ongelma jää Telian järjestelmään (liittymä ei ole auennut Teliasta johtuvasta syystä) ja asiakas on soittanut Helppiin, niin ei häntä puhelusta laskutettaisi. Eri asia sitten jos on omissa laitteissa vika, mutta selkeässä Telian päässä olevassa ongelmassa laskuttaminen on kohtuutonta. Erikoista, että sitä edes ohjautuu Helpin palveltavaksi.
Näin itse asiassa toimimmekin. Eli jos asiakas on käyttänyt Helpin palveluita ja jälkikäteen ilmenee, että vika ei olekaan ollut asiakkaan omissa laitteissa, ei asiakasta laskuteta siltä osin, kun vika testattu/todettu Telian häiriöilmoitusten toimesta.