Yritin ostaa tablet tietokoneen Telian verkkokaupasta osamaksulla. Telia hylkäsi luottopäätökseni mutta samoilla puhtailla luottotiedoillani sain samankaltaisen rahoituksen Elisan verkkokaupasta,joten suosittelen vaihtamaan asiakkuuden Elisalle.
Selvä homma, hyvä että Elisalta löytyi hyvä tuote. Oletko ollut aiemminkin Elisan asiakas, koska voivat joskus katsoa asiakkuuskäyttäytymistä pitkältä ajalta tehdessään luottopäätöksiä?
Kyllä olen ollut Elisan asiakas ja tarkistin vielä Suomen Asiakastieto Oy sivulta luottotietoni ja mistään kohtaa ei löytynyt merkintöjä maksuhäiriöitä,en siis tiedä millä perusteilla luottopäätökseni hylättiin. Telialla on ilmeisesti oikeus valita asiakkaansa,Olen minäkin joka kuukausi maksanut yli 60 euroa liittymistäni,löytyyhän noita liittymiä Elisaltakin,tämä täytyy tiedottaa myös laajassa ystäväpiirissäni.
Elisalta löytyy todella hyviä tuotteita asiakkaille,voin suositella lämpimästi Elisan palveluita
Yritin ostaa tablet tietokoneen Telian verkkokaupasta osamaksulla. Telia hylkäsi luottopäätökseni mutta samoilla puhtailla luottotiedoillani sain samankaltaisen rahoituksen Elisan verkkokaupasta,joten suosittelen vaihtamaan asiakkuuden Elisalle.
Nämä ovat aina hankalia ja herkkiä asioita, ja siinäkin mielessä harmillisia että suoraan en pysty kertomaan miksi luottopäätös Telia Rahoituksella hylkääntyi kohdallasi. Se kuitenkin riippuu monestakin asiasta!
Jos hieman avaan tätä, niin Telia Rahoituksessa tehdään sopimus Telia Finance Finlandin kanssa, joka on luoton myöntäjä ja Finanssivalvonnan valvonnan alainen rahoitusyhtiö. Sillä on lain ja Finanssivalvonnan velvoite noudattaa moitteetonta luottopolitiikkaa, joka sisältää velvollisuuden suorittaa perusteellinen luottokelpoisuusarvio jokaiselle asiakkaalle. Myönnettävissä on enimmäisluottosumma, joka riippuu esimerkiksi maksuhuomautuksista, maksuhistoriasta tai asiakassuhteen kestosta. Telia Finance on lisäksi lain mukaan velvollinen hylkäämään Telia Rahoitus -hakemuksen, jos asiakkaalla on esimerkiksi maksuhuomautuksia, maksamatonta velkaa meille, maksuviivästyksiä tai liian monta viimeaikaista luottokyselyä.
Luoton myöntämiseksi vaaditaan myös esimerkiksi virallinen, voimassa oleva osoite Suomessa, ja viralliseksi osoitteeksi eivät kelpaa postilokero, tilapäinen osoite väestörekisterissä tai poste restante.
En tietysti tiedä millaista laitetta, ja minkä hintaista olit ostamassa, mutta voi olla mahdollista että ensimmäisellä ostokerralla sinulle olisi myönnetty esimerkiksi matalampi luottoraja ongelmitta, ja myöhemmin olisit pystynyt sitä uuden oston yhteydessä nostamaan.
Ja kun nämä myönnetyt luottorajat ovat henkilökohtaisia, ei voi oikein suoraan vain siihen perustuen suositella muitakin tästä syystä ostamaan laitteet jatkossa muualta. Ymmärrän toki tuohtumuksesi ja hyvä kuulla että laitteen osto toisaalta kuitenkin onnistui ja sait sen minkä halusitkin! Ja vielä loppuun muistutan myös tämän keskustelun yhteydessä Yhteisön säännöistä, ja erityisesti kohdasta “Yhteisöä ei käytetä muiden yritysten tuotteiden mainostamiseen tai tarjoamiseen.” Erilaisista palveluista on toki ihan luvallista keskustella, kunhan ei lähdetä mainostamisen tielle.
No, kyllähän siellä Elisallakin omat ongelmansa on. Palvelujen hinnoittelusta lähtien.