Skip to main content
Ratkaisu

Hyväksytty sopimustiivistelmä Minun Teliassa

  • August 15, 2025
  • 7 kommenttia
  • 299 katselukertaa

jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5

Kun tekee sopimuksen Telian kanssa, saa sähköpostiin sopimustiivistelmän.

Sähköpostiin lähetetyssä viestissä on maininta:
“Hyväksytty sopimustiivistelmä lisätään tilauksesi liitteeksi. Löydät sen ja muut tilaukseesi liittyvät materiaalit kirjautumalla Minun Teliaan osoitteessa telia.fi/kirjaudu ja siirtymällä Laskut ja viestit -osioon”.

Olen tehnyt aika monta sopimusta, mutta viestit osioni Minun Teliassa on tyhjä. Tältä osin sähköpostiviestissä oleva ilmoitus on katteeton.

Kysynkin:
Onko mahdotonta viedä sopimukset ja ostosten kuitit Oma Teliaan? Kun siellä on niille osiokin.

Ei olisi sekään osio tyhjänpanttina.😀

Ratkaisu jäseneltä jokeri59

Sain aamupäivällä Telialta viestin:

Minun Teliaan oli ilmestynyt asiakirjat kaikista tekemistäni sopimuksista! 😀

Aika pitkään pyöritteli ennen kuin avasi ne...

7 kommenttia

jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Aloittaja
  • Ratkaisu
  • August 16, 2025

Sain aamupäivällä Telialta viestin:

Minun Teliaan oli ilmestynyt asiakirjat kaikista tekemistäni sopimuksista! 😀

Aika pitkään pyöritteli ennen kuin avasi ne...


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • August 16, 2025

Noissa on välillä kummallisia päivän tai useamman viiveitä tosiaan, että tiedot päivittyvät minnekään. Oikea syy lienee antiikkiset höyryllä toimivat järjestelmät, mutta voihan se olla myös että asiaa hoitanut printtaa jutut paperille, postittaa ne kirjeenä toisaalle missä ne taas skannataan nettiin. Noin esimerkiksi KELA toimii edelleen.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • August 16, 2025

Sopimustiivistelmät ja toimitusvahvistukset löytyvät tosiaan Minun Telia -sivustolta saamasi viestin vinkin mukaisesti Laskut ja Viestit -osiosta Asiakakirjat-välilehdeltä. Näitä pääset tarkistamaan ja tutkimaan kun kirjaudut Minun Teliaan selaimen kautta. Kaikki asiakirjat lähetetään sinulle ensiksi sähköpostiin, ja sen jälkeen materiaalit tulevat näkyville myös Minun Teliaan, tavallisesti vuorokauden sisällä. Postin kautta ei enää sopimuksia lähetetä skannattavaksi, onneksi prosessi toimii tänä päivänä sähköisesti! 😊


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Aloittaja
  • August 16, 2025

Minun Teliassa ei ole näkynyt ikinä mitään asiakirjoja. Tänään ne ilmestyivät sinne vuodesta 2023 alkaen, ilmeisesti jokin liittymäpäivitys tietoihini sai ne esiin. Hyvä niin! 😀


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • August 16, 2025

Minun Teliassa ei ole näkynyt ikinä mitään asiakirjoja. Tänään ne ilmestyivät sinne vuodesta 2023 alkaen, ilmeisesti jokin liittymäpäivitys tietoihini sai ne esiin. Hyvä niin! 😀

Tai sitten olit ihan ensimmäinen asiakas, joka on ikinä kysellyt niiden perään ja palaute sai jonkun insinörtin sanomaan “Hups, on unohtunut painaa nappia” 🤣


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • August 16, 2025

Minun Teliassa ei ole näkynyt ikinä mitään asiakirjoja. Tänään ne ilmestyivät sinne vuodesta 2023 alkaen, ilmeisesti jokin liittymäpäivitys tietoihini sai ne esiin. Hyvä niin! 😀

No jestas, missähän ne ovat piilotelleet...🤔 Selvitellääs tätä, ja palataan asiaan! 🤗


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • August 23, 2025

Hyvä kun olit ​@jokeri59 meihin yhteydessä tästä! Olemme saaneet nyt tässä kohtaa kuittauksen, että syy näin pitkälle viivästykselle asiakirjojen ilmestymisessä on selvityksessä. Meidät luvattiin pitää ajan tasalla kun tutkinta etenee, ja palaammekin tähän ketjuun kun saadaan tapahtuneeseen vielä tarkempaa tietoa. 😊