Skip to main content

Kanavapakettisekoilut sen kun jatkuu

  • July 3, 2025
  • 4 kommenttia
  • 128 katselukertaa

Varoituksena kaikille jotka siirrytte kanavapakettien tai suoratoistojen välillä, kannattaa olla tarkkana sillä myyntipuolen ja pakettien kytkennän ja niiden laskutuksen kanssa on omalla osalla ollut koko ajan häikkää, eikä loppua tunnu löytyvän.

Tässä aiempia sekoiluja:

Elikäs siirryin suoratoistosta ensin kaapeliin, sen häikät kytkeytymisessä ja laskutuksessa yllä. Nyt siirryin kaapelista telia boksiin ja sama sekoilu jatkuu, tullut tuplalaskutusta ja epäselvyyttä onko tilaus määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva. Tuosta viimeisedtä nyt väännetään kättä ja ilmeisesti kuunnellaan tallenteilta mitä myyntitilanteessa on kerrottu, hoh hoijaa. Kanavapakettien piti vain siirtyä boksille, mitään mäöräaikaisuutta ei pitänyt olla. Ja Minun Telia näin näyttikin, kanavapaketti erikseen ja boksi erikseen, mitään könttää ei siellä näkynyt, ja itse asiassa kanavapaketin pystyi irtisanomaankin ja palvelu näytti että irtisanominen 2 vko päähän onnistui.  Laskutuksen tuplahintaa selvitellessä selvisi, että en olisi saanut irtisanoa kanavapakettia sillä se olikin 12kk määräaikainen. En tiedä itkeäkö vai nauraa tästäkin, mikään ei tunnu menevän kerralla putkeen ja nyt joudun vielä maksamaan 10-11kk, vaikka Minun Telia näytti koko ajan muuta ja toisin luulin. 

Olkaapa siis tarkkoina kun palveluja säädätte, ja Minun Telia käyttöliittymään ei voi/kannata luottaa. Itse tuosta reklamoin ja vaadin että voin irtisanoa palvelut kuten Minun Telia näytti. Tiedä sitten miten käy?

4 kommenttia

SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • July 3, 2025

Varoituksena kaikille jotka siirrytte kanavapakettien tai suoratoistojen välillä, kannattaa olla tarkkana sillä myyntipuolen ja pakettien kytkennän ja niiden laskutuksen kanssa on omalla osalla ollut koko ajan häikkää, eikä loppua tunnu löytyvän.

Tässä aiempia sekoiluja:

Elikäs siirryin suoratoistosta ensin kaapeliin, sen häikät kytkeytymisessä ja laskutuksessa yllä. Nyt siirryin kaapelista telia boksiin ja sama sekoilu jatkuu, tullut tuplalaskutusta ja epäselvyyttä onko tilaus määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva. Tuosta viimeisedtä nyt väännetään kättä ja ilmeisesti kuunnellaan tallenteilta mitä myyntitilanteessa on kerrottu, hoh hoijaa. Kanavapakettien piti vain siirtyä boksille, mitään mäöräaikaisuutta ei pitänyt olla. Ja Minun Telia näin näyttikin, kanavapaketti erikseen ja boksi erikseen, mitään könttää ei siellä näkynyt, ja itse asiassa kanavapaketin pystyi irtisanomaankin ja palvelu näytti että irtisanominen 2 vko päähän onnistui.  Laskutuksen tuplahintaa selvitellessä selvisi, että en olisi saanut irtisanoa kanavapakettia sillä se olikin 12kk määräaikainen. En tiedä itkeäkö vai nauraa tästäkin, mikään ei tunnu menevän kerralla putkeen ja nyt joudun vielä maksamaan 10-11kk, vaikka Minun Telia näytti koko ajan muuta ja toisin luulin. 

Olkaapa siis tarkkoina kun palveluja säädätte, ja Minun Telia käyttöliittymään ei voi/kannata luottaa. Itse tuosta reklamoin ja vaadin että voin irtisanoa palvelut kuten Minun Telia näytti. Tiedä sitten miten käy?

Heippa! Kiitos kun jaoit kokemuksesi ja erityisesti näin yksityiskohtaisesti. On todella harmillista kuulla, että palveluiden siirtymissä ja laskutuksessa on ollut toistuvia haasteita. Toivon, että reklamaatiosi käsitellään pian ja että löydämme tilanteeseen ratkaisun, joka vastaa sitä, mitä olet palvelun perusteella ymmärtänyt. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 7, 2025

Jep, näinhän se kävi, 12kk määräaikaista ei voi perua. Vaikka nyt Minun Telia näytti toista (näytti toistaiseksi voimassa olevana ja peruminenkin onnistui). Olkaapa siis varovaisia tämän suhteen.

Nyt Minun Telia sivuni oli päivittynyt ja kanavapakettia ei näy siellä enää virheellisenä kuten aiemmin, eli Minun Telia näytti palveluni aiemmin harhaanjohtavasti (kanavapaketti erikseen hinnoiteltuna ja irtisanottavissa). Tämä vuoksi irtisanominen vieläpä onnistui! Eikä tuo nyt kyllä näy vieläkään kovinkaan selkeästi tällä hetkellä, mistään Minun Teliasta ei näy paketin kokonaishintaa, kaikki vain 0,00/kk. 

No oma moka tämä kai sitten oli, kun en ollut tajunnut 12kk määräaikaisuutta vaan sokeasti luotin että toistaiseksi voimassaolleet kaapelikanavat siirtyvät samalla tavalla toistaiseksi voimassaolevana boksille, ja Minun Teliakin näin vielä selkeästi näytti. Minun Teliaan en siis suosittele tämän jälkeen kenenkään enää luottavan (miksi se voi ylipäätään olla ristissä sopimuksen kanssa).

Tätä Minun Telian ja sopimuksen ristiriitaisuutta aion kyllä vielä reklamoida ja selvittää.


SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • July 7, 2025

Jep, näinhän se kävi, 12kk määräaikaista ei voi perua. Vaikka nyt Minun Telia näytti toista (näytti toistaiseksi voimassa olevana ja peruminenkin onnistui). Olkaapa siis varovaisia tämän suhteen.

Nyt Minun Telia sivuni oli päivittynyt ja kanavapakettia ei näy siellä enää virheellisenä kuten aiemmin, eli Minun Telia näytti palveluni aiemmin harhaanjohtavasti (kanavapaketti erikseen hinnoiteltuna ja irtisanottavissa). Tämä vuoksi irtisanominen vieläpä onnistui! Eikä tuo nyt kyllä näy vieläkään kovinkaan selkeästi tällä hetkellä, mistään Minun Teliasta ei näy paketin kokonaishintaa, kaikki vain 0,00/kk. 

No oma moka tämä kai sitten oli, kun en ollut tajunnut 12kk määräaikaisuutta vaan sokeasti luotin että toistaiseksi voimassaolleet kaapelikanavat siirtyvät samalla tavalla toistaiseksi voimassaolevana boksille, ja Minun Teliakin näin vielä selkeästi näytti. Minun Teliaan en siis suosittele tämän jälkeen kenenkään enää luottavan (miksi se voi ylipäätään olla ristissä sopimuksen kanssa).

Tätä Minun Telian ja sopimuksen ristiriitaisuutta aion kyllä vielä reklamoida ja selvittää.

Onpas erikoista, että Minun Teliassa näkymä on toistaiseksi voimassa oleva, kun taas sopimuksen mukaan palvelussa on määräaika. Tuo on hyvä idea, että haluat tuosta reklamoida vielä. Tämä auttaa myös meitä kehittämään palvelua entistä paremmaksi. Vastaanotamme reklamaatioita puhelimitse, Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, Telia Kaupoissa sekä yhteydenottolomakkeella.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 7, 2025

Pitää antaa nyt sitten posiakin kun aihetta on 😊

Sain peruttua tilauksen Minun Telian ja sopparin ristiriidan vuoksi, vähän meinasi oikeustajua koetella mutta onnellinen loppu. Kiitokset tämän järjestymisestä.