On erittäin ärsyttävää ja huonoa asiakaspalvelua, kun asiakaspalvelija yrittää chatissä ongelman selvittelyn lomassa myydä täysin ongelmaan liittymättömiä Telian tuotteita tai palveluita. Olin chattiin yhteydessä markkinointiasetuksiin liittyvällä asialla, mutta palvelua hidastettiin turhaan tarjoamalla valokuitua ja tietoturvaa kesken asiaan liittyvän keskustelun. Tästä jäi sellainen maku, että Teliaa ei todellisuudessa kiinnosta asiakkaiden kokemien ongelmien korjaus, vaan näiden lisärahastaminen.
Eri asia olisi ollut, jos ongelmani olisi koskenut netin hitautta tai tietoturvaongelmia, jolloin em. myynti olisi saattanut korjata ongelman. Tai jos asiakaspalvelija olisi ongelman korjaamisen jälkeen kysellyt, ovatko nettiliittymä- ja tietoturva-asiat kunnossa. Nyt myynti vain häiritsi oikean asian selvittämistä.
--
Muokkaus SonjaNii: Muokattu alkuperäistä otsikkoa “Asiakaspalvelun myynti” kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.