Skip to main content



 



On taas aika teidän Yhteisöläisten päästä vaikuttamaan! Kaipaamme sinun palautettasi Minun Telia sovelluksesta. 



 



Mieti ainakin kysymyksiä:





  • Miten sinä kehittäisit sovellusta?


  • Mitä hyvää Minun Telia sovelluksessa on?


  • Mitä uutta toivot sovellukseen?


  • Mitä toivot sovelluksessa muuttuvan?


  • Puuttuuko sovelluksesta jotain?


  • Mitä muuta mieleesi tulee?




 



Kiitos jo etukäteen :robothappy:



1. Miten sinä kehittäisit sovellusta?






Pääasia, että sovellus on helppokäyttöinen ja vastaa lähelle kuluttaja-asiakkaan tarpeita nykyaikana.



 





2. Mitä hyvää Minun Telia sovelluksessa on?








  • Maksuton sovellus


  • Omien liittymien ja palveluiden muokkaaminen ja tilaaminen


  • Laskujen tarkastelu ja maksaminen


  • Chat on tarvittaessa käden ulottuvilla


  • Häiriötiedoteasetukset (sovelluksen versiossa 7.4.3)




 





3. Mitä uutta toivot sovellukseen?








  • Tumma tila -ominaisuus




 




4. Mitä toivot sovelluksessa muuttuvan?


Henkilökohtaisesti pidän pehmeämmästä fontin sävystä ja elementtien sijoittamisesta esteettisesti



 




5. Puuttuuko sovelluksesta jotain?




  • Automaattisen näytön kierron tuki


  • Ajankohtaiset häiriötiedotteet


  • Päävalikon kuvakkeiden alle esimerkiksi:




Etusivu, Liittymät, Laskut, Asiakaskaspalvelu ja Asetukset



 





  • Valikon selaaminen sipaisemalla vasemmalle ja oikealle.


  • Näytön lukitus avaaminen pääsykoodilla, sormenjäljellä tai kasvojentunnistuksella


  • Ilmoitukset esim. laskulla lähestyy eräpäivä tai uusi tilausvahvistus saapunut viestiarkistoon (kuvitteellinen)


  • "Tuotteet ja palvelut" sekä "Tuki" (sama kuin Laskut ja viestit -osio Omilla Sivuilla)




 




6. Mitä muuta mieleesi tulee?


Ei tällä hetkellä sillä kaikki tarvittava on saatavilla kuluttajaliittymän asioissani sovelluksessa :smileyvery-happy:


Kirjautuminen sovellukseen pitäisi toimia aina useammalla tavalla. Esim. nyt ei onnistu mobiilivarmenteella :



 



 



Koska se on aina mukana, niin se on hyvä.



Tumma tila olisi mukava.



Uloskirjautuminen voisi olla ehkä ennemmin ylempänä ?



Etusivulla voisi olla jokin henkilökohtainen etu, jonka voi tilata/saada.



Ei tule nyt muuta mieleen ?



 



Edit. Mobiilivarmenteella kirjautuminen onnistui iPhonella, kun syötin tunnusluvun Nokia 6.1 puhelimeen jossa eID sim-kortti on. Mutta Nokiassa ei onnistunut vaikka muihin palveluihin onnistuu ?



@kiisseli67@  kirjoitti:


Kirjautuminen sovellukseen pitäisi toimia aina useammalla tavalla. Esim. nyt ei onnistu mobiilivarmenteella :



 



 



Koska se on aina mukana, niin se on hyvä.



Tumma tila olisi mukava.



Uloskirjautuminen voisi olla ehkä ennemmin ylempänä ?



Etusivulla voisi olla jokin henkilökohtainen etu, jonka voi tilata/saada.



Ei tule nyt muuta mieleen ?



 



Edit. Mobiilivarmenteella kirjautuminen onnistui iPhonella, kun syötin tunnusluvun Nokia 6.1 puhelimeen jossa eID sim-kortti on. Mutta Nokiassa ei onnistunut vaikka muihin palveluihin onnistuu ?






@kiisseli67, onko sinulla sovelluksen versio 7.4.3? Huomasin tuon päivityksen yhteydessä, mutta sen sijaan kirjauduin sisään Telia-tunnuksellani. Testasin äskettäin uudelleen ja sama virheilmoitusta antaa. Käytän Honor Play (Android 9) - puhelinta. 



@Sekunti@  kirjoitti:



@kiisseli67@  kirjoitti:


Kirjautuminen sovellukseen pitäisi toimia aina useammalla tavalla. Esim. nyt ei onnistu mobiilivarmenteella :



 



 



Koska se on aina mukana, niin se on hyvä.



Tumma tila olisi mukava.



Uloskirjautuminen voisi olla ehkä ennemmin ylempänä ?



Etusivulla voisi olla jokin henkilökohtainen etu, jonka voi tilata/saada.



Ei tule nyt muuta mieleen ?



 



Edit. Mobiilivarmenteella kirjautuminen onnistui iPhonella, kun syötin tunnusluvun Nokia 6.1 puhelimeen jossa eID sim-kortti on. Mutta Nokiassa ei onnistunut vaikka muihin palveluihin onnistuu ?






@kiisseli67, onko sinulla sovelluksen versio 7.4.3? Huomasin tuon päivityksen yhteydessä, mutta sen sijaan kirjauduin sisään Telia-tunnuksellani. Testasin äskettäin uudelleen ja sama virheilmoitusta antaa. Käytän Honor Play (Android 9) - puhelinta. 






Kyllä sama versio sovelluksesta Nokia 6.1 (Android 10).


@kiisseli67  kirjoitti:
Kyllä sama versio sovelluksesta Nokia 6.1 (Android 10).


@kiisseli67 uudelleenasennus tepsi :smileyembarrassed:


Hei,

 

Kiitos tähän mennessä tulleista palautteista, on hienoa saada hyviä ehdotuksia Yhteisön jäseniltä. Käymme palautteita säännöllisesti läpi ja pyrimme toteuttamaan niitä mahdollisuuksien mukaan. Tällä hetkellä työstämme kasvo- ja sormenjälkitunnistusta.

 

Löysittekin jo kirjautumisongelmaan ratkaisun, ongelma ratkeaa toistaiseksi asentamalla sovelluksen uudelleen. Selvitämme mistä ongelma johtuu.

 

- Riku


Kehittäisin siten, että olisi mahdollista meilailla asiakaspalvelun kanssa, kuten kaupassa luvattiin.

Ei näköjään muuta keinoa kuin tämä reklamaatioon. Eli loka/marras 2019 vaihteessa otin firmalta taas oman liittymäni. Puhelimessa uusia palvelupaketteja ottaessa irtisanoin selkeästi multi-SIMmin. Silti 1. laskussani no 11948309401 oli multi-SIM veloitus 6,89 € sekä sen siirtomaksu 5,00 € eli yht. 11,89 € aiheetonta veloitusta. Pyytäisin korjaamaan asian eli hyvittämään liikaa veloitetun ! Kokemuksen "asiakaspalvelun" etsimisestä perusteella sanoisin, että Telialla kuluttajan kannalta surkeat sivut....



@SPTellus@  kirjoitti:


Kehittäisin siten, että olisi mahdollista meilailla asiakaspalvelun kanssa, kuten kaupassa luvattiin.



Ei näköjään muuta keinoa kuin tämä reklamaatioon. Eli loka/marras 2019 vaihteessa otin firmalta taas oman liittymäni. Puhelimessa uusia palvelupaketteja ottaessa irtisanoin selkeästi multi-SIMmin. Silti 1. laskussani no 11948309401 oli multi-SIM veloitus 6,89 € sekä sen siirtomaksu 5,00 € eli yht. 11,89 € aiheetonta veloitusta. Pyytäisin korjaamaan asian eli hyvittämään liikaa veloitetun ! Kokemuksen "asiakaspalvelun" etsimisestä perusteella sanoisin, että Telialla kuluttajan kannalta surkeat sivut....






Hei @SPTellus  ja tervetuloa Yhteisöön!

Minun Telia sovelluksen kautta sinulla on mahdollisuus lähettää asiakaspalveluun Palvelupyyntö, johon sitten asiakaspalvelu voi sinulle sähköpostilla vastata. Kätevin tapa on kuitenkin chat-palvelu, joka myös sovelluksesta löytyy. Chatissa saat apua missä ja milloin vain, siellä on asiakasneuvojia paikalla 24h/vrk. Liittymän maksut voidaan ilman muuta tarkistaa ja jos jokin on virheellisesti laskutettu niin asia korjataan, Kaikki asiakaspalvelun yhteydenottokanavat löydät täältä


Minun Telian ulkoasu on vanhanaikaisen näköinen, siihen toivoisi uudistusta. Tänään etsin siitä Palaute-painiketta, jota ei ollut. Ohjauduin tänne Yhteisöön. Alun perin olisin halunnut kysyä ja ed. antaa palautetta liittymän yhdestä ominaisuudesta, nimittäin siitä että en voi vaikuttaa puhelimen soitto(hälytys)äänen pituuteen vaan se on operaattori määräämänä 30 sekuntia, mikä liian lyhyt. Hoksasin toki, miksi näin, kyseessähän on myyntiä lisäävä ratkaisu: kun ei ehdi vastata, soittaa itse perään. 



@YhteisollinenX@  kirjoitti:

Minun Telian ulkoasu on vanhanaikaisen näköinen, siihen toivoisi uudistusta. Tänään etsin siitä Palaute-painiketta, jota ei ollut. Ohjauduin tänne Yhteisöön. Alun perin olisin halunnut kysyä ja ed. antaa palautetta liittymän yhdestä ominaisuudesta, nimittäin siitä että en voi vaikuttaa puhelimen soitto(hälytys)äänen pituuteen vaan se on operaattori määräämänä 30 sekuntia, mikä liian lyhyt. Hoksasin toki, miksi näin, kyseessähän on myyntiä lisäävä ratkaisu: kun ei ehdi vastata, soittaa itse perään. 


Moi,

 

Kiitos palautteestasi, otan tämän huomioon kun käymme asiakaspalautteita läpi.

 

 

Riku


Ainkin  telia tilin luominen saisi olla esimerkiksi pankkitunnuksilla paljon helpompaa.



-Miten kehittäisin sovellusta: Käyttäjä turvallisempi
-Mitä hyvää telia sovelluksessa: Valitettavsti tähän kysymykseen en voi vastata
-Mitä Uutta toivon sovellukseen: Toimivuus tulisi taata kaikilla alueilla
-Mitä toivot sovelluksessa muuttuvan: Piilo seuranta poistuvan
-Puuttuuko sovelluksesta jotain: Sovellus ei tarjonnut kuin hieman edullismmat paketti hinnan mutta mitään erityistä en ole kuullut että olisi tarjolla.
-Mitämuuta mieleesi tulee: Ikävämpi asia tuli mieleen. Asiakspalvelun toiminta sekä ikävä tapa vaatia koko henkilötunnus(joka menee nauhalle) on teleoperaattoreille suunnatuissa säännöissä jo kieletty.... henkilön yksityisiä tietoja
ei voida äänittää tai luovuttaa ilman henkilön suostumusta ja kieltäessään on asiakaspalvelun kyettävä tunnistamaan asiakas turvallisemmin joka myös on laissa ilmoitettu. EU direktiivi sallii tietojen myynnin(markkinointitarkoituksessa) vain asiakkaan suostumuksella.  Vaikka moni onkin tyhmä ja antaa koko henkilötunnuksensa  ,ei se poista aiheuttamaanne tietoturva riksiä ja markkinoititarkoituksessa käytettyjä henkilötietoja ilman henkilön antamaa lupaa..... ja vaikka te kirjoitatte pienellä jonnekkin että ruksilla suostumus annettu ei se pelasta teitä vastuun otosta. näin sanoo tuomarit....Jopa poliisin tulee ilmoittaa kun kuvataan ajoneuvoa luvatta ja muu äänittäminen hän on periaatteessa rike mutta se ollaan piilotettu asiaakspalvelun parantamiseen ym vaikka se on ns: tosite yritykselle kuka sanoi mitä..ja sen koen hyväksi mutta henkilötunnuksen käyttö avaa liikaa mahdollisuuksia tehdä rikos jonka takia en ollut suostuvainen mutta jos tunnistaudun pankin kautta jää siitä reksiteri että telia on sitä vaatinut joka kelpaa myös tositteena oikeudessa kun taas telian oma äänitys on laiton ja ei aina kelpaa oikedessa todisteena..... Kehittäkää tunnistautumisen turvallisemmaksi kuten toisilla liittymillä se jo on siinä vaaditaan lain mukaisesti vain toinen osa henkilötunnuksesta. ja sitten kun hakkeri saa tiedot käsiinsä ei vahinko ole kokonaan katastrooffin partaalla.....
Tämä oli yksin oma painava  syy irtisanoa kaikki liittymät ja toinen oli todella avikeata saada yhteyttä kuin puhelimitse josta en myöskään pidä siitä minulle ei jää tositetta..... valitettavasti yrityksiin ei aina voi luottaa jos eivät ole avoimia toiminnoissaan.... ja ette minua saanneet asiakkaaksenne. Halusitte tietoisesti kopioida tietoni ja käyttää niitä
mihin lie? Toki voitte valehdella kuluttajalle eihän kaikki ole tietoisia omista oikeuksistaankaan tietämättöminä vain jakelevat tiedot. suoraan nauhalenne..... EN Ymmärrä.....Telian toimintaa....Ei luoteta asiakkaaseen mutta asiakkaan tulisi luottaa asiakspalvelijaan että äänitämme turvallisuus syistä henkilötunnuksen ja tietosi? Anteksi mitä ??


 

On taas aika teidän Yhteisöläisten päästä vaikuttamaan! Kaipaamme sinun palautettasi Minun Telia sovelluksesta. 

 

Mieti ainakin kysymyksiä:

  • Miten sinä kehittäisit sovellusta?
  • Mitä hyvää Minun Telia sovelluksessa on?
  • Mitä uutta toivot sovellukseen?
  • Mitä toivot sovelluksessa muuttuvan?
  • Puuttuuko sovelluksesta jotain?
  • Mitä muuta mieleesi tulee?

 

Kiitos jo etukäteen Robotti Onnellinen


 



@LeipuriLeipuri@  kirjoitti:
-Miten kehittäisin sovellusta: Käyttäjä turvallisempi
-Mitä hyvää telia sovelluksessa: Valitettavsti tähän kysymykseen en voi vastata
-Mitä Uutta toivon sovellukseen: Toimivuus tulisi taata kaikilla alueilla
-Mitä toivot sovelluksessa muuttuvan: Piilo seuranta poistuvan
-Puuttuuko sovelluksesta jotain: Sovellus ei tarjonnut kuin hieman edullismmat paketti hinnan mutta mitään erityistä en ole kuullut että olisi tarjolla.
-Mitämuuta mieleesi tulee: Ikävämpi asia tuli mieleen. Asiakspalvelun toiminta sekä ikävä tapa vaatia koko henkilötunnus(joka menee nauhalle) on teleoperaattoreille suunnatuissa säännöissä jo kieletty.... henkilön yksityisiä tietoja
ei voida äänittää tai luovuttaa ilman henkilön suostumusta ja kieltäessään on asiakaspalvelun kyettävä tunnistamaan asiakas turvallisemmin joka myös on laissa ilmoitettu. EU direktiivi sallii tietojen myynnin(markkinointitarkoituksessa) vain asiakkaan suostumuksella.  Vaikka moni onkin tyhmä ja antaa koko henkilötunnuksensa  ,ei se poista aiheuttamaanne tietoturva riksiä ja markkinoititarkoituksessa käytettyjä henkilötietoja ilman henkilön antamaa lupaa..... ja vaikka te kirjoitatte pienellä jonnekkin että ruksilla suostumus annettu ei se pelasta teitä vastuun otosta. näin sanoo tuomarit....Jopa poliisin tulee ilmoittaa kun kuvataan ajoneuvoa luvatta ja muu äänittäminen hän on periaatteessa rike mutta se ollaan piilotettu asiaakspalvelun parantamiseen ym vaikka se on ns: tosite yritykselle kuka sanoi mitä..ja sen koen hyväksi mutta henkilötunnuksen käyttö avaa liikaa mahdollisuuksia tehdä rikos jonka takia en ollut suostuvainen mutta jos tunnistaudun pankin kautta jää siitä reksiteri että telia on sitä vaatinut joka kelpaa myös tositteena oikeudessa kun taas telian oma äänitys on laiton ja ei aina kelpaa oikedessa todisteena..... Kehittäkää tunnistautumisen turvallisemmaksi kuten toisilla liittymillä se jo on siinä vaaditaan lain mukaisesti vain toinen osa henkilötunnuksesta. ja sitten kun hakkeri saa tiedot käsiinsä ei vahinko ole kokonaan katastrooffin partaalla.....
Tämä oli yksin oma painava  syy irtisanoa kaikki liittymät ja toinen oli todella avikeata saada yhteyttä kuin puhelimitse josta en myöskään pidä siitä minulle ei jää tositetta..... valitettavasti yrityksiin ei aina voi luottaa jos eivät ole avoimia toiminnoissaan.... ja ette minua saanneet asiakkaaksenne. Halusitte tietoisesti kopioida tietoni ja käyttää niitä
mihin lie? Toki voitte valehdella kuluttajalle eihän kaikki ole tietoisia omista oikeuksistaankaan tietämättöminä vain jakelevat tiedot. suoraan nauhalenne..... EN Ymmärrä.....Telian toimintaa....Ei luoteta asiakkaaseen mutta asiakkaan tulisi luottaa asiakspalvelijaan että äänitämme turvallisuus syistä henkilötunnuksen ja tietosi? Anteksi mitä ??


Kiitos näistä vastauksistasi. Meillä Telialla on velvollisuus tunnistaa ja yksilöidä asiakas sekä soittaessamme asiakkaalle, että asiakkaan soittaessa Telialle. Telia käyttää henkilötunnusta asiakkaan yksilöimiseen esimerkiksi sopimuksissa. Tämän yksilöintitiedon avulla asiakas voidaan myöhemmin luotettavasti tunnistaa esimerkiksi pankkitunnistuksella tai Telian tarjoaman, vahvan tunnistuksen mahdollistavan Mobiilivarmenteen avulla. Vaihtoehtona henkilötunnuksen antamiselle puhelimessa tarjoamme jokaiselle asiakkaalle mahdollisuuden hoitaa asiointi luotettavissa ja tietoturvallisissa itsepalvelukanavissamme tai Telia Kaupoissamme. Lisäksi sopimusten allekirjoitus ja asiakastietojen täyttö voidaan aina hoitaa myös postin kautta kirjallisesti.  Asiakkaiden tietosuojaan suhtaudutaan Telialla erittäin vakavasti ja Telia noudattaa myös henkilötunnusten käsittelyssä aina tietosuojalainsäädäntöä.


olet näköjään onnekas sillä minulle telia ei ole ikinä vastannut. Säilyttävät henkilötietojani reksiterissään jota olen pyytänyt että tulisi poistaa välittömästi. EU direktiivi kuitenkin on antanut säädökset jossa asiakkaan tai henkilön pyydettäessä on tiedot poistettava välittömästi reksiteristä  kuitenkin 1 kk sisällä. Koksa minulla ei ole mitään tuotetta tai palvelua josta syntyisi lasku on tietojeni säilyttäminen vastoin tahoani rike .eu on direktiivissä on selvät pykälät jossa asiakkaan tai henkilön tietojen säilyttäminen vastoin henkilön toivetta on rikos. ja edelleen tietojani säilytetään. ja henkilö joka on suojannut ja kiletänyt tietojen luovuttamisen ja jos yritys siitä huolimatta säilyttää henkilön tietoja syyllistyy yritys eu sääntöjen rikkomiseen. telia näyttää olevan samalainen kuin klarna säilyttävät pyynnöstä huolimatta tietoja henkilöstä joka ei ole heidän asiakas?


kyllä telialla ei ole asiakspalvelua johon saisi oikeasti yhteyttä ja olen telia yhteisössä ollut muakna mutta en ole telian asiakkaana ollut yli 2teen vuoteen mutat tietojani säilyttävät edelleen??pyydetty poistamaan..... ikävä toiminta malli



@elsa3e  kirjoitti:


kyllä telialla ei ole asiakspalvelua johon saisi oikeasti yhteyttä ja olen telia yhteisössä ollut muakna mutta en ole telian asiakkaana ollut yli 2teen vuoteen mutat tietojani säilyttävät edelleen??pyydetty poistamaan..... ikävä toiminta malli






Meidän tietosuojalausunnossa on kattavasti avattu asiakastietojen säilytystä ja säilytysaikoja. Erityisesti sivut 7-9 käsittelevät näitä asioita. Löydät lopusta myös yhteystietoja, jos tarve vaatii olla yhteydessä aiheen tiimoilta. 


Vastaa