Hei. Ihan näin mielenkiinnosta ajattelin kysyä muutamaa asiaa, jos vaikka saisin järkevän vastauksen.
1. Minkä hiton takia Telialla on jokunen kymmenkunta eri tapaa kirjautua sisään hoitaakseen joko asiakaspalvelun kanssa asioita, tai itsenäisesti omia asioitaan?
Jos kirjaudun sovellukseen haluan tietoa asiakaspalvelusta liittyen johonkin ongelmaan, sanotaan sieltä chatista, että siellä sovelluksessa kirjautuminen ei ole tarpeeksi vahvasti suojattua, eivätkä siten pääse näkemään minun tietojani. Pitäisi siis siirtyä selaimen puolelle, telian sivuille, jonottaakseen taas kymmeniä minuutteja, saadakseen vastauksen, että et ole kirjautunut pankkitunnuksilla, joten en näe tietojasi. Sitten kun vihdoin kirjautuu niillä pankkitunnuksilla ja jonottaa taas sen kymmenenkunta minuuttia, niin tulee aspa vastaan kuka sanoo kurkkaavansa tiedot läpi "hetki pieni" jonka jälkeen salamana yrittää tarjota jotain huimaa pakettia. Ei. En halua ostaa nyt mitään. Haluaisin vain sitä palvelua ja vastauksen ongelmaani. No sitten se pirun selain lakkaa toimimasta. Viestit eivät enään lähety, joten voin vain olettaa, etten myöskään saanut viestejä omaan suuntaani. No sitten se sivu päivittyy ja jonotus alkaa TAAS alusta. Kun vihdoin saapuu paikalle taas aspa, hän vastaa ettei osaa neuvoa asiassa, vaan täytyy suunnata teliakauppaan.
Tämän härdellin aikana kirjauduin siis kolmella eri tavalla, ja kahdessa eri paikassa SAMAAN chattiin, vain saadakseni vastauksen "sori, mutta"
Samaan kastiin kuuluukin sitten Oma Telia. Haluan kirjautua sisään tarkistellakseni laskuja. No voihan helvede, kun siitäkin pitää tehdä niin vaikeata.
Kirjaudun sisään telian antamalla tunnuksella. "Sinulla ei ole oikeuksia...." Anteeksi? Minkä hiton takia Teliaan pääsee kirjautumaan neljällä eri tavalla, joista vain yhdellä pääsee näkemään omat laskunsa?
2. Siitä pääsemmekin toiseen kohtaan.
Miksi, voi miksi.. Miksi kaikki laskut on nimeltään laajakaistalasku?
Laajakaista kuitenkin tarkoittaa vain sitä, laajakaistaa. Ja laskua tarkastellessa siinä ei edes kerrota mitä kyseistä laajakaistaa sillä tarkoitetaan.
Ilmeisesti Cmore laskukin on "laajakaistalasku" aivan juu, mutta missäs on minun laskuni tältä kuukaudelta, kun pitäisi maksaa se yksi laajakaistamaksu mikä minulla PITÄISI olla. Hinnaltaan tosiaan 9,90€. Vaikea sanoa, kun laskuja on noin 4 avointa, jotka ovat hinnaltaan 10€/kpl, ja laskun erottelussa lukee vain maksumuistutus.
Anteeksi, mutta mitä?
Mitään viitettä ei ole alkuperäiseen laskuun (muuta kuin viitenumerosarja, jonka perusteella sitten pitäisi etsiä joku lasku kaikkien laskujen seasta) Ja mistähän siinä sitten oikeen muistutellaan, kun kaikki aikaisemmat laskut on "maksettu". Ja missä on tämä 9,90€ hinnaltaan oleva ihan siis tosissaan laajakaistalasku?
Tässä vain tosiaan vähän pohdiskelin, että mikä hemmetin idea näille asioille on, että jaetaan kirjautumistunnuksia, joilla ei voi tehdä kaikkia asioita, kun riittäisi yksi tunnus, jolla pääsee tekemään kaiken? Minkä takia kaikki laskut nimetään "laajakaistalasku"ksi, kun pitäisi kaiken järjen mukaan yhdeltä kuukaudelta olla vain se yksi laajakaistamaksu (etenkin kun laajakaista on aloitettu vasta edeltävänä kuukautena jolloin sopimuksessa ollut 1kk veloituksetta).