Pelkään pahoin, etten ole ainoa onneton jolle on käynyt näin. Jos joku osaa neuvoa miten edetään, niin olen kiitollinen:
Lapsemme on saanut ostaa bussilippuja yms tarpeellista puhelimellaan. Joku hänen kaverinsa on pari kertaa lainannut lapseni (uutta, hienoa iPhonea) ja samalla ostanut parissa otteessa lähes tonnilla (!!) jotain. laskulla lukee “22.11.22 Apple Services 20:21:46 11,99” eli Apple Servicestä on ostetu 22.11.2022 klo 20:21:46 jotain 11,99 eurolla, jne. rivejä on kymmeniä ja yhteissumma lähentelee tonnia.
Reklamoin Telialle ja sanoivat että valitus kuuluu tehdä Applelle; “Telia on vain laskutusoperaattori”. MInulle ei ole mitään sopimussuhdetta Appleen, enkä tiedä asiasta muuta kuin ylllämainittu tieto. heidän reklamaatiosivullaan on ohjeet, jos laskutus on mennyt Apple Payn kautta, mutta siellä ei ole mitään mainintaa Telian kautta menneestä laskutuksesta.
Olen melko varma, että “asiakaslähtöiset” puhelinoperaattorimme ovat kirjanneet ehtonsa niin, että vanhempi saa syyttää vain itseään, jos lapsi onnistuu kuluttamaan vanhempiensa rahaa puhelinlaskun kautta. kuluttaminen on tehty tosi helpoksi, mutta estäminen vaikeaksi.
Samaan vuodatukseen haluan vielä lisätä meidänkin hehkutamamme “menestyvät” Roviot, Supercellit, jne pelifirmat. Samoja roistoje kaikki; business idean osana on imeä vanhempien rahat lasten kautta. Moraalinen ero huumekauppaan ja lapsipornoon on vain näennäinen.
#Lapset #pelit #laskutus #moraalikato
--
Muokkaaja katjane: muokattu otsikkoa