Lasku muuttunut paperilaskuksi


Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +10

ei ihme etten nähnyt laskua. posti varmaan hukannut kun oon muuttanut. karhu tuli tekstarina. alkup.laskussa lukee



että paperilasku. koko ajan jonotan prepaidilla.......puhelu katkaistiin äsken. turhaan jonotin 20 minuuttia.



mittani alkaa olla täysi. ei oo ainakaan kymmeneen vuoteen tullu paperilaskuja. tämä telian virhe aiheutti



lisäkuluja ja mitä jos liittymä menee kiinni. sain kyllä laitettua uuden eräpäivän, mutta kyllä *******ttaa tällainen.



samalla kuulla siis heinäkuulla tuli kuitenkin toinen lasku verkkopankkiin. minkähän *******in takia tämä on paperilasku



 



Edit SalliJf: muutettu otsikkoa hieman osuvammaksi


17 kommenttia


@aikuishuvitus  kirjoitti:


ei ihme etten nähnyt laskua. posti varmaan hukannut kun oon muuttanut. karhu tuli tekstarina. alkup.laskussa lukee



että paperilasku. koko ajan jonotan prepaidilla.......puhelu katkaistiin äsken. turhaan jonotin 20 minuuttia.



mittani alkaa olla täysi. ei oo ainakaan kymmeneen vuoteen tullu paperilaskuja. tämä telian virhe aiheutti



lisäkuluja ja mitä jos liittymä menee kiinni. sain kyllä laitettua uuden eräpäivän, mutta kyllä *******ttaa tällainen.



samalla kuulla siis heinäkuulla tuli kuitenkin toinen lasku verkkopankkiin. minkähän *******in takia tämä on paperilasku



 



Edit SalliJf: muutettu otsikkoa hieman osuvammaksi






 



Onko tuo varmasti ollut paperilasku? Kuulostaa kummalta, että yhtäkkiä olisi tullut paperilasku. Minkä palvelun lasku tuo oli? Telia Financella ensimmäinen lasku tulee aina paperisena. Voi olla myös, että laskusi on mennyt Minun Teliaan, mutta tuo kannattaa tosiaan tarkistaa asiakaspalvelun kautta. Puhelusi katkesi, koska meidän puhelinasiakaspalvelu loppuu kuudelta. Chatista ja sosiaalisessa mediassa Facebookin ja Twitterin yksityisviestien puolella sinua kuitenkin voidaan palvella tämänkin jälkeen, chatissa vieläpä 24/7. Ei muuta kuin sinne vain viestiä! Eiköhän tuo selviä!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +10

no joooo, seisoin ulkona sateessa aataminpuvussa viis minuuttia. oon jäähtyny. virheitä sattuu

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +10

siinä luki: tyyppi: paperilasku. katsoin asetuksia ja huomasin ettei kuitenkaan ollu lähetetty paperilaskua, vaan 

se näkyi omilla sivuilla. aina aikaisemmin, vaikka olin muuttanut ja aloittanut uuden sopimuksen, oli e-lasku

pysynyt voimassa. silloin kun ei vastattu, sai jättää takaisinsoittopyynnön, mutten jättänyt. seuraavana aamuna

soitin ja keskustelin. Laskutusjärjestelmä nykyään toimii näin. Mutta jos olisi tullut paperilasku, se olisi väärin,

koska se maksaa tosi paljon. Mutta asiat on ok, hyväksyn ratkaisuksi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

@aikuishuvitus  kirjoitti:


siinä luki: tyyppi: paperilasku. katsoin asetuksia ja huomasin ettei kuitenkaan ollu lähetetty paperilaskua, vaan 



se näkyi omilla sivuilla. aina aikaisemmin, vaikka olin muuttanut ja aloittanut uuden sopimuksen, oli e-lasku



pysynyt voimassa. silloin kun ei vastattu, sai jättää takaisinsoittopyynnön, mutten jättänyt. seuraavana aamuna



soitin ja keskustelin. Laskutusjärjestelmä nykyään toimii näin. Mutta jos olisi tullut paperilasku, se olisi väärin,



koska se maksaa tosi paljon. Mutta asiat on ok, hyväksyn ratkaisuksi.






No mutta hyvä, että asiat nyt kunnossa. Ja toivottavasti et vilustunut sateessa! 

Sama murhe, yhtäkkiä muuttunut: Tullut lisärivinä paperilaskun toimitusmaksu 4.90€

Eihän tuo olekkaan, kun yli kymmenen vuotta verkkopankkiin tullut!? Mikä on muuttunut, minä en ole muuttanut mitään????

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Tenuillaan  kirjoitti:


Sama murhe, yhtäkkiä muuttunut: Tullut lisärivinä paperilaskun toimitusmaksu 4.90€



Eihän tuo olekkaan, kun yli kymmenen vuotta verkkopankkiin tullut!? Mikä on muuttunut, minä en ole muuttanut mitään????






Kuulostaapas kyllä erikoiselta, jos e-laskusopimuksesi on purkautunut ilman, että olet itse sitä lopettanut. Kyseessä ei ole siis minkään uuden tuotteen tai palvelun lasku, joka tullut sinulle paperisena? Suosittelen tekemään tuon e-laskun kytkennän nyt, niin saat jatkossa sitten laskusi suoraan verkkopankkiin.

Tein e-laskutilauksen, saas nähä kuinka killiin teijän systeemit nyt menee.

En ollut muuttanut mitään aikaisemmin:En pankkia, en osoitetta, liittymäkin kesäkuussa(ja välissä tullut laskut pankkiin)

Kunniamerkki +12

Eli aina vaan sekavammaksi menee.. Ja siinä hiivatin kalliissa paperilaskussakaan ei tietenkään ole viivakoodia, eihän? Antaisi edes jotain vastinetta noin jumalattomalle hinnalle.

En tiedä, ei ole kilahtanut vielä postiluukkuun 🙂>

Eilen(vai toissapänä) tuli tekstiviestinä ilmoitus uudesta laskusta, ihmettelin kun ei pankista löytynytkään......

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Tenuillaan  kirjoitti:


Tein e-laskutilauksen, saas nähä kuinka killiin teijän systeemit nyt menee.



En ollut muuttanut mitään aikaisemmin:En pankkia, en osoitetta, liittymäkin kesäkuussa(ja välissä tullut laskut pankkiin)






Uskon kyllä, että saat laskusi jatkossa e-laskuna, kun olet nyt tuon kytkennän tehnyt. Noin viikko menee, että e-laskun kytkentä näkyy. Halutessasi voit sitten tarkistaa Minun Teliasta, että e-lasku on taas käytössä.

TE(tai siis teidän laskutus) voitte pyyhkiä sillä 4.90€ rahastusyrityksellä per.....

Täytyykin käydä parin vanhuksen laskut läpi, joku tyhmänä vielä maksaa......

Siirrättekö suoraan e-laskuun(ja eräpäivää niin että on varmasti aktivoitunut), vai miten menetellään?!?!

Ja paperilaskun toimitusmaksu poistettuna tietty....

Piti kirjautua pankkiin vielä kertaalleen ja tarkistaa, Tilatut e-laskut:

Telia Finland Oyj

Alla lukee:ei käytössä uusille tilauksille

 

No mun tilaus ei ole uusi, abaut 20vuotias 😉>

Nordea kyseessä... Lisätiedoissa näkyy jostain syystä voimassa 10.9.2021---toistaiseksi

Olen kyllä aktivoinut tuon joskus vuonna miekka ja kivi, oisko jotain killissä Telia+Nordea yhteydessä!?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Tenuillaan  kirjoitti:


Siirrättekö suoraan e-laskuun(ja eräpäivää niin että on varmasti aktivoitunut), vai miten menetellään?!?!






Nyt en valitettavasti osaa sanoa, mistä syystä e-laskusopimuksesi on purkautunut, jos sinulla on sellainen aikaisemmin kuitenkin käytössäsi ollut. Suosittelen tuon osalta kääntymään pankin puoleen, että voisivat katsoa, milloin e-laskusopimus on päättynyt. Jos nyt tänään teit tuon e-laskun kytkennän uudestaan, näkyy muutos noin viikon kuluttua Minun Teliassa.



 




@Tenuillaan  kirjoitti:


Piti kirjautua pankkiin vielä kertaalleen ja tarkistaa, Tilatut e-laskut:



Telia Finland Oyj



Alla lukee:ei käytössä uusille tilauksille



 



No mun tilaus ei ole uusi, abaut 20vuotias 😉>



Nordea kyseessä... Lisätiedoissa näkyy jostain syystä voimassa 10.9.2021---toistaiseksi



Olen kyllä aktivoinut tuon joskus vuonna miekka ja kivi, oisko jotain killissä Telia+Nordea yhteydessä!?






Onko sinulla siis useampia palveluita, joista saat meiltä laskuja? Ja jos on, niin oletko niistä kaikista kytkenyt itsellesi e-laskun voimaan? Täältä Yhteisön kautta ei päästä asiakastietoihin ollenkaan, joten suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Sieltä voidaan sitten halutessasi katsoa tuota laskutustasi tarkemmin.

Kunniamerkki +12

Piti ihan tarkistaa laskutustiedot, mulla lukee kyllä että lasku tulee sinne "minun teliaan".. Vielä kun saisi sen viivakoodin! Toi yhteislasku vaihtoehto voisi olla myös kiinnostava koska mulla muuttuu nyt työnantaja eikä mun laskut mene enää sinne kuten tähän asti, jatkossa saa olla vaik kaikki samassa. Näyttäisi onnistuvan yhdellä ruksilla, mutta en suoraan sanoen uskaltanut kokeilla kun ei tiedä mikä sotku siitäkin syntyisi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

@SINAD  kirjoitti:


Piti ihan tarkistaa laskutustiedot, mulla lukee kyllä että lasku tulee sinne "minun teliaan".. Vielä kun saisi sen viivakoodin! Toi yhteislasku vaihtoehto voisi olla myös kiinnostava koska mulla muuttuu nyt työnantaja eikä mun laskut mene enää sinne kuten tähän asti, jatkossa saa olla vaik kaikki samassa. Näyttäisi onnistuvan yhdellä ruksilla, mutta en suoraan sanoen uskaltanut kokeilla kun ei tiedä mikä sotku siitäkin syntyisi.






Yhteislasku on kuluttaja-asiakkaille tarkoitettu laskutuspalvelu, jossa yhdistetään mobiililiittymä-, laajakaista-, Telia TV- ja lankaliittymälaskut. Lanka- ja laajakaistaliittymää ei saa pelkästään yhteislaskulle, mukana oltava aina mobiililiittymä. Yhteislaskun tilaus on tosiaan ihan näppärä tapahtuma. 🙂> Muutamia juttuja siitä nostaisin, mitkä kannattaa huomioida ennen tilausta. 



Mobiililiittymillä ja laajakaistatuotteilla on yleensä eri laskutusrytmi ja omat laskutusryhmät. Kun Yhteislasku kytketään, yhdistetään luonnollisesti kaikki samaan laskutusryhmään. Tästä johtuen saattaa kytkennän jälkeen vielä tulla yksi (tai yhdet) erilliset laskut ennen kuin laskutusrytmi saadaan sopivasti tasattua. Oletuksena käytetään mobiililiittymän laskutusryhmää. Lähetämme aina tekstiviestin kun Yhteislaskun tilaus on vastaanotettu ja kytketty, ja olemme myös viestitse tai puhelimitse yhteydessä jos kytkentää ei jostain syystä voida tehdä (esim. mobiililiittymä puuttuu). 



 



Jos mobiililiittymällä on ollut E-lasku, tulee laskutussopimus kytkeä uudelleen ensimmäisen Yhteislaskun saavuttua. Ensimmäinen Yhteislasku lähetetään tässä tapauksessa Minun Teliaan, ja sen jälkeen voit käydä halutessasi verkkopankissa tekemässä E-laskusopimuksen uudelleen. 



 



Itselläni on Yhteislasku käytössä ja suosittelen sitä kyllä lämpimästi, juurikin maksamisenkin kannalta kun liittymät ja palvelut ovat kaikki samassa laskussa. 



 

Vastaa