Skip to main content
Ratkaistu

Laskuarkistossa ei näy tietoa siitä milloin lasku on maksettu?

  • 18. kesäkuuta 2017
  • 8 kommenttia
  • 347 katselukertaa

Oletan että, kun laskuarkistossa näkyy vihreällä teksti "Maksetut" niin se tarkoittaa että lasku on maksettu.  Mutta, mistään ei löydy tietoa koska lasku on maksettu.

Todella huonompaan suuntaan on mennyt tämä laskutus telian aikana.  Omat laskut oli myös lähes mahdottoman vaikea löytää.

Ratkaisu jäseneltä TeroRe

Lisään tähän vanhaan keskusteluun tiedoksi tuoreen tilanteen. Tämä kommentti on kirjoitettu 4.9.2024.

Minun Telia -sivustolla näkyy, että lasku on maksettu. Siellä ei kuitenkaan näy edelleenkään, että milloin lasku on maksettu. Sieltä ei pääse maksamaan laskua enää uudelleen.

Minun Telia -sovelluksessa näkyy tieto, että lasku on maksettu. Sieltä löytyy myös tieto, että milloin lasku on maksettu. Sovelluksesta ei pääse myöskään maksamaan laskua enää uudelleen.

Jos saat meiltä maksumuistutuksen, vaikka olet laskun jo maksanut, se voi johtua siitä, että maksu kirjaantuu järjestelmiimme viiveellä. Maksumuistutus saattaa keretä lähteä matkaan ennen kuin maksu kirjaantuu oikealle laskulle.

Katso alkuperäinen viesti

Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 19. kesäkuuta 2017

Kyllä, arkisto -osioon on vihreällä merkitty "Maksetut" nimenomaan niiden laskujen kohdalle jotka on hoidettu. Olet oikeassa, maksupäivää ei voi ainakaan tällä hetkellä tarkistaa meidän sivujen kautta. Tosin sitä ei muistaakseni voinut tarkistaa edellisten sivujenkaan aikana. Laitan tästä palautetta ja toivetta eteenpäin, kiitokset sinulle huomiosta!

Laskuarkisto löytyy myös liittymäkohtaisesti jokaisen liittymän omista tiedoista. 6385i6B7CBC26B40D21E1.png

 


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 20. kesäkuuta 2017

Maksupäivä näkyi Soneran Omilla Sivuilla.

 

Ainoastaan otsikko taisi olla hieman asian vierestä. Oikeasti maksusta taisi näkyä kirjauspäivä eikä maksupäivä. Mutta parempi tuo otsikko olisi ollut korjata kuin poistaa koko tieto näkyvistä.


  • Savumerkittäjä
  • 20. kesäkuuta 2017

Lisään vielä kysymyksen, miksi jo maksetun laskun kohdalla näkyy mahdollisuus maksaa lasku ?

Siellä on kohta "Maksa lasku".  Tätähän ei tulisi enään näkyä kun lasku on maksettu.  Aiheuttaa vain sekaannusta.  Juuri tämän takia halusin nähdä maksupäivän / kirjauspäivän.

Jokaisen arkistossa olevan laskun kohdalla on mahdollisuus maksaa lasku uudelleen, virheellisesti.


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 20. kesäkuuta 2017

@Vikatila kirjoitti:

Lisään vielä kysymyksen, miksi jo maksetun laskun kohdalla näkyy mahdollisuus maksaa lasku ?

Siellä on kohta "Maksa lasku".  Tätähän ei tulisi enään näkyä kun lasku on maksettu.  Aiheuttaa vain sekaannusta.  Juuri tämän takia halusin nähdä maksupäivän / kirjauspäivän.

Jokaisen arkistossa olevan laskun kohdalla on mahdollisuus maksaa lasku uudelleen, virheellisesti.


Epäilen että tämä arkiston teknisiin ominaisuuksiin. Jokaisen laskun "kilkkeet", kuten erittelyn tilaus, maksumahdollisuus, maksumuistutus -palvelu, eräpäivän siirto jne tulevat arkistoon laskun mukana. Kun lasku on maksettu, päivitetään sivustolle ainoastaan tieto siitä että lasku on maksettu. Kaikki muut ominaisuudet säilyvät laskutiedoissa ennallaan. Toki laskuarkisto kuten muutkin palvelut kehittyvät koko ajan, joten mistäpä tietää vaikka joskus sieltä poistuisi sitten ne ominaisuudet joita ei enää lasku maksun jälkeen tarvita.

Entä oletko tutustunut tuohon arkistonäkymään johon pääsee jokaisen liittymän omista tiedoista? Olisiko se selkeämpi käyttää?


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 4. syyskuuta 2024

Lisään tähän vanhaan keskusteluun tiedoksi tuoreen tilanteen. Tämä kommentti on kirjoitettu 4.9.2024.

Minun Telia -sivustolla näkyy, että lasku on maksettu. Siellä ei kuitenkaan näy edelleenkään, että milloin lasku on maksettu. Sieltä ei pääse maksamaan laskua enää uudelleen.

Minun Telia -sovelluksessa näkyy tieto, että lasku on maksettu. Sieltä löytyy myös tieto, että milloin lasku on maksettu. Sovelluksesta ei pääse myöskään maksamaan laskua enää uudelleen.

Jos saat meiltä maksumuistutuksen, vaikka olet laskun jo maksanut, se voi johtua siitä, että maksu kirjaantuu järjestelmiimme viiveellä. Maksumuistutus saattaa keretä lähteä matkaan ennen kuin maksu kirjaantuu oikealle laskulle.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 5. syyskuuta 2024
TeroRe kirjoitti:

Lisään tähän vanhaan keskusteluun tiedoksi tuoreen tilanteen. Tämä kommentti on kirjoitettu 4.9.2024.

Minun Telia -sivustolla näkyy, että lasku on maksettu. Siellä ei kuitenkaan näy edelleenkään, että milloin lasku on maksettu. Sieltä ei pääse maksamaan laskua enää uudelleen.

Minun Telia -sovelluksessa näkyy tieto, että lasku on maksettu. Sieltä löytyy myös tieto, että milloin lasku on maksettu. Sovelluksesta ei pääse myöskään maksamaan laskua enää uudelleen.

Jos saat meiltä maksumuistutuksen, vaikka olet laskun jo maksanut, se voi johtua siitä, että maksu kirjaantuu järjestelmiimme viiveellä. Maksumuistutus saattaa keretä lähteä matkaan ennen kuin maksu kirjaantuu oikealle laskulle.

Käytän liittymäsivulta löytyvää Laskuarkistoa, josta näen paremmin kaikki Telia laskuni yksityishenkilönä. Siellä tosiaan sama näkymä mitä @TeroRe kertoi edellä eli ei näe milloin lasku on maksettu ja päivittyy maksutila muutamien päivien viiveellä mikäli maksaa pankin kautta. Oman pankin arkistosta näkee myös tarvittaessa tiedot, jonne ne kirjautuvat maksun suoritettua.


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 5. syyskuuta 2024

Itse avaan nettipankin, pistän hakuun Telia ja näen suoraan milloin olen maksanut mitenkin paljon Telialle. Toimii joka firman kanssa.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 5. syyskuuta 2024

Hyvä vinkki @Sekunti & @elo420. Itsekin katson kieltämättä omasta verkkopankista, jos tarvitsee tarkistaa, että milloin maksoinkaan jonkun tietyn laskun. Aika harvoin kuitenkaan tarvitsee tarkistaa 😊


Vastaa