Skip to main content

Laskuista


Heippa.

 

Kirjauduin 18.8 omille sivuilleni ja siellä näkyi uusi lasku. Painoin linkkiä, että maksamaan ja maksoin pois, jolloin tuli ilmoitus: "Maksutapahtuma onnistui, mutta laskutusjärjestelmämme mukaan laskusi oli jo maksettu aiemmin. Ole yhteydessä laskutusasiakaspalveluumme asian selvittämiseksi!"

 

En rupea jonottelemaan mitään vaan selvittäkää asia. 

 

Toinen asia on se, että teidän laajakaistalaskussanne on lukenut nyt alusta asti kuukausia yli vuoden, että "hyvitetään seuraavassa laskussa.." alun hölmöilyidenne takia. Miksi te ette laita sitten sellaista laskua, missä se hyvitys on otettu huomioon? Pitääkö se itse miinustaa seuraavan laskun loppusummasta vai pääseekö siitä taas selvittelemään? Minulle aika on rahaa ja ei huvittaisi ollenkaan selvitellä teidän sotkujanne.

12 kommenttia

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 2330 kommenttia
  • 24. elokuuta 2015

Suosittelen tekemään palvelupyynnön omien sivujen kautta jos et halua soitella aspaan. Täällä Klaanissa ei hoideta tunnistetietoja vaativia asioita ja asiakaspalvelutilanteita, vaan täällä enemmänkin keskustellaan asioista.


 


Sonera Klaani


..


Yhteisössämme jäsenet auttavat toinen toisiaan, kertomiesi tietojen ja oman osaamisensa sekä netistä löytyvien yleisten ohjeiden pohjalta. Jos asian ratkaisemiseksi tarvitaan henkilökohtaisia asiakas- tai tunnistetietojasi, ota yhteyttä 24/7 avoinna olevaan chat-asiakaspalveluun jonka löydät Omien Sivujen kautta. Tai vaihtoehtoisesti ota yhteyttä asiakaspalveluun muiden kanavien kautta tai esimerkiksi puhelimitse.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 24. elokuuta 2015

Eli aivan surkeaksi mennyt tämä keskustelukin. Ennen näitte tiedoista asiakasnumeron ja asioiden selvittely hoitui tätäkin kautta.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 24. elokuuta 2015

Klaanilaiset ovat enimmäkseen tavallisia Soneran asiakkaita, emme me pysty selvittelemään toistemme laskuja. http://klaani.sonera.fi/t5/Yhteison-saannot-ja/Sonera-Klaani-digitaalisen-elaman-yhteiso/m-p/95618#U95618


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 24. elokuuta 2015

Aivan. Juuri sitä tarkoitan, että tämmöinen on tullut vanhan kunnon keskustelun tilalle.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 24. elokuuta 2015
Miksi et ota yhteyttä Soneraan omien sivujen chatin kautta, palvelupyyntö asiakaspalveluun tai vaikka yksityisviestillä facebookissa. kjns tuossa jo mainitsi asiasta. Voithan tietenkin tätä kautti yrittää jos laitat yksityisviestiä suoraan Soneran henkilökuntaan kuuluvalle. Itse olen saanut nopeasti apua chatin kautta.

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 2330 kommenttia
  • 24. elokuuta 2015

@Humdinger kirjoitti:

Aivan. Juuri sitä tarkoitan, että tämmöinen on tullut vanhan kunnon keskustelun tilalle.




 


Vanhasta Palstasta poiketen Klaanin fokus on yhteisöllisyydessä, sosiaalisessa kokemusten jakamisessa ja yleisen tason keskustelussa Soneran tuotteista ja palveluista. Jos hoidettavana on spesifi asiakaspalvelutapaus, joka vaatii asiakastietojen tarkistusta ja mahdollisesti tarkentavia kysymyksiä, on sitä varten useita kanavia joita pitkin asiansa voi hoitaa.


 


Omilla sivuilla on 24/7 palveleva chat, ja sieltä voi laittaa palvelupyyntöjä joihin vastauksia saa sähköpostilla tai Soneran vastasoittona. Myös perinteinen asiakaspalvelupuhelin on käytössä. Saapa Soneralta yksilöllistä asiakaspalvelua myös twitterissa ja facebookissa, joten tapoja saada asianasa hoidettua löytyy kyllä joka lähtöön.


 


Sen on tietysti ikävää, jos olet kokenut keskustelualueen mieluisimmaksi tavaksi hoitaa asiakaspalvelua, mutta nykyään palvelukanavien tarjonta on edellä lueteltu.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 24. elokuuta 2015

Niin aion tehdä. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että tästä keskustelusta on tehty huonompi kuin se aiemmin oli.


  • Uusi jäsen
  • 481 kommenttia
  • 16. huhtikuuta 2016

käyttääkös kaapelitv:n lasku samaa viitettä joka kuukausi eli voiko sen maksaa etukäteen vai vasta 22? päivä tai sitten kun se hiton lasku tulee?.Miksi tota ei näy missään omilla sivuilla?.Kuinka monta päivää toi lasku saa myöhästyä ennen kuin tulee muistutus?.


  • Uusi jäsen
  • 481 kommenttia
  • 17. huhtikuuta 2016

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Hyodyllista-tietoa-laskutuksesta?id=1387

 

e-Lasku on vastaanottajalle maksuton vaihtoehto, ja voit tilata sen verkkopankissasi. Halutessasi voit asettaa laskun automaattiseen maksuun eräpäivänä. Verkkopankistasi löydät laskulta linkin, jota klikkaamalla pääset katsomaan laskuasi paperilaskun näköisenä. Voit tarvittaessa myös tallentaa ja tulostaa laskun. e-Laskun kytkennässä tarvittavat tiedot:

Matkapuhelin ja Liikkuva Netti
•    Laskutusaihe: Sonera matkapuhelin / nettitikku
•    Viimeisimmän laskun viitenumero ja yksi laskulla oleva liittymänumero

Kotipuhelin, Kodin Netti, Sonera Viihde ja Yhteislasku
•    Laskutusaihe: Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku
•    Viimeisimmän laskun viitenumero ja laskulla oleva yksilöintitieto

Kaapeli-TV ja Maksu-TV
•    Laskutusaihe: Kaapeli-TV
•    Viimeisimmän laskun viitenumero

TeliaSonera Finance Finland: Sonera Rahoitus
•    Laskutusaihe: Sonera Rahoitus
•    Laskutettavan henkilötunnus

 

Kodin Netti ja Sonera Viihde
Kodin Netti -palvelun eli laajakaistan laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Liittymän ja lisäpalveluiden maksut laskutetaan jälkikäteen, jotta mahdolliset liittymälle tehdyt laskutukseen vaikuttavat muutokset ennättävät voimaan. Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yrityksillä 20 €. Jos kuitenkin viimeisimmän laskun lähettämisestä on kulunut 70 vuorokautta eikä laskutusraja vielä täyty, lähetetään asiakkaalle normaalista laskutusaikataulusta poikkeava lasku.

Kaapeli-TV ja Maksu-TV
Kaapeli-TV:n perusliittymälaskut lähetetään omakotitaloille kerran vuodessa ja taloyhtiöille kaksi kertaa vuodessa. Maksu-TV:n palveluiden laskutusjaksoksi voit valita joko yhden, kahden, kolmen, kuuden tai 12 kuukauden laskutusjakson. Huomioithan, että kaapelikortti, Disney-kanavapaketti ja Kino-TV-kanava laskutetaan etukäteen 6 kuukauden jaksoissa huolimatta siitä, minkä laskutusjakson olet muille palveluillesi valinnut.

 

vastataan itse itselle eli viitenumero on aina sama kun maksetaan kaapelitv:n tv-paketti/tv-kortti?.Mistään ei kuitenkaan näy että mikä laskutusjakso on käytössä eikä sitä voi mistään valita.Kai toi on nyt oikein jos vaihtoehtona on email lasku?.Kysehän on omalla kohdalla pikkusummista mutta olisi kiva tietää että miten noi muodostuu eli mikä on raja milloin tulee se lasku ja milloin ne laskut tulee(ilmeisesti kaapelitv:n laskujen eräpäivä on aina 22 tms päivä?).omat sivut kun ei näytä kuin netin laskun ja sen toiminta on epämääräistä eli toimii/ei toimi yms.


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 800 kommenttia
  • 18. huhtikuuta 2016

Tuo ohje näyttää olevan e-laskun kytkemiseen, eli silloin käytetään aina sitä viimeisimmän laskun viitenumeroa. Viite tosiaan vaihtuu aina joka laskulla.


 


Jos haluat tehdä muutoksia laskutusjaksoihin, kannattaa ottaa yhteyttä meille päin Omien Sivujen chatilla tai vaikkapa facebookissa :)


 


  • Uusi jäsen
  • 481 kommenttia
  • 18. huhtikuuta 2016

@MiaSL kirjoitti:

Tuo ohje näyttää olevan e-laskun kytkemiseen, eli silloin käytetään aina sitä viimeisimmän laskun viitenumeroa. Viite tosiaan vaihtuu aina joka laskulla.

 

Jos haluat tehdä muutoksia laskutusjaksoihin, kannattaa ottaa yhteyttä meille päin Omien Sivujen chatilla tai vaikkapa facebookissa :)

 

Noita laskuja ei voi siis mitenkään maksaa etukäteen?.Vai toimiiko että maksaa kahteen kertaan yhden kuukauden maksun ja sen jälkeen pistää tulevat laskut maksettaviksi 1 päivä tai vika päivä tms?.

 


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 800 kommenttia
  • 18. huhtikuuta 2016

Toki voit laittaa tulemaan uusimman laskun viitenumerolla tuplasumman, se ylimääräinen siirtyy seuraavaa laskua kuittaamaan. Jatkuvasti en kuitenkaan suosittele näin tekemään, koska jossain vaiheessa se vanha viitenumero ei enää välttämättä ohjaakaan suoritusta oikeaan paikkaan, vaan maksu voi mennä ns. selvittelytilille. Sieltä sen löytää vain manuaalisti kaivelemalla, ja samaan aikaan lasku näkyy avoimena, kun sen viitenumerolle ei ole tullut suoritusta.


Eli summasummarum: järkevintä on aina käyttää sitä viitenumeroa, jonka laskua ollaan maksamassa. Pankin kanssa voi tietty tehdä myös suoramaksusopimuksen, silloin ei tarvitse erikseen näitä viitenumeroita mietiskellä.


Vastaa