Skip to main content

Shokki! Puhelinlasku 325,38 €, josta NTH AG ajanvietepalvelu 17111 osuus oli 270,07 €.. ja tämä kaikki 14-vuotiaan tyttäreni kännynumeron alla.. En ole nyt pariin yöhön nukkunut, veetutuksen aste on jäätävän korkea. Asiakaspalvelunne ei juurikaan asian selvittämiseen auttanut, käskivät vain ottamaan yhteyttä palvelutarjojaan ja sinnehän ei yllätys, yllätys saa yhteyttä. Jep, jep..



 



Neidin liittymässä on nyt estot päällä, saa nähdä tuleeko noita vielä. Jos ei auta, niin numeron vaihto edessä.



 



Edit ReOlivia: Muokattu hieman otsikkoa

Sain sieltä äsken viestin että he ovat lopettaneet kyseisen tilauspalvelun enkä saa enää viestejä sieltä. Huh-huh. 😅>



 



Edit HannaMarikaL: Poistettu nimitieto



@Jonne52  kirjoitti:


Sain sieltä äsken viestin että he ovat lopettaneet kyseisen tilauspalvelun enkä saa enää viestejä sieltä. Huh-huh. 😅>






Hyvä kuulla, että asia selvisi ja tuo tilauspalvelu on lopetettu.



@Jonne52  kirjoitti:

Sain sieltä äsken viestin että he ovat lopettaneet kyseisen tilauspalvelun enkä saa enää viestejä sieltä. Huh-huh. 😅>

 

Edit HannaMarikaL: Poistettu nimitieto


Eräs ansahan saattaa olla se, että nettisivuilla on hämäriä tilausnappeja tai uudelleenohjauksia. Monesti google-hakutulosten sekaan livahtaa erilaisia huijaussivuja, jotka yrittävät pommittaa ilmoituksilla ja "Onneksi olkoon!" toivotuksilla.


Kun menee sivuille, niin melkein aina tulee nämä kolme hyppyikkunaa jotka kysyy, "hyväksytkö evästeet, hyväksytkö paikannuksen, lataatko sovelluksen". Sitten kun luet juttuja, niistä vahingossa painaa jotain selatessa. Tilaatko Whatsappin ym..

Ohjeet kumminkin ovat, lataa vain virallisesta Google tai Apple kaupasta. Silti nämä firmat laittelevat näitä "lataa sovellus" nappuloitaan.

 


Puhelinlaskulle oli mieheni numerolle ilmestynyt 26.1. ajanvietepalveluveloitus 9,90 e. Otin yhteyttä Teliaan ja sain tiedot - näyttää siltä, että NTH AG on taas aktivoitunut huijauksiin. Telia kehottaa vain olemaan yhteydessä ko. yhtiöön.

Kävin viestinvaihtoa NTH AG kanssa ja olin sen jälkeen yhteydessä Teliaan soittamalla (koska sähköpostia ei voi lähettää ja netin kautta ei voi käydä keskustelua) ja kysyin, että mihin voin toimittaa viestiketjun reklamaatiostani ja NTH AG:n vastauksesta, että hyvittävät maksun, kunhan antaisin huijariyhtiölle kaikki tiedot, jotka auttaisivat heitä kaappaamaan identiteettini! Telialta yhdistettiin laskutukseen, johon kerroin, etten aio maksaa 9,90 e maksua, koska emme ole mitään palvelua tilanneetkaan ja että kyseessä on huijaus. Telia ilmoitti, että käsittelevät asian ja ilmoittavat sitten mikä on tulos - tämän ajan voi olla maksamatta (armeliasta). Kysyin, että mihin voin toimittaa sähköpostiketjun, jossa on todisteena kuva puhelimen selaimen historiasta, josta näkee ettei selaimella ole käyty ko. sivulla, sekä tiedot joita NTH AG pyytää, jotta voi palauttaa maksun.

Telialta vastattiin, ettei tarvitse toimittaa viestiketjua, ts. käsittelevät asian ilman mitään meidän toimittamia todisteita, vaikka itse vaativat, että ollaan ensin yhteydessä yritykseen. Ei kuulosta kovin luotettavalta. 

Onneksi operaattorilla on sama vastuu, kuin luottokorttiyhtiöillä ja joutuvat mm. tarkistamaan lokeista, löytyykö yrityksen väittämää vahvistusviestiä (nykyään etämyynti pitää vahvistaa aina) - ja sitähän ei löydy, joten maksun mitätöintiä odotellessa. Tämä löytyy Kuluttaja- ja kilpailuviraston sivulta:

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/puhelin-ja-laajakaistapalvelut/laskutuksen-ongelmat-ja-operaattorin-vastuu-liittymalaskun-veloituksista/

 

Tässä ensimmäinen vastausviesti HTH AG:lta - huom! linkki päättyy “sonera”…?!

“Hei,
Kiitos lähettämästänne sähköpostista.
Loppukäyttäjä on käyttänyt palveluita/palvelua seuraavilla/seuraavalla nettisivuilla: 

http://fiotp.gamerplanet.club/multigame_sonera/
Käyttäjä pyysi palvelun aktivointia verkkosivulla, jolla premium-palvelusta ilmoitetaan.
Olemme vahvistaneet numeron ja huomanneet, että palvelu aktivoitiin 26/1/2023 lähettämällä avainsana GAMER 444650499  lyhyeen numeroon 17271. 
Yksi vastaanotettu viesti maksaa 9.90 €.
Palvelua ei tarvitse välttämättä peruuttaa, sillä kyseessä ei ole jatkuva tilauspalvelu. 
Olkaa hyvä ja olkaa yhteydessä, mikäli teillä on kysyttävää.

 

Ystävällisin terveisin,

______________________________

Sähköposti: info.fi@ccsupport.biz

 

Vastasin viestiin, ettei puhelimella todellakaan ole käyty ko. sivulla, sillä kyseessä on aikuinen pariskunta, joka ei todellakaan käy pelisivuilla (eikä klikkaa nytkään tuota linkkiä) ja tietää mitä tekee digipalveluissa. Toimitimme myös viestin liitteenä kuvakaappauksen puhelimen ko. päivän selainhistoriasta. 

Telia voisi ottaa mallia Elisasta, siellä on tiedostettu, että ko. yhtiö on huijari ja löytyy lomake, jolla voi ilmoittaa näistä veloituksista:, linkki keskusteluun: https://yhteiso.elisa.fi/puheliittymaet-7/aiheeton-laskutus-kohdenumero-17271-saaja-nth-ag-523380 Vai onko Telia jotenkin kytköksissä ko yhtiöön?

 

Viimeisin vastaus oli seuraava - arvatkaa annettiinko tiedot! Juu ei todellakaan.

“Hei,
Koska et ole tyytyväinen pyydettyyn palveluun, haluamme ilmoittaa, että hyvitys on myönnetty. Käsitelläksemme hyvityksen pankin tai PayPalin kautta tarvitsemme seuraavat tiedot:
- Pankkitilin haltijan etu- ja sukunimi
- Kotiosoite
- Kaupunki ja postinumero
- Pankin nimi
- IBAN
- PayPal-tiliin yhdistetty sähköpostiosoite
Hyvitys voidaan käsitellä, kun saamme kaikki tarpeelliset tiedot, 5-10 työpäivässä.

Ystävällisin terveisin,

______________________________

Sähköposti: info.fi@ccsupport.biz



Olemme vahvistaneet numeron ja huomanneet, että palvelu aktivoitiin 26/1/2023 lähettämällä avainsana GAMER 444650499  lyhyeen numeroon 17271. 
Yksi vastaanotettu viesti maksaa 9.90 €.
Palvelua ei tarvitse välttämättä peruuttaa, sillä kyseessä ei ole jatkuva tilauspalvelu. 
Olkaa hyvä ja olkaa yhteydessä, mikäli teillä on kysyttävää.

 

 

Onpas kiinnostavaa. Viimeistään Telian välitystiedoista saadaan selville, että onko viestiä tosissaan lähetetty, va, onko viesti naamioitu mobiilimaksunapiksi? Tuollaista viestiä tuskin kukaan vahingossa laittaa lähtemään, kun vaatii numerosarjan näppäilyä. 

Erikoisen paljon tietoja nuo vaativat, hyvin laajalti keräävät ja miten lienee käsittelevät?


...

 

Viimeisin vastaus oli seuraava - arvatkaa annettiinko tiedot! Juu ei todellakaan.

“Hei,
Koska et ole tyytyväinen pyydettyyn palveluun, haluamme ilmoittaa, että hyvitys on myönnetty. Käsitelläksemme hyvityksen pankin tai PayPalin kautta tarvitsemme seuraavat tiedot:
- Pankkitilin haltijan etu- ja sukunimi
- Kotiosoite
- Kaupunki ja postinumero
- Pankin nimi
- IBAN
- PayPal-tiliin yhdistetty sähköpostiosoite
Hyvitys voidaan käsitellä, kun saamme kaikki tarpeelliset tiedot, 5-10 työpäivässä.

Ystävällisin terveisin,

______________________________

Sähköposti: info.fi@ccsupport.biz

tämän jälkeen kuulostaa tuo firma täysveriseltä huijaus operaatiolta. telian pitäisi lopettaa yhteistyö kokonaan. lyhyesti, mobiilimaksu tarvii vain puh. numeron, joten palautus ei pitäisi vaatia syviä tietoja, saatikaan pankki tietoja.

 


Olemme vahvistaneet numeron ja huomanneet, että palvelu aktivoitiin 26/1/2023 lähettämällä avainsana GAMER 444650499  lyhyeen numeroon 17271. 
Yksi vastaanotettu viesti maksaa 9.90 €.
Palvelua ei tarvitse välttämättä peruuttaa, sillä kyseessä ei ole jatkuva tilauspalvelu. 
Olkaa hyvä ja olkaa yhteydessä, mikäli teillä on kysyttävää.

 

 

Onpas kiinnostavaa. Viimeistään Telian välitystiedoista saadaan selville, että onko viestiä tosissaan lähetetty, va, onko viesti naamioitu mobiilimaksunapiksi? Tuollaista viestiä tuskin kukaan vahingossa laittaa lähtemään, kun vaatii numerosarjan näppäilyä. 

Erikoisen paljon tietoja nuo vaativat, hyvin laajalti keräävät ja miten lienee käsittelevät?

huomaisin sivuston script;ssä jotain seuraavaa “sms:555&body=test”. ilmeisesti älylaitteet siirtää ne ns. oikeaan paikkaan, tosin jokin myötävaikuttaminen käyttäjältä vaaditaan.


Puhelinlaskulle oli mieheni numerolle ilmestynyt 26.1. ajanvietepalveluveloitus 9,90 e. Otin yhteyttä Teliaan ja sain tiedot - näyttää siltä, että NTH AG on taas aktivoitunut huijauksiin. Telia kehottaa vain olemaan yhteydessä ko. yhtiöön.

Kävin viestinvaihtoa NTH AG kanssa ja olin sen jälkeen yhteydessä Teliaan soittamalla (koska sähköpostia ei voi lähettää ja netin kautta ei voi käydä keskustelua) ja kysyin, että mihin voin toimittaa viestiketjun reklamaatiostani ja NTH AG:n vastauksesta, että hyvittävät maksun, kunhan antaisin huijariyhtiölle kaikki tiedot, jotka auttaisivat heitä kaappaamaan identiteettini! Telialta yhdistettiin laskutukseen, johon kerroin, etten aio maksaa 9,90 e maksua, koska emme ole mitään palvelua tilanneetkaan ja että kyseessä on huijaus. Telia ilmoitti, että käsittelevät asian ja ilmoittavat sitten mikä on tulos - tämän ajan voi olla maksamatta (armeliasta). Kysyin, että mihin voin toimittaa sähköpostiketjun, jossa on todisteena kuva puhelimen selaimen historiasta, josta näkee ettei selaimella ole käyty ko. sivulla, sekä tiedot joita NTH AG pyytää, jotta voi palauttaa maksun.

Telialta vastattiin, ettei tarvitse toimittaa viestiketjua, ts. käsittelevät asian ilman mitään meidän toimittamia todisteita, vaikka itse vaativat, että ollaan ensin yhteydessä yritykseen. Ei kuulosta kovin luotettavalta. 

Onneksi operaattorilla on sama vastuu, kuin luottokorttiyhtiöillä ja joutuvat mm. tarkistamaan lokeista, löytyykö yrityksen väittämää vahvistusviestiä (nykyään etämyynti pitää vahvistaa aina) - ja sitähän ei löydy, joten maksun mitätöintiä odotellessa. Tämä löytyy Kuluttaja- ja kilpailuviraston sivulta:

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/puhelin-ja-laajakaistapalvelut/laskutuksen-ongelmat-ja-operaattorin-vastuu-liittymalaskun-veloituksista/

Ihan ensi alkuun pahoittelut puolestani, että sinulle on jäänyt meistä kuva, että saat ristiriitaista tietoa ja koet meidät jollain tasolla epäluotettavana. Pyydämme tällaisissa tilanteissa asiakasta olemaan yhteydessä palveluntarjoajaan sen vuoksi, että palveluntarjoaja osaa kertoa palvelun ehdoista/sisällöstä tarkemmin – ja näin olit tehnytkin. Jos kuitenkaan asia ei palveluntarjoajan puolesta etene, on meillä velvollisuus selvittää asia. Nyt en valitettavasti osaa sanoa, miksi emme ole ottaneet vastaan käymääsi sähköpostiketjua palveluntarjoajan kanssa. Halutessasi voit toimittaa nuo tiedot ja reklamaatiosi kirjallisena meille tämän lomakkeen kautta. Onko tämä asia muuten vielä edennyt asiakaspalvelumme kautta tai oletko saanut jotain viestiä meiltä jo asian tiimoilta?


Hei HannaMarikaL,

kiitos pahoitteluista. Asia on ratkennut ja ylimääräinen veloitus peruttiin.

 


ylellä uutinen:

https://yle.fi/a/74-20118269

 


Hah hah, kun kuuntelee tuon telian palautteen ( siinä keskellä on tuo puhelinkeskustelu, parempi kuin pelkkä teksti) niin ei voi kuin nauraa. Pari vuotta käydään aktiivista keskustelua( mutta ei lopeteta yhteistyötä) . Pitäisi laskea tuo sana aktiivinen mitä hän käyttää niin tulisi hyvä juoma peli. Ja tietenkin  koko ajan seurataan ja taas käydään keskustelua. Kiertää kehää hänen puheensa, ei mitään päätä ja häntää ja pitäisi olla ammattilainen kun hoitaa vastauspuolen telialta, jos haluaa hyvät naurut niin kannattaa kuunnella miten ei hoideta omaa tonttiaan kunnolla. Tietenkin paha tuohon sanoa halutaan mekin rahaa keinolla millä hyvällä.

 

Ei toi koskaan tule loppumaan koska kumpikin saa rahaa, ahneus voittaa aina. Kun kerran saatiin puhelinmarkkinointiin sentään jotain parannusta kun pitää lähettää sopimusluonnos puhelinsoiton jälkeen ja lähettää hyväksytty vastaus, että sopimus hyväksytään( ennen tietenkin puhelimessa sovittu asia piti ja mitään sopimusta ei pitänyt lähettää) niin miksi edelleen tätä ei tuoda tekstiviestipalveluihin tai muihinkaan operaattori kohtaisiin tilauksiin?


Onko kukaan löytänyt yhtään oikeasti järkevää palvelua mitä tuo NTH AG tarjoaisi? Sellaista, josta joku oikeasti haluaisi maksaa muutaman euron? Jos ei ole tarjota kuin kusetusta kusetuksen perään niin olisi todellakin jo 8v myöhässä potkia koko huijarifirma ulos Suomesta. Todennäköisesti ovat vielä kaikki samojen huijarien omistuksessa niin, että tuo NTH voi porskuttaa vuodesta toiseen, kun hoitaa vaan laskutuksen ja voittoja keräävät firmat ovat sitten jossain veroparatiisissa ja pystyyn aina uusi kun vanha joutuu liikaa uutisiin. 

“Aktiivinen keskustelu” = “Tienaamme kusetuksista itse liikaa, että viitsisimme tappaa lypsylehmää”.. tai siltä nämä aina kuulostavat. Vähän kuin “Emme voi kommentoida yksittäisen asiakkaan asiaa” = “Tämä on talon tapa, harmi että jäimme tästä yhdestä tapauksesta kiinni”. 


Vastaa