Skip to main content
Ratkaisu

Laskun eräivän siirto pysyvästi ei ole onnistunut

  • July 15, 2025
  • 10 kommenttia
  • 135 katselukertaa

Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4

Olen tässä muutaman kerran yrittän eräpäivän siirtoa niinkuin se on ollut.

Ei vain tunnu onnistuvan. En tiedä mikä siinä on niin  vaikeaa koska eihän se ollut vaikeaa niille jotka muuttivat sen. Näin se vain on.??????

 

--

Muokkaus katjane: Muokkasin otsikkoa "Eräpäivän vaihto on vaikeaa", ja siirsin keskustelun toiseen osioon, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.

Ratkaisu jäseneltä Katjane

Asiakaspalvelun sekä laskutuksen kanssa olen koittanut muuttattaa ja luvattu laittaa. Vaan ei Ei onnistunutkaan. Mutta lopetan tän turhanpäiväisen aiheen. Taidan pitää pitkän paussin täältä. Mukavaa loppu kesää. 

Laskutuskauden pysyvän muutoksen (muutosmaksu 10,12 € tai hinnaston mukainen veloitus). voit tehdä asiakaspalvelumme kautta. Laskutusaikataulut ovat hieman erilaisia eri tuotteilla ja palveluilla, valittavissa olevat eräpäivät voit halutessasi katsoa Laskutuskaudet ja laskutusrajat -ohjeesta. 

Yhteislaskulla voit yhdistää kätevästi puhelinliittymä-, mobiililaajakaista, laajakaista- ja Telia Play -laskusi yhdeksi laskuksi. Maksaminen sujuu helpommin, kun laskuja ja siten myös eräpäiviä on vain yksi. Laskujen yhdistäminen yhteislaskuksi on maksutonta. Yhteislasku voidaan toimittaa e-laskuna, paperisena laskuna tai laskuna Minun Teliaan tai Kivraan. Jos sinulle on asiakaspalvelussa kytketty tämä Yhteislasku nyt äskettäin, voi laskun eräpäivän muutos olla vielä kesken. Yhteislaskun tilaamisen jälkeen yhden, tai jossain tapauksessa kahden, laskutuskauden laskut saattavat vielä ehtiä tulemaan erillisinä ja entisten eräpäivien mauisesti, ennen kuin yhteyslasku tulee käyttöön. 

Telia Rahoitus -laskulle ei voi myöntää lisää maksuaikaa, eikä eräpäivää ole mahdollista pysyvästi muuttaa. Laskut lähtevät kerran kuukaudessa, kuun puolivälissä, jolloin maksun eräpäiväksi tulee kuun vaihde.

10 kommenttia

SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • July 15, 2025

Olen tässä muutaman kerran yrittän eräpäivän siirtoa niinkuin se on ollut.

Ei vain tunnu onnistuvan. En tiedä mikä siinä on niin  vaikeaa koska eihän se ollut vaikeaa niille jotka muuttivat sen. Näin se vain on.??????

Onhan sinulla edellinen lasku maksettuna? Jos sinulla on aiempia avoimia laskuja tai erääntynyt/erääntyneitä laskuja tai kyseessä on ko. palvelun ensimmäinen lasku, eräpäivän siirto itsepalveluna ei onnistu. Myös, jos jokin lasku on ehtinyt perintään, silloinkaan eräpäivää ei pysty siirtämään itse. Voit lukea täältä maksupäivän muutoksesta ja sen ehdoista. Jos kyseessä on Telia Rahoituksen laskusta, sitä ei voi siirtää lainkaan. Jos kyse on jostain näistä tai et muuten saa sitä eräpäivää siirretyksi, niin olisin asiakaspalveluun yhteydessä. 

 


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • July 15, 2025

Ei mitään noista. Ei ole maksamattomia tai rästissä olevia. Vaan kysymys on saada takaisin sama eräpäivä kuin aiemmin on ollut. Ihan yksinkertainen asia. Tiedän tämä on tuulimyllyjä vastaan taistelua. Siihen on myös. Ratkaisu.?? 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • July 15, 2025

Ei mitään noista. Ei ole maksamattomia tai rästissä olevia. Vaan kysymys on saada takaisin sama eräpäivä kuin aiemmin on ollut. Ihan yksinkertainen asia. Tiedän tämä on tuulimyllyjä vastaan taistelua. Siihen on myös. Ratkaisu.?? 

Okei, jos siirto ei itsepalveluna onnistu, niin silloin asiakaspalvelussa se voidaan todennäköisesti muuttaa. Asiakaspalvelu päässee mahdollisesti myös selvittämään, miksei eräpäivän siirto ole Minun Teliassa onnistunut. Tässä minun on vaikea ottaa kantaa tarkemmin, kun ei täällä asiakastietoihin päästä.


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • July 15, 2025

Eihän itsepalveluna saa varsinaisesti muutettua eräpäivää esim palkkaa tai eläkettä vastaavalle päivälle vaan pelkästään 1 kuukauden lisää maksuaikaa, jos oikein käsitin tarpeen. 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • July 15, 2025

Eihän itsepalveluna saa varsinaisesti muutettua eräpäivää esim palkkaa tai eläkettä vastaavalle päivälle vaan pelkästään 1 kuukauden lisää maksuaikaa, jos oikein käsitin tarpeen. 

Kyllä vain. Maksuaikaa saa lisättyä, eli eräpäivää siirrettyä itsepalveluna. Tosiaan, jos kyse on pysyvästi eräpäivän muuttamisesta, se onnistuu vain asiakaspalvelussa. 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • July 15, 2025

Ei mitään noista. Ei ole maksamattomia tai rästissä olevia. Vaan kysymys on saada takaisin sama eräpäivä kuin aiemmin on ollut. Ihan yksinkertainen asia. Tiedän tämä on tuulimyllyjä vastaan taistelua. Siihen on myös. Ratkaisu.?? 

Eli sinulla oltiin asiakaspalvelussa muutettu pysyvästi eräpäivä, jos oikein ymmärsin? Et pysty itse sitä takaisin muuttamaan, vaan ainoastaan asiakaspalvelussa tuo voidaan saada muokatuksi takaisin. Itsepalveluna voi siirtää vain yksittäisiä eräpäiviä.


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • July 15, 2025

Tiedän ja tuo piti hoitua mutta eipä näköjään tullutkaan. Sehän on aina helpon äänestää jaloilla jos haluaa. Näin se vain on. Koska on. Kyllä asiat olikin helppoja ennen hoitaa. 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • July 15, 2025

Tiedän ja tuo piti hoitua mutta eipä näköjään tullutkaan. Sehän on aina helpon äänestää jaloilla jos haluaa. Näin se vain on. Koska on. Kyllä asiat olikin helppoja ennen hoitaa. 

Oliko asiakaspalvelun tarkoitus muokata eräpäivä vastaamaan entistä tietyn ajan kuluessa? Meillä ei ole ennenkään ollut mahdollista muokata pysyvästi eräpäivää itsepalveluna, vaan se on onnistunut aina vain asiakaspalvelussa. Voit edelleen siirtää yksittäisiä eräpäiviä itsepalveluna. 


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • July 15, 2025

Asiakaspalvelun sekä laskutuksen kanssa olen koittanut muuttattaa ja luvattu laittaa. Vaan ei Ei onnistunutkaan. Mutta lopetan tän turhanpäiväisen aiheen. Taidan pitää pitkän paussin täältä. Mukavaa loppu kesää. 


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • Ratkaisu
  • July 17, 2025

Asiakaspalvelun sekä laskutuksen kanssa olen koittanut muuttattaa ja luvattu laittaa. Vaan ei Ei onnistunutkaan. Mutta lopetan tän turhanpäiväisen aiheen. Taidan pitää pitkän paussin täältä. Mukavaa loppu kesää. 

Laskutuskauden pysyvän muutoksen (muutosmaksu 10,12 € tai hinnaston mukainen veloitus). voit tehdä asiakaspalvelumme kautta. Laskutusaikataulut ovat hieman erilaisia eri tuotteilla ja palveluilla, valittavissa olevat eräpäivät voit halutessasi katsoa Laskutuskaudet ja laskutusrajat -ohjeesta. 

Yhteislaskulla voit yhdistää kätevästi puhelinliittymä-, mobiililaajakaista, laajakaista- ja Telia Play -laskusi yhdeksi laskuksi. Maksaminen sujuu helpommin, kun laskuja ja siten myös eräpäiviä on vain yksi. Laskujen yhdistäminen yhteislaskuksi on maksutonta. Yhteislasku voidaan toimittaa e-laskuna, paperisena laskuna tai laskuna Minun Teliaan tai Kivraan. Jos sinulle on asiakaspalvelussa kytketty tämä Yhteislasku nyt äskettäin, voi laskun eräpäivän muutos olla vielä kesken. Yhteislaskun tilaamisen jälkeen yhden, tai jossain tapauksessa kahden, laskutuskauden laskut saattavat vielä ehtiä tulemaan erillisinä ja entisten eräpäivien mauisesti, ennen kuin yhteyslasku tulee käyttöön. 

Telia Rahoitus -laskulle ei voi myöntää lisää maksuaikaa, eikä eräpäivää ole mahdollista pysyvästi muuttaa. Laskut lähtevät kerran kuukaudessa, kuun puolivälissä, jolloin maksun eräpäiväksi tulee kuun vaihde.