Skip to main content

 

Tunnistautumisen jälkeen aina kaatuu, kun yrittää Nordeaan maksaa. Ihan sama yrittääkö kännykällä vai tietokoneella. Ei toimi ei, mutta mitään ei asialle näytetä tehtävän. "Ollaan vaan töissä täällä"?

 

--

Muokkaus PihlaHei: muokattu kysymyksestä keskusteluksi.

Moikka @Nevankostaja ja tervetuloa Yhteisöön! Kiva, että löysit paikalle 😊

Tästä laskunmaksuongelmasta ei ole taidettu täysin päästä, kun kerrot ettei se tunnu vieläkään toimia! Onko sinulla muuten Applen puhelin? Tuntuu, että ainakin aiemmin tämä häikkä rajautui vahvasti yhtälölle iPhone + Apple. Toisaalta sanot, että myös selaimen kanssa on ihan sama tilanne🤔

Suosittelen vielä kokeilemaan varmuudeksi toisella tai vaikka kolmannellakin selaimella. Kannattaa myös tsekata, että sovelluksesta on viimeisin versio päivitetty käyttöön. Jos edelleenkään ei lähde maksu luonnistumaan, niin suosittelen joko meidän asiakaspalvelun kautta jättämään häiriöilmoitusta asiasta tai tällä yhteydenottopyynnöllä. Siten kaikista tehokkaimmin saadaan vietyä asiaa eteenpäin. Laitan myös täällä meidän linjoja pitkin viestiä asiasta sovelluskehittäjille. 

Tämän päivän kokoonpanollamme emme päässeet toistamaan tuota vikatilannetta laitteillamme, jotta oltaisiin voitu tutkia heti tuoreeltaan. Viedään siis asiaa eteenpäin🙂

Yksi jippo voi ehkä auttaa, kun koitat sovelluksen kautta maksaa laskua. En lupaa täyttä toimintavarmuutta, mutta kannattaa ainakin kokeilla tätä polkua:

Maksa lasku -> Nordea -> Jatka -> älä paina AVAA-painiketta vaan Nordea ID-sovellus laitteesta itse.


Pari viikkoa sitten hankittu uusi Android puhelin, versio 14. Minun Telia versio 9.4.0. 

Maksa lasku -> Nordea -> Jatka -> älä paina AVAA-painiketta vaan Nordea ID-sovellus laitteesta itse.

Tuo toimii. Eli selvästi virhe liittyy siihen, että Telian ja Nordea ID:n välillä ei välity jotain, mitä pitäisi. En ole asiantuntija, mutta virhe on aika tarkasti haarukoitu, ei liene rakettitiedettä laittaa asiaa kuntoon, niin että asiakkaiden ei tarvitse kikkailla. Vaan taitaa siinäkin pari vuotta mennä. Herätys siellä: tehkää jotain!

 


Minulla Telian lasku tulee Nordea-pankkiin suoraan e-laskuna ja on tullut jo vuodesta 2017 lähtien moitteetta. Pankki lähettää hyvissä ajoin ennen eräpäivää ilmoituksen saapuneesta laskusta.

Ei ole tarvinnut vuosiin temppuilla Telian laskusysteemien kanssa. Suosittelen.

 


Maksa lasku -> Nordea -> Jatka -> älä paina AVAA-painiketta vaan Nordea ID-sovellus laitteesta itse.

Tuo toimii.

Huutelen täältä taustalta, että olen törmännyt tuohon samaan asiaan muidenkin sovelluksien kanssa. Tämä ei ole vain Minun Telia -sovelluksen vika siinä mielessä. En nyt äkkiseltään muista mitä ne muut on mutta sen muistan, että joudun aina silloin tällöin avaamaan ID-sovelluksen itse sen sijaan, että se aukeaisi maksun yhteydessä olevasta linkistä.

En osaa ikävä kyllä kuitenkaan sanoa, että mistä tuo johtuu. Siitä ko. sovelluksesta vai Nordean sovelluksesta vai kenties molemmista. Ärsyttävä kieltämättä jokatapauksessa.

Muokkaus: Käytän itse iPhonea.


Minulla Telian lasku tulee Nordea-pankkiin suoraan e-laskuna ja on tullut jo vuodesta 2017 lähtien moitteetta. Pankki lähettää hyvissä ajoin ennen eräpäivää ilmoituksen saapuneesta laskusta.

Ei ole tarvinnut vuosiin temppuilla Telian laskusysteemien kanssa. Suosittelen.

 

Ei se E-laskutus ole aivan varma. Minä kävin sattumoisin Telian sivulla katsomassa laskuani, sitä ei oltu maksettu. Menin Nordean sivulta katsomaan onko maksettu, oli se maksettu ja palautettu. Selityksenä siellä, että muutamilla tileillä on käynyt näin. Siis pieleen mennyt Nordean päivitys. Tämän yhden jälkeen on taasen laskutus toiminut. 

 


Minulla Telian lasku tulee Nordea-pankkiin suoraan e-laskuna ja on tullut jo vuodesta 2017 lähtien moitteetta. Pankki lähettää hyvissä ajoin ennen eräpäivää ilmoituksen saapuneesta laskusta.

Ei ole tarvinnut vuosiin temppuilla Telian laskusysteemien kanssa. Suosittelen.

 

Ei se E-laskutus ole aivan varma. Minä kävin sattumoisin Telian sivulla katsomassa laskuani, sitä ei oltu maksettu. Menin Nordean sivulta katsomaan onko maksettu, oli se maksettu ja palautettu. Selityksenä siellä, että muutamilla tileillä on käynyt näin. Siis pieleen mennyt Nordean päivitys. Tämän yhden jälkeen on taasen laskutus toiminut. 

 

Mikään muu elämässä ei ole 100% varmaa kuin kuolema.

Kuten edellä kerroin , niin minulla e-lasku on toiminut seitsemän vuotta moitteetta. Yhtään laskua ei ole jäänyt maksamatta pankin töppäilyjen vuoksi.

E-laskussa on sekin hyvä puoli , että kaikki laskut tulevat samaan paikkaan eikä tarvitse kurkkia jokaisen laskuttajan palveluita erikseen.


Vastaa