Skip to main content

Hei, kovasti mainostatte kuuntelevanne asiakasta ja vieläpä oikein isoa nappia painamalla koko Telian henkilökunta kuulee mitä asiakas sanoo.

Mitenkäs sitten kuuntelun jälkeen asioiden tekemisen tahtotila on?

 

Olen eri yhteydenpitokanavien kautta kertonut Telian kuukausilaskusta puuttuvasta viivakoodista. Toisena asiana olen kertonut laskussa oleva IBAN-tilinumero on kirjoitettu yhteenpötköön.

Kaikissa laskutus-ohjelmissa on ihan perusominaisuutena laskun muotoilu haluamakseen. Se mitä siihen vaaditaan, on ilmoitus laskutusohjelmasta vastaavalle että lisätään laskuun viivakoodi ja Telian tilinumero ryhmitetään neljän merkin ryhmiin.

Nykyinen tilanne on asiakkaalle hankala, kun joka kuukausi sinun täytyy lukea tilinumero yhdestä pötköstä ja laittaa viitenumerot, summat ja eräpäivät erikseen.

Maksa lasku Minun Telia sovelluksen kautta ei ole ratkaisu, kun siellä te pakotatte maksamaan laskun heti eikä eräpäivänä. (Tätäkään ette ole muuttaneet, vaikka asiasta on sanottu)

Summa summarum:

  • Laskuun viivakoodi
  • IBAN tilinumero FI33 8000 1601 0166 95 -muotoiseksi
  • Minun Telia “Maksa Lasku” kohtaan valinta maksa nyt / eräpäivänä.

 

--

Muokkaaja katjane: muokattu otsikkoa löydettävämmäksi 

 

Onko joku perusteltukkin syy miksi et tilaa sitä laskua e-laskuna? Voi laittaa myös automaattisen maksun, jolloin se maksetaan eräpäivänä…

Ainakin tilinumeron nyt voi tallentaa verkkopankkiin, niin ei tarvi sitä näpytellä joka kuukausi.


Ihmisillä on erilaisia syitä ja tapoja hoitaa asioita.

Tässähän ei ole kysymys siitä miten voin maksaa laskun, vaan keskustelun avaus siinä miksi laskussa ei ole sitä viivakoodia ja miksi tilinumero on yhtäpötköä, kun ne ovat siihen laskuun helposti tehtävissä.

Näiden asioiden kuntoon saattaminen ei kuitenkaan poista e-laskua, automaattista maksua eikä mitään muutakaan tapaa maksaa sitä laskua.

Se vaan helpottaisi heitä, jotka käyttäisivät sitä viivakoodia jostain syystä.

 


Hei, kovasti mainostatte kuuntelevanne asiakasta ja vieläpä oikein isoa nappia painamalla koko Telian henkilökunta kuulee mitä asiakas sanoo.

Mitenkäs sitten kuuntelun jälkeen asioiden tekemisen tahtotila on?

 

Olen eri yhteydenpitokanavien kautta kertonut Telian kuukausilaskusta puuttuvasta viivakoodista. Toisena asiana olen kertonut laskussa oleva IBAN-tilinumero on kirjoitettu yhteenpötköön.

Kaikissa laskutus-ohjelmissa on ihan perusominaisuutena laskun muotoilu haluamakseen. Se mitä siihen vaaditaan, on ilmoitus laskutusohjelmasta vastaavalle että lisätään laskuun viivakoodi ja Telian tilinumero ryhmitetään neljän merkin ryhmiin.

Nykyinen tilanne on asiakkaalle hankala, kun joka kuukausi sinun täytyy lukea tilinumero yhdestä pötköstä ja laittaa viitenumerot, summat ja eräpäivät erikseen.

Maksa lasku Minun Telia sovelluksen kautta ei ole ratkaisu, kun siellä te pakotatte maksamaan laskun heti eikä eräpäivänä. (Tätäkään ette ole muuttaneet, vaikka asiasta on sanottu)

Summa summarum:

  • Laskuun viivakoodi
  • IBAN tilinumero FI33 8000 1601 0166 95 -muotoiseksi
  • Minun Telia “Maksa Lasku” kohtaan valinta maksa nyt / eräpäivänä.

 

Mukava kuulla, että olet kiinnittänyt mainokseemme huomiota ja se on nostanut ajatuksiin mainoksen sisältämän tärkeän viestin. Ja totta, haluamme kuunnella asiakkaitamme, ilman teitä ei olisi meitä! 

Viivakoodi sekä virtuaaliviivakoodi ovat olleet keskusteluissa ajoittain sekä ovat myös kehityksen työpöydällä. Lähetin asiantuntijoille nyt kyselyä, että missä vaiheessa asian kanssa mennään. Palaan tänne heti kun saan lisätietoja. 
Selvitetään samalla myös mitä voisimme tehdä tilinumeron ulkoasun sekä Minun Telian maksupäivän suhteen. 
 


Ihmisillä on erilaisia syitä ja tapoja hoitaa asioita.

Tässähän ei ole kysymys siitä miten voin maksaa laskun, vaan keskustelun avaus siinä miksi laskussa ei ole sitä viivakoodia ja miksi tilinumero on yhtäpötköä, kun ne ovat siihen laskuun helposti tehtävissä.

Näiden asioiden kuntoon saattaminen ei kuitenkaan poista e-laskua, automaattista maksua eikä mitään muutakaan tapaa maksaa sitä laskua.

Se vaan helpottaisi heitä, jotka käyttäisivät sitä viivakoodia jostain syystä.

 

No tuo on makuasia miten se tilinumero on laskussa, joku haluaa aina että se on erilailla kun sillähetkellä on. Yhteenpötköön kirjoitettuna se on helpompi kopioida, jos sille on tarve. No saahan sitä olla erimieltäkin.

Virtuaalikoodi ja viivakoodi nyt pitäisi kyllä olla peruskauraa...


Olen eri yhteydenpitokanavien kautta kertonut Telian kuukausilaskusta puuttuvasta viivakoodista.

 

Virtuaaliviivakoodi lisättiin Minun Telian selainversioon ja siellä maksupäivää voi tosiaan siirtää. Eli kun kirjaudut Minun Telian laskuarkistoon www.telia.fi/laskuarkisto ja valitset "Maksa lasku", saat virtuaaliviivakoodin näkyviin jonka voit kopioida verkkopankkiin ja muokata maksupäivää. Tiedän ettet ehkä nyt tätä vastausta hakenut, mutta kerroin kuitenkin mistä sen löytää. 

Viivakoodin lisääminen pdf-muotoiseen laskuun ja Minun Telia -sovellukseen ei juuri tällä hetkellä ole suunnitelmissa. Jos muutoksia tehdään tulevaisuudessa, tulee meidän luonnollisesti arvioida ensin mikä on suuren asiakasmassan toive vs. pienemmät asiakastoiveet. Ainakin toistaiseksi tuntuu että virtuaaliviivakoodin lisääminen selainversioon oli se mitä suurin osa asiakkaista 
halusi.

 

 

 Toisena asiana olen kertonut laskussa oleva IBAN-tilinumero on kirjoitettu yhteenpötköön.

Kaikissa laskutus-ohjelmissa on ihan perusominaisuutena laskun muotoilu haluamakseen. Se mitä siihen vaaditaan, on ilmoitus laskutusohjelmasta vastaavalle että lisätään laskuun viivakoodi ja Telian tilinumero ryhmitetään neljän merkin ryhmiin.

 

 

Tämä asia otettiin meillä nyt alustavasti pohdintaan. Asiantuntijamme selvittelevät mitä tilinumeron ryhmittely laskulle vaatii, eli kuinka suuri operaatio se mahdollisesti on. Kiitokset sinulle tästä nostosta. Toiveita ei tämän suhteen ole kovin paljon tullut, mutta selvitellään mitä tämä vaatii. 

 

 

 

Maksa lasku Minun Telia sovelluksen kautta ei ole ratkaisu, kun siellä te pakotatte maksamaan laskun heti eikä eräpäivänä. (Tätäkään ette ole muuttaneet, vaikka asiasta on sanottu)

 

Kaikki pankit eivät tue sitä että pankkinapilla voisi laittaa laskun maksuun vasta eräpäivänä. 
Käyttämämme maksunvälittäjä on yksi niistä jotka eivät tätä ominaisuutta tue.