Laskutuksessa olisi kyllä mielestäni parantamisen varaa poikkeustapauksissa. Huolehdin äitini kuoltua hänen liittymän lopetukset heti marraskuun ensimmäisinä päivinä. Liittymät olivat voimassa laskutuskauden loppuun. Hänellä oli e laskusopimus, joka lakkasi hänen kuoltua. Nämä laskut palautuivat telialle takaisin, josta ne saapuivat postin kautta koti-osoitteeseen, niinkuin aina on tapana. Nettilaskussa , joka oli palautunut takaisin ja tuli postissa,oli eräpäivä heti, mutta kun laskut menevät maksupalvelun kautta juridisista syistä, lasku maksu viivästyi. Nyt sitten tuli viivästysmaksu ajalta 24.11- 23.12. Mielestäni kun liittymät on irtisanottu hyvissä ajoin ja kyseessä on kuolleen ihmisen laskut niin on kyllä hivenen härskiä laskuttaa viivästysmaksua sellaisista laskuista, joiden maksunopeuteen ei voi vaikuttaa. Olkoonkin yrityksellä kuinka automaattinen laskutus tahansa. Ei sillä että konkurssiin menisin n. 6 euron laskusta mutta ihan periaatteen vuoksi halusin herätellä toimintatavoista. Toivottavasti toimintatapaan tulisi muutos, koska surun äärellä olisi muutakin tekemistä kuin selvitellä näitä viivästysmaksuja.
Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa