En normaalisti jaksa vaivautua murisemaan mistään näin julkisesti, mutta jaanpa nyt kuitenkin viimeaikaisen epäonnistumisten sarjan sisältävän kokemukseni Telian asiakkaana. Reipas viikko sitten perjantaina sain ilokseni huomata, että talooni vedetty valokuitu näkyy myös Telialla ja voin tilata valokuituliittymän. Minulla on ennestään pohjalla Telian hybridilaajakaista, jonka alunperin otinkin, kun asiakaspalvelussa kerrottiin, että määräaikaisuus ei ole este, kun tehdään tekniikan vaihdos. Eli reilu viikko sitten perjantaina otin yhteyden chat-asiakaspalveluun ja tein tilauksen valokuituliittymästä. Toimitusajaksi ilmoitettiin noin viikko (melko pitkä aika, kun linja on jo "auki"). Viikon verran odottelin ja kun mitään tilausvahvistustakaan ei koskaan kuulunut, niin ajattelin varuiksi vähän kysellä tilannetta. Ilmeisesti liittymätilaus on jäänyt jumiin. En epäile, etteikö joku ongelma siellä ole voinut olla, mutta on mielestäni hieman eriskummallista, että joudun itse selvittelemään asiaa, kun mitään ei ala kuulua. Olisi voinut luulla, että ongelman ilmettyä minuun olisi oltu yhteydessä. No, asiaa piti tämän päivän aikana selvitellä lisää, mikä sinänsä on hieman outoa, kun mielestäni asian piti olla jo melko selkeä. Eikä minuun muuten oltu tänäänkään yhteydessä. Eli 1,5 viikkoa liittymän tilaamisen jälkeen sitä liittymää ei ole oikeasti vieläkään saatu tilattua ja ei ole aavistustakaan milloin asia saadaan ihan oikeasti maaliin. Olisin ottanut asiakaspalveluun yhteyttä, mutta näemmä chat on päättänyt tänään hajota. Jos se vaan suinkin olisi ollut mahdollista, niin luultavasti operaattori olisi mennyt jo vaihtoon. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, että miten ihmeessä loppupeleissä näinkin yksinkertainen asia voi mennä näinkin huolella vihkoon?