@AnsJaa@ kirjoitti:
Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.
Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.
Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.
Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!
Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.
@HannaMarikaL@ kirjoitti:
@AnsJaa@ kirjoitti:
Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.
Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.
Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.
Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!
Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.
Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.
Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.
Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.
@AnsJaa@ kirjoitti:
@HannaMarikaL@ kirjoitti:
@AnsJaa@ kirjoitti:
Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.
Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.
Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.
Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!
Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.
Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.
Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.
Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.
Olen samaa mieltä teliaa ei pätkääkään kiinnosta asiakkaat muuten kuin raha mielessä kunnollinen yritys
perustelee asiakkaalle miksi luottopäätös on hylätty koska kunnollinen yritys toivoo että asiakas tulis uudelleen vaikka oltais jouduttu evään luottopäätös
tää toiminta näkyy telian muissakin päätöksissä asiakkaita ei kunnioiteta eikä niitten mielipiteitä
toivottavasti telia herää tarpeeksi aikasin ennen kuin on liian myöhästä ja laittaa palvelun myynnin kärkipäähän .
@MMALINEN@ kirjoitti:
@AnsJaa@ kirjoitti:
@HannaMarikaL@ kirjoitti:
@AnsJaa@ kirjoitti:
Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.
Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.
Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.
Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!
Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.
Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.
Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.
Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.
Olen samaa mieltä teliaa ei pätkääkään kiinnosta asiakkaat muuten kuin raha mielessä kunnollinen yritys
perustelee asiakkaalle miksi luottopäätös on hylätty koska kunnollinen yritys toivoo että asiakas tulis uudelleen vaikka oltais jouduttu evään luottopäätös
tää toiminta näkyy telian muissakin päätöksissä asiakkaita ei kunnioiteta eikä niitten mielipiteitä
toivottavasti telia herää tarpeeksi aikasin ennen kuin on liian myöhästä ja laittaa palvelun myynnin kärkipäähän .
Telia Finance on rahoitusyhtiö, jota finanssivalvonta valvoo. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa mm. maksuhistoria ja asiakkuuden kesto sekä luottotiedot. Luottotiedot hankitaan Suomen Asiakastieto Oy:n luottotietorekisteristä, josta voi myös omaa tilannettaan halutessaan tarkistella.
Telia Rahoituksessa on kyse jatkuvasta tililuotosta, eli luottotilistä, jota voi käyttää uusiin ostoksiin, kun olemassa olevaa velkaa maksaa pois. Tämä on verrattavissa luottokorttiin, ja kriteeritkin on sen myötä aika tiukat. Toki luottokelpoisuusarviota kuitenkin päivitetään aina ajoittain ja tilanne voi muuttua.
@MMALINEN@ kirjoitti:
@AnsJaa@ kirjoitti:
@HannaMarikaL@ kirjoitti:
@AnsJaa@ kirjoitti:
Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.
Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.
Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.
Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!
Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.
Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.
Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.
Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.
Olen samaa mieltä teliaa ei pätkääkään kiinnosta asiakkaat muuten kuin raha mielessä kunnollinen yritys
perustelee asiakkaalle miksi luottopäätös on hylätty koska kunnollinen yritys toivoo että asiakas tulis uudelleen vaikka oltais jouduttu evään luottopäätös
tää toiminta näkyy telian muissakin päätöksissä asiakkaita ei kunnioiteta eikä niitten mielipiteitä
toivottavasti telia herää tarpeeksi aikasin ennen kuin on liian myöhästä ja laittaa palvelun myynnin kärkipäähän .
Tämä Teliamainen kasvottomuus ilman perusteluja on enemmän sääntö kuin poikkeus muillakin.
Autoin kerran työssäkäyvää maahahanmuttajaa, jolla ei maksuhäiriötä, ostamaan osamaksulla halvan telkkarin. Prisman myyjä meni takahuoneeseen, kun ensin oli täytetty pitkä lomake. Sitten hän ilmoitti että ei myönnetä. Ei saa selville syytä väitti hän. Myyjän kanssa sovittiin että kokeillaan muuttaa osamaksuerää pienemmäksi, 20€ kuussa. Sitten hän käski täyttää kokonaan uuden lomakkeen tämän takia.. Takahuoneessa käynti... Ei myönnetä. Prisma oli jo menossa kiinni. Tuntui asiakkaan kiusaamiselta kun piti täyttää hakemuksia vain kokeeksi, ilman keskusteluyhteyttä päättäjiin. Siinä vaiheessa sain tarpeeksi, ja äänestimme jaloillamme.
@Baron@ kirjoitti:
@MMALINEN@ kirjoitti:
@AnsJaa@ kirjoitti:
@HannaMarikaL@ kirjoitti:
@AnsJaa@ kirjoitti:
Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.
Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.
Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.
Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!
Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.
Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.
Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.
Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.
Olen samaa mieltä teliaa ei pätkääkään kiinnosta asiakkaat muuten kuin raha mielessä kunnollinen yritys
perustelee asiakkaalle miksi luottopäätös on hylätty koska kunnollinen yritys toivoo että asiakas tulis uudelleen vaikka oltais jouduttu evään luottopäätös
tää toiminta näkyy telian muissakin päätöksissä asiakkaita ei kunnioiteta eikä niitten mielipiteitä
toivottavasti telia herää tarpeeksi aikasin ennen kuin on liian myöhästä ja laittaa palvelun myynnin kärkipäähän .
Tämä Teliamainen kasvottomuus ilman perusteluja on enemmän sääntö kuin poikkeus muillakin.
Autoin kerran työssäkäyvää maahahanmuttajaa, jolla ei maksuhäiriötä, ostamaan osamaksulla halvan telkkarin. Prisman myyjä meni takahuoneeseen, kun ensin oli täytetty pitkä lomake. Sitten hän ilmoitti että ei myönnetä. Ei saa selville syytä väitti hän. Myyjän kanssa sovittiin että kokeillaan muuttaa osamaksuerää pienemmäksi, 20€ kuussa. Sitten hän käski täyttää kokonaan uuden lomakkeen tämän takia.. Takahuoneessa käynti... Ei myönnetä. Prisma oli jo menossa kiinni. Tuntui asiakkaan kiusaamiselta kun piti täyttää hakemuksia vain kokeeksi, ilman keskusteluyhteyttä päättäjiin. Siinä vaiheessa sain tarpeeksi, ja äänestimme jaloillamme.
tetysti tässä voi olla osa syynä maahanmuuttaja se ei tietenkään sais olla peruste
myyjät yleensä tekee vaan sen mitä on käsketty
jos haluaa saada perusteluita asioille pitää olla yhteydessä myymäläpääliköihin tai vastaaviin ainakin niin se on telialla kun muillakin ellei ole niin pieni liike että on omistaja niin sen kanssa jutteleen .
Hei, osaako joku neuvoa mistä löytyisi valmis reklamaatiolomake, mitä Telia Financen sivuilla mainostetaan ja keneen voisi olla yhteydessä, mikäli on tyytymätön asiakaspalvelun antamaan luottopäätökseen? Olisko pitänyt olla nuorempana fiksumpi ja ottaa korkeampi luottoraja, kun vanhempana ei sitä enää saa korotettua?
Luottotiedot kunnossa, mutta luottorajaa ei voida korottaa. Vai onko syynä se, että vaihdoin operaattoria ja siirsin kaikki kuusi liittymääni toiselle operaattorille.
Alla vastaus asiakaspalvelusta ja tämä vastaus ei minua tyydytä:
Hei,
tässä hieman tietoa mistä rahoituksemme luottoraja koostuu:
Telia Finance on rahoitusyhtiö, jota finanssivalvonta valvoo. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa siis
muun muassa maksuhistoria, asiakkuuden kesto sekä henkilökohtaiset luottotiedot.
Automaattinen järjestelmä näyttää oston yhteydessä mikäli luottorajaa on mahdollista nostaa. Tästä syystä emme voi valitettavasti tehdä nostoa täällä asiakaspalvelussa.
Pahoittelut tästä.
Kata
Telia Asiakaspalvelu
Edit MinnaLN: siirretty viesti vastaavaan ketjuun.
@Koyha60@ kirjoitti:
Hei, osaako joku neuvoa mistä löytyisi valmis reklamaatiolomake, mitä Telia Financen sivuilla mainostetaan ja keneen voisi olla yhteydessä, mikäli on tyytymätön asiakaspalvelun antamaan luottopäätökseen? Olisko pitänyt olla nuorempana fiksumpi ja ottaa korkeampi luottoraja, kun vanhempana ei sitä enää saa korotettua?
Luottotiedot kunnossa, mutta luottorajaa ei voida korottaa. Vai onko syynä se, että vaihdoin operaattoria ja siirsin kaikki kuusi liittymääni toiselle operaattorille.
Alla vastaus asiakaspalvelusta ja tämä vastaus ei minua tyydytä:
Hei,
tässä hieman tietoa mistä rahoituksemme luottoraja koostuu:
Telia Finance on rahoitusyhtiö, jota finanssivalvonta valvoo. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa siis
muun muassa maksuhistoria, asiakkuuden kesto sekä henkilökohtaiset luottotiedot.
Automaattinen järjestelmä näyttää oston yhteydessä mikäli luottorajaa on mahdollista nostaa. Tästä syystä emme voi valitettavasti tehdä nostoa täällä asiakaspalvelussa.
Pahoittelut tästä.
Kata
Telia Asiakaspalvelu
Hei @Koyha60 ja tervetuloa Yhteisöön!
Telia Finance -asiakastuki sivustolla on tosiaan maininta reklamaatiolomakkeesta, joka puuttuu sivustolta. Tein tästä ilmoituksen, että saadaan lomake sivustolle. Tosin pystyn sanomaan, että tässä tilanteessa reklamaatiostakaan ei ole hyötyä.
Luottopäätökseen ei ole mahdollista vaikuttaa manuaalisesti, vaikka niin haluttaisiinkin. Luottorajaan vaikuttaa lukuisat asiat, kuten maksukäyttäytyminen ja maksuhistoria luottotietojen lisäksi. Se, että olet siirtänyt liittymäsi meiltä pois ei ole merkitystä. Vaikka nyt sinun ei ole mahdollista nostaa luottorajaasi, ei se tarkoita etteikö sinun olisi koskaan mahdollista nostaa sitä, koska tätä luottokelpoisuusarviota päivitetään aika ajoin.
@MinnaLN@ kirjoitti:
@Koyha60@ kirjoitti:
Hei, osaako joku neuvoa mistä löytyisi valmis reklamaatiolomake, mitä Telia Financen sivuilla mainostetaan ja keneen voisi olla yhteydessä, mikäli on tyytymätön asiakaspalvelun antamaan luottopäätökseen? Olisko pitänyt olla nuorempana fiksumpi ja ottaa korkeampi luottoraja, kun vanhempana ei sitä enää saa korotettua?
Luottotiedot kunnossa, mutta luottorajaa ei voida korottaa. Vai onko syynä se, että vaihdoin operaattoria ja siirsin kaikki kuusi liittymääni toiselle operaattorille.
Alla vastaus asiakaspalvelusta ja tämä vastaus ei minua tyydytä:
Hei,
tässä hieman tietoa mistä rahoituksemme luottoraja koostuu:
Telia Finance on rahoitusyhtiö, jota finanssivalvonta valvoo. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa siis
muun muassa maksuhistoria, asiakkuuden kesto sekä henkilökohtaiset luottotiedot.
Automaattinen järjestelmä näyttää oston yhteydessä mikäli luottorajaa on mahdollista nostaa. Tästä syystä emme voi valitettavasti tehdä nostoa täällä asiakaspalvelussa.
Pahoittelut tästä.
Kata
Telia Asiakaspalvelu
Hei @Koyha60 ja tervetuloa Yhteisöön!
Telia Finance -asiakastuki sivustolla on tosiaan maininta reklamaatiolomakkeesta, joka puuttuu sivustolta. Tein tästä ilmoituksen, että saadaan lomake sivustolle. Tosin pystyn sanomaan, että tässä tilanteessa reklamaatiostakaan ei ole hyötyä.
Luottopäätökseen ei ole mahdollista vaikuttaa manuaalisesti, vaikka niin haluttaisiinkin. Luottorajaan vaikuttaa lukuisat asiat, kuten maksukäyttäytyminen ja maksuhistoria luottotietojen lisäksi. Se, että olet siirtänyt liittymäsi meiltä pois ei ole merkitystä. Vaikka nyt sinun ei ole mahdollista nostaa luottorajaasi, ei se tarkoita etteikö sinun olisi koskaan mahdollista nostaa sitä, koska tätä luottokelpoisuusarviota päivitetään aika ajoin.
Hei,
Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.
@Koyha60@ kirjoitti:
Hei,
Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.
Jos olet maksanu luottoa etuajassa pois, se ei ainakaan negatiivisesti voi vaikuttaa! Mutta tosiaan muukin maksukäyttäytyminen kuin vain meidän laskujen maksaminen vaikuttaa luottopäätökseen. Tätä tarkkaa syytä ei nähdä ja sitä on hankala lähteä arvailemaan.
@MinnaLN@ kirjoitti:
@Koyha60@ kirjoitti:
Hei,
Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.
Jos olet maksanu luottoa etuajassa pois, se ei ainakaan negatiivisesti voi vaikuttaa! Mutta tosiaan muukin maksukäyttäytyminen kuin vain meidän laskujen maksaminen vaikuttaa luottopäätökseen. Tätä tarkkaa syytä ei nähdä ja sitä on hankala lähteä arvailemaan.
Onko se nyt niin vaikeaa järjestää kaverille keskusteluyhteys päättäjiin?
Sen jälkeen maailma näyttäisi paremmalta paikalta.
Ju
@Baron@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
@Koyha60@ kirjoitti:
Hei,
Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.
Jos olet maksanu luottoa etuajassa pois, se ei ainakaan negatiivisesti voi vaikuttaa! Mutta tosiaan muukin maksukäyttäytyminen kuin vain meidän laskujen maksaminen vaikuttaa luottopäätökseen. Tätä tarkkaa syytä ei nähdä ja sitä on hankala lähteä arvailemaan.
Onko se nyt niin vaikeaa järjestää kaverille keskusteluyhteys päättäjiin?
Sen jälkeen maailma näyttäisi paremmalta paikalta.
Juurikin näin. Täytyy alkaa tutkimaan ja etsimään henkilöitä, että saa asiallisen vastauksen ja perustelut.
No
@MinnaLN@ kirjoitti:
@Koyha60@ kirjoitti:
Hei,
Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.
Jos olet maksanu luottoa etuajassa pois, se ei ainakaan negatiivisesti voi vaikuttaa! Mutta tosiaan muukin maksukäyttäytyminen kuin vain meidän laskujen maksaminen vaikuttaa luottopäätökseen. Tätä tarkkaa syytä ei nähdä ja sitä on hankala lähteä arvailemaan.
kyllä tämä vähän oudolta tuntuu, kun ei pysty saamaan perusteita teiltä. Pankista saan kyllä lainaa 500.000€ lainaa ja pystyn ne hoitamaan, mutta Telialta ei saa luottorajaa nostettua 3.000 €:oon. Tämä ei nyt vaikuta asiaan mitenkään, ostin sen television käteisellä, mutta haluaisin asiallisen perustelun siihen, mikä ooli syynä siihen, etten saa luottorajaani nostettua. Onko kyseessä ikä-, ihonväri-, sukupuoli- vai mikä syrjintä? Läytyisikö nyt joko taho/henkilö, johon voisi ottaa yhteyttä, niin saisin selvyyden asiaan.
Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun teet luotto-ostoksia ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Mikäli haluat tarkastuspyynnön saamastasi luottopäätöksestä tai luottorajasta, tulee tarkastuspyyntö tehdä omakätisesti allekirjoitetulla kirjallisella pyynnöllä.
Samoja ongelmia täällä. Ei mitään luottohäiriömerkintöjä eikä ole mitään lainoja edes ole. Kuukausipalkka on hyvä, mutta telia luottoa ei vaan saa. Pankista kyllä saisi kulutusluottoja runsaasti enemmänkin, mutta haluaisin kyllä tietää, miksi Telia lainoitus ei onnistu.
Täytyykö todellakin hankkiutua näinä päivinä tulostimen eteen ja hommata kirjekuori & postimerkki että onnistuisi tarkistuspyyntö? 🙂>
@hegen222 kirjoitti:
Samoja ongelmia täällä. Ei mitään luottohäiriömerkintöjä eikä ole mitään lainoja edes ole. Kuukausipalkka on hyvä, mutta telia luottoa ei vaan saa. Pankista kyllä saisi kulutusluottoja runsaasti enemmänkin, mutta haluaisin kyllä tietää, miksi Telia lainoitus ei onnistu.
Täytyykö todellakin hankkiutua näinä päivinä tulostimen eteen ja hommata kirjekuori & postimerkki että onnistuisi tarkistuspyyntö? 🙂>
Tervetuloa Yhteisöön! @hegen222
Valitettavasti toista keinoa ei tarkistukseen ole. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa mm. maksuhistoria ja asiakkuuden kesto sekä luottotiedot. Luottopäätös on automaattinen emmekä pääse muuttamaan sitä asiakaspalvelussa. Asiakaspalvelusta on toki mahdollista kysyä luottopäätöksestä herääviä kysymyksiä.