Skip to main content

Lähisukulainen, jonka nimissä oli Telialta määräaikainen nettiliittymä ja Telia TV:n tallennuspalvelu menehtyi hiljattain. Koska asuimme samassa taloudessa yritin siirtää kyseistä liittymää omiin nimiini, sillä se olisi ollut kaikkein helpoin tapa jatkaa palvelun käyttöä. Ensin chatissä Telian asiakaspalvelija sanoi, että siirto on mahdollinen, mutta chatin jälkeen laittoikin viestin, ettei onnistu. Seuraavana päivänä puhelimessa hän ilmoitti, että ainoa vaihtoehto minulle on ottaa täysin uusi liittymä, minkä sitten teinkin, sillä eipä vaihtoehtoja annettu. Samalla katosi tuhansia tunteja tallennuksia Telia TV:stä ja näköjään myös jo yli 10 vuotta olleet kahden muun perheenjäsenen sähköpostitilit on suljettu. Jouduin tilaamaan uuden modeemin ja Telia TV-boksin (hintaan 30 € lähetys), vaikka niistä olivat uudet versiot vaihdettu meille alle vuosi sitten.

 

Hieman nyt jäi pohdituttamaan, että näinkö Telia toimii aina, kun perheessä on kuolemantapaus? Deletoidaan koko Telia TV:n tallennushistoria ja pakotetaan aloittamaan määräaikainen tilaus alusta uudelleen? Luulisi, että liittymän siirto sellaisenaan ja laskutuksen siirto toisen perheenjäsenen nimiin olisi kaikkein järkevin ratkaisu.

 

Nyt jäi kyllä aikamoinen rahastuksen kuva, varsinkin kun myyjä yritti jo chatissä ja sitten vielä puhelimessa kaupata mobiililiittymää. Voin sanoa, että kun otan yhteyttä kuolleen perheenjäsenen puolesta ei paljoa kiinnosta kuunnella turhanpäiväisiä myyntipuheita.

Omistussuhteen muutos on monesti mahdollista tehdä olemassaoleville palveluille siten, että ne siirtyvät uudelle omistajalle sellaisenaan. Tällöin yleensä tehdään uudet sopimukset uudelle omistajalle kyseisistä palveluista. Kaikissa tapauksissa omistussuhteen muutosta ei ole mahdollista tehdä. Tässä tilanteessa se ei ole ilmeisesti ollut mahdollista enkä valitettavasti pysty tarkemmin kommentoimaan, että miksi näin tai olisiko tälle löytynyt jotain toista keinoa. Tämä on sellainen asia, jota asiakaspalvelustamme asiakastietojen kera voitaisiin vielä jälkikäteen katsoa. Harmi kuulla tallenteiden puolesta, että ne tämän muutoksen myötä poistuivat samassa eikä se varmasti ole ollut ideaali tilanne. Sähköpostiosoitteet on mahdollista palauttaa jälkikäteen asiakaspalvelumme kautta lisäämällä ne lisäsähköpostilaatikoiksi. Lisäsähköpostilaatikoita voi olla laajakaistan lisäpalveluina käytössä useampia maksutta. Mikäli nämä sähköpostit ovat aktiivisessa käytössä, niin saisitko laitettua vielä asiakaspalveluumme viestiä, jotta ne saadaan nostettua takaisin aktiivisiksi? Chat-palvelusta meidät tavoittaa 24/7 ja kaikki yhteydenottokanavat ovat kootusti täällä.


No eipä onnistunut sähköpostien uudelleenaktivointi vaan ne on kaikki tuhottu, koska liittymä vaihtoi omistajaa. Olen saanut niin sekavaa tietoa eri Telian edustajilta, jotka ensin sanovat jonkin olevan mahdollista, kunnes käykin ilmi myöhemmin, että eipäs onnistukaan. Työskentelettekö te edes samalle firmalle?


 




@pasi105@  kirjoitti:


No eipä onnistunut sähköpostien uudelleenaktivointi vaan ne on kaikki tuhottu, koska liittymä vaihtoi omistajaa. 





Jos sähköpostiosoite on ehditty irtisanoa, se voidaan tietyissä tilanteissa tosiaan palauttaa. Avaus on kuitenkin tehtävä 2 viikon kuluessa sulkemisesta, jotta viestit ovat vielä tallessa. Voisiko tässä olla se mahdollisuus, että tuo määräaika olisi ehtinyt täyttyä?


Vastaa