Lähisukulainen, jonka nimissä oli Telialta määräaikainen nettiliittymä ja Telia TV:n tallennuspalvelu menehtyi hiljattain. Koska asuimme samassa taloudessa yritin siirtää kyseistä liittymää omiin nimiini, sillä se olisi ollut kaikkein helpoin tapa jatkaa palvelun käyttöä. Ensin chatissä Telian asiakaspalvelija sanoi, että siirto on mahdollinen, mutta chatin jälkeen laittoikin viestin, ettei onnistu. Seuraavana päivänä puhelimessa hän ilmoitti, että ainoa vaihtoehto minulle on ottaa täysin uusi liittymä, minkä sitten teinkin, sillä eipä vaihtoehtoja annettu. Samalla katosi tuhansia tunteja tallennuksia Telia TV:stä ja näköjään myös jo yli 10 vuotta olleet kahden muun perheenjäsenen sähköpostitilit on suljettu. Jouduin tilaamaan uuden modeemin ja Telia TV-boksin (hintaan 30 € lähetys), vaikka niistä olivat uudet versiot vaihdettu meille alle vuosi sitten.
Hieman nyt jäi pohdituttamaan, että näinkö Telia toimii aina, kun perheessä on kuolemantapaus? Deletoidaan koko Telia TV:n tallennushistoria ja pakotetaan aloittamaan määräaikainen tilaus alusta uudelleen? Luulisi, että liittymän siirto sellaisenaan ja laskutuksen siirto toisen perheenjäsenen nimiin olisi kaikkein järkevin ratkaisu.
Nyt jäi kyllä aikamoinen rahastuksen kuva, varsinkin kun myyjä yritti jo chatissä ja sitten vielä puhelimessa kaupata mobiililiittymää. Voin sanoa, että kun otan yhteyttä kuolleen perheenjäsenen puolesta ei paljoa kiinnosta kuunnella turhanpäiväisiä myyntipuheita.