Skip to main content

Mainonnan kohdistaminen eli "Loistavia uutisia! 5G on nyt saatavilla!"

  • 4. joulukuuta 2024
  • 4 kommenttia
  • 148 katselukertaa

Forum|alt.badge.img+3

Vähän on vielä hienosäätämistä näiden mainosten kohdistamisessa. 5G on ollut alueellani saatavilla ja oma liittymäni on ollut 5G jo pitkään. 

SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 4. joulukuuta 2024

Äkkiseltään näyttäisi, että saamasi viesti liittyy alueellisiin 5G:stä tehtäviin toimenpiteisiin. Eli siellä suunnilla on kenties jokin 4G-masto päivittynyt hiljattain 5G:en, vaikka 5G-yhteyksiin olet jo aikaisemminkin päässyt jonkun toisen alueesi tukiaseman kautta.

Kuuluvuuskarttamme “rakenteilla”-välilehden kautta löydät osoitteellasi tarkempaa tietoa käynnissä olevista parannustöistä, sekä mahdollisista tulevista töistä. 

Kerroit että liittymäkin sinulla on jo 5G-liittymä, mutta onko mahdollista että nimissäsi on myös vielä joku 4G-liittymä? Laitoin tästä saamastasi viestistä kyselyä myös asiakasviestinnästämme vastaavalle, jos saisimme sitä kautta hieman tarkemmin selkoa millaisilla kohdentamisilla viesti on lähtenyt. Palaamme vielä ketjuun kun saamme sieltä vastauksen! Nyt Itsenäisyyspäivän pyhien myötä vastaus menee todennäköisesti ensi viikolle. 


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 4. joulukuuta 2024

Tosiaan minulla on myös toinen 4G liittymä halvemman hinnan vuoksi. Lähinnä huvitti kun 5G mainos tuli 5G liittymään, joka tietysti on yhteystiedoissa pääliittymänä, että ihan ymmärrettävää. Sekä 200M 4G että 300M 5G toimivat Telian verkossa kuitenkin sen verran hyvin, ettei ole tarvetta päivittää sen vuoksi toista liittymää. 1000M 5G oli vielä vähän liioittelua kun lähinnä keskustassa pääsi yli 300M nopeuksiin, mutta nämä keskinopeudet ovat optimaalisia lähiöihinkin.


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderaattori
  • 10. joulukuuta 2024
elo420 kirjoitti:

Tosiaan minulla on myös toinen 4G liittymä halvemman hinnan vuoksi. Lähinnä huvitti kun 5G mainos tuli 5G liittymään, joka tietysti on yhteystiedoissa pääliittymänä, että ihan ymmärrettävää. Sekä 200M 4G että 300M 5G toimivat Telian verkossa kuitenkin sen verran hyvin, ettei ole tarvetta päivittää sen vuoksi toista liittymää. 1000M 5G oli vielä vähän liioittelua kun lähinnä keskustassa pääsi yli 300M nopeuksiin, mutta nämä keskinopeudet ovat optimaalisia lähiöihinkin.

Saimme tähän sen verran tarkentavaa tietoa, että tätä kyseistä viestintää on kohdennettu mm. asiakkaan lähimmän maston sijainnin mukaan. Viestissä ei olla huomioitu sitä, onko vastaanottajan yhteyspuhelinnumerona 5G-liittymä, eli siinä mielessä viestin sanoitus ei välttämättä ole paras mahdollinen. Palaute on kuitenkin nyt kuultu, kiitokset vielä sinulle hyvästä nostosta! 😊


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 10. joulukuuta 2024

Tänään tilanne vaan paheni, kun toisen liittymän käyttäjä pyysi päivittämään senkin 5G, enkä voi enää uskottavasti esittää mainonnan olevan tehotonta ja sekin on täysin teidän syytänne liian hyvien tarjoushintojen vuoksi. 😅

Toisaalta jos tekoäly päätteli sen toisen liittymän kärsivän huonoista 4G nopeuksista siellä, missä sitä käytetään eniten ilman WiFiä niin sittenhän se toimi aivan loistavasti kun 5G auttoi ongelmaan. Mutta nyt kun vielä joka ikinen tolppakin lähialueilla päivittyy tähän päivään niin toivottavasti kuulen asiasta seuraavan kerran kun 6G tulee. En ole kuitenkaan hankkinut 5G liittymää itselleni kotona käytettäväksi, koska seinästä tulee jo Telian taloyhtiönetti ja sen jakaminen on aina nopeampaa. Tästä johtuen ei voisi oikeastaan vähempää kiinnostaa kodin lähimastot, vaan nopeuksilla olisi merkitystä ihan eri käyttöpaikoissa. Kaupungit ovat tämän suhteen tietysti ihan eri maailma kuin maaseutu, jossa kuitua voi olla mahdotonta saada ja lähialueilla on vain se 1 masto ja sen kautta pitää saada kotiinkin nopea netti. 

Tässä Telia on sentään valovuosia edellä erästä kilpailijaa, jolta piti markkinointilupa perua kokonaan, kun eivät millään suostuneet uskomaan etten halua vaihtaa kodin päänettiä kuidusta heidän 5G:kseen. 1-.2 kuukauden välein tasaiseen tahtiin soittelua, että joko olisi tarjoushinta loppunut ja haluaisinko maksaa normaalihintaa enemmän heille huonommasta. 


Vastaa